/spanien/barcelona/forum/289.aspx/spanien/barcelona/forum/289.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2016-09-08 21:08
[QUOTE=enkos]Madrid värvade ju Morata och Asensio stavning och de har 6 anfallare att rotera. På mitten har de också bredden samt i försvaret .Enda svaga länken är målvaktspositionen. [/QUOTE] Morata, Asensio och Lucas Vazquez skulle ju lika gärna kunna vara Getafes anfallstrio. Knappast spelare som räddar kvar dem i CL om någon av dem ordinarie är skadade. ;) På mittfältet har man en Modric som är fantastisk men börjar bli gammal och extremt skadedrabbad. James är knappast optimal i hans position, men nu används han som någon form av ersättare. Isco har potential men verkar inte kunna blomma ut i Real. Till Casemiro har man dessutom inte ens någon ersättare. Försvaret däremot tycker jag man har bra täckning för, dock så håller Danilo och Coentrao knappast speciellt hög klass, så blir ju lite skillnad om någon av dessa spelar. Real har en bredd trupp visst, men är mer kvantitet än kvalité enligt mig.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2016-09-08 20:54
Att man som culé glädjs åt Madrid klubbarnas värvningsförbud, i synnerhet Real Madrid, har nog förmodligen inget o göra med att de inte kommer att kunna förstärka sin trupp med nya spelare, utan snarare för att de madridistas som kastade så mycket skit på våran klubb nu får käka upp sina egna ord. De satt på sina höga hästar och trodde på fullaste allvar att de var så mycket bättre än oss, därför blir det här beslutet som en knytnäve rakt i ansiktet till deras fans. Nej, ni är inte bättre och "renare" än Barcelona om ni trodde det. Så tvätta era egna händer innan ni pekar på någon annan. Det ska bli sjukt intressant att se om media och omvärlden hypar upp den här nyheten på samma sätt som när vi blev straffade. Min gissning är att det blir någon snabb kommentar i deras nästkommande match av kommentatorn och en liten notis i Aftonbladet sen är det nog med det.
Barcelona Blaugrana91
2016-09-08 20:49
[QUOTE=enkos]Real har värvat tillräckligt att de inte behöver värva på två år. De har bredd trupp så förbud var de beredda på att den har ingen funktion. [/QUOTE] Nja som sagt truppen är knappast optimal felbalanserad anser jag, samt att man har äldre och skadedrabbade spelare som behöver roteras samt bytas ut snart. Sen är det faktiskt bra med förändring ibland, dvs ny konkurrens. Problemet för Real har ofta varit att man gjort för många ändringar varje sommar, men någon enstaka varje år är nog nödvändigt vilket nu ej är möjligt. Nåja blir intressant att se oavsett.
Barcelona enkos
2016-09-08 20:46
@El Messias:

Madrid värvade ju Morata och Asensio stavning och de har 6 anfallare att rotera. På mitten har de också bredden samt i försvaret .Enda svaga länken är målvaktspositionen.
Barcelona Blaugrana91
2016-09-08 20:43
[QUOTE=El Messias]Från skillnad till Madrid så värvade vi ett antal spelare innan vi fick vårat förbud [/QUOTE] Exakt, vilket var en stor bidragande faktor till vår trippel. Effekten av att vi inte fick värva såg man däremot förra året. Förvisso vann vi ju dubbeln men vi kunde likväl tappat ligan pga en slutkörd trupp.
Barcelona El Messias
2016-09-08 20:39
Från skillnad till Madrid så värvade vi ett antal spelare innan vi fick vårat förbud
Barcelona Tiki-Taka
2016-09-08 20:33
Vintern 2018 får dem värva igen
Barcelona enkos
2016-09-08 20:27
Real har värvat tillräckligt att de inte behöver värva på två år. De har bredd trupp så förbud var de beredda på att den har ingen funktion.
Barcelona Blaugrana91
2016-09-08 20:26
[QUOTE=Barca - Puyol]Som ni firar för att Real inte får värva herre Gud. Vem fan bryr sig om Real.. Vi vann trippel när vi hade Transfer Ban. Skulle inte förvåna mig om Real lyckas få ihop laget och blir starkare pga av detta. Man ska aldrig underskatta rivalen. Detta är precis vad dem behövde. Detta var bakslag för oss helt ärligt. Jag är mer orolig nu än innan. Till er alla FIRA INTE. Detta var inga bra nyheter. Real har bra spelare på varje position och dem kommer bli starkare. Hoppas jag har fel vilket tiden får visa det. [/QUOTE] Hur kan det inte vara bra nyheter att vår största konkurrent har ett värvningsförbud?? Vi är redan bättre idag och har nu möjlighet att dra ifrån ytterligare. Reals trupp är bra ja, men i mitt tycke felbalanserad på många sätt. Lägg till att en spelare som Modric är otroligt skadedrabbad och kommer behöva ersättas och nej James spelar inte ens på hans position och Isco har knappast övertygat någon. Dessutom har dem ingen ersättare för Casemiro. Även Ronaldo blir knappast yngre trots att han fortfarande öser på vad gäller mål. Blir någon långtidsskadad så har dem stora problem, så man blir knappast starkare. Jag var lite orolig att dem skulle gå efter Veratti samt någon bra anfallare nästa sommar men då blir det inget med det. ;)
Barcelona Barca - Puyol
2016-09-08 19:53
Som ni firar för att Real inte får värva herre Gud. Vem fan bryr sig om Real.. Vi vann trippel när vi hade Transfer Ban. Skulle inte förvåna mig om Real lyckas få ihop laget och blir starkare pga av detta. Man ska aldrig underskatta rivalen. Detta är precis vad dem behövde. Detta var bakslag för oss helt ärligt. Jag är mer orolig nu än innan. Till er alla FIRA INTE. Detta var inga bra nyheter. Real har bra spelare på varje position och dem kommer bli starkare. Hoppas jag har fel vilket tiden får visa det.
Barcelona Zyzz
2016-09-08 19:38
Perfekt att Real får värvningsförbud till vintern 2017, för under vintern gör man sällan stora värvningar. Straffet blir således i princip till sommaren 2018. Dvs 2 år från nu!
Barcelona Barca - Puyol
2016-09-08 19:36
Messi kommer att starta på bänken enligt spanska tidningar. Men han kommer få spela i andra halvlek. Hoppas att detta stämmer. Vi vill ha en frisk Messi.
Barcelona Neymar N11
2016-09-08 19:17
Silence is the best reply to a fool.
Barcelona A good coach is everything!
2016-09-08 19:14
Scholes träben ????????? Alltså vissa här är så färgade att alla spelare utanför Barca är för dom överskattade ..
Barcelona DM1982
2016-09-08 19:13
Angående värvningsförbud för Madrid lage; Barça vann trippeln med ett förbud, allt kan hända om man spelar korten rätt.
Barcelona Pep.G "Can you believe this guy"
2016-09-08 19:11
Herregud. Inte undra på att jag lämnat forumet för länge sen. Folk som kallar Scholes för träben?
Håll er borta från fotboll. Ni kan tydligen ingenting. Luffarfasoner.
Barcelona 100% AntiMadridista
2016-09-08 19:00
yeezus Haha tänkte samma sak när jag läste ??????
Vlom
2016-09-08 18:58
Kommer medierna skriva att både Real Madrid & Atlético de Madrid sysslar med s.k. "barnhandel" likt de gjorde med Barcelona tror ni?

Barcelona yeezus
2016-09-08 18:52
Skrattar bäst som skrattar sist ;) El Pasillo just nu:
Barcelona Blaugrana91
2016-09-08 18:41
Jag såg det nu, tack för upplysningen. Då kanske dem hinner värva i januari med andra ord men sedan blir det stopp. :)
Vlom
2016-09-08 18:40
@Blaugrana91:

Bägge Madrid-klubbarna överklagade sina respektive registreringsförbud hos FIFA, men fick avslaget.

Nu försöker iallafall Real Madrid göra det igen, fast via CAS istället.

Helt olika fall...
Barcelona Junta Dimision
2016-09-08 18:39
@Blaugrana91:

Nej, de hade bara överklagat hos FIFA och det är denna överklagan som avslogs av just FIFA. Så nu ska de överklaga hos CAS likt hur vi gjorde, misstänker att Atletico lär göra detsamma.
Barcelona The Octopus of Badia
2016-09-08 18:38
Blaugrana91 Den här överklagan som de nu fick avslag från var till FIFAs Appeals Committee, och alltså inte CAS. Bägge Madrid-klubbarna har nu möjlighet att gå vidare till CAS (vilket de lär) och på så sätt försöka få igenom sin överklagan på idrottens högsta legala instans. Under tiden kan de alltså, precis som Barcelona, få registrera spelare ifall CAS själva går med på att skjuta upp deras straff tills dess att beslutet blir offentliggjort.
Barcelona LennyRomario
2016-09-08 18:38
"If Paul Pogba is to cost €120m, imagine how much Manchester United would have needed to pay for Paul Scholes? The midfielder was the best player that I ever played with - by a distance," Forlan said in his column for The National.

Träben!
Barcelona Blaugrana91
2016-09-08 18:36
[QUOTE=Vlom]Real Madrid har nyligen gått ut med att man ska överklaga Fifas registreringsförbud via CAS. [/QUOTE] Det har dem ju redan gjort, är därför beslutet drog ut på tiden samt därför dem fick värva i somras. Man är ju korkad om man försöker igen...
Barcelona Blaugrana91
2016-09-08 18:35
Mido Sedär Real straffas, var ju snack om ekonomisk straff för dem tidigare. Hur som helst härligt! Deras inaktivitet på transfermarknaden ter sig än mer konstigt nu.
Vlom
2016-09-08 18:33
@Mido:

Real Madrid har nyligen gått ut med att man ska överklaga Fifas registreringsförbud via CAS.
Vlom
2016-09-08 18:25
@Andresito:

Flera andra världsklasspelare har kallat andra mittfältare än Scholes som den bäste någonsin...

Nu menar jag inte att Scholes var skit eller så. Men kommentaren från Xavi är bara en person som uttrycker sin personliga åsikt. Och det är ingen större skillnad gentemot andra berömda spelare som säger att den andre var bättre/bäst eller sådant.
Barcelona Mido
2016-09-08 18:19
Official: FIFA bans Atlético Madrid and Real Madrid in relation to transfers of minors for 2 transfer windows. Källa: fifa.com
Barcelona Kröjff
2016-09-08 17:56
@Ribohn Fan:
Att Scholes fick ett och annat hjärnsläpp med ojämna mellanrum och att dessa då och då slutade med överilade handlingar samt fula stämplingar, är förvisso sant. Och var det bara ett tillfälligt hjärnsläpp som fick AndreD att "dissa" en av de absolut mest kompletta mittfältare som bl a Xavi sett, så må det vara honom förlåtet.Väl?
Annons: