/spanien/barcelona/forum/2934.aspx/spanien/barcelona/forum/2934.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ElRaval
2015-03-31 00:54
På tal om ingenting så tycker jag att det var intressant det Borell sa om Maldini i dagens EuroTalk. Angående att han kunde varit ännu större om han hade blivit testat på riktigt, i tid. Det tog ett tag innan han verkligen fick ta stort ansvar, främst på grund av t ex Baresi som spelade länge.

Jag kom osökt att tänka på Bartra. Jag tror han är en världsback om 5 år och då kommer vi säga samma sak. "Synd att han inte fick visa upp sig ännu tidigare".
Barcelona Gabriel
2015-03-30 23:38
Pedro-situationen kan komma att bli en riktigt gynsam sådan om man hanterar affären på rätt sätt. Pedro har fortfarande ett väldigt fint rykte om sig runt om i Europa bland de största klubbarna, och han kan säkert komma att hitta tillbaka till en fin form igen om han byter miljö och klubb. Förhoppningsvis blir det 2-3 storklubbar som alla fightas om Pedros signatur, där slutmålet ändå låt bli Arsenal tillslut. Personligen tror jag att man kan trissa upp priset till 40M€ på Pedro om man sköter det smart. Kanske inte något man ska förvänta sig med tanke på vilka som fortfarande styr. Jag läste liksom att man ska vara villiga att släppa honom om en klubb erbjuder 20M€ så a, sen hur mycket man ska tro på dessa rykten bestämmer man självklart själv. En sak känns dock säker, Pedros dagar som culé är räknade. Han gav oss ett par fina år i klubben och för det är jag evigt tacksam!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca4life98
2015-03-30 23:37
King PuYi Jo Gomez skulle vara nåt, men man vill ju inte ha någon som är skadad "a la Vermaalen" hela tiden nästan? ;) Sen håller jag med om Pedro. Han har gjort så mycket för klubben, han brinner för klubben och jag tackar honom för allt han har gjort. Med det sagt så skulle båda parter gynnas om han lämnade. Pedro skulle säkert bli en regelbunden starter (liknande utveckling som Alexis?).
Barcelona KiNg-PuYi
2015-03-30 23:14
Barca4life98

vore skön me en lång 9a på bänken, gomez vore ju dröm att ha på bänken, dessutom e han ganska snabb för att va så stor.

o pedro, ifall det där verkligen stämmer att arsenal lägger bud haha bara tacka o ta emot, dags att blåsa tillbaka arsenal lite:P
Barcelona Barca4life98
2015-03-30 23:03
Dessutom så ryktas det om att Arsenal vill lägga ett bud på ca. 33 miljoner euro för PEDRO.
Barcelona Barca4life98
2015-03-30 23:02
Vi vill tydligen köpa en av; Dzeko, Pelle (Southampton), Llorente eller Mario Gomez. Som Plan B
Barcelona KiNg-PuYi
2015-03-30 22:53
Liunil Masse hoppas LE tar ett snack me deulofeu, killen får inte slarvas bort elr att han själv slavar bort talangen han har..jag hoppas verkligen att han får en plats på bänken nästa år. speltiden som pedro får går till deulofeu, lovar han att han kommer göra bättre ifrån sig, tyvärr så har jag tappat helt för gode pedrito
Barcelona Liunil Masse
2015-03-30 22:48
Såg nyss att Deulofeu gjort två mål och en assist. Han har enorm talang. Synd bara att han inte har den rätta mentaliteten. Skärper han sig så kan han bli riktigt bra men inget pekar väl på det?
Barcelona Maestro Xavi
2015-03-30 22:06
Hur har våra ynglingar sett ut hittills med u-21-laget?
Barcelona Deulofeu
2015-03-30 21:54
Den som kan ta hand om Deulofeu kommer på sikt få en fin lirare han är nog inte sämre än Neymar en mot en men lite sämre fotbollshuvud har han helt klart.

Han måste ju förstå snart att det är inte fel på alla tränare utan gör som du blir tillsagt och visa vad du kan när laget behöver det och spela för laget då kan han vara så här bra mot jämngamla spelare!
Barcelona the cameroonians
2015-03-30 21:45
Munir och Deulofeu fortsätter leverera i landslaget!

För andra matchen i rad gör båda mål, och åter igen assisterar Deu till Munirs mål.
Barcelona DM1982
2015-03-30 21:13
Lite kul att Barcelonas CL-målvakt står i Tysklands U21 lag. Där kan man snacka om framtid.
2015-03-30 20:58
Livet på bänken är inget för världens bäste. Snacka om att vara uttråkad.
2015-03-30 19:44
Ikväll spelar Spaniens U21-lag vänskapsmatch mot Vitryssland.

Albert Celades har valt följande elva spelare från start;

Ruben
Bellerin - Duarte - Mere - Johny
Oli Torres - SAMPER - Ceballos
DEULOFEU - MUNIR - D.SUAREZ

Avspark 20.30, stream för såväl Sopcast som Acestream och Flash i länktips.
2015-03-30 19:19
Del Bosque sa precis att han räknar med att en hel del nya spelare kan komma att få chansen i morgon sett till de som startade EM-kvalmatchen mot Ukraina. Hoppas detta innebär att våra startspelare i form av Iniesta, Sergio och Piqué inte belastas för hårt samtidigt som Pedro och Bartra kan få välbehövlig speltid.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2015-03-30 19:14
Känns som det är semester / försäsong för nästan samtliga av våra spelare. Det gillar jag inte, visst kan de koppla av men man får inte glömma att den viktigaste och mest avgörande perioden av säsongen faktiskt är nu.

Hoppas jag bara är orolig för ingenting, vill att detta uppehåll ska vara slut nu haha
Barcelona DM1982
2015-03-30 17:10
Barcelona winger Pedro (27) has been informed that he can leave this summer if he wants, but only if a club is willing to pay 20M. [sport]
Barcelona Neymar N11
2015-03-30 15:40
Messi last week equalled Luis Figo as players with most assists (107) in the Liga in the last 20 years #fcblive [via @pedritonumeros]
Barcelona Barca4life98
2015-03-30 15:33
Zibarca Det var så lite så. Ja det verkar som att media försöker förstora allt precis som Barcelonistas skrev.
Barcelona Barcelonistas
2015-03-30 15:30
Haha det har aldrig ens funnits problem. Tro inte på allt media säger.
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2015-03-30 15:02
[QUOTE=Barca4life98]Intressant artikel om Lucho och hans tid i Roma. Spelarna i Roma verkade gilla honom ganska mycket. De Rossi speciellt. [/QUOTE] tack för länken. Intressant läsning. Jag tror han har mer kontakt med enskilda spelare än va vi tror.
Barcelona Amo.38
2015-03-30 13:39
Spanska staten är ett stort skämt, och kan absolut inte tas på allvar. Kolla bara situationen dom satt sig i senaste 10 åren.
Barcelona Barca4life98
2015-03-30 13:13
Intressant artikel om Lucho och hans tid i Roma. Spelarna i Roma verkade gilla honom ganska mycket. De Rossi speciellt.
2015-03-30 11:36
@Nr.9:

Den här gången gäller det bildrättigheter som inte deklarerats på "rätt sätt".

Samtidigt är myndigheterna av samma anledning också ute efter Casillas, Xabi Alonso och David Villa. Finns säkert fler spelare/idrottsmän som riskerar granskning och nu vill väl myndigheterna först och främst hitta prejudikat för att säkerställa och förtydliga vilka lagar som gäller kring just bildrättigheter.
Barcelona Nr.9
2015-03-30 11:15
Då är spanska staten igång igen, den här gången har turen kommit till Xavi. 40 miljoner skattepengar handlar det om..
Barcelona Lion24
2015-03-30 10:55
Såg att det var en diskussion angående Koke för nån dag sen. Jag gillar Koke, det är en komplett spelare med mycket hjärta. Han har en ganska god teknik, en fin passningsfot samt arbetar väldigt mycket. Sen är han faktiskt ganska långt ifrån '' den naturliga Barca-mittfältaren'' men den som söker efter en ny Iniesta eller en ny Xavi kommer att få vänta länge, väldigt väldigt länge... Det är ingen idé att jämföra alla spelare som länkas till klubben med Iniesta eller Xavi.

Men innan alla rykten om Koke, Pogba och andra spelare tillkommer så måste man fråga hur det blir med Lucho nästa säsong? Blir han kvar? För hans relation med Messi är inte den bästa (det vi vet i alla fall). Av det man har hört och läst så pratar dom inte ens med varandra, dom får då förmodligen skicka mellanhänder för att diskutera något personligt annars så tror jag att Lucho kan ge taktiska direktiv till Leo framför gruppen men det är en annan sak. Att tränaren och den största spelaren i laget inte pratar med varandra funkar ju inte långsiktigt, nu verkar man ha kommit överens om att lägga ned ''stridsyxan'' och ge allt för Barcelona den här säsongen vilket är kortsiktigt och det kan fungera ett tag.

Om Bartomeu inte vinner valet (blir tokig ifall han gör det), låt säga att Laporta vinner, vill han ha Koke? Vad ska Laporta göra med Lucho och Leo? Drar Leo eller Lucho för den delen ultimatum till presidenten om 'antingen han eller jag'? Jag tror att detta är taktik från Bartomeus sida, att han ''planerar'' för nästa säsong. Det skapar en bättre bild av att presidenten inte är osäker, orolig över att förlora sin post och detta kan inge bekvämhet bland medlemmarna som röstar. Annars så tror jag faktiskt inte på något rykte nu förutom Pogba. Det känns som om det är så mycket mörkläggning när Juves president eller Raiola pratar. Dom är så mystiska och Bartomeu har ju vad jag förståt inte heller förnekat intresse för Pogba.

Som sagt, först vill jag veta hur det blir med Lucho och Leo innan jag tar alla rykten på allvar eller innan jag vill peka ut vem som ska lira i våran klubb nästa säsong. Den biten måste lösas och kan dom inte komma överens så måste nån av dom lämna. Lämnar Lucho så blir Koke ganska meningslös men lämnar Leo, ja då blir det kaos i klubben.
Barcelona zick9
2015-03-30 02:34
@Junta Dimision:

Visst, men man måste ju vara lite realistisk också. :)
Barcelona Junta Dimision
2015-03-30 02:09
Zick9

Drömma får väl alla göra? Håller dock med om att Valencia antagligen inte når hela vägen, mwn de är bara 4p bakom Real Madrid, så drömma kan man alltid göra.
Barcelona Gio Style
2015-03-30 02:08
@Barca4life98:
Självklart, han har ju aldrig varit en dålig spelare :) Menar bara hur hans karriär blev i förhållande till hypen dem första åren som han slog igenom. Titlar i Porto och sedan spel i Monaco är ju inte något jätteimponerande om man är portugis. Titlarna mer Porto kommer ju nästan per automatik när du är en duktig portugis. Edit: Minns att han och Miguel Veloso bildade ett jävligt bra innermittfält i Sporting en gång i tiden. Ingen av dem har blommat ut till världstjärnorna de spåddes bli.
Barcelona zick9
2015-03-30 01:49
Märkligt att Valencia-redaktionen publicerar en artikel där skribenten vågar drömma om ligaguld redan i år. Menar hen allvar?
Annons: