/spanien/barcelona/forum/2903.aspx/spanien/barcelona/forum/2903.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Flexus
2015-03-22 19:24
Vi måste vinna idag. Vinner vi så kommer jag segla på moln hela veckan och tvärtom om vi inte vinner..
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2015-03-22 19:23
Otroligt jämt de senaste El Clásicos , på 5 matcher är statistiken 2 vinster 2 förluster och 1 oavgjord.

Gillar inte all jinxning , Real kommer hit som underdogs och har inga förväntningar att leverera bra spel, något som kommer hjälpa de psykiskt. Glöm inte bort att vi vart helt utspelade i andra halvleken förra mötet.

Mittfältet är nyckeln , kom igen nu Barca , visa 0 respekt!
Barcelona Andresito
2015-03-22 19:22
Har en liten känsla av att Rakitic kommer bänkas i förmån för Xavi.
Hoppas att man inte chansar med Busquets., i ett Clásico behöver man spelare som är 100%. Messi hade kanske funkat på 70%, men inte Sergio.

Hade som de flesta här inne sett ett mittfält med Xavi - Masche - Ivan. Men med Lucho som tränare så är jag nöjd om det blir samma elva som mot City, för det innebär att vi slipper överraskningar.
Barcelona Leo y Cesc
2015-03-22 19:21

Känns som att Barca är mycket bättre just nu än på länge, om det är någon gång vi ska klämma dit Madrid med många bollar i nätmaskorna så är det ikväll !

Koncentrerat spel och effektiva framför mål så kommer det rinna iväg ordentligt.

Jag hoppas innerligt att Neymar och Suarez är kliniska ikväll. Dessa två herrar har fått bollar ifrån Messi på guldsked rakt framför munnen.

Önskar det var Messi som fick dessa lägen istället, men jag tror det blir Messi som spelar fram ikväll till 2-3 mål och kanske går mållös med tanke på hur hårt dom kommer pressa honom så tror jag han väljer att ta tag i matchen genom att spela fram sina kollegor som förhoppningsvis avgör matchen!!
Barcelona Blaugrana91
2015-03-22 19:20
Börjar bli ganska nervös nu, lite läskigt att vi är så stora favoriter i media, visst är det befogat då vi spelat fantastiskt den senaste tiden men Real kan bli extra farliga när dem är så nederlagstippade. Men spelar vi som mot City och samtidigt sätter våra chanser så kan detta bli en riktigt trevlig kväll. Mardrömmen är ju att vi spelar magiskt men inte sätter våra chanser, samtidigt som Real får in något turmål och vinner....
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ElRaval
2015-03-22 19:19
Jag är oroad över våra kommande matcher mot Sevilla och Valencia.

Båda ser ruskigt starka ut. Sevilla imponerar ordentligt mot Villarreal, utan att egentligen imponera…. Men dom får ju resultat med sig uppenbarligen.

Vinst idag är ett MÅSTE! Svåraste perioden på mycket mycket länge.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-03-22 19:14
Canaletes Laddat upp med milfs? ;)
Barcelona Illusionista
2015-03-22 19:13
Allt kan hända i El Clasico, alla spelare höjer sig flera nivåer! Så bara för RM har haft en dålig period betyder det inte att de inte kan slå oss. Jag är så nervös! Hoppas bara vi vinner och får med oss 3 poäng idag! Snälla!

VISCA BARCA!!
Barcelona BARCA-més que un club
2015-03-22 19:12
Sjukt taggad det är det här vi alla väntat på EL clasicoooooo

Idag visar världens bästa spelare genom tiderna hur man vinner ett el clasicooo

Messi självklart ska göra show ikväll, hoppas verkligen han är lika spelsugen som mot City sist då kan jag lova vi tar hem alla 3 poäng.

Vamosss Barcaa!!!
Barcelona Baronen
2015-03-22 19:11
Vi kommer skapa chanser, må vi för guds skull förvalta dem nu. Vill inte behöva se Messi lägga räkmackor åt halva laget som inte klarar av att göra mål.
Den verkliga mardrömmen är att vi dominerar, bränner chanser och att Real gör ett hörnmål eller slumpmål och luften går ur oss.
Barcelona Canaletes
2015-03-22 19:05
Jag är så tjock jäkla taggad bre!!!!
VISCA EL BARÇA!!!!! hahahaha!!! :'D

Pim pam, pim pam!!!
Barcelona Amo.38
2015-03-22 19:03
Vill helst se Xavi idag, tycker inte Iniesta bidrar med så mycket alls, om det är att han spelar en annan roll i luchos spelidé låter jag vara osagt, men Xavis lugn på planen hade varit att föredra evigt mig. Med Rakitic bredvid såklart och Masken som DM!!
Barcelona Mido
2015-03-22 18:57
Nervositeten börjar göra sitt jobb i min kropp haha,, jag tror att 99% av oss har enorma förhoppningar men är rädda att de sviker oss...
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-03-22 18:52
Bravo, Alba, Mascherano, Piqué, Alves, Rakitic, Messi, Neymar och Suárez är så givna det bara går. Sen så står det mellan Mathieu, Busquets, Xavi, Iniesta och möjligtvis Rafinha och Bartra men förmodligen inte, om de två sista platserna.

Jag velar som fan mellan Iniesta och Xavi. Iniesta erbjuder ändå mer spets framåt medan Xavi bidrar med lugn, något som kan behövas i en sådan här match. Iniesta har dock också visat att han kan ta på sig Xavi-rollen. Det som avgör är nog hur Rakitic förhåller sig till dessa, med Xavi får han mer offensivt utrymme och det är där jag tror han är som bäst. Han får pressa högre samt gå på djupet och in i boxen. Rakitic kan bli nyckeln till vinst.

Masken bör öndå spela som mittfältare och då blir det trots allt Mathieu. Säga vad man vill men han kan vara användbar mot Bale och Ronaldo i och med sin fysik. Vi har därmed två stora mittbackar som kan försvara sig mot Ronaldo och Benzema på Marcelos inlägg samt fasta situationer. Suárez, Rakitic och Mascherano är också duktiga på huvudet och kommer ner och hjälper.

Sjukt nervös just nu! Visca Barca
Barcelona koeman92
2015-03-22 18:45
Vet att det är önsletänkande, men hade varit väldogt glad om Bartra samt kanske MaTS hade fått chansen idag då jag anser att Bravo och Mathieu är våra svagaste länkar för tillfället. Vet att detta inte kommer att hända, men det hade nog varit det mest optimala
Barcelona Liunil Masse
2015-03-22 18:35
A good coach Samma elva som mot City ( bara Bravo in istället för MATS) och det finns inga ursäkter. Bänkas Rakitic, vilket jag inte tror men om han gör det så är chansen till förlust betydligt större. Men det ska väl inte hända att Rakitic bänkas, hoppas jag... Man vet aldrig med Lucho haha.
Barcelona Barcacat
2015-03-22 18:33
@DM1982:

Även De Gea (nåja) och Courtois har också penslat idag :)
Barcelona A good coach is everything!
2015-03-22 18:25
Så jävla orolig över att Lucho förstör för oss idag ! Vi är bättre en än Real just nu men det har fått Modric till baks och en Modric på spel humör är inte att leka med.. Därför är mittfältet galet viktigt jag hade gärna sett LE spela in Xavi tidigare men LE har istället satsa på Rafinha. Rafinha skulle jag inte riktigt lita på en sådan match. En annan grej är att Busi kanske får spela det vore katastrofalt Busi var inte så värst bra innan skadan lär inte vara bättre efter skada. Backlinjen gör också mig frustrerad att Batra inte har fått spela. För det är som LE inte ser vilka som är bra eller dåliga. För Batra har vart bättre än Mathieu.. Spelar vi rätt taktiskt så lär vi inte avsluta matchen med en förlust. Frågan är bara om LE klarar av det ... :/
Barcelona Treyh
2015-03-22 18:24
Märkte ni att Mascherano litar mer på Alba än vad han gör för Alves? Varje gång City attackerade på våran högerkant och Alves ställdes en-mot-en så sprang Mascherano ditt snabbt som fan. Medans när Alba ställdes en-mot-en så höll sig Mascherano mer i mitten och täckte yta där. Han litade på att Alba inte skulle bli bortgjord. Jag hoppas att våra krigare spelar tufft idag och gå in i duellerna hårt. La Liga domare är sämst och tillåter smånyp och stämplingar. Då ska vi köra med samma medel när Real Madrid har bollen. CL domare passor oss bättre eftersom de säger direkt till när en spelare gör nåt fult, t.ex. stämplar Neymar lite lätt efter att han passat, spelaren som gör det bli tillsagd direkt och om de gör om det bli de varnade. Medans i La Liga så kollar dom bort och skiter i det. Jag hatar La Liga domare.
Barcelona AndreD
2015-03-22 18:14
@Barcelona 1899:

Hahaha, jag hade inte lagt mig än :)
Barcelona Erik Satie
2015-03-22 18:12
herregud alltså. Jag kan knappt koncentrera mig på skolarbetet. Det får bli FIFA i några timmar :P Jag hoppas faktiskt inte på för mycket. Real är taggade till tänderna och kommer göra allt som står i deras makt.
Barcelona Baronen
2015-03-22 18:07
Herregud vad nervöst om Mathieu ska spela. Hans uppspel och passningar är ren och skär katastrof. Han spelar totalt taktlöst och sätter medspelare i trångmål. Verkar ha valium i hjärnan, känns inte som han bryr sig alls. Med han och Alves i en backlinje mot Real kan vad som helst hända - när som helst. Inte bra för hjärtat..

Får se hur Rakitic kan hantera ett Clasico, om han nu får spela. Jag tycker han är lite kantig i sin teknik och kanske inte jättebra i närspel under press. Kräver lite mer av honom i kortpassningsspelet faktiskt. I övrigt tillför han en underbar ny dimension till vårt spel.
Barcelona DM1982
2015-03-22 18:04
Något man sällan ser fick man bevittna nu, Neuer med en tavla.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-03-22 18:03
bröder jag skakar!!!!! inte hälsosamt tror jag vet hur min död kommer att se ut i framtiden. hjärtattack i min gubb fåtölj under ett el clasico 100% säker. inte hälsosamt alls det här. lika nervös sen år 97 som samt inte mkt som säger att det kommer förändras i framtiden.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-22 18:02
Hoppas att det blir en magisk 5-0 tillställning. Spela ut de som City fast sätta våra chanser.
Barcelona koeman92
2015-03-22 17:43
Faaaan varför måste tiden gå så långsamt??
Barcelona Erik Satie
2015-03-22 17:23
Helvete Vad nervös jag blev nu! Nervositeten har börjat smyga sig på så sakteliga.
Barcelona gulu
2015-03-22 17:11
Någon som vet om man kan scanna pdf-biljetten vid entrén till Camp Nou? Kan man fortfarande hämta ut "riktiga" biljetter i luckan eller är det printa at home som gäller?
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-03-22 17:09
barca show Vill också ha Mascherano i mitten och Pique och Mathieu som mittbackar. Masken sliter som ett djur när han spelar på mittfältet medan Busquets är mer tekniskt. Vill se den här uppställningen. Bravo-Alves,Pique,Mathieu,Alba-Iniesta,Rakitic,Mascherano-Messi,Suarez,Neymar.
Barcelona Skurhink
2015-03-22 17:08
Är Delofeu skadad eller tok bänkad i Sevilla? Dennis startar inte heller han några matcher nu! Någon som har en hygglig lägesrapport på våra lån?
Annons: