/spanien/barcelona/forum/2932.aspx/spanien/barcelona/forum/2932.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Erik Satie
2015-03-28 21:08
Skönt att Tata har lite vett i skallen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2015-03-28 21:08
@NoGo™:

Känns bra att de inte startar. Det kanske hoppar in men det är lugnt.
Barcelona Mdawg
2015-03-28 21:05
Gabriel

I länktips.. :)
Barcelona Neymar11
2015-03-28 21:04
My bad Holland-Turkiet visst haha
Barcelona Lion24
Rambla

Xavi har levt med mediabevakning i över 15 år. Vissa spelare älskar kameran och media medans andra vill ha lugn och ro. Jag menar absolut inte att Villa/Kaka är besatta av att synas men det kanske var andra möjligheter för dom. Xavi kanske vill ta det lugnt och komma bort från media och all dess bevakning och bara fokusera på att njuta av livet och få de sista pengarna han tjänar som fotbollsspelare. Jag ser hellre Xavi som i lugn och ro kan spela sin fotboll, njuta av sin fotboll, tjäna sina cash, ta det lite lugnare med livet efter 15 år som proffs, njuta av solen men framförallt lära sig och förbereda sig, då tänker jag på en tränarroll i framtiden för jag tror definitivt att Xavi är kapabel till att bli tränare.

För mig är det inget konstigt alls. Jag blir t.o.m mer glad över hans beslut. Innan tränarkarriären och all press som kommer med den börjar så kan det vara skönt för honom att ta det lite lugnare några år och komma bort lite grann. Studera fotboll i lugn och ro helt enkelt.
Barcelona Neymar11
Gabriel Matchen går på kanal 9
Barcelona Gabriel
Någon som skulle kunna vara bussig och leta upp en bra stream till Bulgarien - Italien? Verkar vara en bra match. Står 2-1 till Bulgarien. Vill gärna kolla lite på Veratti.
Barcelona NoGo™
2015-03-28 20:45
Mascherano and Messi won't start for ARG in their friendly against SLV today. Kick-off in 45 minutes. #fcblive
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2015-03-28 20:42
[QUOTE=Z_Z]Vad får dig å tro att Suarez håller längre som forward än Messi gör? Nog för att Messi absolut skulle hålla världsklass på mittfältet men skulle bli förvånad om han redan om två säsonger befinner sig där. [/QUOTE] De har jag inte sagt heller, men till en början så kan Suarez spela, om 2 år är han bara 30/31. Börja spela in Halilovic där. Jag tror att vi hade fått ut mer av Messi och laget.
Barcelona FC Tiki-Taka
2015-03-28 20:38
Al Sadd says in an official statement that Xavi is in Qatar to get to know the club, but that at this moment no deal has been signed.

Xavi :( :(
Barcelona Z_Z
2015-03-28 20:36
@Zibarca ~ MESMARizing:

Vad får dig å tro att Suarez håller längre som forward än Messi gör?
Nog för att Messi absolut skulle hålla världsklass på mittfältet men skulle bli förvånad om han redan om två säsonger befinner sig där.
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2015-03-28 20:22
Vi har den ultimata mittfältaren i Messi om 2 år. Han hade lätt kunnat spela 4-5 säsonger där och dominerat samtidigt som han levererar assister till NSA (Adama). Bredvid sig har Verratti och Busken/Samper. Bermuda triangeln, folk hade försvunnit där. Släng även in Halilovic som falsk 9. =)
Barcelona Gabriel
2015-03-28 19:50
little_master

Usch, fy, blev ledsen i ögat när jag såg den bilden :(
Barcelona Rambla~
2015-03-28 19:44
Visst får Xavi göra som han vill men det stör mig något oerhört att han väljer att gå till Qatar av alla ställen. Varför går han inte till MLS? Vem följer eller bryr sig om fotbollen i Qatar? Han kan fortfarande spela på hyfsad hög nivå i några säsonger till. Det är helt okej nivå i MLS och framför allt mycket mer mediabevakning. Det hade ju varit kul att se honom i MLS, speciellt nu när spelare som Kaka, Villa och Gerrard kommer spela där. Nä, riktigt besviken på Xavi blir jag när han gör detta val.
Barcelona little_master
2015-03-28 19:36
En efter en lämnar. Gjorde ont o se den här bilden! Xavi kommer vara riktigt saknad precis som de andra
Barcelona Rieiro
2015-03-28 19:31
Har tänkt på de ett tag nu. Tror ni inte de hade gjort Alen gott att lånas ut ett eller två år för att utvecklas likt ex Rafinha? Jag förstår att de vill att han ska acklimatisera sig till "the Barca way" men finns ju klubbar som Ajax som hade gjort honom gott. Va tycker ni?
Barcelona Rambla~
2015-03-28 19:23
Visst är Koke bra men aldrig värd några 60m. Han är dessutom inte npgon spelare som har Xavis eller Iniestas egenskaper. Visst, delar av dem har han säkert men inte på den nivån. Han är mer allround, bra på lite av varje. Jag tror heller inte han lämnar Atléti för Barca.
Barcelona el Flaco
2015-03-28 19:16
Rambla/

Hehe, nej hade inte Glen Johnson i tankarna när jag skrev det. Syftade snarare på spelare likt Pogba, Koke och Verratti.
Barcelona Rambla~
2015-03-28 19:14
Härligt väggpass av Rakitic, 2-0 till Kroatien. Kollar ni på Eurosport?
Barcelona Rambla~
2015-03-28 19:09
el Flaco Barto och hans junta lär knappast vinna några röster med spelare som Glen Johnson i alla fall. När det gäller Pogba och Real Madrid, så lackade Raiola när Madrid ansåg att Pogba var värd på sin höjd 50m. Han tog det som en förolämpning speciellt med tanke på hur han ofta gapat i media om att Pogba kommer kosta minst 100m om och när han säljs. Han gör alltid så där, han vill ha ett högt pris för sina stjärnor. Ja förutom Zlatan då han hjälpte Galliani att få ner priset så mycket det bara gick. Fast då hade han ju redan cashat in året innan på honom från Inter till Barca. Vi kan värva Pogba. Då kan vi byta mot Verrati efter en säsong. Jag skulle tippa på att de får tillbaka sin investering från PSG. :)
Barcelona el Flaco
2015-03-28 18:56
Det är just på grund av det kommande presidentvalet som får mig att tro att denna juntan kommer desperat försöka göra klart med nya spelare för att stärka sina chanser att vinna. Visst, de kan inte registrera nya spelare till sommaren, men styrelsen kan mycket väl fiska röster genom att göra klart värvningarna nu och sen skriva in de i januari. Skulle inte förvåna mig om de resonerar på det sättet.

Och där har Bartomeu en fördel gentemot sina rivaler. De andra presidentkandidaterna får hoppas att spelare går med på en överenskommelse utan att veta om kandidaten kommer vinna valet eller ej. Barto kan däremot försöka vinna en liten fördel och göra klart med spelare och klubbar i egenskap som president innan han kandiderar. Får hoppas att medlemmarna inte låter sig luras av några stora namn. Oavsett vilka cracks juntan värvar och oavsett hur säsongen slutar måste de försvinna.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-03-28 18:53
Trots att blaskorna pratar bara strunt om vilka Barca vill värva så blir man arg att spelare som Glen från Liverpool sammanlänkas med en klubb som Barca.

Det är inte varje dag man hör Douglas eller en skadad Vermaellen ryktas till R.Madrid, Bayen, PSG eller Chelsea. Förstår ni min poäng.

Hur kommer det sig att bara medelmåttor ryktas till oss??? Missförstå mig inte, Koke räknas inte som en av dem. Vill fortfarande inte att han kommer till oss då han är för lik Rakitic.

Rosell och hans hyenor har dragit ner oss minst 3 nivåer om man jämför när Laporta var president. Jag vill minnas när vi var på toppen så ryktades alltid de hetaste spelarna till oss.
Barcelona Drinho
2015-03-28 18:53
Nej fyfan ersätter vi Xavi med grovjobbaren Koke(som det sägs i media) så skjuter jag bokstavligen talat mig själv i huvet. Tänk er ett framtida mittfält med masken, rakitic och koke... Kan de bli mer kantigt och okreativt än sådär? Svar nej.
Barcelona Rambla~
2015-03-28 18:43
Han spelar knappt i Liverpool, han har en hög lön och därför vill de vill inte ge honom nytt kontrakt. Dessutom har han väl fyllt 30? Skulle vi värva sådana spelare? I think not. Förresten, den här ledningen får ju inte värva i sommar och de sitter knappast kvar nästa vinter. Då ska man nog inte ta värvningsrykten på allvar, speciellt inte under ett landslagsuppehåll då det skrivs om transfers mer än vanligt. Därför ska man heller inte ta på allvar stt Lucho nu har sagt till ledningen att värva Koke. Varför skulle han ha gjort det när han vet det är val i sommar och inte vet om de eller ens han själv blir kvar efter sommaren? Nej, det där säkert uppgifter från i somras som media nu har dammat av under uppehållet.
Barcelona Gabriel
2015-03-28 18:25
Glen Johnson och hans entourage har tydligen erbjudit sig själva till oss. Hjälp, då spelar jag hellre med Lord Douglas en hel säsong, haha.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-03-28 18:08
vi kommer aldrig att vinna trippeln, jag hoppas att jag har fel. vi lever väldigt mkt på individuella prestationer..o det märktes under el clasico...sista 20 minuterna på den första halvleken var bland d värsta jag sett på 5-6 år i barca. laget skakade inte en pssning gick rätt o allas bollbehandling var under all kritik...vill absolut inte vara den som ska komma o fucka stämningen men helt ärligt jag är inte imponerad av LE. enda kredden han ska är att han var den som vågade ta sig ur tiki takan. är det någon som har vänt på det hela är messi o suarez form som lyckligtvis pekar uppåt...som sagt hoppas att jag har fel..

en annan sak om LE, jag förstår att han är inte den typen som pratar me spelarna enskilt. men han måste fatta att han är i en toppklubb som har världens största ungdomsakademi. han måste prata med unga spelare enskilt, pusha o guida dom. en som deulofeu kan bli hur bra som helst men han är divig o efterbliven han behöver guidning, prata me psykologer lära honom. vad gör vi slänger han höger o vänster. jag skyller deulofeus flopp i
sevilla på LE som släppte honom efter att klubben lovat han en plats i truppen. killen känner sig sviken av sin klubb o som sagt han är fortfarande ung o sånt kan sitta länge i psyket. en annan vi håller på att förstöra är halilovic...vad tror ni han tänker när han nobbar halva europa för att komma till oss, när munir är den enda som får komma o lira me a laget då o då...som sagt hoppas att jag har fel. men LE är ingen toppklubb tränare i längden, en klubb som bygger väldigt mkt på moral o människor som pratar me varann. han kan inte köra sin instängda stil, inte i längden iaf. aja hoppas han lär sig...

visca barca!
Barcelona Gabriel
2015-03-28 17:48
Messias

Inget lag har mäktat med att vinna "trippeln" mer än 1 gång.
Barcelona Mdawg
2015-03-28 17:28
Barcelonistas

Jo, det har jag full koll på iallafall ;)
Var bara RM jag inte hade så bra koll på.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
DM1982

Det är la gött! ;)
Barcelona Messsias
2015-03-28 17:26
Hur många gånger har Barca vunnit trippeln?
Barcelona Barcelonistas
2015-03-28 17:07
Mdawg - Barca är också det ända laget i historien som har vunnit " La Sexi" alltså 6/6 titlar på 1 år.
Annons: