/spanien/barcelona/forum/2899.aspx/spanien/barcelona/forum/2899.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2015-07-18 23:12
Laporta var aldrig nära. Man borde ställa sig frågan hur Bartos röstare tänker? Vi måste försöka förstå hur dom tänker. Kan det vara pågrund av att Barto ser bra ut?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2015-07-18 23:11
Riktigt besviken på Laporta, känns som han bara sågade Bartomeu och inte hade utförliga och nyanserade idéer. Pinsamt, längesen man var såhär arg...
Barcelona the cameroonians
2015-07-18 23:10
Det värsta med det här kan ändå vara att Braida stannar som "sportteknisk rådgivare" och att vi får dras med rykten om allehanda medelmåttor och fler bilder med Marotta och andra gamla italienska stofiler.

Såg ni den senaste shoppinglistan han, enligt Sport, hade presenterat för Lucho? Håll i hatten... Llorente, Bentaleb, och Cedric Soares

Det är då man på allvar börjar ifrågasätta den sportsliga modellen i allmänhet och hans rådgivaregenskaper i synnerhet.

Fast han kanske behövs när skulderna omöjliggör nya värvningar och la Masia är nermonterat och begravt.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2015-07-18 23:07
De här är fucking skandal, hur fan kan det vara så stor skillnad? Om Laporta, Benedito och Freixa hade gått ihop hade dem fortfarande torskat. Now let that sink in. Skandal, fucking skandal!
Barcelona A good coach is everything!
2015-07-18 23:05
Va är det för skit medlemmar Barca har seriöööst ?????
Barcelona papillon
2015-07-18 23:03
Underbara nyheter om det stämmer att Bartomeu vunnit. Ännu bättre om han tar hem det så överlägset som det sägs. De som röstat på Laporta måste vara riktiga idioter.

Låt nu människan jobba i lugn och ro och förhoppningsvis får vi se ett fortsatt framgångsrikt Barca.

Och till er som hellre ser Barca åka ut ur CL eller funderar på att sluta följa laget, snälla börja håll på någon annan klubb och sluta försök vara någon slags hard-core Cule.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Arda Turanismo
2015-07-18 23:02
OFFICIAL: Bartomeu has won the election and will be president for 6 more years. #eleccionsFCB

Jag gråter....
Barcelona ( Xaviesta )
2015-07-18 22:58
Blaugrana91 Du ber andra att inte dumförklara dig medan du dumförklarar folk själv. Jag förstår mycket väl innebörden av att ha en så god ekonomi som möjligt för tillväxt och titlar men som LAM Nr 10 förklarar så måste det finnas en sund balans. Med Bartomeu/Rosell så försvann den balansen. Vi måste inte tvunget vara allra bäst ur den aspekten. Var Inter det när dom van cl 2010? Hade dom bästa spelarna och var Di Matteo den bästa tränaren det året dom blev bäst i europa? Måste det alltid till med miljard värvningar för att konkurrera? Så Mathieus insats i El Clàsico hade inget med liga titeln att göra i år? Bara Suàrez och Neymar som räknas? Rakitic hade alltså ingen del i trippeln alls? Bara våra två miljarder i Neymar och Suàrez som var tungorna på vågen? Messi och Piques (vära egna produkter) inställningar den här säsongen hjälpte inte ett dugg med att bärga trippeln? Finns ingen chans i helvete att du kan övertyga mig om att Quatar-dealen är den enda som makes sense. Vi hade klarat av att konkurrera om trippeln varje år utan både Qatar och Bartomeu, så lägg ner skitsnacket om vår jävla ekonomi och sluta stödja vartenda beslut den här ledningen tar och har tagit så slaviskt som du gjort dom senaste åren här i forumet. Var lite objektiv emellanåt också tack.
Barcelona Diar Shekha
2015-07-18 22:56
Ärligt talat. Jag tycker att de som inte röstade idag borde inte få vara medlemmar. Vad är poängen med att vara medlem om man inte vill bestämma en dag som denna. Ungefär 60% röstade inte idag. Skrämmande.
Barcelona koeman92
2015-07-18 22:55
Och där dog en stor del av mig.. att kolla på Barça kommer aldrig att vara detsamma.
Barcelona Rambla~
2015-07-18 22:54
@the cameroonians:

De var väl de enda som orkade ge sig ut denna morgon. :P
Barcelona Rambla~
2015-07-18 22:53
@the cameroonians:

Vilket får mig att undra. Har de redan lovat bort sig till Qatar?
Barcelona Barcelonistas
Rambla -finns bara en lord och han är Dansk.
Känslan som infinner sig när man ser att Bartomeu fått sina flesta röster från damer som är 60+ samt de som innehar säsongsbiljetter. OMG.
Barcelona Rambla~
2015-07-18 22:52
Första testet för Barto kommer bli hur han väljer att hantera situation med Rafinha. Hans kontrakt går ut nästa sommar. Samtidigt hör man rykten om ännu en ung oprövad brasse som sägs kosta bortåt 20m.

Nästa Lord som är på ingång?
2015-07-18 22:50
@1.70-ligan:

Krävs ju att Bartomey tittar åt det hållet först. Han har redan en annan asiatisk sponsor som han läckte exakt 17 minuter efter att Benedito presenterade Flight without wings. Vilken tajming va!?! Och han som hade letat så länge...

En annan kandidat, Jordi Farré, hade ju hittat en sponsor (Botemania) till träningsstället värd mellan 30-40 miljoner. När Bartomeu tillfrågades om denna möjlighet viftade han bort frågan. Bra där.

Det är Qatar, och bara Qatar som gäller. Endera på tröjan och/eller på Camp Nou.
2015-07-18 22:46
@Barclasico:

Nej, för då kommer Jordi Cardoner, vicepresidenten, att ta över - precis som när Rosell avgick.

Cardoner som uttryckligen sagt att utländska fans inte ska vara medlemmar och bara stödja klubben genom att köpa tröjor och matchbiljetter. Bra där.
Barcelona Blaugrana91
2015-07-18 22:44
[QUOTE=Rambla~]Blaugrana91 Det är illa nog att du accepterar att de ens vågar röra det heliga namnet Camp Nou. Fast detta är vad som skiljer oss som är kritiska till Barto och hans vilja gå till sängs med Qatar och de precis som du som inte berörs nämnvärt av det. [/QUOTE] När har jag sagt att det är något jag vill? Jag har bara insett att det kommer hända en dag förr eller senare, oavsett vem som är president.
Barcelona Barcadinho.
2015-07-18 22:43
Ni et väl att titlar kostar, många spelare har bonus kontrakt och tom ex klubbar har bonus kontrakt på spelare de säljer till Barca.
Trippeln i år var som vanligt dyrt som förra gången, vissa källor snackar om upp tull 50 milj euro !
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-07-18 22:42
Självklart kommer man inte att byta lag. Men man kommer ändå längta tills nästa val. Man kommer njuta av fin fotboll samtidigt som man bojkottar köp av tröjor. Man hänger med laget, man glädjs åt segrar och man önskar allt det bästa åt våra lojala profiler men känslan runt klubben är inte densamma. Jag vägrar dock tro att detta är för evigt. Att vi en gång i tiden var fria från reklam får inte glömmas bort, även om det är om fem, tio eller tjugo år. Tills dess får man helt enkelt fortsätta vara lojal och tro på förbättring
Barcelona Barclasico
2015-07-18 22:42
Det ända som kan rädda oss från helvetet är att barto åker in för Neymar incidenten
Barcelona 1.70-ligan
2015-07-18 22:41
Borde inte beneditos sponsor vara intresserad av att sponsra klubben oavsett president?
Arda Turanismo
2015-07-18 22:38
With 75% of the count completed: Bartomeu 54.47% Laporta 33.21% Benedito 7.19% Freixa 3.70%
Barcelona Barclasico
2015-07-18 22:37
With 50% of the count completed:

Bartomeu 54,62%
Laporta 32,99%
Benedito 7,36%
Freixa 3,56%

HELVETE VAD ARG MAN BLIR! vad fan är det här för jävla inkompetenta invalider
2015-07-18 22:36
Laporta: Jag gratulerar Bartomeu, vi är den totala antitesen till de som vunnit.
Barcelona Barca4life98
2015-07-18 22:36
Jag är besviken över valresultatet MEN som en riktig culé så ska jag ge detta en chans. Jag kan inte heja på ett annat lag, jag har växt upp med Barca. Bartomeu måste vara medveten om att hans sponsor (Qatar eller nåt annat) måste matcha Beneditios sponsor. Det kommer bli hett om öronen annars. Dessutom så kanske man kan se positiva grejer även om det är svårt för stunden; - Det kanske inte blir någon Pogba men nu kanske Denis, Rafinha och Halilovic har en chans. Med både Arda och Pogba hade det varit kört nästan. - Om Barto åker dit så borde det väl bli omval? Jag ska som sagt försöka ge detta en chans...
Barcelona 1.70-ligan
2015-07-18 22:33
Arda Turanismo Nej, jag har arbetat intensivt sista veckorna och inte följt alla detaljer kring valet, men visa mig källan så kollar jag gärna på det.
Barcelona Zellick
2015-07-18 22:32
L.A.M nr 10 Mycket bra sagt. Känner precis samma. Fortsätter detta kan man lika gärna hålla på valfritt lag av chelsea, real, city osv. Ingen mer klubbkänsla och allt handlar om titlar.
Arda Turanismo
2015-07-18 22:31
@1.70-ligan:

Lol. Du är visst inte medveten om att Barto sade rakt ut att man skall fokusera mindre på La Masia?
Barcelona Blaugrana91
2015-07-18 22:29
(xaviesta) Du säger att så länge vi är bäst på planen så är du nöjd, för att vara bäst måste vi ha dem bästa spelarna. Och för att ha dem bästa spelarna måste vi ha en ekonomi som tillåter oss att värva dem. Tror du vi hade vunnit trippeln och tagit oss tillbaka till toppen utan miljardvärvningarna av bland annat Suarez och Neymar? Många verkar tro att man kan skita i sponsorer och samtidigt ha världens bästa spelare, ha världens högsta löner och driva världens största fotbollsakademier och samtidigt vara bäst i världen.... Wake up.
Annons: