/spanien/barcelona/forum/2900.aspx/spanien/barcelona/forum/2900.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2015-03-19 22:19
( Xaviesta ) Förstår vad du menar, själv är jag alldeles för "snäll" att kritisera personen som skrev artikeln. Det är ändå en person som älskar barcelona och som vill vara en del av skribenterna här och bjuda på fina artiklar. Själv hade jag inte kunnat skriva bättre eftersom jag helt saknar talang för det. Ett förslag hade varit att någon skulle korrekturläsa artiklarna och komma med konstruktiv kritik, men det är nog lite mycket att begära. Övning ger färdighet och förhoppningsvis blir det bättre framöver. Sen får man väl tänka på att ingen annan kanske hade tid att skriva och jag ser hellre att någon artikel kommer upp än ingen alls. Även om jag håller med dig och förstår vad du menar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Messidinho_10
2015-03-19 22:05
Bayern hade varit rena mardrömmen för oss i kvartsfinalen. Blir svårt att knäcka dem i 2 matcher, så jag tar dem hellre i finalen i Berlin. Annars så är Monaco eller Porto drömmen. Juventus - Real Bayern - PSG Barca - Monaco Porto - Atletico
Barcelona ( Xaviesta )
2015-03-19 22:02
Inte för att vara den som är den, men senaste artikeln om söndagens klassiker är förmodligen den värsta rappakaljan jag har läst här på Barcas sida. Redan i ingressen anade jag oråd när två frågor ställdes med två frågetecken efter varje. Vem använder två frågetecken efter en fråga a la Msn messenger I en artikel? Jag fortsatte läsa av ren nyfikenhet nu och det skulle jag inte gjort för när jag var klar kände jag mest irritation. Jag må låta som ett rövhål men lite kvalitet skadar väl för fan inte på en klassiker-text inför kultmötet? Killen har självklart goda intentioner men behärskar tyvärr inte svenska språket på det sättet han vill vilket den här gången resulterade i en riktig rackabajsare till artikel. Ena stunden läser jah i imperfekt form för att i nästa befinna mig i presens och allt detta blandat med hemmakokta uttryck och ordspråk, nej för fan. Jag efterlyser kvalitet på en artikel av denna natur. Vem saknar inte Danne Olssons klockrena analyser och artiklar skrivna med, ofta, storslagen humor och sarkasm. Till dig som skrev artikeln, tummen upp för ett hyggligt försök but you must crawl before you ball min vän. Ber om ursäkt för motorsågen men jag har skrivit bättre uppsatser i högstadiet medan jag klämde ut kablar i toaletten utanför matsalen.
Barcelona Barcelonistas
2015-03-19 21:49
Du vill la fan inte glida på en räkmacka ala Real Madrid? Du vill vinna cl med bra spel samt kunna slå ut dom bästa lagen.
Barcelona Essienesque
2015-03-19 21:39
Okej, kan någon förklara logiken med att vilja ha en svår motståndare tidigare? Det är helt omöjligt för mig att förstå den tanken.

Kom ihåg, att få Bayern i kvarten betyder inte att vi får ett enkelt motstånd i semi-finalen. Det enda det betyder är att vi inte får Bayern i semi-finalen.

Ju svårare motstånd, desto mindre chans att avancera. Du vill ha det enklaste motståndet i varje runda, inte sitta och hoppas på att få Bayern bara för att slippa möta dem senare. Det är inte ett logiskt sätt att tänka på. Speciellt när man vill avancera så långt som möjligt i en turnering eftersom varje runda ger en vissa summa pengar till klubben.
Barcelona koeman92
2015-03-19 21:23
@Cule4life:

Kan nog hålla med, men en del av mig hoppas då ändå att vi får ett relativt enkelt motstånd i semifinalen om vi lyckas slå ut Bayern. Hoppas då på Juve, Porto eller Monaco (ifall de skulle gå vidare)
Barcelona Cule4life
2015-03-19 21:12
Vill möta Bayern helt ärligt, Vill se hur bra vi verkligen är. Vi har avfärdat alla storlag detta året förutom den konstiga matchen mot Real Madrid.

Avfärdar vi Bayern redan i kvarten så står CL bucklan inom räckhåll.

Vi måste slå Real på söndag också, Måste måste måste.
Barcelona DM1982
2015-03-19 21:04
Och där åkte sista engelska lag ut ur europeiska cuperna, Everton. Synd att Sevilla och Villarreal möter varandra redan i åttondelen.
Barcelona grande jw
2015-03-19 20:45
Man ju fick verkligen inte någon mersmak för fotbollsvm efter att ha sett handbollsvm som nyss ägde rum i Qatar. Qatar köpte spelare från hela världen med korrupta pengar för att presentera deras landslag. En turnering dom nästan lyckades vinna genom att muta domarna hela vägen fram till final.

Dessutom ska man ha klart för sig att omröstningen till VM i Qatar gick igenom under villkoren att den skulle spelas som vilket VM som helst. Det var inte en jävel som tog upp något om att turneringen skulle äga rum på vinterhalvåret och att finalen skulle spelas 18e December. Hur korrupt omröstningen än må vara så hade det aldrig gått igenom om man presenterat det från början.

Förövrigt fick mediabevakningen skriva på avtal inför handbollsvm innan dom äntrade landet att de endast fick fota och filma inne på arenorna, annars skulle deras utrustning förstöras. Sinnessjukt land.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-19 20:32
Vi borde ringa Google och be de sätta sitt namn på vår tröja för 1 miljard kr om året. Bara arena namnet till Camp Google för en halv miljard euro om året. Qatar who?
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-03-19 20:20
Vampiro

Och i den stunden klargjorde h*r organisationen att denna - en gång i tiden - vackra sport, officiellt är död. Varför syns det där äckliga prostituerade landet Qatar så mycket i fotboll? En officiell organisation som FIFA/Barca tar inte avstånd mot ett land som öppet stödjer ISIS och folkmordet på flera minoriteter i Syrien/Irak. Grattis FIFA ni har precis förstört mitt och många andras viktigaste glädjemoment i livet. Jag vet iallafall att jag inte tänker se på VM det året. En mörk dag för alla fotbollsälskare.
Barcelona zick9
2015-03-19 20:08
@BlueRed:

Tur att Iniesta var fantastisk mot Man City. :)
Barcelona FC Tiki-Taka
2015-03-19 20:07
Tw Ian Wright (ex-Arsenal): "Messi showed last night he's the best in the world! You won't see him moaning at team mates for scoring!

En pik mot en viss herre i Madrid ;)
Barcelona messiooooxavii
2015-03-19 20:07
VIssa har förmånen att se Messi in action och vissa :

Marcelo: "Isco is the player who impresses me the most. He does things everday that a normal player can't do."

Låt mig le lite, nej vänta , dö av skratt haha...
Stackars Madrid
Barcelona Liunil Masse
2015-03-19 20:01
Ett lag jag absolut inte vill ha imorn är Atletico. Dels för att jag inte vill möta ett lag från samma liga och dels för att jag inte tycker Atleticos spelsätt är underhållande. De kommer parkera som vanligt och vi kommer anfalla och försöka leta ytor. Allt förutom Atletico.
Barcelona Vampíro
2015-03-19 19:58
Official: FIFA announce that 2022 World Cup in Qatar will be played in Nov/Dec, final on Sunday 18 Dec, reduced timeframe, possibly 28 days R.I.P. Fotboll.
Barcelona BlueRed
2015-03-19 19:43
"Kan Bale utnyttja Barcas formsvaga ytterbackar". Draget ur Reals inför el Clasico. Alba springer ikapp allt och alla just nu. Alves håller truten och gör ett grovjobb senaste matcherna han har spelat. Vilka svagheter är det dem syftar på? Enda svaghet som finns är ytan bakom Rakitic och Iniesta. Sergio har inte varit sig själv och det kan dem möjligtvis ta vara på. Spelar masken så ser jag ärligt talat bara en svag position i laget och den står Iniesta för tyvärr.
Barcelona Junta Dimision
2015-03-19 19:33
Fiorentina leder med 3-0 över Roma efter 30 minuter! Snacka om att 7-1 förlusten mot Bayern har satt sig i Roma spelarnas huvud...
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-03-19 19:05
Njut, känns nästan som man spelade själv matchen igår mot City man läser klart den här artikeln..

Förlåt, kan inte sluta läsa här och där. Ska inte länka mer. Känns som att jag spammar forumet.

Den här var bäst. Då menar jag de sport/expert journalister som försökte fånga Messi's magi igår ikväll.

Barcelona WalterWhite
2015-03-19 19:00
Barcas sportdirektor i kontakt med Inter angående Kovacic. Man vill låsa honom så man kan få in honom i Januari. Man U scouter på plats idag för att titta på honom. Förvånar inte mig om vi också skickat.
Barcelona MrKnowledge
2015-03-19 18:58
Finns de någon highlights med Ray från igår?
Barcelona zick9
2015-03-19 18:54
För er som inte vill betala för Aftonbladet Plus...
2015-03-19 18:45
Rolig läsning från BBC. De hyllar Messi, Sen Messi, Messi igen, laget och sen tränaren..
Barcelona Barcelonistas
2015-03-19 18:11
Messi var så dominant igår att höjdpunkterna nu är längre än sagan om ringen trilogin.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-03-19 18:06
Messis match. 13 minuter höjdpunter med Messi haha.
Barcelona Neymar11
2015-03-19 18:02
@barcastuff: Tw Rio Ferdinand( QPR, ex-Man United): " #messi would nutmeg ya in a phone box !! Magician " [@rioferdy5]
Barcelona Lion24
2015-03-19 17:31
En mycket bra match utfört av våra spelare. Jag tror att vi skulle spela som vi gjorde mot Villarreal i andra cup matchen, alltså att hålla i bollen och ha tålamod och vänta på misstag men ack så fel jag hade. Vilken energi spelarna hade igår. Fantastisk gjort av allihopa, även tränarstaben. Finns alldeles för många som inte gett cred till dom och även om man är kritisk mot tränaren så måste man ge cred när cred förtjänas, vare sig man vill eller inte. Andra halvlek var lite olikt den första men det var planerat tror jag. I den första så spelade vi med massvis energi och intensitet, vi drog ner på det och tempot i andra halvlek för att spara oss till klassikern.

Finns för och nackdelar, fördelen är ju att man blir mer utvilad men nackdelen är att man tappar fokus på den match man spelar i. Men tränarstaben och spelarna kände sig tillräckligt trygga i sitt spel att dom ville göra det. Andra halvlek var endast att dra ner på tempot när vi hade boll. Sen att vi fick så många målchanser var i ren desperation från Citys sida och även fint spela från våra spelare. Att hålla en hög energi och intensitet under 90 minuter är mycket krävande. Man blir inte bara trött i benen utan det väldigt mycket på hjärnan också.

Ödmjukhet råder än mina vänner. Ingenting är avgjort. Vi tackar City för en bra match och önskar dom lycka till. Vad dom säger om oss spelar inge roll. Nu väntar en ny match på söndag. Så som vi litade på våra spelare inför City matchen gör vi likadant på söndag. Underskattar Madrid oss? OK. Kan alla lag spela så här bra mot City? OK. Kommer dom vinna ganska komfortabelt? OK. Inga problem. Dom får säga vad dom vill. Vi låter våra spelare tala på plan, likt igår. Vad som sedan händer efter El Clasico kan man inte kontrollera och det är förståeligt i och med alla känslor.

Messi? Lägg av.
Barcelona Barcelonistas
2015-03-19 17:20
Viktigt att vara ödmjuka, men så som vi presterade igår så finns det inget lag som kan stå emot oss. Jag har inte sett oss dominera så här sen Pep eran.
Barcelona Yaya24
2015-03-19 17:19
hybris är aldrig bra, kaxighet är aldrig heller bra. Vi är grymma, men mot ett bra lag hade dem där sumpade chanserna straffat sig rejält!
2015-03-19 17:19
@grande jw:

Jag undrar det också. Fick allergichock precis....
Annons: