/spanien/barcelona/forum/2856.aspx/spanien/barcelona/forum/2856.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
CristianoRaul
2015-03-23 00:00
@Rambla~:

Barcelona Titooo
2015-03-22 23:58
Skönt med vinst. Jag har tänkt på en sak och vill höra vad ni tycker om det. Nu när Iniesta är inte sig lik, när både Busi och Masche behövs i startelvan dock inte Masche som MB. När Suarez trycker ner motståndarnas backlinje och ställer till dem frågor jämt. När Leo gör bäst ifrån sig som 10:a det såg vi idag. Vore inte det bättre att vi kör en sådan uppställning? ----------bravo---------- alves--pique--matie--alba ----masche---busi------- rakitic---messi---neymar ----------suarez---------- Rakitic spelar ju mest till höger ändå. Leo kommer att bli ännu mer fri och modigare. Han kommer att kunna utmana enklare/oftare eftersom två städgummor kommer att stå bakom honom. Vi kommer inte att få så många kontringar emot oss. Jag vet att Barcas still är 4-3-3 men Barcas still är ju också tiki taka vilket vi har övergivit, så varför inte göra detsamma med formationen? Iniesta, Pedro och Rafinha kan hoppa in på flera positioner vid behov. Samtidigt kan T.ex Messi och Rakitic eller Ney och Suarez och flera andra byta positioner med varandra. Sedan finns det Xavi som kan ersätta Busi eller Masche och lugna ner spelet vid behov. Vad är era åsikter?
Barcelona Neymar11
2015-03-22 23:57
@barcastuff: Luis Enrique: "Pique again among the best centre backs in the world? He's getting there.He's playing great, should continue now." #fcblive Helt rätt, bra att hålla honom nere på jorden trots att han är den bäste mittbacken nu
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-03-22 23:57
CristianoRaul

Håller med att Modric var bra i första halvlekn men glömmer Marcelo och Isco med.
Min förklaring att de fick ha så mycket tid med bollen är att Barca var så jävla passiva hela första halvleken ( Du får gärna kolla igen matchen). Barca bad bad verkligen om det. Jag måste också påpeka Messi's inställning vad det gällde defensiva jobbet när ni Real attackerade vår högra flank sista halvan av första halvleken och dominerade totalt.

Men du kan inte förneka att Barca visade jävla anamma i andra halvleken. Med lite Eto eller David Via klass på avsluten kunde det ha ståt 3-1 :-)...

Så mycket man längtade till den här matchen men ändå är jag inte nöjd. Konstigt trots att vi har ny tränare och ingen mittfält då allting hänger på Messi och idag var Messi inte närvarande (eller ju om Alba lärde sig att placera bollen stället att alltid stöta den på chans som en liten hare). Ändå var ALba krigare idag..
Barcelona Barcelonistas
2015-03-22 23:56
Att Real Madrid gör det bra i första halvlek handlade mer om Barcas dåliga spel. Real hade mer spring i benen kändes det som medan vi såg lite slitna ut. Vi slog bort massa passningar, lagdelarna var för långt ifrån varandra. Halvlek 1 och halvlek 2 är som dag och natt. Vi kunde gjort 4-5 mål i halvlek nummer 2.
Barcelona Smogen
2015-03-22 23:55
Större haveri än vanligt i fotbollskanalen när det ska snackas bundesliga....jösses
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-03-22 23:54
Snor denna från parodisidan Barcasstuff: Barcelona have this season defeated: Atletico - La Liga champions City - BPL champions PSG - Ligue 1 Champions Real Madrid - CL champions Inte illa, Luchito
Barcelona zigazaga
2015-03-22 23:52
Efter 2-1 målet, så börjar vi vara mer aggressivare samtidigt som deras press försvinner. Var så jävla störande att se oss låta Madrid spela i lugn och ro, utan press. Vi stod fan och bara kolla på, vi har tur i första halvlek bara.
Barcelona Rambla~
2015-03-22 23:51
@CristianoRaul:

Haha, jo men de fick springa en hel del i den matchen även om det var mycket fotbollsgodis. :)

Dessutom så klantade Carletto till det i andra halvlek kan jag tycka med sina byten. Först skickade han fram Bale längre upp i planen och ändrade till 4-3-3, vilket innebar att ert mittfält fick det jobbigare. Speciellt Modric som fick jobba på större ytor och tog slut. När Jese kom in bytte Carletto till 4-2-4, då fick Modric och Kroos det väldigt jobbigt på mittfältet. Samtidigt som Lucho bytte in bollsäkra spelare på mittfältet som dödade mycket tid med sitt rullande.
Barcelona Davids3
2015-03-22 23:50
Jag tror att DiCaprio efter denna match förstått varför han aldrig vinner en Oscar.

Ronaldo...
Barcelona Vampíro
2015-03-22 23:50
Dani Alves gör en grym andra halvlek, assisten är Rafa Màrquez-klass men han vinner mycket boll och äter sig in i matchen på ett bra sätt.
CristianoRaul
2015-03-22 23:46
@Rambla~:

Om det är förklaringen så borde ni ägt första och inte andra?

Sen så hade ni inte 90 tuffa min. Ni hade 90 min av inspelad fotbollsporr
Barcelona ElRaval
2015-03-22 23:45
[QUOTE=Vampíro]Fuck yeah. Älskar att laget kan variera med kontringar, targetspel och djupled på Suárez beroende på matchbild. Även om Pep sitter i soffan nånstans och är vansinnig. [/QUOTE] Jag tror Pep är imponerad över Luchos balls om något. Att medvetet, på hemmaplan, framför en publik som är van vid bollinnehav är i klass med de galna drag vi har sett Pep göra. Så fort vi fick en möjlighet så slogs det djupledsbollar mot Neymar och Suarez i höga hastigheter. Xavi och Busquets är skillnaden. Älskar att vi har mer än ett sätt att spela på nu. Imponerande
Barcelona papillon
2015-03-22 23:44
Så jävla kul att det var just Suarez som fick avgöra, så välförtjänt.

Sen måste Pique och Mathieu få varsin ros, mycket stabilt mittbackspar.

Vettefan varför Messi inte kom in centralt och hjälpte mittfältet med speluppbyggnaden under första. Skönt att han höjde sig rejält i andra i allafall.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Vampíro
Tw Puyol: "Great @3gerardpique, you're the best!!! Congratulations, team. Let's keep going. Visca el Barça!!!" [@carles5puyol] Fan vad man saknar honom. Den här matchen var klippt och skuren för Puyi.
Barcelona Neymar11
Ärligt talat vad fan har hänt med oss på fasta situationer Så oerhört stabila defensivt och farliga offensivt
CristianoRaul
En sak är iaf säker och det är att ni måste byta ut Dani Alves. Han är som en man mindre en sån här match. Helt sjukt hur jävla dålig han har blivit.
Barcelona Rambla~
2015-03-22 23:43
@CristianoRaul:

90 tuffa minuter så sent som i onsdags kväll mot City kan vara förklaringen. Dessutom startade Lucho med exakt samma elva som i onsdags förutom Bravo i målet.
Barcelona Excellence
2015-03-22 23:41
@enkos:

Jag tittade på VM matcher på flyger ifrån Dubai till Australien?
Barcelona Rambla~
2015-03-22 23:40
@IlTriplete:

Visa att man älskar sin klubb man fostrats i är inte proverande i samma mening kan jag tycka.
Barcelona Neymar11
The camerooninas Lugnare nu? :)
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
Neymar11

Missförstå mig inte, jag tar de 3 poängen vi fick ikväll.

Men snälla, sluta skydda våra spelare när de har haft dålig match. Jag har inte sagt att Messi är sämst i världen utan han var inte närvarande ikväll nånstans. Det fanns ingen inställning hos honom ikväl( Tills Masken och Pique kom till honom och Neymar och skrek några direktiv till de båda. Då var match klockan nästan vid 84.

Messi gick, gick sen gick lite till. Snälla kolla matchen igen. Anledningen att R.Madrid kom undan vår så kallade press spel när vi väl pressade var att Messi joggade runt medans alla andra spelare gav allt. Andra anledningen att Marcelo hade lekstuga är att Messi sket fullständigt i.

Ni som skyller Iniesta's form i den matchen. Sluta skylla på hans döda dotter. Han var bra mot City men den här matchen var han bedrövlig.

Ta bort den jävla kaptensbindeln från Iniesta..
Stoichkov90
@CristianoRaul:

Du har min respekt CristianoRaul. La Liga är för tillfället världens bästa liga. Ingen snack om den saken.
Barcelona zigazaga
2015-03-22 23:37
Precis innan Xavi byts in så får han veta att Real Madrid har mer possession. Xavi: 'Va? Nej, omöjligt ju..nu jävlar ska den tas tillbaka' Haha! Vi vinner den precis med 51 % vs 49 %
Barcelona MQUC
2015-03-22 23:37
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Man är alltid lycklig efter en vinst mot real! att vi gjorde en riktigt dålig första är vi alla överens om. 4p ledning nu också!
CristianoRaul
2015-03-22 23:36
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Hej. Det är fotboll. Har hejat på Real sen mitten av 90 talet. Haft många jobbiga samt bra år. Så är fotbollen och med tiden blir man klokare och accepterar en förlust.

Det är bara fjortisar som smutskastar fotbollen och inte kan diskutera.

Angående matchen så blev jag chockad att ni inte hängde med så mycket första halvek.

Känns som att vårat mittfält med Modric som den kreativa var för tufft för erat mittfält som till slut tappade positionsspelet och då är det inte lätt att spela.

Modric va otroligt kylig och stressade inte iväg bollarna. Det gjorde era spelare osäkra och försiktiga i presspelet och när man agerar så då blir det svårt att spela. Speciellt när man inte är van vid det.

Modric har varit borta flera månader och detta va hans 3e match. Han orkade helt enkelt inte. Därför tog ni över sista 30 totalt.

Om du minns när ni hade Xavi Busi Iniesta när dom va som bäst. Då rullade ni ut oss som ett litet pojklag. Lite så va det idag fast tvärtom.

Mittfältet är det viktigaste som finns inom fotboll.

Det är min förklaring.
Barcelona Tiki-Taka
Vad säger ni om mathieu!? Enligt mig en gigant dem senaste två matcherna!!!!
Barcelona koeman92
@IlTriplete:

Det är nog ändå lite skillnad mellan att skylta med klubbmärket oxh att göra "calma, calma" till publiken.
Barcelona enkos
2015-03-22 23:35
För första gången någonsin sågs en match i himlen. . Nämligen fick 5000 människor i olika flyg se matchen direkt bla på flyget från Peking till Istanbul
Barcelona Neymar11
2015-03-22 23:34
Freeyourmind Nja Messi tog ansvar i andra halvlek, men han var helt klart trött redan vid matchstart. Efter matchen han gjorde mot city förstår jag honom Sen att laget vinner el classico "utan" Messi (som har en assist) är ett styrkebesked i mina ögon. Vi ska kunna vinna stora matcher när Messi har en dålig dag. Det har varit ett problem innan men inte ikväll
Annons: