/spanien/barcelona/forum/2918.aspx/spanien/barcelona/forum/2918.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2015-05-25 13:10
Det finns väl ingen vettig människa med lite ambitioner som idag vill till liket Milan?
Barcelona enkos
2015-05-25 13:09
Jag tror inte för fem öre att Carlo tar ledigt utan får sparken men på ett fint sätt.. Han kommer ändå att få sin lön för hela året så varför jobba gratis för tex Milan
Barcelona Chrisicito
2015-05-25 13:00
Krya på dig Carlo!

Gött med Betis återkomst till La Liga! Ännu en skön spansk klubb. Tror de är bland de lag som har bäst tryck på läktaren i spanska liga fotbollen.
Barcelona Rambla~
2015-05-25 12:58
Det lustiga är ju att Aleix Vidal precis som Alba tillhört La Masia innan båda ansågs inte duga och då dragit vidare i sina karriärer. Det finns spelare som trots allt återvänder till Barcelona. De brukar då heller inte bli speciellt billiga när de väl återvänder.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-05-25 12:52
Krya på dig carlo och tillbaka till fotbollen snabbt där du hör hemma=)
Barcelona Andresito
2015-05-25 12:38
Läste att Ancelotti ska ta ett sabbatsår på grund av hälsoproblem. Bedrövligt när sånt händer tycker jag. Känns som att tråkigheterna ökat i fotbollsvärlden de senaste åren. Önskar Carlo en snabb återhämtning! En sann gentleman.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Junta Dimision
2015-05-25 12:27
Real Betis är tillbaka i La Liga!! Klassiskt lag och Andalusien derbyt mot Sevilla är alltid otroligt kul att titta på.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-25 12:17
Junta Dimision

Jag är medveten om att han inte har spelat många matcher som högerback men han har samma utgångsposition som Alves. Han är alltid däruppe och hotar med sina inlägg och instick. Han är bland de viktigaste i Sevilla. Speciellt så som han har spelat hela våren.

En favoritte...
Barcelona Junta Dimision
2015-05-25 12:13
Förövrigt har Alves sin presskonferens 13.00.
Barcelona Junta Dimision
2015-05-25 12:13
Freeyourmind

Enligt whoscored så har Aleix Vidal bara spelat 7 matcher som högerback för Sevilla i år så jag tvivlar på att han är La Ligas bästa högerback, dock är han en väldigt duktig spelare måste jag säga. Tycker dock att det finns en del viktigare spelare än honom i Sevilla som t.ex. Vitolo, Krychowiak och Carlos Bacca, medan Rakitic var deras mest vitala spelare föregående säsong. Huruvida om vi ska köpa honom låter jag vara osagt då jag inte gillar att prata om värvningar när vi inte ens vet vem som ska vara vår tränare eller president nästa säsong.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-25 11:57
@Mr. Dashir:

För mig är han den bästa högerbacken i hela La liga. Jag vet att han har spelat högre upp på planen men han är högerback i grunden.

Han är lika viktig som Rakitic var för dem göra säsongen.

Det roliga är att jag skrev föra veckan att jag önskar att han kom till oss och jag fick inte en enda reaktion härifrån. Jag hoppas av hela mitt hjärta att han kommer till oss..
Barcelona enkos
2015-05-25 11:30
Di Mateo fick sparken från Shalke. . Han alltså som blev tokhyllad under en period missade CL och slutade på bara 6 plats
Barcelona Mr. Dashir
2015-05-25 11:21
Aleix Vidal, Sevilla är senaste ryktet till Barca. Någon som har bra koll på killen? Det jag kan komma fram till är att han är 25 år, spansk, kan spela både vänster och högerytter, föredrar höger, väldigt rörlig spelare, gillar att gå framåt, oblyg, kladdar inte med bollen, erfaren la liga spelare, inte den bästa inläggsfoten, gjorde bra insats mot oss senaste (7,98 Whoscored) och matchens spelare mot Fiorentina i EL, med 2 mål och ett assist.

Kan det vara en ersättare av Adriano? Tidigare yttrar värvade från Sevilla har ju varit framgångsrika i Barca, kanske dags för en till? Tror inte han hade varit så dyr heller. Jag är försiktigt optimistiskt, men om han är Barca-material låter jag var osagt. Vad tror ni?
Barcelona socccerfan1
2015-05-25 11:11
Läste precis att Carlo ska operera sig . Han har haft sjukdomen ett tag. Så jävla trist o höra.. Hoppas det går bra. Sen att Madrid ska byta tränare igen är bara bra, ser inte riktigt att det finns någon kvar där ute som de kan testa.. Sen med ny tränare igen, nytt spelidé.. Kan bli ett skitår till för marängerna .. Vilket är skönt! Nu hoppas jag bara på två finalvinster så jag kan ha en riktigt bra sommar. Tror alla cules och hela laget behöver detta. Messi specielt. Och för att inte tala om att det hade varit det absolut bästa avslutandet för Xavi! Med en trippel! Visca!!
Barcelona koeman92
2015-05-25 09:47
Coach pep

+100
Barcelona Qanii
2015-05-25 08:30
Hej,

är det någon som vet när Copa del rey biljetterna släpps?
Barcelona KiNg-PuYi
2015-05-25 03:13
Coach pep

Woow säger jag bara och tack för en underbar godnatt saga. 100% en xavi dröm inatt!!

Visca
Barcelona Coach Pep.
2015-05-25 01:10
Gabriel

Ja, jag måste erkänna att jag får till det. :P

Nöjet var på min sida!
Barcelona Gabriel
2015-05-25 00:53
Coach Pep Tack för ditt underbara inlägg. Nu kan jag somna med ett leende på läpparna och dra mig vidare till drömmarnas värld där Xavi står och väntar på mig. Gracias!
Barcelona koeman92
2015-05-24 23:53
Xavi sa ju själv i ett citat i MD "Algún día volveré.. pero como entrenador o director". Översättning: "Jag kommer att komma tillbaka en dag.. men som tränare eller sportdirektör". Skönt att veta att konungen kommer att återvända. Skulle sitta fint om han blev Luchos eventuella ersättare:)
Barcelona Ali G
2015-05-24 23:42
@Barca4life98:

Xavi skulle bli en tränare likt Pep eller Paco Jemez i Rayo, alltså attraktiv och offensiv fotboll där man i första hand äger bollinnehavet då Xavi nästan är besatt av possesion fotboll. Kan tyvärr inte se hans lag spela defensivt då det enligt han bara finns ett sätt att spela. Jag tror han kommer lyckas som tränare för att FC Barcelona skapar inte bara spelare av högsta klass utan även tränare.
Barcelona Barca4life98
2015-05-24 23:37
11-9-10 Hahaha! Skulle vara grymt o så honom som coach men jag undrar om det där överdrivna possession-spelet funkar.
Barcelona 11-9-10
2015-05-24 23:35
Likt Peps fast värre, vi kommer passa bollen vid straffar med haha Hade inte tvekat en sekund på xavi som tränare även om ligger på 18:e plats efter halva säsongen
Barcelona Barca4life98
2015-05-24 23:21
Om vi leker med tanken att Xavi blir tränare för oss senare, hur skulle vårt spel se ut tror ni? Likt pep eller en blandning mellan LE & Pep's idéer?
Barcelona Davids3
2015-05-24 23:14
@11-9-10:

Håller med, kommer kännas sjukt stort.
Nu upplevde jag aldrig Pep som spelare, det var säkert stort för de som följde Pep som spelare och sedan som tränare också. Men nu är det Xavi det handlar om, något helt annat!
Barcelona 11-9-10
2015-05-24 23:06
Ney Den dagen han kommer tillbaka som tränare oh. Kommer vara så oerhört stort, sjukt att man redan nu längtar tills dess
Barcelona Coach Pep.
2015-05-24 23:06
Det här med att Xavi inte kommer finnas med oss, jag har inte riktigt fattat det ännu. Jag tror inte någon av oss har det. Hur tar man in en sådan sak? Jag känner ingenting, men jag är rädd för att insikten om Xavis frånvaro kommer att göra sig påmind ju mer tiden går likt annalkande storm, och till slut kommer det visa sig att Xavi är det största avbräcket vi culés har upplevt hittills.

Kapten Puyol var en sak, han var fanbäraren, men Xavi var förkroppsligandet av hela klubbens essens. Jag blir personligen mindre och mindre intresserad av fotboll då spelarna suger nuförtiden, men Xavi var en av få kvar som fick en att tänka ”fan, han är ett geni”..

Dagens spelare är artificiella och likformade men Xavi var en naturlig produkt, en blomma som växte ur en bördig och varsamt sådd jord, och nektaren i Barcas spel rann ur hans fötter. Han var den siste spelaren som bar på ett arv och en kultur. Han var metronomen som satte takten och dirigenten som orkestrerade spelet, den som satte tempot och fick lagdelarna att klaffa i konstnärlig harmoni med varandra.

Han var så finslipad och fulländad i sitt spel att man inte kunde tänka annat än att ”detta är en sann virtuos”. Xavi var spindeln i nätet, och det är inte alldeles enkelt att illustrera hans storhet.

Det finns ett begrepp inom kinesisk filosofi som heter ”Tao”, som kan översättas till ”naturlig ordning”, på ett ungefär. Begreppet refererar till det korrekta och naturliga sättet något görs på, och i vidare mening den bakomliggande ordningen eller lagen som gör så att universum fungerar såsom det gör – att det fungerar naturligt. Säg mig då om Xavi - som bemästrar filosofin, bollen och sina sinnen till fullo - inte personifierar detta tillstånd? Jorden snurrar runt Xavis axel, som vi brukar säga.

Men ”tao” är också en speciell typ av ordning; inte den typen vi normalt kallar ordning. När vi arrangerar allting geometriskt i boxar eller rader så är det en påtvingad typ av ordning. Om man kollar på en växt så är det uppenbart att den har en ordning, men den är inte symmetrisk.

Det är osymmetrisk ordning, d.v.s. konst. Spelare som Messi och Suarez kommer också från den typen av (o)ordning. De kommer från enkla förhållanden och lärde sig fotboll på gatan varav deras fotbollsmagi kommer från naturens urkraft. Det man gör med moderna spelare är att man försöker tvinga in dem in i en särskild ordning och symmetri genom att skriva kontrakt med dem redan som 5-åringar, utan att ta hänsyn till deras unika, spontana och naturgivna förhållande till bollen, och berövar dem därmed den abstrakta förmågan att skapa ett läge eller mål från absolut ingenting, som t.ex. Zlatan och Suarez kan göra. Fotboll är en lek och bör fortsätta få vara det, utan att människan går in och försöker ”ordna” upp och göra intrång i naturens lagar.

“You pressure, you want possession, you want to attack. Some teams can’t or don’t pass the ball. What are you playing for? What’s the point? That’s not football. Combine, pass, play. That’s football – for me, at least.” – Xavi

Xavi spelade fotboll så som den var menad att spelas.
Barcelona Ney
2015-05-24 22:44
Kollar på detta klipp och känner mig allmänt deprimerad.

Det kommer aldrig vara som förr. En svidande känsla att acceptera.
Barcelona Barca4life98
2015-05-24 22:40
Enkos Härlig känsla håller med! Vad tror du och alla andra, hur blir finalerna & Copa America nu till sommarn?
Barcelona Davids3
2015-05-24 22:07
Vad är detta för pissdomare? Hela laget borde ha fått gult kort för att de mjölkade på tiden :') Btw. fan va många stora spelare som mer eller mindre lagt skorna på hyllan senaste året, Puyol, Xavi, Drogba, Gerrard.
Annons: