/spanien/barcelona/forum/2862.aspx/spanien/barcelona/forum/2862.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bucko
2015-03-22 23:19
Underhållande match och skönt med fyra poäng till godo!
Hade dock behövts ett 3-1 mål för att tangera inbördesmöten.

Hoppas laget (speciellt Neymar) kan slipa på sina avslut till Celta Vigo-mötet
CristianoRaul
2015-03-22 23:18
Det här visar hur jävla överlägsen spanska ligan är. Ni våldtog City fast ni gick in 50% och idag va det 50/50.

Haha La liga är la liga.

Grattis till segern och njut.Själv brukar jag inte va nöjd efter en förlust men är otroligt stolt över laget prestation! Vi förlora mot ett lag som är bättre för dagen. Det är så det kommer vara och alltid varit.
Barcelona Rambla~
@Vampíro:

Det är första gången den här säsongen som Lucho så markant ändrar en matchbild vill jag tro.
El Conejo
Bäst idag enligt mig: Alba, Pique, Bravo och (Busken/Xavi)

Om inte dom hade kommit in hade vi garanterat torskat
Barcelona Andresito
@Rambla~:

Nja det är svårt att hitta datum som passar med tanke på CdR och CL. Förr spelades Clásicona senare, dvs april-maj vid kvart/semifinalerna. Real och Barca fick det ändrat och numera spelar man i mars.
Barcelona the cameroonians
2015-03-22 23:17
Skönt för Real att de fick tillbaka Ramos.

Missade markeringen på Mathieu vi 1-0 och upphävde offsiden på Suárez vid 2-1.

Olof Lundh är så jävla bitter. Han borde fan inte ens få vistas inne på Camp Nou och ska hålla sig ifrån la Liga i fortsättningen. Tråkmåns.

Skulle vara intressant att läsa om vad Messi sa till Neymar som fick Masche och Piqué att gå emellan och sära på dem. Var väl typ 5 minuter innan Ney byttes ut.
Barcelona Vampíro
2015-03-22 23:17
Efterlyste det hela dagen men när såg man Barça höja sig sist på det här viset? Oftast så har laget jättesvårt att komma tillbaka spelmässigt efter motgångar men ikväll så ska Lucho ha en eloge. Ett slumpartat mål och hans taktik/byten avgjorde matchen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-03-22 23:16
CristianoRaul Vänta nu...Missade du Ronaldos filmning när han fick gult kort? Annara tack!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
Pique, Alba, Mathiu, Bravo, Suarez och Alves (gav assist till Suarez andra mål) = är stolt över er.

Masken, det var inte din bästa match (Du skämde ut mig lite när du börja ta det för ansiktet när de petade i dig nacken. Bättre kan du..

Neymar, vilken skicka dig till korpen första halvleken men du krigade i andra

Messi, du kunde lika gärna bytas sista 25 minuterna.

Iniesta, sluta dricka vin och börja träna..

Xavi, din gamla räv

Busi, du gjorde helt ok och lugna ner spelet med Xavi som din vapen dragare.

Matchen vinnare = Lucho.. Börja byta ut spelare och ställa frågor din ögat..

Barcelona Rambla~
@papillon:

Äsch, bara att se till att inte hamna på samma poäng då. :)
Barcelona knoxxx
Ney:

Och ge minus till Lucho? Laget kom ut i andra halvlek med ett helt nytt självförtroende. Det var helt tack vare honom vill jag tro...
Barcelona Blaugrana91
2015-03-22 23:15
[QUOTE=papillon]Ett tredje mål hade varit så viktigt. Vid lika poäng med real så tar real ligan på målskillnad. Inte bra... [/QUOTE] Absolut, men tror ej Real tar in dem här poängen. Vi ska vara nöjda även om vi borde vunnit med mer.
Barcelona Vampíro
2015-03-22 23:14
[QUOTE=Neymar11]Vampiro Det var komiskt när ingen ville gå på honom och bli bortgjord haha [/QUOTE] Ja precis, de fick respekt för honom helt plötsligt vilket gav mer utrymme för Suárez och Messi. Jag är ändå nöjd med hans overall insats trots alla Emile Heskey-avslut.
Stoichkov90
2015-03-22 23:14
@CristianoRaul:

Tack! För mig är Pique MOTM, då han gjorde flera klockrena brytningar som annars kunde ha resulterat i flera mål för Madrid. Modric var klart Madrids bästa spelare i första halvlek och jag törs säga att han är för tillfället världens bästa mittfältare.
Barcelona son of pep
2015-03-22 23:13
garå gillade asså första halvlek...
Barcelona Leo y Cesc

Ronaldo lyckas göra mål men är sämst på plan HAHAHAHAHA
Barcelona papillon
Ett tredje mål hade varit så viktigt. Vid lika poäng med real så tar real ligan på målskillnad. Inte bra...
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Z_Z
Ney:

Om du ska ge Eloger till olika spelare och inte nämner Pique så har du misslyckats i din kommentar. För Pique var fullständigt strålande. Bäst på plan.
Barcelona Rambla~
@Andresito:

Nej, jag menade inte att de försöker gynna Madrid. Utan att de missgynnar båda lagen med tanke på deras tuffa matcher i CL. Varför alltid lägga el clasico när det är åttondesl eller kvartsfinaler i CL?
Barcelona Neymar11
2015-03-22 23:12
Vampiro Det var komiskt när ingen ville gå på honom och bli bortgjord haha
Barcelona Ney
2015-03-22 23:12
*Eloge till Mathieu som var strålande i och beslutsam i försvarsspelet. Otroligt nickmål.
*Eloge till Suárez för det där supermålet. Absolut världsklass. Sådana mål finns inte ens på FIFA.
*Eloge till Bravo som gör två tunga räddningar (Cristiano och Benzema).
*Eloge till Xavi och Busquets som VET hur man lugnar ned spelet. Utan dem hade det vi varit överkörda av Lahoz och Hawaii-fotboll.
*Eloge till Alba som åt upp Bale och visade på kvalitativt passningsspel genom hela matchen.

*Minus till Neymar som gjorde precis allt fel i första halvlek och när han väl började göra rätt kunde han inte få bollen på mål.
*Minus till LE som inte ber laget att dra ned tempot och spela runt när vi tar ledning med 1-0. Istället höjer vi tempot och lämnar både Atlanten och Stilla Havet bakom oss.
*Minus till Rakitic som såg ut som ett kylskåp.
*STORT minus till Lahoz som dömer precis allt mot Barcelona sista kvarten vilket är det enda som håller Real Madrid kvar i matchen. Dessutom stod idiot-Lahoz i vägen flertalet gånger när vi försöker spela trianglar.
Barcelona Rambla~
2015-03-22 23:11
@KiNg-PuYi:

Inte om han kräver 9m per år och ett 3-årskontrakt iaf. Vi behöver honom under 4-5 månader om vi ska vara ärliga.
Barcelona Vampíro
Många som klagar på Neymar men trots sin svagare form så är det starkt att kunna höja sig som han gjorde i andra halvlek. Visst avsluten sög men han spelade upp sig rejält och satte skräck i deras spelare.
Barcelona Andresito
@Rambla~:

Det kan vi knappast klaga på. Vi spelade hemma mot City medan Real spelade borta mot Liverpool några dagar innan förra Clásicot, då hade vi en veckas vila.
Barcelona Neymar11
Iniesta ska rankas sist av alla mittfältarna, tragiskt men sant. Känner mig säkrare mes Rafinha på plan
CristianoRaul
Hejsan.

Först och främst vill jag gratta er till segern. Enligt mig kanske mest rättvisa borde varit x men men. Ni vann och så är det med det.

Inför matchen trodde jag på mer överlägset Barca och Messi framförallt.

Men under matchen så visade det sig att marginalerna avgjorde. Jag vil gratta alla era spelare till segern förutom Neymar och Suarez och till en viss del Masherano. Dom 2 först nämnda får helt klart mkt stryk men dom kan inte hålla på och överdriva på det sättet varje situation. Det förstör klubbryktet och la liga ryktet. Tyvärr. Lite Ronaldo back in the days. Den sjukdomen har Ronaldo kvar fortfarande fast mkt mkt mkt mindre.

Förklaringen till er vinst är inte mer än så att Modric inte orkade mer. Han är matchotränad och efter 60min på Camp Nou skulle vem som helst va slut. När han va på banan och hade ork då vart ni utbuade en stund.

Varför det va så vet jag inte för ni hade också ett starkt mittfält.

Nu har ni troligtvis avgjort ligan och den förtjänar ni. Det var kul match med snälla miner. Rivalitet är rivalitet men vi är människor och dom visade stor respekt precis alla förutom Neymar och Suarez.

Grattis ännu en gång. STORT grattis.

Dagens 3 bästa.

1 Modric
2 Pique
3 Bravo ( 3 sjuka räddningar)
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-03-22 23:09
@Neymar11:

Håller med där.................

Sorry Iniesta, det har blivit för mycket vin för dig sista tiden..
Barcelona Barc6
Pique vilken förvandling! Tack för det !!
Barcelona Rambla~
Vi får inte glömma att vi hade en urladdning i veckan mot City medans Madrid hade hela veckan på att förbereda sig. Varför blir det alltid så från ligaförbundet? Idiotiskt att lägga el clasico i värsta CL-perioden kan jag tycka. Det gynnar ju knappast något av de spanska lagen.

Ronaldo gjorde ett tap-in och var sedan osynlig i resten av matchen. Sämst av alla på planen kan jag tycka. Personligen är jag positivt överraskad av Marlboros insats. Han ska ha beröm när han förtjänar det.
Barcelona Vampíro
Vad har hänt med Piqué egentligen? Har han druckit Puyols blod månne?
Annons: