/spanien/barcelona/forum/2894.aspx/spanien/barcelona/forum/2894.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lion24
2015-03-20 16:51
Jag personligen är inte nöjd med att vi lottades mot PSG, inte för att jag inte tror på avancemang men vi har en väldigt krävande april framför oss. Dessa är våra matcher i april:

5:e april - Celta Vigo - Barcelona

8:e april - Barcelona - Almeria

11:e april - Sevilla - Barcelona

15:e april - PSG - Barcelona

18:e april - Barcelona - Valencia

21:a april - Barcelona - PSG

26:e april - Espanyol - Barcelona

29:e april - Barcelona - Getafe

Av 8 matcher så har vi endast 2 ''enkla'' och det är hemmamatcherna mot Almeria och Getafe. Celta Vigo slog oss sist på våran hemmaplan och är ett bra lag. Dessutom spelar dom på hemmaplan. En annan nackdel är att spelarna nyligen har kommit tillbaka från sina landslagsuppdrag och vi culés vet att vi inte gör våra bästa matcher direkt efter landskamper. Sevilla kan slå vilket lag som helst i världen på hemmaplan. PSG är ett världsklasslag. Valencia som är ett riktigt bra lag i år och Espanyol som alltid brukar höja sig när dom möter oss. Sen att det spelas på deras hemmaplan ger dom mer luft.

Så jag är inte nöjd. Hade hoppats på en lite lättare lottning så att vi kunde ''andas'' mer men nu blir det tufft i april. Madrid som i sin tur har Granada (H), Rayo (B), Eibar (H), Atlético (B), Málaga (H), Atlético (H), Celta Vigo (B) och Almeria (H). Ni ser skillnaden. Det handlar inte bara om att vila spelare utan det tar mycket mer energi på att spela mot Valencia än Rayo. El Clasico är mycket viktig så att vi får en 4 poängs ledning.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-20 16:48
Ray Hudson är ödmjuk och håller alla kort nära sig men innerst inne är han än större Cule än alla oss och är säkerligen medlem i FCB under ett pseudonym. He is just Magisterial. Jag vill skaffa BEIN sport bara för honom. Han är kommentatorernas Messi.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Lion24
2015-03-20 16:38
Erik Satie

Besök den. En fantastisk arena men planen är mycket mindre än vad man tror. Du kommer bli chockad :).
Barcelona Erik Satie
2015-03-20 16:37
Fyfan vilken mäktig film. Jag fick tårar i ögonen. Tyvärr har jag aldrig lyckats besöka Camp Nou hittills, men jag har lovat mig själv att göra det innan jag dör. Mäktigt!
Barcelona Tiki-Taka
2015-03-20 16:33
Noterar är att även veratti är avstängd i första matchen!
Barcelona Kröjf
2015-03-20 16:31
(xaviesta)

I sak håller jag helt med dig och skriver under på ditt inlägg om artikeln på vårt forum, angående helgens kommande El Clásico. Så till den grad att jag själv bidrog med en av alla "likes", för din skoningslösa sågning av alstret.

Men ångrade mig ganska omgående eftersom som jag därmed på ett känslomässigt plan, upplevde att jag anslutit mig till en skara mobbare.

För till saken hör ofrånkomligen också att artikelförfattaren ifråga, som säkerligen ansträngt sig för att skriva någonting han som barcasupporter stolt kan stå för och som vi rimligtvis måste utgå från att han trott vara läsvärt, får "ståta" med både sitt namn och ett foto på sig själv i sammanhanget.
Från skillnad till då vi själva slänger in våra egna inlägg i kraft av varierande eftertänksamhet och eventuella känsloyttringar , gör så i skydd av anonymitet.

Är medveten om att jag med detta mitt inlägg och dess "implicita" sågning som i sak förvisso inte motsäger din , i värsta fall riskerar att strö ytterligare salt i såren på vederbörande. Men skadan är ju å andra sidan redan skedd.
Barcelona zigazaga
2015-03-20 15:41
Ray Hudson, ögonblicket när han kliver in på Camp Nou för första gången, när man ser lyckan i hans ögon och leende, precis så kände jag mig också första gången jag var på plats. Hela kroppen ryser till vid just det speciella ögonblicket. Man blir känslosam när man tar ett steg tillbaka och inser hur stor kärlek man har till denna klubb..så många underbara stunder och minnen man fått. Barca nu och för alltid..
Barcelona Neymar11
2015-03-20 15:14
Fyfan vad mäktig video, så oerhört känslosamt
Barcelona Santiago Cazorla
2015-03-20 15:09
Ray Hudson visits the Camp Nou for the First Time
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2015-03-20 14:53
@the cameroonians:

Yes man, kirrat flyg från Köpenhamn 20-22 April. 1100 kr tur och retur, helt otroligt bra pris! Bara biljettjakt kvar, handlade av viagogo.com till Barca-City förra våren, gick hur bra som helst. Troligtvis dom jag köper av nu med!
Barcelona the cameroonians
2015-03-20 14:44
@Bàckis - adoradors de Rivaldo:

21:a april enligt UEFAs hemsida.
Barcelona Heisenberg
2015-03-20 14:36
Jag har ännu inte riktigt sett storheten i Pogba, men älskar man Barca så och samtidigt skickar en känga mot Madrid så har man min uppmärksamhet.
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2015-03-20 14:36
Sitter och skall boka flyg ner till Barcelona för returen mot PSG, någon som vet exakt datum ? Vissa sidor säger 21/4 och andra 22/4. Tröttsamt
2015-03-20 14:21
Mino Raiola:" Real Madrid is a club who watch a player star 6 matches at a world Cup and buy them. Pogba doesn't want a club like that." Pogbas favorit lag är Barca. Tyvärr om inte Barca köper honom går han där pengarna finns istället. Som många andra spelare har gått till Madrid oavsett deras kärlek till Barca. All in for Pogba!!!!!!
2015-03-20 14:17
Hatar att prata om trippeln. När vi vann den med Pep, brydde sig ingen om det förrän media underströk bedriften. Vad hände kort efter. Det var allt och fortfarande är vad Madrids media, spelare och supportrar pratar om. Hatar att vi tänker inte banorna. Om trippeln sker, låt det hända. Att prata om det fyller våra förväntningar och hjärtan med högmod. Vi är Barca och inte Madrid. Vi pratar när vi vinner, vi säger att vi är bäst när vi har lyckats.
Barcelona the cameroonians
2015-03-20 14:13
Lottning av semifinalerna sker 24 april.
Barcelona Neymar N11
2015-03-20 14:11
Hur blir Semifinalerna om nu vi tar oss dit?? Är det också lottat redan eller??? Är på jobbet därför hann inte se lottningen. Tack för svar
Barcelona Ali G
2015-03-20 14:11
@Mdawg:

Nej blev lurad av aftonh***n, kollade nyss på Uefas hemsida och dem spelar inte samma dag. GÖTT. Förövrigt fick Real värsta tänkbara motståndare, hoppas blir det en till utklassning i champions League.
Barcelona Mdawg
2015-03-20 14:10
Uppladdning inför El Classico med en skön video från 2-6 på Bernabeu. Den har inga kommentatorer och den fångar verkligen ögonblicken på ett bra sätt. Rekommenderar denna, mycket sevärd!
2015-03-20 14:10
Synd att Madrid spelar samma dag som oss. Jag vill se den matchen lika mycket som vårat. Arsenal fansen jublade när de fick Monaco och det blev total underskattning från deras sida. Psg kommer sakna Veratti och Ibrahimovic i första mötet. Deras mittfält är bättre än Citys men om vi är ödmjuka och ger allt i första mötet kan vi begrava mötet redan då. Matuidi, Motta och någon till är vara ett gult kort från avstängning. Går vi in med rätt inställning kan vi verkligen skada psg grovt och komma tillbaka från Paris med 2-0 / 3-1. Det tror jag på. Psg kommer parkera bussen i den här matchen och bara kontra.
Barcelona Nr.9
2015-03-20 14:02
Barcelonistas HAHAHAHAHAH Penal Tea
Barcelona Barcelonistas
2015-03-20 13:57
Det viktiga under den perioden blir att rotera mycket på mittfältet. Rakitic framför allt måste vila en hel del så han inte blir sliten. Sevilla borta kan vi starta med Xavi tycker jag.
Barcelona Mdawg
2015-03-20 13:56
Ali G

Vilket skit, det är ju dessa två matcher man helst vill se, och så går dessa samma dag..
Barcelona DM1982
2015-03-20 13:54
[QUOTE=Baha - Tres Amigos]Det lär bli tufft. Our calendar in April: Sevilla away, PSG away, Valencia at home, PSG at home. [/QUOTE] Sevilla och PSG borta blir tufft, Valencia och PSG hemma är inte lika svettigt. Det trixiga blir hur rotationen ska se ut.
Barcelona Ali G
@r.10:

Enligt aftonbladet spelas det såhär :

14 april
Atletico Madrid-Real Madrid
PSG-Barcelona

15 april
Juventus-Monaco
Porto-Bayern Munchen
Barcelona Barcelonistas
Bara jag som fortfarande svävar efter matchen mot City? Har en så otroligt bra känsla.
2015-03-20 13:46
Det lär bli tufft. Our calendar in April: Sevilla away, PSG away, Valencia at home, PSG at home.
Barcelona Andresito
2015-03-20 13:32
Tufft schema under kvartsfinalerna. Gäller att spelare som Bartra, Adriano, Rafinha och Pedro visar vad de verkligen går för.
Det är flera väldigt tuffa matcher på kort tid, då kan vi inte förlita oss på samma 4-5 spelare varje match.

Hur som helst så är det en väldigt rolig period som väntar oss, blev lite besviken när jag såg att kvartsfinalerna spelas 14-15 april, det känns så långt bort.

Har inte haft trippeln i tankarna någon gång hittills, men efter söndagens match kommer vi se var vi verkligen står och om en trippel faktiskt är verklig och realistisk denna säsongen.
Barcelona Cule4life
2015-03-20 13:27
Niva säger att psg kan klara av tungviktsmotstånd i europa, men att psg ska klara tungviktarnas tungviktare Barcelona är Niva inte helt säker på, förövrigt är texten en ren hyllning till Barca
Barcelona Barcelonistas
2015-03-20 13:21
Florentino Perez: Whats your favorite Tea Carlo? Carlo: i like Lipton Tea boss. Florentino Perez: What about you Ronaldo? Whats your favorite Tea? Ronaldo: My favorite Tea is Penal Tea. Florentino Perez: are you sure Ronaldo? Ronaldo: SIIIIIIIIIIIIIIIUUUUU
Annons: