/spanien/barcelona/forum/2860.aspx/spanien/barcelona/forum/2860.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2015-03-25 12:57
el Flaco - böter känns ändå på något sätt lugnt även om 33M är en hel del pengar. Det är pengar som klubben hade kunnat göra annat med. Jag är ju orolig att klubben kmr bli avstängd från la liga elr att vi flyttas ner en division är sådana straff möjligt? Barto kommer aldrig vinna finns inte en chans annars är det ju något som är allvarligt fel med folk. Min dröm är att vi gör en magisk säsong där vi vinner trippeln, och sen under valet så får bi bytt folk som är kompetenta, och alla dom idioter som förstört försvinner för gott.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona el Flaco
2015-03-25 12:45
Det är inte bara Sandrusco och Barto som är åtalade men även även klubben som institution. Blir man dömda kan Barcelona få böta mer än 33 miljoner euro. Har inte läst om några potentiella straff förutom böter än så länge.

Vilken jävla såpa vi har hamnat i tack vare dessa idioter. Och det värsta är att Bartomeu planerar att fortsätta vidare med sin kandidatur till sommarens presidentval. Blir han nyvald vet jag inte vad jag tar mig till. Det får bara inte lov att hända.
Barcelona Barcelonistas
2015-03-25 12:42
Pique: "The other day, Pepe asked me about my second son during a corner. He and Mateu (referee) talk about about everything..." [ser] Va i? Överste gris är nog sugen på Shakira. Skumt av domaren också att börja ställa frågor.
Barcelona Barcelonistas
2015-03-25 12:34
el Flaco - läste att Rosell kan få 7 års fängelse,och Barto 3. Vad kan det få för konsekvenser för klubben? Kan man bli straffade och vad för straff blir det då? Kollade clasicot igen och det märktes att vi saknade Busi. Vi har raketen som ska vara den mer rakare spelaren medan Busi ska va den som ger lugn i spelet. Masken erbjuder inte alls detta som Busi gör.
Barcelona Meymar
2015-03-25 12:25
Kommer Ronaldo seriöst inte få någon avstängning efter vad han sa till domaren i El Clasico? Helt sjukt isåfall ju... Kan ju inte vara okej någonstans att bete sig så...
Barcelona Maestro Xavi
2015-03-25 12:23
@Vampíro:

Pinto och Alves är kungar!
Barcelona el Flaco
2015-03-25 12:13
Messi har lagt ut ett meddelande på sin Facebooksida och lugnat alla fansen som oroade sig igår efter att ha läst att han hade skadekänningar i foten: "Jag mår bra. Tack så mycket för stödet. Kram."

Så det är nog ingen större fara med argentinaren tack och lov. En skada på honom nu när han äntligen nått upp till sin normala nivå vore det sämsta som hade kunnat hända, både för honom och för klubben.
Barcelona Vampíro
2015-03-25 12:11
What the fuck!?
Barcelona Barcelonistas
2015-03-25 12:04
Sen under 50 talet . Real won 5 Cl in a uncompititive era. They should kneel down and kiss the grave of Franco.
Barcelona Barcelonistas
2015-03-25 12:03
Vart kommer all luft ifrån? Real är inte ens nära Barca senaste 10 åren. FC Barcelona 05/06 - Cl vinst 06/07 - åttondel 07/08 - semifinal 08/09 - Cl vinst 09/10 - semifinal 10/11 - Cl vinst 11/12 -semifinal 12/13 - semifinal 13/14 - kvartsfinal 14/15 ( nu tid) just nu i kvarten Real Madrid 05/06 - åttondel 06/07 - åttondel 07/08 - åttondel 08/09 - åttondel 09/10 - åttondel 10/11 - semifinal 11/12 -semifinal 12/13 - semifinal 13/14 - Cl vinst 14/15 - kvartsfinal ( just nu)
Barcelona Mido
2015-03-25 11:47
Läste artikeln nyss,, jag säger hahahahahahahaha,, så patetiskt och omoget,,,
Barcelona Messsias
2015-03-25 11:23
Hej allesammans! Undrar ifall nån har nån grym bild på messi vs BBC hur många mål messi gjort gentemot BBC hittills i år, tänkte lägga upp den som min omslagsbild via min Facebook :)
Barcelona Messsias
2015-03-25 11:23
Hej allesammans! Undrar ifall nån har nån grym bild på messi vs BBC hur många mål messi gjort gentemot BBC hittills i år, tänkte lägga upp den som min omslagsbild via min Facebook :)
Barcelona dinho the artist
2015-03-25 11:01
Jag vaknar upp. Molnigt igen. Med sömndruckna ögon makar jag mig ner till köket med datorn och den litteratur jag för tillfället ägnar min lediga tid åt, Malcolm X. En biografi är det, läs den om ni gillar sådant.

Väl framme vid destination: köket tar jag fram en skål. Tappar den nästan. Skålen omfamnas sedan av en ljuvlig citronyoghurt med Paulúns granola som grädde på moset(granola på yoghurten).

Till detta dricker jag blodapelsinjuice då jag verkligen uppskattar färgen, en vacker ljusröd nyans. Viktigast är dock mina två skivor kavring med tillhörande prästost. Jämför det med tanken av två busquets på planen, så förstår ni hur fundamentala dessa skivor är för mig och min frukost.

Sist men inte minst, te. Jag älskar kaffe, men min mage reagerar nästan snabbare än Alba springer i EM-finalen 2012 mot Italien. Nåväl, te är heligt i min familj och jag är ett stort fan av hallongrädd, ett förtjusande te med smak av, hallon.

Jag slår mig alltså ner vid frukostbordet. Busquets avatar i kavringform med prästost vid min sida, Yoghurten precis framför mig. Teet framför skålen likt en falsk nia. Apelsinjuicen alltid lika trogen smått till vänster om teet.

Jag tar en tugga av kavringen, utsökt. Jag vet hur den alltid smakar, men den förblir alltid lika förvånansvärt god. Jag tar sedan upp datorn. Smattrar ett ögonblick på tangentbordet. *Enter*.

Några ögonblick senare sträcker jag mig leende efter mitt te. Mysfaktorn är på topp inför min lediga dag, och det blir bara bättre när jag tänker på att medan Emily Ottoson levererar artiklar av hög klass hos oss, får Realredaktionen dras med någon som Benito Torres.

*Skål*
Barcelona påfågeln
2015-03-25 10:50
Det är bra att Madristas kan glädja sig över att världens bästa Bale klarade att springa ifrån en felvänd Bartra som skadade sig i situationen i cupfinalen förra året. För att sen göra mål på en musikproducerande 38-åring. Senaste videon i länktips, titta på den istället för att bli upprörda över en ledsen skribent som bara vill få ut sin frustration. Lyssna på Alves: Eres Especial (även du Benito Torres).
Barcelona >The Reporter<
2015-03-25 10:09
Sägs att Alves vill ha ett 3 års kontrakt. Jag hade gärna haft kvar honom. Han behöver inte starta osv men att ha honom i truppen som en sorts lärare och glädjespridare hade varit guld. Han har gjort så mycket för oss, jag hoppas ledningen behandlar honom med den respekt han förtjänar
Barcelona rANDOMhERO
2015-03-25 10:04
Varför går han inte igenom de han har skrivit? Massor med fel, meningar som inte betyder något och mycket upprepning :/ Gör om gör rätt. Vill inte heller se finalen i Madrid, gillar inte den staden eller arenan.
Barcelona Yaya24
2015-03-25 10:00
@L.A.M Nr 10:

Vi hade tappat hela matchen, med hans bolltapp och fumlande på egen planhalva
Barcelona Katalano
2015-03-25 09:41
koeman92

Det är den nyaste artikeln:
Ingen CdR-final på Estadio Santiago Bernabéu
Barcelona Illusionista
2015-03-25 09:40
Oj vad mycket fel det var i den artikeln som Benito Torres (?) skrev, oj vad mycket avundsjuka, oj vad mycket skitsnack, oj vad mycket bitterhet, oj vad mycket hat och oj vad mycket idioti! Avundsjukan och intelligensnivån bara skiner igenom texten. Jag förstår att han är bitter över förlusten sist, jag förstår att han är bitter över andra platsen i ligan förtillfället och att man tappat något enormt under 2015 men att skriva en artikeln som han gör (och på sättet han skriver den, med syfte på gramatiken och det svenska språket) visar inte bara avundsjuka egentligen, det visar vilken intelligensnivå människan sitter på. En väldigt låg sådan. De påstående han kommer med och den "fakta" (enligt honom fakta) han tar upp är helt åt skogen samtidigt som han inte förstår sig på människor som inte kan leta fram fakta innan de uttalar sig. Min vän, min intelligenta vän jag förstår att du satt stolt och släppte en och annan tår efter att du fått ihop ungefär en A4a sida men jag vill bara att du ska veta att vilken idiot som helst kan få ihop det, skillnaden mellan den ena idioten och den andra är innehållet i "artikeln" och sättet man skriver artikeln på. Jag tror att du är intelligent nog för att förstå vilken av de ovannämnda idioterna du är =) (så dum kan du inte vara). Skulle det möjligen vara svårt att lista ut vilken idiot du är så är det bara att du läser igenom din text ännu en gång, skulle du fortfarande ha svårt att lista ut det så är du ännu större idiot än jag och alla andra trodde. Lycka till framöver och stay in school my friend. Till alla er andra på Puertan: Detta är inte riktat mot er och detta är inte riktat mot Real Madrid som lag utan endast skribenten av artikeln. Jag vet att jag inte borde kommentera det alls och att jag borde veta bättre än så men ibland så får man nog kommentera så människan i fråga kan vakna upp. Jag gör detta mest för er skull, jag tycker att många av er på Puertan håller en fin nivå på forumet och ni skriver många fina artiklar därför är det extra viktigt att utlysa idioten i fråga och inte Real Madrids lagsida!
Barcelona Den vise mannen
2015-03-25 09:40
Stör mig på sista raden i artikeln där han refererar till situationen Bartra vs Bale. Vad är det Bale gör så övernaturligt super bra i den situationen? Bale kommer RÄTTVÄND mot en boll i djupet mot i stort sätt en FELVÄND Bartra. Tror fan att han springer i från Bartra som måste vända om. När en Bale i nära toppfart kommer så blir det så klart ett försprång. Bale gör det bra. Så långt kan jag hålla med. Men det är ju inget mål som jag blir direkt hänförd av.
Barcelona koeman92
2015-03-25 09:33
Kan inte hitta Bento Torres artikel.. Skulle någon kunna posta den här?
Barcelona Gio Style
2015-03-25 09:16
Hahaha alltså era svar på artikeln grabbar, så klockrena :) K.O

Just ja, apropå ingenting.
GRANDISIMO PIQUE!
Barcelona Leo y Cesc
2015-03-25 09:08

@barcastuff: Pique: "Cristiano was attacking and Mateu (referee) asked me about my kids. I told him: what is this, you want to distract me?" [ser]

Hahaha var det en p12 match eller? Domaren mår fan inte bra.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-03-25 08:55
Ney

LFP Fair Play ? Smuts som pepe och mourinho hyllas som hjältar och vinnarskallar, samtidigt som man avgudar en lipsill?

Det sägs att cristiano inte filmar längre, därför kan jag inte fatta varför han fick gult kort i helgen??? Han filmar ju inte läängre!!! Fattar inte domarn det eller?
Barcelona Katalano
2015-03-25 08:48
Wow, mer bitter artikel än den från Bento i Real får man leta efter. Jösses alltså. Han tar varje tillfälle som ges att klaga på Barca och Athletic och i samma mening hylla Real. Jag tyckte det var ganska komiskt att läsa iaf. Han försöker givetvis provocera men jag hoppas alla här förstår hur löjlig han är.
Barcelona Ney
2015-03-25 08:33
Haha, denne Benito som kallar Real Madrid för "världens finaste klubb". De finaste klubbarna anställer inte parasiter som Mourinho, de finaste klubbarna har inte spelare som Pepe, de finaste klubbarna har inte fans som sparkar på spelarnas bilar, de finaste klubbarna misslyckas inte med att vinna ett LFP Fair Play på flera år (just för att man gärna tänjer på gränserna till varje pris). Lustigt att Valencia gärna ställer upp på att hosta finalen men inte "världens finaste klubb" i samma stad där kungen befinner sig vilket är passande då det är "kungens cup" som skall spelas. Varför vill man inte ha den största arenan som inte innehas av finalisterna och som dessutom har ungefär lika långt reseavstånd för bägge klubbar?

Benito visar med sin artikel att han knappast förstår vad en gentleman är än mindre hur en gentlemanklubb bör agera. Just nu låter han som en rädd kärring som ber och bönar att vi eller baskierna lyfter bucklan på fientlig mark. Spanjorernas frustration visar sig allt mer men vi vet alla att Katalonien förr eller senare kommer bli självständigt - likaså Baskien.

Men jag förväntar mig inte mycket av en madridista. De flesta har samma symtom och har haft det genom åren. Kviborg, Kaljic och nu Torres. Tre personer som påminner om de halvt psykiskt störda människor jag påträffar i kundtjänst när jag extraknäcker.
Barcelona Neymar11
2015-03-25 08:06
Vilken patetisk människa Som det ser ut så blir det inget vitt segertåg i Madrid heller för den delen :)
Barcelona son of pep
2015-03-25 07:49
hahahaha "calma nou", de är väl medvetna om att de förlorade matchen i helgen?! Om man ändå bara hade behövt spela brs fotboll i 45 minuter...
Barcelona Culé since 97
2015-03-25 07:24
Har någon nyheter kring Messi?!? Läste bara att han ska fortsätta vara med landslaget.
Annons: