/spanien/barcelona/forum/2907.aspx/spanien/barcelona/forum/2907.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BARCA-més que un club
2015-03-18 23:04
zigazaga

Ja tänk om Suarez och Nemyar hade förvaltat alla Messis chanser matchen hade varit död för länge sen och han hade haft minst 3-4 assist .

Hoppas på bättre effektivitet på söndag mot Real.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-03-18 23:04
@Acrobat:

Tror att de är bara glada att de inte blev förnedrade..
Barcelona Leo y Cesc
2015-03-18 23:03

Jag är rätt säker på att Guardiola inte vill möta Barca iallafall.
Barcelona Barcanist
Ska till Barcelona på lördag för att se klassikern på söndag. Tror ni jag kommer att få se så här många missade chanser? Behöver lite uppmuntrande ord för Real kommer definitivt straffa oss hårdare än vad City gjorde ikväll!!!
@zigazaga:

Gör mitt bästa att förtränga det där...
Vill att vi spelar El Classico matchen först... Försök du också :-)
Barcelona Acrobat
2015-03-18 23:02
Man hade mått dåligt om man var City-supporter. Oj vad drygt det måste vara att inse att man är ljusår från toppen.
Postat via SvenskaFans-appen
2015-03-18 23:01
Mdawg
De hyllade Joe Hart första 10 minuter, nu är det tydligen Messi's tur efter pausen.

Ärligt, om jag ska köpa fotbollskanal så blir det Sky Sport för min del. Men har ej råd än :-).. Får streama så länge...
Barcelona zigazaga
2015-03-18 23:00
Det jag stör mig mest på är när Messi frispelar sina medspelare och de förvandlas till Mkhitaryan allihop. Helt sjukt fan, nåja vi har nu Madrid att fokusera oss på.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-18 22:59
Rakitic: "Messi? I know I'm repeating myself, but he was again impressive. I think even the Man City players have enjoyed watching Leo." Haha.
Barcelona Mdawg
2015-03-18 22:59
Jo, de flesta hyllar Joe Hart, som överskuggar Messis fenomenala insats, som var helt galen ikväll, vilken match av honom! Det fattades bara ett mål som pricken över i:et. Damn you Hart! Men det är ju så, folk gillar underdogs som storspelar, speciellt en målis som står emot världens bästa trio.
Barcelona Barca4life98
2015-03-18 22:57
Varför vill ni att vi ska möta Porto för? Tror att väldigt många underskattar dom alltså...
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-18 22:56
Messi created 5 clear chances against City tonight (including 1 assist), had 11 successful dribbles and won back >9< balls!!! @allas4 Barcelona had 23 shots (11 on target) against Man City tonight, but only scored 1 goal. Joe Hart with 10 SAVES! Turen va på deras sida.
Den enda de har berömt senaste 8 minuterna på SKy sport är Joe Hart med all rätt. Visst det var en hel del dåliga avslut men han vek sig inte utan han hade kontroll på varje chans vi fick..

Barcelona Mecum
grymt oroväckande av alla missarna även hur bra målvakt du än är så ska du inte kunna stå i mot tre världsklass anfallare
Barcelona Vampíro
2015-03-18 22:55
Vi gick vidare vilket var målet. Spelet var riktigt bra, ansluten var usla. Bara att blicka framåt nu. Halva veckan är avklarad nu går vi ut och smäller till Madrid rejält på hemmaplan och drar ifrån i ligan. Det är nu detta Barcelona ska visa vad man går för. Senaste tre åren har laget sänkt sig i detta skede av säsongen, jag vill se hungriga spelare på söndag. Helst att de kan undvika att skjuta rakt på målisen också. Visca!
Barcelona Luis "Lucho" Enrique
Missade tyvärr matchen ikväll men efter att man har läst har låter det som att vi var överlägsna, speciellt i första halvlek. Det bådar väldigt gott inför söndagens drabbning.

Någon som sitter med highligts?
CristianoRaul
Grattis till kvartsfinalen. Ni borde ha vunnit med 6-7 bollar idag och ändå gick ni inte på full fart. Nu när det bara är 8 lag kvar så tror jag det står mellan er och Bayern. Det som talar för er är att ni haft flera tuffa matcher i slutet och har en nu i helgen också. Ni är i bra matchform och kan LE vara tillräckligt smart och rotera rätt så vinner ni nog trippeln. Bayern är bra men dom möter pissmotståndare hela tiden. Det kan kosta dom. Möts ni i final kan det bli jämnt, möts ni i kvarten eller semin då vinner ni garanterat. A Madrid tror jag inte så mkt på. Ger dom och oss "Real M" lika lite chans till guld. Ca 30% Men vi får se. Det är kul med fotboll och man ska hylla rivalen än vad man gör. Fotboll är inte krig, den är frihet! Är någon bättre så får man hylla den och själv kämpa till den nivån! Grattis. Ses i helgen. Tror ni vinner med 4-1. Men man vet aldrig eftersom vi senaste åren höjer oss mot er! Ps: vf jag inte skriver i Reals forum är pga att dom inte tål ett skit. Deras admins är inga riktiga män. Så fort man hyllar en rival och säger något dåligt om en spelare i ens lag som någon admin gillar så blir man spärrad. Cya!! Fin match.
Barcelona Mdawg
2015-03-18 22:54
Messi fick en stabil 10:a på Whoscored, utan att göra mål. Det är första gången jag sett det...
Barcelona Leo y Cesc

@barcastuff: Tw Lineker: "A measure of Messi's greatness is he makes world class players like Aguero and Suarez look distinctly ordinary by comparison."
Barcelona Barcelona4
Tur att hart inte står på söndag
Barcelona Rambla~
2015-03-18 22:53
Ney Haha, kvällens komm.
Barcelona Jax12
Bra match av grabbarna ikväll trots ineffektiviteten. Borde väl slutat med ett par baljor till. Kändes som vi hade bra koll på matchen och släppte inte till mycket. Tycker dock att det var en hel del slarv gällande passningsspelet för att vara helt nöjd. Skulle man kunna få till den här raka och fartfyllda fotbollen med det kortpassningsspel som präglade Peps era hade det kunna vara början på något stort. Ser stabilt ut i försvaret förutom nån gång City va uppe och gjorde kaos. Trion ser riktigt het ut. Spelar rakt och fartfyllt. Hade som sagt gärna sett ett bättre kortpassningsspel i de perioder vi vilar i matchen. Mittfältet måste steppa upp och jag skulle gärna se lite nytt blod där när transferförbudet slutar gälla. Tror att vi hade fått en ännu mer variationsrik fotboll om vi vässa till på mitten. Men inte lätt att fylla Xavis skor och samtidigt behålla den farten vi har i laget nu kanske.
Barcelona Acrobat
Alltså när man ser sammandraget på Viasat Fotboll så inser man att vi borde vunnit med 10-0. Klippet med highlights är 7:30 min långt. Jösses vilka storfavoriter vi är att vinna CL i år.
Barcelona Flexus
2015-03-18 22:52
Då var man tillbaka från en ren och skär våldtäkt, hade vi satt våra chanser hade jag nog stängt av. Kan ej bevittna denna typ av övergrepp med gott samvete. Hart var helt jävla otrolig det var fan sinnessjukt. Vår magiska trio visar återigen sitt register. Hade Casillas stått hade trion haft minst två mål var.
Barcelona Rambla~
2015-03-18 22:52
Nu när man ser straffen är tydligt att Kun filmar till sig straffen. Piqué stannar ju upp helt och låter Kun springa förbi. Han gör ett svanhopp mellan Masche och Piqué och domaren svalde det.
Barcelona koeman92
2015-03-18 22:50
Juventus hade nog varit en rätt spännande motståndare. Hoppas dock på Monaco eller Porto, men vi vet redan alla vem som kommer att få den ena..

Denna match gjorde mig såpass spänd att jag nu har en stark huvudverk, så jag går nog och lägger mig nu och skriver av mig imorgon.

Bona nit! Visca el Barça!!
Barcelona MQUC
@Ney:

haha sjuk kommentar!
Barcelona Barcelonistas
Detta var bättre än hardcore porr herregud.
Barcelona Leo y Cesc
2015-03-18 22:49
@MessiStats: Well done Joe Hart. Great performance to deny Messi a new Champions League record of 6 goals in a single game...
Barcelona Peshmerge - AS9
2015-03-18 22:49
Lätt att vi borde gjort 5-6-7 mål men nej det vill sig inte. Inte Neymars dag idag. Och inte heller någon annans. Men city gjorde ju inte ett skit åt andra sidan. Men helvete vilken match HART gör haha! Han har faktiskt varit sjuk denna kväll. Hart tillsammans med Messi är lätt matchens lirare. Tror inte Ney-Messi-Sua har stötat på en sån målvakt tidigare. MenMen vi är vidare och det räckte gott och väl. Vamos Los Blaugrana!!
Annons: