/spanien/barcelona/forum/2925.aspx/spanien/barcelona/forum/2925.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2015-04-05 12:50
[QUOTE=Maykii]Vem bryr sig om skytteligaledningen??? Barca leder ligan och det folk måste förstå är matchens betydelse idag mot Celta Vigo. Det har varit landslagsuppehåll och Barca har dålig statistik efter det och efter ha vunnit El Classico precis så blir denna match ännu viktigare. Om Ronaldo gör 10 mål idag och vinner 10 "Ballon Pissdior" så vet jag iaf vem som fortfarande är nummer 1 för mig. [/QUOTE] Hela världen vet vem som är Nr 1, ett gäng mål mot Granada ändrar inget. Nu gäller det att Barcelona är på tårna och kör med den bästa elvan. Rotera kan de göra mot Almeria nästa vecka, där vågar jag säga att det ska vara tre kassaskåpssäkra poäng.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2015-04-05 12:50
Rambla Ofan, det stämmer ju. Kände inte igen honom. Helt jäkla bedrövligt värdelös är han!
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-04-05 12:48
När ska lag sluta tro att de är Barca mot Madrid? Backa hem ställ bussen och ge inte deras trio yta. Ronaldo, Bale och Benzema är skit utan ytor. När de möter oss är det 11 man i straffområdet även om Barca gör 3-0. De går inte ut ur straffområdet.
Barcelona Barcelonistas
2015-04-05 12:47
Massa tap ins, när ska han göra ett riktigt mål? Tom lord Bendtner hade gjort såna enkla mål.
Barcelona Barca4life98
2015-04-05 12:43
Maykii Sant, du har helt rätt.
Barcelona Funeral Canticle
2015-04-05 12:42
@Gabriel:

Get em!!!!

Nä men det är som att bambi på hal is, många bjudningar men sådan är fotboll i guess
Barcelona Maykii
Vem bryr sig om skytteligaledningen???

Barca leder ligan och det folk måste förstå är matchens betydelse idag mot Celta Vigo. Det har varit landslagsuppehåll och Barca har dålig statistik efter det och efter ha vunnit El Classico precis så blir denna match ännu viktigare.

Om Ronaldo gör 10 mål idag och vinner 10 "Ballon Pissdior" så vet jag iaf vem som fortfarande är nummer 1 för mig.
Barcelona Rambla~
Gabriel Det är Oier. :)
Barcelona Erik Satie
2015-04-05 12:41
HEEELVETEEEE.
Barcelona Rambla~
2015-04-05 12:41
Antar att Ronaldos knäskada nu är snabbläkt. I nästa match han suger är den troligtvis tillbaka igen. :P
Barcelona Halilovic
2015-04-05 12:40
Ronaldo har nu gått om Messi i skytteligan, hoppas det gör att Messi är målsugen ikväll och stänker in ett par bollar.
Barcelona Halilovic
Fucking svenskafans-appen som postar tre gånger.
Barcelona Halilovic
Fucking svenskafans-appen som postar tre gånger.
Barcelona Gabriel
Herregud vad e detta för pajasmålvakt? Alla Cristianos mål har varit rena bjudningar ju. Lägg ner karriären din sopa!
Barcelona DM1982
2015-04-05 12:39
Ronaldo hattrick på 8 minuter. Antar att han är världens bästa spelare igen ; )
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-04-05 12:39
Granada skulle vara bland de sämre lagen i Allsvenskan. Hoppas de åker ut!
Barcelona Z_Z
2015-04-05 12:38
Haha, nu är någon visst världens bästa igen...
Barcelona Gabriel
2015-04-05 12:37
Granada lägger sig på rygg och särar på benen totalt. Helt värdelöst försvarsspel och målvaktsspel av dem!
Barcelona Barca4life98
2015-04-05 12:37
Ronaldo upp i skytteligaledning...
Barcelona Andresito
2015-04-05 12:08
S.Eto'o

Han är småskadad, inget allvarligt.
Barcelona S.Eto'o
2015-04-05 11:43
Helt å hållet of topic men är Carvajal avstängd eller skadad?
Barcelona the cameroonians
2015-04-05 10:58
I eftermiddag spelar B-laget bortamatch mot Sporting Gijon.

Efter att Sabadell spelat oavgjort igår ligger samtliga fyra lag under strecket, inklusive Barcelona, på 29 poäng - tre poäng mindre än Osasuna just ovanför.
En seger är alltså ett måste för att inte tappa ännu en mark, dilemmat är dock att dagens motståndare endast förlorat två av sina 31 matcher och ligger trea i tabellen. Samtidigt har man kryssat i 15 av matcherna, så att B-laget flyger hem med 1 poäng i bagaget är ingen omöjlighet.

I förra omgången gjorde talangerna en helt klart godkänd insats när man spelade 2-2 mot Tenerife. Med Samper & Munir på landslagsuppdrag och målvakten Ortolá avstängd trodde åtminstone jag att det skulle få en viss påverkan, men matchinledningen var den bästa under 2015 och hade inte Dongou fått för sig att dela ut en vansinnestackling på mittplan och undvikt det efterföljande röda kortet hade laget nog bärgat sin första 3-poängare under Vinyals tränarskap.

Under påskveckan har Juvenil-lagen varit på turneringar vilket gjort att B-laget fått sällskap av två nya inslag på träningarna. Detta i form av de koreanska underbarnen Seung Ho Paik och Seung Woo Lee som pga FIFAS dom inte får spela förrän i januari. Det är härligt att se deras motivation att vilja stanna i klubben trots detta, och det är bara att hoppas att de fortsätter utvecklas och får chansen att åter visa upp sig i Blaugrana.

Läget i truppen är annars bra. Goda nyheter är att både Godswill & Kaptoum börjat träna igen efter sina långa skadeperioder. Campins och Sandro har dragits med känningar, den sistnämnde kom dock med i matchtruppen medan den andre får stanna hemma och ersätts av Palencia från Juvenil A.

Truppen;
Ortolá & Suárez
Palencia, Diagné, Ié, Bagnack, Grimaldo & Juste
Patric, Samper, Cámara, Gumbau, Halilovic & Babunski
Adama, Munir, Sandro & Joan Roman.

Avspark 17.00, stream kommer senare.
Barcelona dinho the artist
2015-04-05 01:06
Oliver Torres är ju bra mycket mer speldirigent än spetsmittfältare. En Samper med betydligt mer finess och elegans, men också utan defensiva åtaganden what so ever. Speciell egenskap ; transportera boll effektivt men väldigt snyggt.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-04-04 23:51
Jag älskar Pep men många glömmer att Pep kan vara pragmatisk. Han försvarade 1-0 ledningen i 45 minuter bättre än Buss kungen Mourinho. Hans backlinje är så rak, hans taktisk kunnande är så överlägsen alla andra att man saknar honom. Pep, ska bara vara tränare tills dagen han lämnar jordelivet. Vill ha han tillbaka i Barca med Xavi och Puyol som sin assisterande och Iniesta. Så mäktigt. När han lägger av kan han bli president med Pique som vicepresident och Xavi som tränare. Drömmar kan bli sanna. En sak Pep bevisade var att han ser talang, köpet av Thiago visar att om Pep aldrig hade lämnat på grund av Rosell och gänget. Hade vi haft Thiago kvar. När han blir kvitt sina skador, vilket han kommer bli. kommer Bayern aldrig sälja honom om Madrid eller PSG inte kommer med en bud på 70 miljoner euro. Bayern är Bayern men Bundesliga är Bundesliga. Du vill spela i spanska ligan och PL. Möta de stora och uppleva el Clasico.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-04 23:28
Vad tycker ni om att testa Samper som Xavis ersättare? Han är en defensiv mittfältare ja men vad jag sett när han fått spela med A-laget så har han varit riktigt bra och har visat på kvalitéer och en spelstil som påminner lite om Xavi. För er som följer honom noga i B-laget, vad tycker ni? La Masia går före dyra värvningar trots allt.
Barcelona Barca4life98
2015-04-04 23:15
Alltså det står emellan dessa mittfältare; • Pogba - Kommersiellt det bästa alternativet, ung, har i stort sätt allt, komplett. Största fixstjärnan av alla alternativen. • Koke - En blandning mellan Rakitic och Xavi kan man säga. Jobbar hårt, fast lite mer teknisk jämfört med Rakitic. Bra playmaker som skulle passa in i Lucho's system. Kan ligan. • Verratti - Mest lik Xavi fast behöver slippas fortfarande. Lite ojämn ibland. • Gundogan - Helt lyssande om han når upp till formen han hade när Dortmund kom till final i CL. • Oliver Torres - Grym potential, blandning mellan Iniesta och Xavi. Fortfarande väldigt ung. Jämfört med dom ovannämnda så kan man även fasa in honom i en lugnare takt, hans tid kommer. Han kommer inte att kräva att få starta varje match direkt när han kommer.
Barcelona Funeral Canticle
2015-04-04 22:43
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:
Clyne och och Coleman är grymma ytterbackar, bägge gillar att vara involverade i själva spelet samtidigt som dem varierar sina inlägg vilket uppskattas. För mig känns Clyne något mer lovande, Koeman har verkligen fått honom att växa sen är han väl yngre om jag inte är ute och cyklar. Fortsätter han att växa så ser jag gärna honom som en av potentiella om Alves lämnar 2016 när vi får värva igen. Gabriel Sen måste jag hålla med dig gällande Veratti, jag är inte så imponerande med hans passningspel, visst han är ung men i nuläget är den aspekten inte värsta grejen och håller Pogba och Kovacic högre även om dem är något mer offensiv lagda
Barcelona Gio Style
2015-04-04 22:37
L.A.M Nr 10

Det var just det jag menade, har för mig att jag uppfattade honom som en mer Iniesta/Isco typ när jag såg honom i La Liga.
2015-04-04 22:02
Äh, glöm det. återkommer i morgon...
2015-04-04 22:02
Annons: