/spanien/barcelona/forum/2923.aspx/spanien/barcelona/forum/2923.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Leo y Cesc
2015-03-18 20:11

Mathieu är riktigt ostabil när det kommer till hans passningsspel under press.

Detta känns inte så bra, hoppas vi håller matchen utanför Citys mål så mycket som möjligt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-03-18 20:09
Vad ful vår startelva var med bara tre spanjorer! Tråkigt då vi förut hade 6-7 ordinarie inhemska spelare med flera bänkspelare.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Davids3
2015-03-18 20:07
Jag tror på Mathieu!
Barcelona Junta Dimision
2015-03-18 20:04
Thierry Henry är med Sky Sports gänget på Camp Nou!
Barcelona Smogen
2015-03-18 19:53
FAN! Mathieu! Killen som startat VARENDA match vi förlorat denna säsongen! Nu blev jag riktigt nervös!
Barcelona Kröjf
2015-03-18 19:49
Något säger mig att kvällens match för Neymars vidkommande, mycket väl kan vara den viktigaste under hans ännu korta karriär. I alla fall beträffande FC Barcelona. Hur hanterar han en eventuell bänkning igen? Kommer han att dra på sig publikens missnöje som en konsekvens? Det har ofta framhållits att Neymars väg till framgång i Brasiliens landslag, i hög grad varit beroende av att han känt sig reservationslöst älskad av fansen. Nervös?
Barcelona Liunil Masse
2015-03-18 19:47
Så fort jag ser laguppställningen så säger det smack och jag blir så jävla nervös. Nu tar vi City och visar Europa att vi inte är att lika med. VAMOSSS!!!
Barcelona koeman92
2015-03-18 19:47
Ingen Bartra?? :(
Barcelona the cameroonians
2015-03-18 19:46
Citys startelva; Hart, Sagna, Kompany (C), Demichelis, Kolarov, Nasri, Fernandinho, Toure, Milner, Silva, Aguero 4-2-3-1/4-1-4-1 alltså - Pelle vill vinna mittfältskampen.
Barcelona Liunil Masse
2015-03-18 19:44
What if I told you... Bartra startar i El Clasico.
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2015-03-18 19:44
L.A.M Nr 10

70 % taggad, 30 % nervös. Det är detta man väntat på hela säsongen, avgörande Champions League matcher och ett stundande Clásico. Serielunks-matcher borta mot t.ex Getafe i all ära, detta är the shit. Ikväll gäller det, förhoppningsvis blir det fler sådana här kvällar kommande veckor :)
Barcelona Neymar11
2015-03-18 19:41
Fan då, blev så glad när jag såg sen potentiella elvan från sport som vanligtvis brukar ha rätt Aja tur att pique är i stor form
Barcelona the cameroonians
2015-03-18 19:39
Det blir Mathieu mittlåset ändå alltså. Bartra i el clásico?
Barcelona Barieta
2015-03-18 19:39
Inte Matheiu... upp till bevis för han nu då
Barcelona Liatzo
2015-03-18 19:37
Barcelona line-up (vs Man City): TerStegen - Alves Pique Mathieu Alba - Rakitic Mascherano Iniesta - Messi Suarez Neymar #fcblive
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-03-18 19:30
@( Xaviesta ):

Xavis assist var ju självklart i en klass för sig vad gäller finess och briljans. men tycker Busquets passning är mer av den genialiska rangen i förhållande till hur fort han läser av situationen och hittar den ytan som bollen läggs på. Inte många som hade vart lika djärva och kylgia nog att våga slå den passningen, om en ens se den
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-03-18 19:25
Är folk taggade eller nervösa? Jag är så in i helvete nervös, vill bara att det ska vara över. Någonstans känner man att det borde vara klasskillnad men bollen är rund och ett slumpmål för City och det är match. Man vet hur små marginaler det kan vara, får vi ett tidigt mål kan City bli uppgivna och resultatet rinner iväg men får de 1-0 lär det bli stressig fotboll från oss med ett City med självförtroende. Det gäller bara att gå ut och köra. Ta det som en vanlig match vi ska vinna, gå ut på CN och dominera spelmässigt. Gör vi det ska det ärligt talat mycket till för att vi ska förlora matchen men konstigare saker har ju hänt.
Barcelona Mch
2015-03-18 19:23
Vampiro, Nej, det enda innehållet av värde på deras sida är i viss mån Nivas artiklar. Jag har klickat på så många missledande rubriker på deras sida för att sedan läsa deras snedvridna texter så att jag bestämde mig för två år sedan att bojkotta de helt. Niva har dock haft några intressanta texter genom åren och eftersom det nu tydligen handlade om Barca blev jag nyfiken med tanke på hur han sågade laget och Messi för ett tag sedan.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-03-18 19:00
Capitan Det var jag också min vän :) Xavis "assist" på det målet är en piss i Mississippi i jämförelse med prestationen loppan står för.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-03-18 18:57
Xaviesta

Han var sarkastisk?
Barcelona ( Xaviesta )
2015-03-18 18:55
*hjärta*Stay calm, fake left and see you later Håller med Vampiro, en assist måste åtminstone vara en rörelse framåt med både ben och boll, tex Xavis lysande assist till Messis Maradona-mål mot Getafe när han var 19 år gammal. Där snackar vi en riktig assist!
Barcelona Blaugrana91
2015-03-18 18:53
Hmm har inte varit nervös innan, nu blev jag faktiskt det... Men jag hoppas vi går ut och öser på, Barcelona ska aldrig spela på resultat.
Barcelona Vampíro
2015-03-18 18:49
[QUOTE=*hjärta*Stay calm, fake left and see you later]Fyfan vad man saknar Busquets inför en sån här match. Kolla bara assisten han gör i länktips. EDIT: Sen är killen som gör målet helt OK han med [/QUOTE] Räknar du verkligen det som en assist? ;)
Barcelona Baronen
2015-03-18 18:41
Äntligen är det så åter dags igen, det är det här man lever för, Champions League-slutpsel samtidigt som det våras ute. Underbart, men oj så nervöst.
Uppgiften i kväll ska vi bara klara av, något annat finns bara inte.
Men, som jag ser det finns det ändå två skäl till oro, och de är:

*Passivitet och nonchalans. Vi har en otäck och ful ovana att så fort vi får medgång och spelet flyter på bra i första halvlek, så brukar vi totalt slappna av mot slutet på matcherna. Jag hatar det. Fast vi "bara" har två måls marginal eller ibland ett mål så brukar spelarna bara skita i allt och bli så självsäkra på att bara spela av resten av matcherna. Sist mot City, med en man mer, slutade vi mer eller mindre att spela trots drömläget att döda dubbelmötet. Vansinnigt är det.

*Dani Alves. Kan skapa vad som helst i Man Citys favör. Precis vad som helst. Som vanligt får vi vänta att han ger bort ett eller ett par klara lägen. Jag klarar inte av honom, mina nerver håller inte. Det finns ingen som kan bli av med bollen som Alves, han kan vara 30m från närmsta motståndare men ändå tappa bollen, pga att han somnar. Sen så passar han bara till Messi hela tiden, det spelar ingen roll om någon annan är fri, Messi ska bara ha den. Jävla dåre.

Nu kör vi!
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-03-18 18:38
Fyfan vad man saknar Busquets inför en sån här match. Kolla bara assisten han gör i länktips. EDIT: Sen är killen som gör målet helt OK han med
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2015-03-18 18:30
Guardiola är på plats för att se matchen på Camp Nou ikväll enligt SPORT.

Hemlängtan ? ;)
Barcelona Vampíro
2015-03-18 18:15
[QUOTE=Mch]Kan någon sammanfatta Nivas artikel eller klistra in den här? Jag går inte in på Aftonbladet av principskäl. [/QUOTE] Du går inte in på Aftonbladet men vill läsa innehållet. Får inte ihop det.
Barcelona Mch
2015-03-18 17:45
Kan någon sammanfatta Nivas artikel eller klistra in den här? Jag går inte in på Aftonbladet av principskäl.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-03-18 17:26
Liunil Masse

jag är inte dum o vet att vi är favoriter ikväll. men syftade mer på att man aldrig ska underskatta lag me som mycket kvalitet...=)
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2015-03-18 17:19
Viktig match ikväll, avancemang är ett måste från vår sida. Men City kan roffa åt sig en vinst om de gör sin bästa match för säsongen och har med sig turen!

Så det gäller verkligen att vi spänner musklerna och inte bjuder på någonting ikväll , mitt hjärta kommer redan ha en tuff period framför sig med matchen mot Marängerna på söndag..

Angående Nivas inlägg på aftonblaskan, jättefint skrivet från honom och han är en duktig skribent. Men det är också lätt att vara efterklok och se tillbaka nu hur jäkla dominanta "Xavis Barcelona" var.. Lite samma sak med Messi, tror han kommer hyllas som världens bästa fotbollsspelare genom tiderna från både RM-supportrar samt journalister när han lagt skorna på hyllan.

Annons: