/spanien/barcelona/forum/2902.aspx/spanien/barcelona/forum/2902.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona AndreD
2015-06-03 16:24
@Erik Satie:

Du bläddrar ner två steg så har du spanienbloggen. Fan vad omöjligt.
Barcelona Erik Satie
2015-06-03 16:21
Är det bara jag som tycker att Fotbollskanalens nya layout är gräsligt ful, och ineffektiv? Jag menar, innan var den inte heller särskilt bra, men man kunde i alla fall hitta till exempelvis spanien-bloggen. Nu är det en omöjlighet. Blir inte förvånad om de får lägga ner hela skiten inom ett par år.
Barcelona Junta Dimision
2015-06-03 16:17
Rotationsspelare till våra yttrar tycker jag faktiskt att vi har, vill se Deulofeu i A-laget nästa säsong tillsammans med Adama Traore och det enda jag faktiskt tycker att vi ska köpa är ett komplement till Suarez då mycket av vårt anfallsspel ligger i att 9an trycker upp motståndarens backlinje.
Barcelona Krabban94
2015-06-03 16:09
@11-9-10:

Men varför betala 300k i lön per vecka för en rotationsspelare?
Barcelona 11-9-10
2015-06-03 16:07
Striker*
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 11-9-10
2015-06-03 16:06
Det roliga är det vi saknar allra mest är en bra avbytare till trion längst fram. Får går en av dom sönder så har vi det genast mycket svårare. Pedro håller inte/har stagnerat i Barcelona tyvärr. Ett miljöbyte hade gjort honom gott Då är faktiskt Rooney ett alternativ, han tycks älska att titta på Barcelona. Kan spela ute till kanten och som skriker, kan förändra en matchbild via inhopp och starta. En som alltid spelar med hela hjärtat
Barcelona Gabriel
2015-06-03 16:02
Alla verkar vara överens om att Thiago är den spelaren vi vill se mest hos oss, som inte redan spelar i laget. Ironiskt med tanke på att vi hade honom men fumlade bort honom till Bayern. Om vi pratar rent realistiskt, hur stor möjlighet tror ni vi skulle ha i att värva tillbaka Thiago från Bayern München? Han har väl kontrakt till 2017 om jag inte missminner mig, så om man har planer på att köpa tillbaka honom bör man börja visa det intresset redan nu så han inte förlänger. Så länge Pep är tränare i Bayern lär han förmodligen vara en omöjlig värvning dock, men Pep kör förmodligen sin sista säsong som coach för Bayern München nästa år. Då har alltså Thiago 1 år kvar på kontraktet och Bayern finner sig i samma sits som vi var med honom en gång i tiden. Kanske inte en så omöjlig värvning trots allt nästa sommar? Tänk om vi skulle lyckas värva Pogba och Thiago under samma sommar? Gällande Pogba så är det alldeles för mycket pengar för honom som det pratas om, och de lönekraven han ryktas ha kan han bara glömma ifall han vill spela hos oss. Dessutom blir hans agent en mardröm att ha o göra med. Personligen hade jag nog föredragit att värva tillbaka Thiago och köpa Coutinho. Tror att båda dessa hade kostat mindre tillsammans än vad Pogba hade gjort. Om jag själv ska svara på min egna fråga så blir det nog Thiago, Coutinho sen en av Marquinhos eller Benatia men hade nog valt Marquinhos ändå pga hans unga ålder sen hade det varit guld med Bacca som truppspelare på bänken, men det hade han förmodligen aldrig accepterat. Tänker bara att what if någon av våran trio där framme går sönder. Då är knappast Pedro en spelare jag litar på. Vi har haft tur med vår super trio i år när det gäller skador, det är inget vi ska räkna med eller ta för givet nästa säsong. Men prio värvningar, Thiago, Coutinho och Marquinhos. Tre brassar alltså. Blir ett mini Brasilien av Barça. Neymar hade nog trivts ännu bättre, hehe.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-06-03 16:01
11-9-10

Ja, jag tänkte mer på vilken spelare han ersätter utan att fokusera alltför mycket på rollfördelning. För Rakitic flyttar man inte på, gör man det försvinner den så viktiga defensiva balansen och dynamiken i vårt spel som i år varit skillnaden mot tidigare. Ska man ersätta någon spelare är det tyvärr Iniesta, en av mina all time favorites, även om jag tror han kan resa sig och göra det bättre nästa säsong. Iniesta är absolut inte slut som spelare utan har mycket kvar att ge, men skulle vi få chansen att hämta tillbaka Thiago skulle jag göra det utan att blinka.
Barcelona Ney
2015-06-03 15:47
L.A.M. Nr 10

Poängen är att Douglas åtminstone får mer speltid och får de 12 tillfällen Montoya fått den här säsongen (inhopp och startplats).
Barcelona Mdawg
2015-06-03 15:40
Gabriel

*Alaba som ytterback, bra offensiva kvalitéer som behövs då Dani börjar gå till åren.
*Modric, Veratti och Thiago till mittfältet, stark bredd på mittfältet som ska slita som vargar och få upp bollen till anfallet, ska vara bollsäkra och klara av press, kunna transportera bollen vid behov och slå väldigt smarta och öppnande passningar..
*Aguero som en joker att slänga in i anfallet, har alltid velat se honom i Barca, bra polare med Messi, skulle tillföra mycket även på sidan av planen, på träningar och i omklädningsrummet tror jag!

Dessa är de jag kan komma och tänka på nu på rak arm, säkert någon jag glömt bort i all hast!
Barcelona 11-9-10
2015-06-03 15:38
L.a.m nr Tänkte lite tvärtom, thiago ersätta xavi. Thiago har visat i Bayern att han kan agera spelmotor och kontrollera matcher men samtidigt ha kvar de magiska dribblingarna Flytta över rakitic te vänster på mittfältet, lyfta upp honom 10m så han kan hota med sitt skott och löpvilja
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-06-03 15:31
Gabriel

Om det är någon plats i laget vi ska förstärka på så är det nog ändå Iniestas position. Skillnad på hur det var för några år sedan då vampyren kanske var lagets bästa och jämnaste spelare. Thiago har en underbar bollkontroll, finess och kreativitet där jag tror han skulle komma bra överens med MSN men även underskattade defensiva attribut som gör att han möjligtvis skulle fungera bättre i Luchos presspel än Iniesta. Så det blir väl Thiago, även om jag inte ser några direkta svagheter i dagens Barcelona.
Barcelona Den vise mannen
2015-06-03 15:22
Gabriel Om jag bara får välja en hade det blivit Thiago. Det skriker Barca om den mannen. Hade varit coolt med båda bröderna på mitten om ngt år. Kan ni komma på där det funnits ngt brödra par på absolut världsnivå som spelat på samma mittfält? Ngt annat som jag är nyfiken på (vet ej om det funkat i praktiken) är Alaba som HB. Tror inte han hade haft sämre inlägg än Alves. Alaba tycker annars är väldigt komplett.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-06-03 15:21
Ney

Förlänger Alves blir det nog inte så värst mycket speltid för Douglas nästa säsong heller oavsett om Montoya lämnar. Flyttar Alves vidare, ja, då har vi problem samtidigt som Douglas får sitt livs chans. Kanske han överraskar och höjer sig enormt när han får regelbunden speltid? :) Troligtvis inte. Nyckeln är i alla fall att behålla Alves.
Barcelona Ney
2015-06-03 15:05
@L.A.M Nr 10:

Förhoppningsvis betyder det att Montoya lämnar vilket lämnar mer speltid åt Douglas förutsatt att Alves förlänger.
Barcelona Ney
2015-06-03 15:04
Det bara skriker klass när man ser Xavi. Sättet han är på. Vilken förebild han är .... på alla sätt.
Barcelona NoGo™
2015-06-03 15:00
Xavi ska bli pappa!
Barcelona DM1982
2015-06-03 14:33
Det var många som skrattade när Pep lyftes upp som tränare, även när Lucho tillsattes. Har man lärt sig något om tränare är att de kan lyckas när man minst anar det. Benitez kan vara det som Real behöver, vem vet? I slutet av dagen så är det inte en dålig tränare.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-06-03 14:30
Haha, Douglas har ju varit tillgänglig hela året. Vadå nyförvärv? Vermaelen kan jag delvis förstå, tror han kan prestera om han får vara skadefri och få speltid.
Barcelona NoGo™
2015-06-03 14:24
Länk till Xavis tribute här!
Barcelona NoGo™
2015-06-03 14:22
Bartomeu (president): "Vermaelen and Douglas did well against Deportivo. They will be our summer transfers." [ser]

Ehhhh.......Finner inga ord just nu.......
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-06-03 14:11
Kröjf

Vafan, sluta nu :) Man rodnar här framför datorn
Barcelona Kröjf
2015-06-03 13:57
Det är skribenter som L.A.M Nr 10 som gör det mödan värt att gå in på Les Rambles för att läsa och som får ett inlägg från en själv att kännas överflödigt.
Barcelona 11-9-10
2015-06-03 13:19
@barcastuff: Braida (transfre adviser): "Kovacic and Pogba rumours? I can't talk now, especially ahead of CL final, that would be unprofessional." [si] Läs mellan raderna
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-06-03 13:08
Förstår inte riktigt hackandet på Benitez. Det är ett steg tillbaka från Ancelotti men kan ändå vara det som behövs för Real. Spelarna älskade italienaren men det verkar snarare som att många nyckelspelare varit alldeles för trygga i ställning och status utan vidare konkurrens än att de litar på att Ancelotti om han skulle få en säsong till hade tagit Real till nya höjder. Benitez är för konkurrens och rotation. Han kommer inte gulla med stjärnor. Han kommer få BBC att jobba hem, om de ens kommer fortsätta som ordinarie anfallstrio med tanke på årets prestationer. Han är defensivt kunnig. Jag tror Real kommer vara ett stabilare lag med tryggare försvarsspel. Däremot återstår det att se hur Benitez hanterar de stora matcherna, att skapa ett offensivt spel att luta sig tillbaka på och få gruppen att sträva mot samma mål. Lägger man ihop alla olika faktorer bör vi nog ändå vara favoriter till ligan nästa säsong. Vinner vi trippeln ska de inhemska titlarna prioriteras, det är det tydligaste tecknet på en framgångsrik säsong och något som bevisar vår status som Spaniens bästa lag.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-06-03 12:59
Värdelöst att man ska spela finalen så sent. Ligorna är färdigspelade sedan länge och många spelare har gått på semester. CL-finalen ska vara eventet som avslutar säsongen men samtidigt vara höjdpunkten alla ser fram emot. Det har snart gått tre veckor sen ligan avgjordes och även om vi tog ännu en titel i lördags är tidpunkten för årets största match usel.

Det tar dock inte bort det faktum att jag längtar så otroligt mycket till avspark. En trippel skulle betyda oerhört mycket, att återigen bekräfta vår dominans och visa att de senaste 2 åren bara varit tillfälligheter. När truppen är i harmoni och när spelarna klickar med varandra är vår kombination av ett intränat grundspel och fantastiska spetskvalitéer nästintill ostoppbar. Dock ska det ju spelas en match också, och även om vi är favoriter ser jag Juve som det lag som, om något, ska kunna besegra oss. Bayern passade oss bra och Real tror jag hade varit ett enklare motstånd än de italienska mästarna. Otroligt bra sammanhållning, hög taktisk kompetens, äckligt stabilt försvar, bollskickligt mittfält och dödligt anfall. Ett mångsidigt lag som både kan hålla boll och ligga lågt. Kommer bli en väldigt tuff match men spelar vi som vanligt vågar jag påstå att vi borde ta det.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-06-03 12:44
@Andresito:

Känner att vi alltid har ganska tråkiga tifos, även om stämningen är bra. Här tycker jag att våra egna fans bör vara dem som bestämmer hur inramningen ska se ut. Det är alltid samma sak nuförtiden. Katalanska flaggan, våra färger och någon kliché-aktig text. Testa på lite spektakel och skådespel som tyskarna och italienarna.
Barcelona koeman92
2015-06-03 12:39
@Deulofeu:

Ja, snälla! Hellre läsa det än det eviga tjatet om politik här inne.
Barcelona 11-9-10
2015-06-03 12:25
Gabriel Helt ärligt bara thiago Blev ställd av din fråga och kunde inte på rak arm komma på någon spelare som jag verkligen vill ha hit En annan spelare jag hade kunnat tänka mig är marq från psg. Han kommer bli oerhörd bra
Barcelona Andresito
2015-06-03 12:19
Tifot till finalen.

Känns lite "meh" även om det är vårt motto.
Annons: