/spanien/barcelona/forum/288.aspx/spanien/barcelona/forum/288.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-03-18 16:42
Real spelarna för göra vad dom vill
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Pistolero #9
2017-03-18 16:41
Ajaj, RM måste tappa denna matchen om vi ska ha bra chans på ligan.
Barcelona Los Andres
2017-03-18 16:39
All intensitet i onödan
2017-03-18 16:37
City har knappast spelat fantastiskt då blundar man för verkligheten. Aragones som lyfte upp xavi i banan och inte pep.
Barcelona Xaviesta
2017-03-18 16:36
Och förresten är det Romas själva spel jag syftar på, inte resultaten och ligaplaceringen. City har spelat fantastiskt under långa stunder med Pep vid rodret. Men men, tror man återkommande att jag endast snackar om statistik så har man valt att placera mig i ett fack jag inte hör hemma i :)
Barcelona Xaviesta
2017-03-18 16:33
neymar JR Klart du har en poäng och jag håller med dig att ett par stycken av våra spelare "hjälpte" han på traven men då får man också komma ihåg en viktig faktor i sammanhanget, nämligen att Pep till en viss del formerat om laget själv. Hur starkt lyste Xavi under Rijkaard? Pep flyttade Xavi 15-20 meter längre upp i plan som utgångsposition, ersatte Yaya med en tämligen okänd Busquets, sålde Ronaldinho till alla culés förtret, gjorde en rockade längst upp där Messi till slut gick från höger till mittposition andra året osv. Han hade sin vision klar och tydlig och spelarnas förtroende därefter. Alla var delaktiga i spelet under varenda match, inte bara ett par spelare på sin höjd. sen vill jag även tillägga att även om spel inte hade tagit en enda titel under sin sejour hos oss hade jag ändå känt likadant - han var ett geni och en alldeles förträfflig visionär. Att kritisera Pep med endast statistik som uppbackning är att förringa hans storhet.
2017-03-18 16:32
Kul att luchos säsong i Roma nämns men ack vad tyst det är om pep i city. Men man vinklar på allt hur det passar en bäst :).
Barcelona S.Eto'o
2017-03-18 16:32
Finns det verkligen ett lag som spelar mer press och intensitet fotboll på hemmaplan än Bilbao?
2017-03-18 16:26
Xaviesta Ska man ta med statistisk som gynnar pep så ska man väl ändå ta med statistik som missgynnar honom? Påstår absolut inte i mitt skrivande att pep skulle vara något dåligt mer tvärtom. Men när individer försöker få det till att spelar materialet kvittade då blir jag fan förbannad speciellt om man ska blunda för xavis del i det hela.
2017-03-18 16:22
Vilken start från Bilbao
Barcelona Xaviesta
2017-03-18 16:22
Amo.38 Absolut ingen dubbelmoral. Jag bedömer Lucho utifrån helt andra kriterier. Han tog över en klubb som medvetet satsat på att utbilda hela ledet i klubben från knattar till seniorer till att spela samma sorts fotboll för att kunna göra satsa på egna spelare mestadels och sedan toppa detta med cracks utifrån. Lucho respekterade inte detta utan har valt att bypassa detta fullständigt. Han ritade om hela kartan så pass att dom som kommer upp idag samt våra egna legender i tex Iniesta och Busquets ser vilsna ut på planen medan spelare som Umtiti utifrån kommer in och lyckas göra det till synes bättre. Är det en improvement tycker du? Sen har vi hans sejour i Roma där spelet såg lika krampaktigt som det gör idag hos oss. skillnaden är att han har mycket bättre spelare till sitt förfogande. Sen är han direkt dålig på att hantera media och presskonferenser i allmännhet. Vidare är han usel när det kommer till rotationer, för att inte tala om hur dålig han är som matchcoach. jag har min egen lista med punkter helt enkelt till varför jag tycker att han är ytterst medioker som Barcatränare. Sen håller många kanske inte med och det förväntar jag mig inte heller.
2017-03-18 16:21
Kung Messi Och Di Matteo vann CL, något som Conte aldrig har. Vem som är bäst av dom vet alla. Blir fel att dra den jämförelsen tycker jag.
2017-03-18 16:18
[QUOTE=Amo.38]Du får det att låta som dom spelade någon slags propaganda fotboll med Pep. Vilket är långt ifrån sanningen, spelet var emellanåt väldigt trögt och tråkigt att titta på. Sen kanske det var lite av en "kulturkrock" Bayerns tempostarka spel i båda riktningarna byttes ut mot ett bollrullande possessionspel. Jag brukar jämföra Bayern med ett hockey lag, det är hårt arbete i båda riktningarna, ett tvåvägs spel iallafall det Bayern jag växt upp med. Känslan av att ha Pep på bänken var unugefär som hur många känner gentemot Lucho här idag. Det klaffade inte även om man lyckades vinna sina matcher. Att vinna Bundesliga är i sanningens namn ingen vidare bedrift, han kom i princip för att vinna CL vilket han fatalt misslyckades med där av betyget godkänt. Dessutom gjorde han sig ovän med ganska många under sin tid där, och även om du verkar övertygad så kan jag lova dig att folket i Bayern inte var lika övertygade och förtjusta i filosofen. [/QUOTE] Jag är själv ett stort fan av Pep o kollade väldigt många matcher och jag njöt varje gång. Triangelspelet, presspelet, hur han fick många spelare i Bayern att höja sig ytterliggare en nivå. Boateng, Kimmich, Costa, Robben, Lewy för för att nämna några. Möjligtvis blev det en kulturkrock som du är inne på, men jag är övertygad om att det var vad Bayerns ledning var beredda på? Nästan så att man ville ha något nytt i Bayern, att bli en klubb som förknippas med en sån typ av fotboll. Annars ser jag inte vitsen med att ta in Pep. Sen ville dom förlänga med honom också. Så att han kom för att vinna CL stämmer inte, CL är aldrig ett krav då det krävs en del flyt också. Slutligen, Bayernfan eller Culé? Or both? Förvirrad hehe ;)
Kung Messi (#Sarri)
2017-03-18 16:17
El Pistolero #9 Jag har sagt det förut och jag kommer att säga igen. Att vinna ligatitlar + cupen är ingen bedrift då Bayern är helt enkelt jävligt överlägsna gentemot övriga tyska konkurrenter och SKA vinna dessa varje säsong. Finns inget värde i att gapa om "han har vunnit massa titlar". Du har missuppfattat mig. Det var just CL som jag nämnde att hans facit är underkänt, vilket är naturligt med tanke på att han hade ett överjävligt bra trupp som mycket hade kunnat nå till CL-final under sina 3 säsonger för dom. Sedan är det lite löjligt att prata om otur när Pep exempelvis hade en hög backlinje mot Real Madrid och att de kunde göra 4 mål. Eller att Pep spelade Alaba ur position som mittback, startade sköldpaddan Alonso samt bänkade Muller mot Atleti i det första mötet från föregående säsongen. Heynckes (2) och till och med Louis Van Gaal (!!!) lyckades nå CL-final trots att deras respektive trupp var egentligen mer eller mindre sämre än den som Pep förfogade under sina 3 år för Bayern.
Barcelona Amo.38
2017-03-18 16:12
@ Xaviesta:
Jag förstår vad du menar. Att Pep är ett geni håller jag med om, men jag tycker det blir lite dubbelmoral av dig här. Med din logik så borde väl samma sak applicera på Lucho? Dvs att han ska ha all cred i världen för han kom tillbakaoch lärde oss spela på ett annat sätt som vi inte är vana vid tidigare? Det vann ju oss en trippel? Kan ju inte vara lätt när alla ständigt ska jämföra dig med Pep.
Barcelona Xaviesta
2017-03-18 16:03
Kung Messi Att ta över från Heynckes som precis gjort en alldeles superb vårsäsong med Bayern var inte lätt. Hur du än gör, vad du än gör så kommer fansen att jämföra dig med sin nya Gud som gett dom CL titeln, och dessutom på ett fantastiskt sätt. Pep kom in och hade en vision och lärde Bayern att spela en helt ny fotboll. Det är knappast lätt att implementera det katalanska körsbäret på en tysk tårta men Pep hade modet att ge dom något nytt att fila på och det såg man ju direkt på träningarna. Att det sedan inte föll väl ut i CL kan man diskutera men man får ju för fan ta med alla variabler i ekvationen om man ska döma denna underbara flintskalle. Att förkasta hans sejour i Bayern med ett enkelt "hur bra gick det i CL" är en fruktansvärd låg nivå på diskussionen och man saknar helt enkelt tillräcklig kunskap och förståelse för det Pep gjorde samt för fotbollen i sig när man endast tar till statistik. El Pistolero I see you bruh.
Barcelona Amo.38
2017-03-18 16:02
@El Pistolero #9:
Du får det att låta som dom spelade någon slags propaganda fotboll med Pep. Vilket är långt ifrån sanningen, spelet var emellanåt väldigt trögt och tråkigt att titta på. Sen kanske det var lite av en "kulturkrock" Bayerns tempostarka spel i båda riktningarna byttes ut mot ett bollrullande possessionspel. Jag brukar jämföra Bayern med ett hockey lag, det är hårt arbete i båda riktningarna, ett tvåvägsspel iallafall det Bayern jag växt upp med. Känslan av att ha Pep på bänken var ungefär som hur många känner gentemot Lucho här idag. Det klaffade inte även om man lyckades vinna sina matcher. Att vinna Bundesliga är i sanningens namn ingen vidare bedrift, han kom i princip för att vinna CL vilket han fatalt misslyckades med där av betyget godkänt. Dessutom gjorde han sig ovän med ganska många under sin tid där, och även om du verkar övertygad så kan jag lova dig att folket i Bayern inte var lika övertygade och förtjusta i filosofen.
Barcelona Ribohn Fan
2017-03-18 15:59
Det enda vi kan mäta tränare mot varandra är titlar, vinster, gjorda mål, insläppta mål, etz.
Hur rolig fotboll man spelar är ju endast inviduellt efter tycke och smak.
Den dagliga träningsverksamheten har vi ingen aning om den är bra eller inte. Det är endast spelarna själva som har insikt, hur bra och roliga träningarna är och hur klimatet i omklädningsrummet fungerar.
2017-03-18 15:56
[QUOTE=Kung Messi (#Sarri)]Att vinna ligan cupen med Bayern är inget att hänga upp i granen, dessa är minimikrav med tanke på hur pass dominanta Bayern är inom tysk fotboll. Pep misslyckades att ens ta Bayern till CL-final på 3 försök, något som naturligtvis inte kan förklaras något annat än underkänt. [/QUOTE] CL är så få matcher o man måste ha flyt också. Bara att kolla på oss under Pep, sedd som historiens bästa lag men vi vann CL två gånger på fyra år, åkte ut mot Inter o Chelsea. Sådan är CL. Bayerns insats mot Atletico förra säsongen var briljant, bästa insats jag sett ett lag göra mot Simeones Atletico i CL, ändå gick dom inte vidare, oflyt.
Barcelona Kröjjff
2017-03-18 15:55
Mitt nick till trots tycker jag det är onödigt att trolla bort Peps tränargärning med att jämföra honom med Cruijff. Vem skulle få för sig att exempelvis skriva "Puyol i all ära men han kommer inte ens nära Messi". Äpplen och päron? Precis det är min poäng.
2017-03-18 15:53
[QUOTE=Amo.38]El Pistolero Att Pep skulle vara den bästa tränaren i Bayerns historia är inte sant. Jag har växt upp på Olympiastadion i München och Peps sejour i Bayern var godkänd inget mer inget mindre. Jag drog mig i hårbanden ett par gånger under hans tid där, bästa tränaren? Långt ifrån. Jag håller fortfarande Generalen Hitzfeld högre än Pep. [/QUOTE] Hur kan Peps sejour inte vara mer än godkänd för dig? Briljant fotboll o mängder med titlar. Bayerns ledning ville förlänga med honom, säger väl allt om hur nöjda dom var.
Barcelona Legend Carles Puyol
2017-03-18 15:48
Den bästa tränaren är för Barca genom alla tider är.... JOHAN CRUIJFF! Pep i all ära men du gav oss alla 4 underbara stunder men Pep kommer inte ens nära Johan Cruijff.
Kung Messi (#Sarri)
2017-03-18 15:47
Att vinna ligan + cupen med Bayern är inget att hänga upp i granen, dessa är minimikrav med tanke på hur pass dominanta Bayern är inom tysk fotboll.

Pep misslyckades att ens ta Bayern till CL-final på 3 försök, något som naturligtvis inte kan förklaras något annat än underkänt.

Barcelona Amo.38
2017-03-18 15:36
El Pistolero Att Pep skulle vara den bästa tränaren i Bayerns historia är inte sant. Jag har växt upp på Olympiastadion i München och Peps sejour i Bayern var godkänd inget mer inget mindre. Jag drog mig i hårbanden ett par gånger under hans tid där, bästa tränaren? Långt ifrån. Jag håller fortfarande Generalen Hitzfeld högre än Pep.
Barcelona Reymar
2017-03-18 15:35
@neymar JR || Cillessen #1:

Det säger väl mer om ligan än tränaren. Bayern vinner ligan oavsett tränare, skillnaden är att Pep brukade vinna ligan överlägset och fira ligatiteln i februari Medans den nuvarande inte har någon riktig spelidé och fått kämpa i år.
Kung Messi (#Sarri)
2017-03-18 15:34
Med tanke på Unzue ryktena under de senaste dagarna, så är jag faktiskt rädd att han blir vår coach p.g.a. sin bakgrund som före detta målvakt.

Dino Zoff och USAs Bruce Arena är de enda tränarna genom tiderna som har varit framgångsrika trots deras bakgrund som ex-målvakter.

Barcelona Xaviesta
2017-03-18 15:24
Men palla ta till statistik för att avgöra vem och vad som är bäst.. så jävla ute så det inte är sant. Statistik betyder nada för mig personligen i en så pass subjektiv fråga som den här. Jag tycker att Lucho är en av dom sämsta tränarna i Barcelonas historia.
2017-03-18 15:20
[QUOTE=JUSSI BJÖRLING]Inte för att jag tycker att Pep är på något sett dålig, eller spelar tråkig fotboll. Men för att använda samma logik är Luis Enrique, som jag har påpekat, den näst bäste tränaren i La Ligas historia. Ändå gillar du honom inte. Han är även den bästa tränaren i Barcelonas historia efter 100 matcher. Laget under honom har gjort fler mål än under någon annan tränare, och släppt in färre än under någon annan tränare. [/QUOTE] Jag skrev ju att Pep fixa fantastiska resultat i Bayern SAMTIDIGT som det spelades briljant fotboll, så är inte fallet med Lucho i Barça - resultaten är grymma men fotbollen är kass.
2017-03-18 15:17
[QUOTE=neymar JR || Cillessen #1]El pistolero Really? En tränare som har visat sig vara en riktig dålig liga coach går och vinner ligan utan att ens göra något. Har inte lucho bättre vinst % än pep i Barcelona? = lucho bättre tränare? ; han hade hittat en liknande spelartyp som xavi ouuch... [/QUOTE] Jag la ju till att det samtidigt spelats briljant fotboll i Bayern under Pep samtidigt som han fixa fantastiska resultat, hur gick det att missa? Peps grundspel sitter fortfarande kvar i Bayern, nästa säsong tror jag ett annat lag vinner. Spelartyp som Xavi ja, inte samma kvalité som jag skrev.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-03-18 15:05
@El Pistolero #9:

Inte för att jag tycker att Pep är på något sett dålig, eller spelar tråkig fotboll. Men för att använda samma logik är Luis Enrique, som jag har påpekat, den näst bäste tränaren i La Ligas historia. Ändå gillar du honom inte. Han är även den bästa tränaren i Barcelonas historia efter 100 matcher. Laget under honom har gjort fler mål än under någon annan tränare, och släppt in färre än under någon annan tränare.
Annons: