/spanien/barcelona/forum/2926.aspx/spanien/barcelona/forum/2926.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Yaya24
2015-03-18 10:28
lottning på fredag?
Barcelona Illusionista
2015-03-18 09:35
Jag brukar inte spekulera i saker och ting men jag tror på allvar att Real M kommer få Monaco eller Porto i kvarten.
Barcelona Illusionista
2015-03-18 09:33
@messileo:

Med den lön de sitter på så tror jag inte de bryr sig så mycket. Tyvärr!!
Barcelona Illusionista
2015-03-18 09:33
@Baha - Tres Amigos:

Möjligen liknande statistik för MSN? Vore kul och se. Tror det är väldigt jämnt mellan MSN faktiskt.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-18 09:28
Allegri (coach Juventus): "With Milan in 2013, I faced an alien - Messi. In the return leg he scored a brace, one of those goals was unique" Så bra sagt av Allegri.
Postat via SvenskaFans-appen
2015-03-18 09:26
Mycket intressant statistik. Värt att läsa. Interesting... Bale's 12 goals have earned Madrid 6 pts in @LaLiga while Cristiano's 30 have only counted for 5. http://t.co/Ssks61EHG1 …
Barcelona Dijamant
2015-03-18 08:08
Messi gör två mål och för City gör Dzeko mål
Barcelona koeman92
2015-03-18 07:19
Godmorgon culés!

Äntligen är dagen kommen! Ikväll är kvartsfinslplatsen vår!!

Visca el Barça!!!
Barcelona socccerfan1
2015-03-18 01:30
Vi är inte vidare än..
Demakast
2015-03-18 01:01
Sorry grabbar!! Jag lovar att i samma sekund som jag skrev och postade så avtog det .. Riktigt riktigt vackert! Försökte så klart ta bild men lycka till med en iphone kamera. Klart man är glad för Atleticos avancemang. Dels för att det blir en svår nöt att knäcka för andra lag, inte allra minst för exempelvis Real. Så som vi har spelat mot dem senaste matcherna så känns det ju inte på förhand som någon omöjlighet likt förra året. Samma med att Arsenal ryker, riktigt synd. Man vill ju ha de bästa lagen kvar. Och i det här fallet tycker jag Atletico är mycket roligare att ha kvar i turneringen än Leverkusen. De får ju skylla sig själva med så där dåliga straffar. Ska ju bara inte få hända asså. En på tio kan man köpa att de går över men två av fem? Skandal. Och vill man vara lite konsperatorisk så Kändes det ju nästan uppgjort tamejfan. Sen förstår jag inte att folk redan börjar prata om lottning för Barcelonas del. Det är ju så långt ifrån över. Och skulle vi nu gå vidare så hoppas man ju givetvis på en "enklare" lottning så man får andas lite mellan kvart och semi. Helvete vad spännande det ska bli med lottningen om super Barca tar sig förbi. Och shit vad nervös jag är inför imorgon!! Jag gillar dock överhuvudtaget inte magkänslan som jag har. Neymar måste verkligen steppa upp. Tycker inte han har varit jättedålig men har saknat något med honom som inte funnits där senaste matcherna. Skulle jag få välja så ska kungen av kungarna Xavi starta imorgon och det tror jag att han gör också. Men spelar Marlboro då vettefan om man ska riskera sitt liv med att kika på matchen. Jag gillade verkligen det jag såg av människan i början av hans barca karriär men det känns som bortblåst allting. Frågan blir ju då ifall Lucho vågar spela Bartra .. Högst tveksamt tyvärr. Men på något sätt känns det ändå som om det är rätt att skynda långsamt med honom. Även om det går lite väl långsamt. Klockren har han varit hittils. Min startelva: Ter Steginho Alves Pique Bartra Alba Macherano Xavi Ivan den förskräcklige Messi Suarez Neymar Trolig startelva blir nog samma som min fast Iniesta istället för Xavi och Marlboro istället för babyface Bartra. Kom igen nu Lucho ge oss en vecka att minnas för en lång tid framöver. Går det bara vägen så kan man ju på allvar börja snacka om en trippel. Helt sanslöst!
2015-03-18 00:51
Barca och Atletico har en sak gemensamt. Det gemensamma hatet mot Madrid. När vi väl ställs mot Madrid vill jag krossa de som alla andra lag. Men rivaliteten mot Madrid är något utöver det vanliga. Finns ingen chans i världen att jag någonsin kommer respektera den klubben eller önska de någon lycka. Hoppas Atletico vinner CL 10 gånger än att Madrid vinner den någonsin.

Visca Barca och imorgon vinner vi mot City förhoppningsvis.
Barcelona Liunil Masse
2015-03-18 00:35
En som jag vill ska step it up mot City är Neymar. Han har varit rätt kass den senaste tiden och det är nu allvaret har börjat på riktigt där man vill se vår trio krossa allt i dess väg.
Barcelona messileo
2015-03-18 00:34
Undra hur Diego costa och Filipe luis känner just nu..
Barcelona messileo
Undra hur Diego costa och Filipe luis känner just nu..
Barcelona Junta Dimision
Mr. Ronaldinho #10

De bästa lagen är de som ska vara kvar i CL och när de engelska lagen inte ens kan ta sig förbi åttondelsfinal, varför skulle man bli ledsen över deras uttåg såsom många anglofiler överhypear de engelska lagen.
Mr. Ronaldinho #10
2015-03-18 00:23
Och förresten så hade det inte varit särskilt helt tokigt om Arsenal, Liverpool och möjligtvis Chelsea varit kvar i turneringen då trion inte är bättre än Real eller ens Atlético. Tycker att man borde snarare bli ledsna över engelsmännens uttåg för vem vill inte uppleva favorit i repris när Barcelona kör över de svenska anglofilernas favoritlag?
Barcelona Canaletes
2015-03-18 00:22
@Mr. Ronaldinho #10:

Jag glädjer mig enormt mycket eftersom jag är spanjor och att det är bra för La Liga. Men alla utom Real Madrid då, som en riktig Culé haha!

Hellre att Atlético vinner CL än tex P$G, det är min åsikt iaf.
Barcelona Junta Dimision
2015-03-18 00:18
Demakast

Jag bor söder om söder och det är en svart och tråkig himmel här...
Mr. Ronaldinho #10
2015-03-18 00:17
Ärligt talat så förstår jag mig inte på vissa på Les Rambles som gläds över våra spanska rivalers avancemang i CL. Speciellt med tanke på att någon av Madrid-klubbarna mycket väl kan stå som slutsegrare och inte vi....
Barcelona Davids3
2015-03-18 00:13
@Demakast:

Inget jävla norrsken här inte :'(
Ta en bild o lägg upp :)
Barcelona LeoMessi
2015-03-18 00:13
Demakast Sluta nu, inte snällt mot mig vara utsikt är en sandlåda och ett par gungor haha
Demakast
2015-03-18 00:11
Vet att detta är OT men satan vad vackert. Jag bor mitt inne i stan i Sthlm och det syns som faan ......
Barcelona enkos
2015-03-18 00:10
Tänk er denna lottning Real - Atletico Bayern - Dortmund PSG - Monaco Barcelona - Porto (grannländer )
Demakast
2015-03-18 00:09
Jag vet inte om Gud är Atletico supporter och har precis har kollat klart på Champions! Ut och kolla himlen grabbar vart ni än befinner er i sverige! Vilket jääävla norrsken!!'
Demakast
2015-03-18 00:09
Jag vet inte om Gud är Atletico supporter och har precis har kollat klart på Champions! Ut och kolla himlen grabbar vart ni än befinner er i sverige! Vilket jääävla norrsken!!'
Barcelona Messi = GOAT
2015-03-18 00:04
Hoppas på Madrid derby i kvarten. Vill att Barca får Porto eller Monaco men kommer bli för enkelt, men hellre de än Bayern. PSG Real hade också kunnat bli en intressant match, aja på fredag(?) har vi facit i hand.
Barcelona Gabriel
2015-03-17 23:55
Erik Niva må vara duktig och välpåläst men han kommer aldrig till punkt när han pratar. Otroligt jobbigt att lyssna på honom.
Barcelona Kröjf
2015-03-17 23:55
Första gången jag såg en Championship - match från början till slut på spansk mark, om än under officiell CL flagg. Sparka, spring,"stentufft" och "småfult" mest hela tiden. Samtidigt bör man hålla i minnet att Championship-laget Middlesborough slog ut Manchester City i FA - cupen på bortaplan året som är. I morgon är City på sätt och vis motsvarigheten till Middlesborough, i mötet med Barca. Och Cup är det också i praktiken.Resten stannar vid spekulationer tills dess åttondelsfinalen är avgjord och över. "Förhoppningsvis" till vår fördel och långt innan förlängning; eller i värsta fall straffläggning.Gud förbjude. Amen. Snudd på första gången jag ber något som kan liknas vid en "aftonbön" också, sen barnatron gav vika i samband med at tomten visade sig vara en stor bluff som inte alls läste ens önskelista. I morgon vill jag få se att många mjuka klappar delas ut mellan våra spelare, oavsett egennamn på tröjans rygg. Det är vårt klubbmärke på bröstet som räknas. Samt ett stort hjärta som bultar alldeles där bakom.
Barcelona Barcelonistas
2015-03-17 23:52
Real kommer få antingen Monaco eller Porto i kvartsfinal. Den årliga traditionen kommer fortsätta för Real där man får dom lättaste lottningarna.
Barcelona Barca4life98
2015-03-17 23:49
Barcelona/City* Dortmund/Juventus*
Annons: