/spanien/barcelona/forum/2921.aspx/spanien/barcelona/forum/2921.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-03-20 11:02
Minns ni grabbar att vi diskuterade här inne att Messi ser tung ut föra säsongen och under VM. Well det visar sig att Messi har gått ner 3.5 kilo sista tiden. Det är därför han är så kvick nu för tiden.

En motiverad Messi grabbar..
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-20 10:57
Bayern vs Barca Madrid vs Monaco Det står i stjärnorna. Blatter har mutats och allt är klappat och klart.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymar11
2015-03-20 10:40
Ge oss Bayern, porto eller Monaco. Bayerns försvar mot msn, något man vill uppleva. Vill undvika psg och atletico känns att det är dom som kan såra oss mest Real vill jag spara till finalen, tar bort musten ur el classico med ytterligare 2 möten Juventus hade varit den tråkigaste motståndaren samt dom tråkigaste matcherna. Synd att dom har Pogba skadad annars hade det varit kul att se honom mot oss
Barcelona Leo y Cesc
2015-03-20 07:44

@barcastuff: Tw Martin Keown (ex-Arsenal): "Messi toys with his opponents like a matador with a bull. A true genius at work" [@martinkeown5]

Många experter, gamla fotbollsspelare och tränare har yttrat sig om Messi som den absolut bästa spelaren osv.. Ser aldrig sådana här kommentarer om hans rival i Madrid ala tap-in penaldo.

Känns så jävla skönt att alla får sig en käftsmäll nu som tvivlade på Messi, återigen visar han en otrolig fotboll som man inte kan se någonstans i världen förutom i Barcelona !!
Barcelona Junta Dimision
2015-03-20 01:37
Barcelonistas

De ändrade regeln året efter, men nu när EL vinnaren också får CL plats så blir det klurigt.
Barcelona Barcelonistas
2015-03-20 00:43
När Chelsea vann cl 2012 så slutade dom 6a i ligan. Spurs kom 4a, Tottenham fick då inte spela cl.
Barcelona Junta Dimision
2015-03-20 00:39
Zibarca

Teoretiskt sätt är det så, men om 6 lag kan spela Champions League i samma liga så kommer det potentiellt att vara ett lag från den ligan i 6 av 8 grupper. Om det scenariot sker så tror jag faktiskt att den som kom fyra i ligan får sin Champions League plats slopad och får spela Europa League istället. Nu vet jag inte om det här är sant, men det är så jag tror att det skulle se ut.
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2015-03-20 00:20
[QUOTE=Junta Dimision]Anglofilen Well du har faktiskt fel, i och med att Europa League vinnaren får en plats i Champions League så kan faktiskt en liga potentiellt ha fem representanter i Champions League. Sen att du skriver samma inlägg igen som du gjorde tidigare idag, men fick inga reaktioner så visar det bara att du vill provocera. Patetiskt är nog ordet jag söker. [/QUOTE] Isf är det 6 lag. Om vinnaren gör en "Chelsea", dvs att vinna den där jävla Champions men inte lyckats ta kvalplatsen ;-)
Barcelona Barcelonistas
2015-03-20 00:05
Anglofilen - haha är du här igen och trollar. Dra ut huvudet ur arslet och kolla på fakta istället. 09/10 - 0 Pl lag i semifinalerna i Cl 10/11 - 1 lag i semi 11/12 - 1 lag i semi 12/13 - 0 lag i semin 13/14 -1 lag i semi 14/15 - 0 lag i semin 6 års period av Pl dominans ....... Hur många vinnare under 2000 talet? Liverpool 2005, United 2008, Chelsea 2012, Bara Barcelona ensam har vunnit lika många cl titlar under 2000 talet som alla Pl lag tillsammans senaste 15 åren.
Anglofilen
2015-03-20 00:04
Junta Dimision

Jag får väl faktiskt göra en pudel och erkänna att du har rätt med att fem lag från samma liga faktiskt får delta turneringen, my bad.

Nog för att jag återpublicerar inlägget på nytt men det innebär förstås inte att jag har fel i sak om att olika ligor har sina storhetstider? Och vad som jag finner är patetiskt att du tror att jag vill söka efter reaktioner när jag backar upp detta med statistik och fakta ;)
Barcelona Junta Dimision
2015-03-19 23:50
Anglofilen

Well du har faktiskt fel, i och med att Europa League vinnaren får en plats i Champions League så kan faktiskt en liga potentiellt ha fem representanter i Champions League. Sen att du skriver samma inlägg igen som du gjorde tidigare idag, men fick inga reaktioner så visar det bara att du vill provocera.

Patetiskt är nog ordet jag söker.
Anglofilen
2015-03-19 23:43
@enkos:

Det här med vilken liga som är bäst brukar ju gå i perioder. Serie A var ju dominerande för några år sedan, och tittar vi mellan åren 2005 (Då Liverpool vann CL!) fram till Chelseas seger 2012 mot Bayern så har vi alltså 3 engelska segrare på 7-års intervall, ytterligare 5* som tog sig till en final utan att segra och ett stort antal som tog sig till semi. Under denna perioden dominerade PL trots att lag som Real gick loss på marknaden och köpte Ronaldo, Alonso, Kaka etc.

Nu snackar vi en period från 2013-15 där det varit riktigt svagt, och från ingenstans ploppar det upp massa vättar från hål i marken som ska peka på PLs uselhet. Ta ett djupt andetag och heja på ditt lag istället för att skrika dig hes om en liga så fort du får chansen :)
Anglofilen
2015-03-19 23:42
@Junta Dimision:

Kul att du inte är medveten om att man får inte ha 5 lag från samma liga i CL...
Barcelona Rambla~
2015-03-19 23:27
Guti tycker Valdes är lite väl självsäker. Valdes anser det vara omöjligt att Madrid vinner och lovar Guti att ta ett foto av sig själv på Cibeles vid en förlust och får samtidigt Guti göra det samma på Canaletes om Madrid vinner. Ungefär så. :)
Barcelona Junta Dimision
2015-03-19 23:18
Någon spansktalande på forumet som kan översätta Valdes bild som han la upp? Verkar som att han har någon vadslagning med Guti angående Clasico eller har jag fel?
Barcelona Barca4life98
2015-03-19 23:13
Hahha kolla på ett klipp nyss från Barcas träning idag. LE stod och skratta med.... LORD DOUGLAS!!!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-03-19 22:51
Håller på att streama matchen mellan Sevilla och Villareal. Trodde först att de skulle sända den via tv4-median men nej, nej, nej. Husfelt påverkar dem att sända Serie A lag stället. Den ena matchen mellan Roma-Fiorentina inget fel med det. Den andra matchen Inter-Wolf.. Tre jävla matcher där Serie A lag är inblandad. Ser ni mönstret..

Så sitter där alla i studion och leker fotbollsexperter. Varför blir man så irriterad när man ser Olof Lund och Jesper Husfelt's sitta där och mysa

Barcelona LeoMessi
2015-03-19 22:43
Suarez gjorde mål för Sevilla precis :)
Barcelona Treyh
2015-03-19 22:41
Jag tror att Mathiue kommer göra en bra match mot Madrid. Han har spelat mot dom ett flertal gånger. Dessutom gjorde han två mål mot dom förra säsongen. Ett på hemmaplan och ett på bortplan. Plus att han kommer slippa spela vänsterback denna gången...
Barcelona dinho the artist
2015-03-19 22:41
Gud, ser på superlive och det verkar vara någon kommentatorstävling för stunden. Finns det något mer krystat än folk som kommenterar ur manus?

Jag fann situationen så stel att jag av ren reflex stängde ner webbläsaren.

Jag går också emot hela detta forum och säger att jag gillar Olof Lundh. Tycker han är en skön Tv-profil.
Barcelona Andresito
2015-03-19 22:34
( Xaviesta )

Håller med helt och hållet.
Tappert försök, men ett dåligt sådant sett till var det postas. Artiklar på Barcelonas SF-sida trycker jag bör hålla högre kvalitet än så.

Jag skulle säga kvalitet före kvantitet på artiklarna. Detta var ingen 'måste'-artikel. Okej om det hade varit en införrapport som måste skrivas men att det finns få som har möjlighet att göra det, då känns det mer acceptabelt med lite sämre kvalitet.

Syftet med artikeln ifråga antar jag var att väcka känslor hos oss Barça-fans inför klassikern, men detta var bara en vägg med text, tyvärr.

Ber om ursäkt om någon tar illa upp, man måste säga ifrån om man vill ha en förbättring.
Barcelona LeoMessi
2015-03-19 22:19
( Xaviesta ) Förstår vad du menar, själv är jag alldeles för "snäll" att kritisera personen som skrev artikeln. Det är ändå en person som älskar barcelona och som vill vara en del av skribenterna här och bjuda på fina artiklar. Själv hade jag inte kunnat skriva bättre eftersom jag helt saknar talang för det. Ett förslag hade varit att någon skulle korrekturläsa artiklarna och komma med konstruktiv kritik, men det är nog lite mycket att begära. Övning ger färdighet och förhoppningsvis blir det bättre framöver. Sen får man väl tänka på att ingen annan kanske hade tid att skriva och jag ser hellre att någon artikel kommer upp än ingen alls. Även om jag håller med dig och förstår vad du menar.
Barcelona Messidinho_10
2015-03-19 22:05
Bayern hade varit rena mardrömmen för oss i kvartsfinalen. Blir svårt att knäcka dem i 2 matcher, så jag tar dem hellre i finalen i Berlin. Annars så är Monaco eller Porto drömmen. Juventus - Real Bayern - PSG Barca - Monaco Porto - Atletico
Barcelona ( Xaviesta )
2015-03-19 22:02
Inte för att vara den som är den, men senaste artikeln om söndagens klassiker är förmodligen den värsta rappakaljan jag har läst här på Barcas sida. Redan i ingressen anade jag oråd när två frågor ställdes med två frågetecken efter varje. Vem använder två frågetecken efter en fråga a la Msn messenger I en artikel? Jag fortsatte läsa av ren nyfikenhet nu och det skulle jag inte gjort för när jag var klar kände jag mest irritation. Jag må låta som ett rövhål men lite kvalitet skadar väl för fan inte på en klassiker-text inför kultmötet? Killen har självklart goda intentioner men behärskar tyvärr inte svenska språket på det sättet han vill vilket den här gången resulterade i en riktig rackabajsare till artikel. Ena stunden läser jah i imperfekt form för att i nästa befinna mig i presens och allt detta blandat med hemmakokta uttryck och ordspråk, nej för fan. Jag efterlyser kvalitet på en artikel av denna natur. Vem saknar inte Danne Olssons klockrena analyser och artiklar skrivna med, ofta, storslagen humor och sarkasm. Till dig som skrev artikeln, tummen upp för ett hyggligt försök but you must crawl before you ball min vän. Ber om ursäkt för motorsågen men jag har skrivit bättre uppsatser i högstadiet medan jag klämde ut kablar i toaletten utanför matsalen.
Barcelona Barcelonistas
2015-03-19 21:49
Du vill la fan inte glida på en räkmacka ala Real Madrid? Du vill vinna cl med bra spel samt kunna slå ut dom bästa lagen.
Barcelona Essienesque
2015-03-19 21:39
Okej, kan någon förklara logiken med att vilja ha en svår motståndare tidigare? Det är helt omöjligt för mig att förstå den tanken.

Kom ihåg, att få Bayern i kvarten betyder inte att vi får ett enkelt motstånd i semi-finalen. Det enda det betyder är att vi inte får Bayern i semi-finalen.

Ju svårare motstånd, desto mindre chans att avancera. Du vill ha det enklaste motståndet i varje runda, inte sitta och hoppas på att få Bayern bara för att slippa möta dem senare. Det är inte ett logiskt sätt att tänka på. Speciellt när man vill avancera så långt som möjligt i en turnering eftersom varje runda ger en vissa summa pengar till klubben.
Barcelona koeman92
2015-03-19 21:23
@Cule4life:

Kan nog hålla med, men en del av mig hoppas då ändå att vi får ett relativt enkelt motstånd i semifinalen om vi lyckas slå ut Bayern. Hoppas då på Juve, Porto eller Monaco (ifall de skulle gå vidare)
Barcelona Cule4life
2015-03-19 21:12
Vill möta Bayern helt ärligt, Vill se hur bra vi verkligen är. Vi har avfärdat alla storlag detta året förutom den konstiga matchen mot Real Madrid.

Avfärdar vi Bayern redan i kvarten så står CL bucklan inom räckhåll.

Vi måste slå Real på söndag också, Måste måste måste.
Barcelona DM1982
2015-03-19 21:04
Och där åkte sista engelska lag ut ur europeiska cuperna, Everton. Synd att Sevilla och Villarreal möter varandra redan i åttondelen.
Barcelona grande jw
2015-03-19 20:45
Man ju fick verkligen inte någon mersmak för fotbollsvm efter att ha sett handbollsvm som nyss ägde rum i Qatar. Qatar köpte spelare från hela världen med korrupta pengar för att presentera deras landslag. En turnering dom nästan lyckades vinna genom att muta domarna hela vägen fram till final.

Dessutom ska man ha klart för sig att omröstningen till VM i Qatar gick igenom under villkoren att den skulle spelas som vilket VM som helst. Det var inte en jävel som tog upp något om att turneringen skulle äga rum på vinterhalvåret och att finalen skulle spelas 18e December. Hur korrupt omröstningen än må vara så hade det aldrig gått igenom om man presenterat det från början.

Förövrigt fick mediabevakningen skriva på avtal inför handbollsvm innan dom äntrade landet att de endast fick fota och filma inne på arenorna, annars skulle deras utrustning förstöras. Sinnessjukt land.
Annons: