/spanien/barcelona/forum/2872.aspx/spanien/barcelona/forum/2872.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymar - Messi - Alexis
2015-03-24 13:40
@Barcelonistas:

Saken att jag tror på det tränaren gör, om han inte gav chansen till Thiago.. Han hade sina anledningar. Till exempel som nu, många vill se Sandro istället för Munir.. men det är Enrique som är tränare, han är med dem, ser dem träna osv.. så han vet bättre om vilka som borde börja eller sitta på bänken. Vi ser spelarna i 90 min .. men tränare nästan varje dag i veckan.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-03-24 13:39
Folk kommer alltid att skratta åt dig eftersom du är världsmästare på kvalificerat skitsnack samt att skjuta dig själv i foten. Grodorna du stått för genom åren är inte bara en eller två om vi säger så. Att Özil var fantastisk många ggr och passade in i Mourinhos och Löws raka fotboll var alla medvetna om. Lika medvetna var vi om hans oförmåga att hålla en jämn nivå då han, likt en viss Benzema kan blanda världsklass insatser i ena matchen med att försvinna helt i nästa. Att dra paralleller mellan Thiago och Özil är därför helt oväsentligt eftersom huvuddiskussionen var att du tycker att Rafinha är "kvalitetsmässigt" bättre än Kroos. Även Isco skrev du men jag reagerade än mer på Kroos som inte bara är en av världens absolut bästa passningsspelare men även vunnit allt som går att vinna som lag genom att själv varit bland dom viktigaste kungarna i respektive lag han vunnit med. Att påstå att Rafinha är bättre är så sanslöst idiotiskt att man blir förbryllad! Trolleri trollera.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2015-03-24 13:34
Fast tränare kan göra misstag, vilket Tito gjorde tyvärr. Thiago var bra och kunde fått mer speltid i ligan då den redan var avgjord.
Barcelona Blaugrana91
2015-03-24 13:30
[QUOTE=Gabriel]Precis kollat klart på den andra halvleken av el Clasico. Skippade den första då alla vet vad som hände där. Allvarligt talat så hade Real Madrid 1 kontring precis i början av halvleken där Bravo räddade Benzemas skott men annars var det uppvisning från Barcelonas sida. Tror väldigt många av oss hade den första halvleken i minnet när vi kommenterade matchen efteråt. Jag rekommenderar er att kolla på den andra halvleken igen, för det var ägning av Real Madrid under den halvleken. Man borde gjort 2-3 mål till i den halvleken och dödat matchen. Sen alltså, Xavi och Busquets, vilka spelare dom är. Helt unika. Visst Xavi kanske börjat komma upp i åldern och Busquets har inte varit den gamla Busquets den här säsongen men dom är fortfarande ovärderliga för Barcelonas sätt att spela fotboll på. Så fort dem två kom in blev det genast mer kontroll på matchen. Xavi framför allt dominerar mittfältet så fort han kommer in. Alla dessa Iscos, Kroos och Modric - dem är inte i närheten av att kunna diktera tempot och bestämma spelbilden under en match på det sättet som Xavi klarar av att ta kontroll över. Jag hoppas han stannar en säsong till. Han behövs! Sen vill jag inte vara tjatig men Piqué har varit en gigant. Han är den viktigaste värvningen vi har gjort den här säsongen, kanske viktigare än Suarez tom. Att han har börjat spela som den gamla Piqué igen, ingen ny mittbacksvärvning hade varit bättre. Nu hoppas jag bara att vi kan få ett till nyförvärv i Busquéts och att han också börjar spela som den gamla kungen han en gång var. [/QUOTE] Riktigt bra sammanfattning! Real var helt klart bättre under första halvlek, dock var det främst efter deras 1-1 som dem vaknade till. Vi var bättre första 15-20 min och hade Neymar satt 2-0 tror jag inte resterande tid av första halvlek hade sett ut som det gjorde. Nåväl i andra var vi som du säger helt överlägsna och borde verkligen gjort flera mål.
2015-03-24 13:30
@Barcelonistas:

Man kan säga att Thaigo var redan spelmogen, när han debuterade och som alla Barca fans höll man honom jätte högt! men Rafinha känns fortfarande inte så spelmogen, Det är bara vad jag tycker.

"Isco och Kroos bra? Av de jag har sett så har dom inte varit så bra som folk säger. Madrid har ju under våren spelat rätt så dåligt." - Du kan inte säga att Rafinha är nästan lika bra som dem för att.. det går dåligt för dem just nu, dem har varit på toppen länge.

"Rafinha har inte alls en lång väg att vandra. Det är vi som är naiva som inte ger han mer speltid" - Nej, om tränarna ser att talangen är värd att börja flera matcher så får man förtroende, som Messi, Thaigo, Muller, Kroos Varane, Busquets Marcelo.. fick under deras respektive tränare.
Barcelona Barcelonistas
2015-03-24 13:29
Jag sa 2012/13 att Thiago var bättre än Özil. Folk hoppade på mig och ville hänga mig vid närmsta torg. Vad som hände är en fantastis historia. Thiago är idag en bättre spelare än Özil, det var han redan då också. Men i och med att han inte fick så mycket speltid så blev det givetvis svårt för honom att visa sina kvaliteer. Folk skratta åt mig, men det var jag som fick sista skrattet.
Barcelona Junta Dimision
2015-03-24 13:27
Logiskt att Thiago har blivit bättre med tanke på att han har varit skadad 80% av tiden han har varit där...
Barcelona dinho the artist
Att Thiago var en oerhört duktig fotbollsspelare visste varenda kotte som sett barcelona spela. Problemet låg väl snarare i att du inte petar xavi /iniesta så enkelt, hur duktig du än är.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
På tal om Seung Woo Lee

Var är han??
'När får han spela???

Blir så ledsen av hur Fifa behandlade den talangen???

Längtar efter honom
Barcelona Barcelonistas
2015-03-24 13:19
Dinho the artist - ställ dig frågan, hur kunde Thiago bli så mycket bättre bara för att han gick till Bayern? Thiago blev inte bättre, han fick bara mer kontinuitet i Bayern. Det är samma spelare. Med mer speltid och förtroende så kan det hända grejer.
2015-03-24 13:16
Barcelonistas
Seung woo Lee är väl lika bra som dessa spelare också antar jag? Han är ju trots allt en guldklimp av rang.
Barcelona Barcelonistas
2015-03-24 13:16
Junta dimision - Rafinha har inte alls en lång väg att vandra. Det är vi som är naiva som inte ger han mer speltid. Det var samma sak med Thiago, jag tyckte han var redo redan då. Men konkurrensen då var bisarr på mittfältet. Isco och Kroos bra? Av de jag har sett så har dom inte varit så bra som folk säger. Madrid har ju under våren spelat rätt så dåligt.
Barcelona Barcelonistas
2015-03-24 13:13
Xaviesta och Neymar-Messi-Suarez - när Thiago var ung så sa jag likadant angående honom också. När han var grön så skrev jag inne på forumet att han är lika bra som Madrids mittfältare. När jag ser en guldklimp så är det en guldklimp.
Barcelona Junta Dimision
2015-03-24 13:12
Barcelonistas

Har Isco varit "okej" denna säsong? Han har ju varit en av Real Madrids bästa spelare den här säsongen likt Kroos. Om Rafinha är så bra som du säger så ska han ju starta varje match, men de gör han ju inte? Rafinha har väldigt stor potential, men han har en lång väg att vandra innan han kan ta en startplats i Barca, det är så jag ser på det. Kroos är ren och skär världsklass och är en av världens bästa passningsspelare, tycker du seriöst att Rafinha är en lika bra passningsspelare som Toni Kroos?
Barcelona Barcelonistas
2015-03-24 13:05
Xaviesta - jag försöker inte reta någon alls. Jag tycker på fullaste allvar att Rafinha inte är så långt ifrån Isco och Kroos rent kvalitetsmässigt. Den stora skillnaden är kontinuitet i spelet. Rafinha bevhöver fler matcher för att få till 100% av sitt spel. Ställ dig frågan vad är Kroos och Isco bättre på? Tekniken? Att ta sig förbi sin spelare? Passningar?
2015-03-24 13:05
Kroos har inte varit så given som ni vill få det till. Kroos var strålande under hösten men innan dess har han väl blandat och var aldrig någon favorit bland supportrarna i Bayern, främst pga hans. "lathet".

Isco har imponerat stort denna säsong och har ju varit en av reals främsta spelare. Hur man kan likställa det med sporadiska inhopp förstår jag ej.

Sedan att jämföra olika spelares "talanger" är ju näst intill omöjligt och irrelevant på denna nivån ; det är ju främst vad spelaren ifråga åstadkommer med sina resurser som räknas.

Thiago kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta och jag välkomnar honom tillbaka med öppna armar. Tillåt mig dock denna gång få påstå att thiago tillsammans med varane och Messi är de spelare som i väldigt ung ålder imponerat mest på mig; kanske pga. Deras sk. "talang"
Barcelona enkos
2015-03-24 12:54
Flyg med 142 personer ombord från Barcelona till Duseldprf krachade idag.. tragiskt.. Tror det finns många Barca supportar som var tillbaka från EL Clasico
2015-03-24 12:44
@Barcelonistas:

Kroos? Människa, Han har varit given i varje lag han har spelat i sen typ 7-8 år tillbaka och given även i Tyskland sen 2011-2012 - Varken talangmässigt eller kvalitetsmässig, Rafinha är inte nära Kroos - och Ja, Thaigo var nära!

Isco, han var en stor anledning till att Malaga kom till CL och han var då bara 18! och han har gjort så mycket för Malaga (Du får gärna kolla upp det, annars blir inlägget för långt här)

Rafinha är bra, och kan säkert bli riktigt bra men än så länge har han inte gjort något för att.. Man ska hålla honom högre än Isco och Kroos (Please!)

och sen erfarenheten - Dem har klart mer erfarenhet, för att dem var STÖRRE talanger än vad Rafinha är .. och vår Rafinha kan bli riktigt bra, men att jämföra med en VM vinnare och En Golden boy pris vinnare.. Du tar du i lite för mycket
Barcelona ( Xaviesta )
2015-03-24 12:44
Barcelonistas Kan inte sluta förundras över din agenda här, försöker du medvetet reta gallfeber på folk eller? Först skriver du att Rafinha "har potential" för att i nästa inlägg motsäga dig själv och drämma till med att han är, kvalitetsmässigt, bättre än Isco och framförallt bättre än Kroos. VÄRLDSMÄSTAREN (bidragit aktivt) och CL mästaren (bidragit aktivt) Kroos. Jag kan med handen på culéhjärtat erkänna Rafinhas talang men att hålla honom högre än i allmänhet Isco och i synnerhet Kroos är att ta i så man skiter på sig med allt vad det innebär. Hur går dina två resonemang ihop tycker du? Vill du inte bli tagen på allvar härinne? Det finns kontroversiella uttalanden och sedan finns det fullständigt idiotiska sådana. Vilken kategori känner du att ditt tillhör?
Barcelona Gabriel
2015-03-24 12:18
Precis kollat klart på den andra halvleken av el Clasico. Skippade den första då alla vet vad som hände där. Allvarligt talat så hade Real Madrid 1 kontring precis i början av halvleken där Bravo räddade Benzemas skott men annars var det uppvisning från Barcelonas sida. Tror väldigt många av oss hade den första halvleken i minnet när vi kommenterade matchen efteråt. Jag rekommenderar er att kolla på den andra halvleken igen, för det var ägning av Real Madrid under den halvleken. Man borde gjort 2-3 mål till i den halvleken och dödat matchen. Sen alltså, Xavi och Busquets, vilka spelare dom är. Helt unika. Visst Xavi kanske börjat komma upp i åldern och Busquets har inte varit den gamla Busquets den här säsongen men dom är fortfarande ovärderliga för Barcelonas sätt att spela fotboll på. Så fort dem två kom in blev det genast mer kontroll på matchen. Xavi framför allt dominerar mittfältet så fort han kommer in. Alla dessa Iscos, Kroos och Modric - dem är inte i närheten av att kunna diktera tempot och bestämma spelbilden under en match på det sättet som Xavi klarar av att ta kontroll över. Jag hoppas han stannar en säsong till. Han behövs! Sen vill jag inte vara tjatig men Piqué har varit en gigant. Han är den viktigaste värvningen vi har gjort den här säsongen, kanske viktigare än Suarez tom. Att han har börjat spela som den gamla Piqué igen, ingen ny mittbacksvärvning hade varit bättre. Nu hoppas jag bara att vi kan få ett till nyförvärv i Busquéts och att han också börjar spela som den gamla kungen han en gång var.
Barcelona Barcelonistas
2015-03-24 12:15
Ney-Messi-Suarez - vad har Isco visat sedan han började spela för Real? Föra säsongen fick han nöta bänk, och den här säsongen har han varit ok varken mer elr mindre. Vet du vad skillnaden mellan Rafinha är kontra Isco och Kroos? Erfarenhet det är det ända. Rent kvalitetsmässigt så är Rafinha liks bra som dom två kanske Tom bättre.
2015-03-24 12:09
@Barcelonistas:

Förlåt men.. högre än Kroos och Isco? Det är bara "El Pasillo" fasoner!
Rafinha är bra, du kunde ha jämfört Thaigo med dessa två OM NU HAN VA KVAR i Barca och spelade många matcher.
Barcelona Barcelonistas
2015-03-24 12:05
Rafinha-Busi-Rakitic Kollade nyss och Rafinha är ändå 22 år gammal. Jag ser potential i han men han behöver fler matcher. Nästa säsong bör han vara ordinarie enligt mig. Jag håller Rafinha högre än både Kroos och Isco.
Barcelona Barcelonistas
2015-03-24 12:01
Rafinha imponerar på mig känns dock lite för grön.
Barcelona knoxxx
2015-03-24 11:58
@Andresito:

Halilovic
Samper
Rafinha
Suarez

Sedan kan spelare som Kaptoum och Gumbau komma att bli lika duktiga även de.

Sedan köper jag inte snacket med om att vi måste köpa färdiga produkter. Se på Busquets exempelvis. Inte en käft hade hört talas om honom när Pep plockade upp honom och vips så petade han självaste Yaya Touré och fick vinna CL-guld. Sedan när är "en färdig produkt" synonymt med att lyckas i Barcelona. Så vitt jag vet har alla våra nyförvärv en lång väg att vandra innan de är nyckelspelare likt Xavi eller Iniesta.

Dessa talanger KAN klubben, de KAN spelsystemet, de KAN blomma ut till nästa storspelare, de ÄR gratis och de har MYCKET mindre press på sig en exempelvis en Pogba som införskaffats för 800 miljoner.
Barcelona Katalano
2015-03-24 11:48
1.70-ligan

Vet inte om jag missat något, men vad säger att Pedro kommer att lämna?
Barcelona Neymar11
2015-03-24 11:47
Neymar har alltid en tendens att komma i form under landslag samlingarna. Han blir gladare och slipper pressen i Barcelona Blir inte förvånad om han börjar leverera direkt efter uppehållet
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2015-03-24 11:45
Alltid tråkig med landslagsuppehåll, men det kommer i precis rätt period. För en del spelare innebär det vila, medans för de andra innebär det ansvar och fokus på andra saker( Tänker på Neymar). Det har varit några intensiva månader , och det kommer en ännu tuffare snart. Hoppas vissa kan koppla av , fokusera på landslaget och få energi för att sedan köra igång igen i April. Väldigt stolt över våra spelare de senaste månaderna.
Barcelona Gabriel
2015-03-24 11:15
Här är klippet jag har väntat på enda sen el Clasicos slutsignal.

Piqué in action, se och njut. Piquénbauer is back!
Barcelona 1.70-ligan
2015-03-24 11:03
Trist att Tellos lån köper över två säsonger. Hade varit perfekt att ta hem honom i sommar när pedro verkar lämna
Annons: