/spanien/barcelona/forum/2874.aspx/spanien/barcelona/forum/2874.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-03-22 11:39
När Halilovic bytes ut vem tog hans plats på mitten???

Jag tycker fan synd om killen...
Barcelona papillon
2015-03-22 11:20
Barca Barca:

Ingen fin reaktion av Halilovic men killen har nog fått nog. Jag vet inte hur hans kontrakt ser ut men jag hade aldrig bytt ner mig till spanska andradivisionen utan att vara garanterad startman varje match.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona DM1982
2015-03-22 11:14
Missade Halilovic reaktion på bytet igår. Även om det inte ser bra ut så förstår jag honom, bytet saknade logik. Tror att han är väldigt missnöjd med sitt år i b-laget, kanske ångrar han till och med att han skrev på för Barcelona. Utlåning nästa säsong är det som gäller.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-22 11:09
[QUOTE=Leo y Cesc]Längesen man såg dessa två herrar slicka Barca i röven. Olof vänder snabbt kappan efter vinden. [/QUOTE] Jag tror inte att det handlar om att fjäska upp sig för Barca. Sverige börjar släppa sin ilska mot Barca sen Zlatans uttåg. Det märkte man i Nivas artikel och de senaste kommentarerna av svensk media. Har känt på mig det här lite nu. Speciellt efter att City fick stryk och Zlatans utbrott mot Frankrike.
2015-03-22 11:05
Jag hoppas att Neymar, Iniesta och Busquets släpper bollen på ett tillslag istället för att försöka dribbla 8 Madrid spelare utanför vår straffområde. Den enkla en meters passningen kan lösa så mycket mer.
Barcelona Barca Barca
2015-03-22 11:00
Mitt i allt heta el classico snack så måste ja lägga upp Halilovic reaktion vid bytet igår, när barca b målvakten Ortola åkte på en frilägesutvisning så valde tränaren Vinyal att byta ut Halilovic mot reserv keepern. Halilovic reaktion på bytet var ett tydligt tecken på hur han ser på situationen i b-laget, känns som den store talangen verkar ha kört fast där nere och visar ännu en gång ett tecken på att nyvarande styrelsen har misslyckats med en plan. Från att vara en startman i dåvarande cl laget Dinamo zagreb till en bänkspelare i segundan i spanien, jag förstår att han är enormt besviken och egentligen borde ha en startplats, men att värva spelare till b-laget är inget bra, missnöje kan växa både hos ungdomar som försöker kriga sig in till b-laget och även hos spelaren som blir värvad dit. Är man tillräckligt bra som 17 åring så platsar man iaf i en a trupp i dom flesta klubbarna ute i europa bortsett från dom riktigt stora giganterna, låna ut Halilovic till ett lag han får speltid i. Vi alla minns kiko femenia som värvades direkt till b-laget.
Barcelona oocbgb
2015-03-22 10:53
[QUOTE=B-Guden]vilken kanal sänder matchen idag och vart kan man köpa den ? [/QUOTE] Köp via länktip
Barcelona oocbgb
2015-03-22 10:52
[QUOTE=B-Guden]vilken kanal sänder matchen idag och vart kan man köpa den ? [/QUOTE] Går på kanal 12
Barcelona B-Guden
2015-03-22 10:51
vilken kanal sänder matchen idag och vart kan man köpa den ?
Barcelona Leo y Cesc
2015-03-22 10:39

Tror faktiskt vi vinner denna match eller minst kryssar, Barca har magisk form och Messi är bättre än någonsin. Mycket talar för vinst, vi kan spela avslappnat och ändå kryssa och leda ligan. Madrid måste vinna för att ha en chans.

Jag hoppas Gud Barca är effektiva ikväll för jag vet att många chanser kommer dyka upp. Messi kommer dela detta laget enkelt med sina passningar. Det gäller att Neymar gör mål på sina chanser nu.
Barcelona DM1982
2015-03-22 10:36
Official: Busquets, who had an ankle injury, gets medical green light and is part of squad for tonight's game against Real Madrid #fcblive
Barcelona Leo y Cesc
2015-03-22 10:34

Längesen man såg dessa två herrar slicka Barca i röven.

Olof vänder snabbt kappan efter vinden.
Barcelona Port Olímpic.
2015-03-22 10:21
Håller med angående Marcelo. Beundrar den spelare verkligen, ger alltid 110% och är ett offensivt hot i allra högsta grad. Men en annan spelare som marängerna ska vara tacksamma över att ha tillbaka är Modric. I mina ögon världens bästa mittfältare. Tar sällan felbeslut och är så jävla säker i passningsspelet!
Barcelona Barcelona 1899
2015-03-22 10:10
1000 spänn på Real Madrid till 5 ggr insatsen är värt för att lugna nerverna lite.
Barcelona Barca4life98
2015-03-22 09:29
Ibland så kommer det upp att jag inte "har något alias till detta forum". Vet inte varför, gör jag något fel?
Barcelona Baronen
2015-03-22 09:25
Ojoj, nu åker vi! Vilken söndag, vilken förväntan.

För mig är alltid Reals största hot Marcelo och Benzema. Jag blir livrädd varje gång Marcelo kommer i fart med bollen in mot straffområdet. Tycker han är en gudabenådad vänsterback, så skicklig att han fan skulle kunna spela som offensiv mittfältare lika gärna.

För vår del hoppas jag Neymar höjer sig än mer. Tycker han tappar boll alldeles för lätt och så vägrar han att göra mål. I dagsläget känns han och Iniesta totalt ofarliga. Jag vill se Xavi på planen i kväll.

Vi får se.
Barcelona koeman92
2015-03-22 09:16
Efter en låååååång väntan är dagen äntligen kommen, matchen som kan avgöra resten av säsongen

Vamoooos! Nu gör vi Camp Nou till Camp Hell!
Barcelona Tiki-Taka
2015-03-22 09:09
Har en känsla att xavi startar istället för rakitic denna match.....hoppas verkligen min magkänsla har helt fel :-)
Barcelona Barcelona 1899
2015-03-22 08:11
Vem vaknar ens 07.40 på en Söndag?! Är så nervös att jag inte kan sova.
Inte blev det bättre av att jag drömde om matchen.

Drömde att vi gjorde mål i 7e minuten, sen blev det bortdömt av någon anledning och 3 minuter senare får Real Madrid straff pga hands i straffområdet. Ronaldo skjuter straffen i ribban.

Ett par minuter senare kommer det ett inlägg som Bale nickar, målvakten räddar. Bale nickar på sin egen retur två gånger om och andra gången lobbas den över målvakten. 1-0 Real Madrid.

Sen tog drömmen slut, hoppas bara det inte är slutresultatet! ;)
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2015-03-22 08:07
Så jävla nervös, men inte pga själva matchen utan pga Messi. Kommer han vara på spelhumör eller bara promenera runt? Är Messi på lekhumör så kanske det blir ny 5-0´? Skämt åsido, däremot måste Suarez och Ney sätta sina chanser. Real är effektiva, ge dem en kontring och BAAM mål. Gäller att stänga ytorna som Real alltid får mot oss och då kanske det är bra att Rakitic är Alves städgumma? :P

Visca!

Barcelona AndreD
2015-03-22 08:05
Har en jävligt bra känsla inför matchen. VAMOS
Barcelona Mido
2015-03-22 07:38
Då är dagen kommen härligt, inte alls nervös, eller jo lite,, men det känns att spelarna är taggade till tusan, och så länge Messi på lek humör då är det halva vunnet. Hoppas bara på ett logisk startelva, inte som sist.
Barcelona Sentuary
2015-03-22 04:30
L.A.M Besitter inte Mascherano ett högre tempo än Busquets? Kom igen, Busquets tempo är tio gånger segare än Mascheranos.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-03-22 02:11
jag kan fan inte sova, har en otäck känsla och är jävligt orolig... mår piss
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-03-22 02:01
Busquets är min favoritspelare men det bästa vore om han lämnades på bänken i morgondagens drabbning. Fördelarna med honom på planen är riktigt lockande med ett snabbare kortpassningsspel och mindre ytor för Reals mittfält att operera på. Finns ingen som stänger den så farliga nr 10-ytan så bra som Sergio. Fråetecken setts dock över hans fysiska form, om han därmed hanterar närkampsspelet lika bra som tidigare, samt flytet i passningsspelet. Hans största styrkor kan med andra ord ha tagit skada i och med hans frånvaro.

Med Masken får vi en duktig närkampsspelare, en fullt godkänd kortpassningsspelare och en defensiv mittfältare som kan vända spel med en passning. Han besitter inte ett lika högt tempo som Busquets men har ändå en bra passningsfot. Jag skulle startat med el Jefecito.
Barcelona Liunil Masse
2015-03-22 01:53
@barcastuff: Busquets, who is recovering from an ankle injury, will get the medical green light on Sunday morning and be part of the match squad. [tv3]
2015-03-22 01:42
Deulofeu förtjänar att bänkas eller lämnas ute ur truppen . Emery låt han starta 3-5 matcher i rad innan och han va katastrof i de alla. Han är så dålig att jag inte ser potentialen i honom längre. prestationerna på plan var division 3 i Spanien klass.
2015-03-22 01:37
Har ni sett Tellos enda mål i matchen mot nacional? Åt helvete med att sälja honom. Hämta tillbaka honom, förläng hans kontrakt låt han spela i Luchos nya system. Eller åtminstone borde vi kunna sälja honom för 20-25 miljoner euro.
Barcelona Neymar11
2015-03-22 00:24
Vampiro Såg du hans matcher i Everton? Under varje match blev han tillrättavisad av sina medspelare för att han struntade i hemjobbet, vägrade passa bollen. Försvarar utlåningen? Utlåningen är klockren ett topplag i Spanien som spelar i Europa. Som baserar sitt spel längs kanterna med en fartfylld fotboll. Sen att det visar sig att han inte är tillräckligt bra är en annan femma Är man inte tillräckligt bra för Sevilla så kommer han aldrig bli tillräcklig bra för Barcelona. Men här hamnar skon i kläm för din del, han är inte ens tillräckligt bra för att sitta på Sevillas bänk! Han ville inte vara kvar i Everton, han fick sin chans att visa upp sig i Barcelona . Vart det gick fel låter jag vara osagt Men hey det är alla andras fel förutom deulofeus :)
Barcelona Vampíro
2015-03-22 00:13
Neymar Oj vad många faktafel där. För det första så fick han spela ganska mycket i Everton och stod för en del grymma matcher(Liverpool, United, Arsenal bl.a) men blev skadad under vintern och hade svårt att komma tillbaka efter det. Han fick jävligt mycket beröm av tränaren Roberto Martinez för hur snabbt han lyckades anpassa sig till spelet i England och för, just det sin inställning. Men du fortsätter att älta om hans sk "attitydsproblem" utan att ge något exempel utan endast spekulera, felaktikgt dessutom. Ja klubben har skött denna situationen på ett dåligt sätt, man har ett trackrecord av usla låneaffärer. De kallade tillbaka honom och hade t.o.m. en presentation för Deulo som en A-lagsspelare för att några veckor senare skicka iväg honom igen. Beror det på taskig attityd eller borde kanske FC Barcelona känna en spelare som har tillbringat halva sitt liv i klubben? Så istället för att låta honom fortsätta i Everton, en klubb där han hade tränarens förtroende(oavsett din felaktiga information). Ellet låta honom gå till en annan klubb som utlovar speltid så skickar man grabben till Sevilla. En storklubb med CL-ambitioner som knappast kommer satsa på en yngling från ett annat lag. Sevilla förlorar inget på att ha honom i truppen under ett år däremot förlorar de på att låta honom spela varje vecka i hopp om att han ska bli en storspelare i framtiden, de kommer ju ändå inte bära frukten utav det. Sen skjuter du dig själv i foten, du skriver att han inte är tillräckligt bra för att spela i Sevilla men försvarar ändå utlåningen till Sevilla. Märkligt. Det är Barcelonas uppgift att låna ut sina ynglingar till lag där de får tid och plats. Inte skicka iväg de till andra topplag i ligan och hoppas på det bästa. Sen ytterligare ett fel, Everton är allt annat än en medioker klubb som du uttrycker det. Speciellt förra året då de var otroligt nära att knipa en CL-plats. Långt inlägg men det behövdes då din information var såpass felaktig.
Annons: