/spanien/barcelona/forum/2890.aspx/spanien/barcelona/forum/2890.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ( Xaviesta )
2015-03-21 00:41
LeoMessi " He dözent need to control it, he dözent need to tötch it, that böll down the middle waz jöst orGASSmic from chameleon eyes, and Messi bamboozles the whole back four and canonz this one höme, but whatta PASSSSSS!!!! " :) Äh, han är bara så jävla skön.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2015-03-21 00:33
majesterial*
Barcelona LeoMessi
2015-03-21 00:33
( Xaviesta ) Haha jag tror fan att han hade svimmat om han såg det målet. Jag garanterar att vi hade hört det där skriket "AHHHHHHHHHHHHHH" och "magistrial" haha! Ända sedan jag upptäckte Ray så har jag haft oerhört svårt att lyssna på andra kommentatorer, det känns inte riktigt som samma sak. att lyssna på Ray är ju typ halva nöjet med matchen, skulle fan kunna lyssna på honom när han kommenterar en korpenmatch. Svenska kommentatorer låter så otroligt uttråkade när dom kommenterar. Vet inte hur många gånger ett skitsnyggt mål har gjorts och reaktionen från dom är så likgiltig på något sätt. Någon gör värsta solomålet och det enda dom säger är "och där blev det mål", i vanligt tonläge och inga tecken på att dom är uppspelta över att dom fick bevittna ett fantastiskt mål. Once you go Ray, you never go back ;)
Barcelona ( Xaviesta )
2015-03-21 00:25
LeoMessi Jag har alltid undrat hur han hade reagerat om han kommenterat Messis historiska mål mot Getafe den där underbara kvällen för sju år sen om han sett det i direktsändning. Han hade nog fyra av sin ökända decibelknäckare AAAAaaaaahhhhh innan han hade brutit ihop fullständigt över det han precis hade bevittnat. Jag förstår inte hur man kan kolla på våra matcher med svenska kommentatorer faktiskt, alldeles obegripligt för mig. Sedan får man höra folk beklaga sig över faktumet efteråt härinne ibland - varför denna fakir-mentalitet? För mig finns ingen annan än Phil och Ray.
Barcelona LeoMessi
2015-03-21 00:05
( Xaviesta ) Ray Hudson är den bästa kommentatorn, och det är tack vare hans passionerade sätt att beskriva ett mål. Det kan vara ett enkelt tap in men när man lyssnar på honom så blir målet helt plötsligt vackert, han pratar om allt det fina med just det målet. Hans passion och kärlek för fotbollen är obeskrivlig, det är en person som andas fotboll. Sen måste jag säga att Phil är en grym kommentator också, men det är svårt att glänsa när ens partner är Ray :D
Barcelona Erik Satie
2015-03-21 00:03
@FCB_Messi:

Det är inte straffarna i sig som är problemet. Alla gör mål på straff ibland och det är helt okej. Men i Ronaldos fall är det hans filmningar som leder till straffar, hans målgester efter straffarna är pinsamma och framförallt att det är en av hans främsta egenskaper. Han kan inte göra särskilt mycket mer på planen. Det är vad jag tror är anledningen i varje fall.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-03-20 23:55
Visste inte att Psg spelade ikväll. Kopplade inte det heller när jag såg i forumet jämföra vem som slår mest straffar. Går in på Aftonbladet och fotbollskanalen. Stora rubriker som lyder Zlatan SHOOOOW!!!

Tänkte woow, har han gjort några galna mål som i gamla tider. Tittar på highligts, två straffar och en kontring. Suck!!!!!!

Det stod ingen Messi Show på de rubrikerna i onsdags eller torsdag morgon..
Barcelona ( Xaviesta )
2015-03-20 23:52
LeoMessi Världens, i särklass, bästa kommentator det där om du frågar mig. Inte nödvändigtvis för att han är mest påläst eller för att han alltid har rätt under matcherna, för det har han verkligen inte, utan främst för hans passion och för hans inlevelse när han kommenterar. För hans sätt att illustrera en match och för hans alldeles unika egna påhittade superlativ och jämförelser och för sättet han lever sig in i hela spektaklet under 90 minuter. Nej, om man nu kan ha en talang inom sportkommentator världen så är Ray Hudson definitivt en Messi i min bok. Jag klarar knappt av någon annan längre och kollar alltid alla våra ligamatcher med honom och Phil på BeIn Sports :)
Barcelona AndreD
2015-03-20 23:51
@FCB_Messi:

Zlatan har andra styrkor än bara straffar. Tar man bort straffarna från Penaldo, vad har han? Utan straffar och hans lagkamrater är han katastrof, pinsamt att han vunnit Ballon D'or två år i rad. Inte ens topp 10.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-03-20 23:47
För många skitmatcher gör lagen passiva. Bra exempel på det är Barca och Bayern förra säsongen. Medan Madrid fick kämpa en lång hård period med olika derbyn så hade vi och Bayern enklare schema vid den här tidpunkten. Det har sina fördelar med hård matchning, spelarna är mer fokuserade. Det finns ingen tid för att slappa och det var väl tur i oturen att vi torskade hemma mot Malaga. Barca under Pep var i samma sits när vi hade el Clasico 3 ggr på en vecka. Laget måste helt enkelt spela med mycket hög intensitet hela tiden. För övrigt, första matchen på bortaplan utan Zlatan och Veratti är klockren chans att utnyttja. Alves missar och det är synd, men Adriano klarar sig mot Maxwell och Pastore. Messi testas igen nu av Silva och Luiz med nytt självförtroende. Men nu kommer mycket fokus ligga på Messi, så jävla lyx att ha Suarez och Neymar som gör livet surt för dom.
2015-03-20 23:41
Ändrade precis mitt inlägg då jag skrev det i fyllan.

Det jag raderade var, är jag den enda som har dålig inför kommande matchen när alla objektiva experter tror på oss. Dessutom så tror 99% av forumet på vinst.
Fallet brukar vara att forumet brukar vara uppdelat likaså experterna med. Vill minnas 5-0 matchen mot R.Madrid så trodde alla experter på dem och det vi som var nervösa.

Varför känns det som att jag är den enda som har dålig känsla inför kommande matchen???
Sorry, skriver det här efter några pilsner
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-20 23:41
[QUOTE=FCB_Messi]Vi säger penaldo hit penaldo dit . Zlatan kan inte vara långt ifrån ?? Straffmål varje match i ligan ju [/QUOTE] Lyssna Zlatan kan lägga 99 straffar. I mg en bryr sig. Bara Ronaldo är Penaldo och det är välförtjänt. VÅRA hånfulla smeknamn är inget vi ger ut på måfå. Vi sysslar inte med välgörenhet här. Penaldo is Penaldo for a reason.
Barcelona Vampíro
2015-03-20 23:35
Kollade precis extended highlights från Citymatchen och ett par saker sticker ut. Piqué var ännu en gång en beast, ter Stegen gör en kanonmatch och avsluten sög.

Visst Hart gör en bra match men alla avsluten siktas rakt på honom, placera bolljäveln bara. Vill se det lossna rejält mot Madrid i helgen. Man kan aldrig kräva vinster speciellt i ett el Clàsico men för i helvete skjut bara inte på målvakten. Ineffektiviteten skall lysa med sin frånvaro för annars kommer vi bli straffade.
2015-03-20 23:10
Är jag den enda som är så nervös inför El Classico??? Läser genom nästan var enda inlägg och alla verkar vara säkra på att vi vinner. Vad är det som hänt???
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-03-20 22:44
@Barcelonistas:

Menade det som ett skämt med tanke på att du brukar vara väldigt självsäker, men ta det med en nypa salt, menade det som ett skämt ;)
Barcelona Barcelonistas
2015-03-20 22:27
Hjärta - va babblar du om? Jag drog upp olika faktorer till vrf jag tror att vi kmr vinna söndag. Var skrev jag att vi kmr krossa Real?
Barcelona Barcelonistas
2015-03-20 22:27
Hjärta - va babblar du om? Jag drog upp olika faktorer till vrf jag tror att vi kmr vinna söndag. Var skrev jag att vi kmr krossa Real?
Barcelona zick9
2015-03-20 22:09
Penahimovic har gjort 6 av sina 9 senaste mål på straff.
Barcelona DM1982
2015-03-20 22:09
[QUOTE=Leo y Cesc]PSG kommer inte ha en chans emot Barca, vi kommer slå dom både borta och hemma utan problem. [/QUOTE] Det var ju väldigt ödmjukt av dig. Skönt att spelarna knappast går in med den inställningen.
Barcelona Leo y Cesc
2015-03-20 22:04

PSG kommer inte ha en chans emot Barca, vi kommer slå dom både borta och hemma utan problem.
Barcelona FCB_Messi
2015-03-20 21:42
Vi säger penaldo hit penaldo dit . Zlatan kan inte vara långt ifrån ?? Straffmål varje match i ligan ju
Barcelona Treyh
2015-03-20 21:41
Nu kommer Barcahatet i Sverige växa ännu mer eftersom vi möter Zlatans PSG och jag älskar det haha. Jag har 3 kompisar som inte gillar Barcelona men jag skiter i väl i dom. Det kommer bli så kul att göra narr av dom ifall vi besegrar PSG. Jag älskar Zlatan och har följt han sen 18 års åldern. Men Barcelona är mitt lag.
Barcelona LeoMessi
2015-03-20 21:33
Vilket underbart klipp med Ray! Detta är en man som älskar fotboll som ingen annan kan! När jag hör honom kommentera andras matcher och när han berömmer andra lag så som bara han kan så kan jag inte hjälpa att känna mig lite "svartsjuk" av någon anledning. Känns som att han är vår kommentator haha!
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2015-03-20 21:16
Till er som är lite oroliga för att spelschemat är tufft osv, vem har sagt att fotboll är enkelt? Det är här man skiljer mästarna från alla andra!
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-03-20 21:12
Angående lottningen är jag faktiskt rätt så nöjd. PSG-mötena må vara tröttsamma men matcherna kommer definitivt vara underhållande. Bibehåller vi vår goda form ska vi slå PSG, trots deras fina insats i London och trots det tuffa spelschemat. Jag får nog sålla mig till skaran som knappt tycker det är något negativt alls med att spela så svåra matcher på så kort tid. Vanligtvis är det möjligt att det skulle ta onödigt mycket på slutkörda spelare såhär framåt vårkanten. Den här säsongen, när vi roterat så oerhört mycket, när vi till skillnad från tidigare år presterat bra mycket bättre fotboll under våren och när några av våra absoluta nyckelspelare har uppåtgående formkurvor? Jag tror till och med att det kan gynna oss, att vi under en medellång period är tvungna att spela på vår högsta nivå i flera matcher i följd och att vi då kommer att kunna prestera bra fotboll även mot svåra lag som PSG, Valencia och Sevilla. Dessutom ska vi leda ligan med 4p efter helgen, allt annat är ett misslyckande, och gör vi det har vi dessutom råd med ett poängtapp.

Jag jublade när Real fick Atlético. Det lär inte bli några 4-0 men att de rödvita har ett rejält psykologiskt övertag på rivalen råder det inga som helst tvivel om. Som jag ser det lär det bli läskigt jämnt men jag tror någonstans att Atlético i slutändan tar hem det. Real kommer att vara bättre än tidigare derbyn. Real kommer att ha spelat sig till en bättre form. Real kommer att ha viktiga spelare tillbaka. Det kommer bli en jämn och spännande fight men jag hoppas att Atlético går ut och öppnar så intensivt som bara de kan göra på hemmaplan. Vinner de där kan de ta med sig ett mycket framgångsrikt försvarsspel och spela på resultat på Bernabéu.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-03-20 21:02
Massa skitrykten i takt med att El Clásico närmar sig.
Barcelona Vampíro
2015-03-20 20:58
Xavi: "Qatar move? Not true, didn't decide anything yet. Other offers too, talks ongoing, but there won't be an announcement soon." [sport] Stand back up, stop crying!
Barcelona Vampíro
2015-03-20 20:45
Xavi (35) has decided to join Qatari club Al Sadd this summer. He will also work at academy. Announcement soon, possibly after clasico. [md]
Barcelona Andrés V
2015-03-20 20:20
Nice med psg men hade vart roligare att slå ut chelsea.
Barcelona Lion24
2015-03-20 20:13
the cameroonians

Absolut, jag håller med dig det du säger. Nu tvingas spelarna att hålla en betydligt högre och jämnare nivå. Man har rytmen och tempot (det som jag pratat om tidigare) i en hög nivå under en lång tid. Det finns liksom kvar i kroppen på spelarna. Men det är inte det som oroar mig. Det enda som oroar mig är resorna, ingenting annat. Jag är orolig över att spelarna efter El Clasico ska åka till alla möjliga ställen, vet att Messi ska åka till USA t.ex med Argentina och sedan komma tillbaka och därefter återigen sätta sig ner på flyget igen.

Asså det där tar så mycket på krafterna. Inte bara fysiskt utan även psykiskt. Det tar väldigt mycket energi. Med energi menar jag allt möjligt, från konditionen till taktiken. Men jag är bara som sagt lite orolig för det. Det behöver inte betyda att det ska gå dåligt utan det blir lite svårare om man säger så. Just därför hade jag gärna velat möta PSG eller ett lag av liknande kvalité lite längre fram i turneringen. Just april månad är redan tuff och nu blev det ännu tuffare. Men jag litar på spelarna (efter dessa månader) till max och har dom bara motivation och hungern där så går det förhoppningsvis vägen också.
Annons: