/spanien/barcelona/forum/2853.aspx/spanien/barcelona/forum/2853.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2015-03-30 19:19
Del Bosque sa precis att han räknar med att en hel del nya spelare kan komma att få chansen i morgon sett till de som startade EM-kvalmatchen mot Ukraina. Hoppas detta innebär att våra startspelare i form av Iniesta, Sergio och Piqué inte belastas för hårt samtidigt som Pedro och Bartra kan få välbehövlig speltid.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2015-03-30 19:14
Känns som det är semester / försäsong för nästan samtliga av våra spelare. Det gillar jag inte, visst kan de koppla av men man får inte glömma att den viktigaste och mest avgörande perioden av säsongen faktiskt är nu.

Hoppas jag bara är orolig för ingenting, vill att detta uppehåll ska vara slut nu haha
Barcelona DM1982
2015-03-30 17:10
Barcelona winger Pedro (27) has been informed that he can leave this summer if he wants, but only if a club is willing to pay 20M. [sport]
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymar N11
2015-03-30 15:40
Messi last week equalled Luis Figo as players with most assists (107) in the Liga in the last 20 years #fcblive [via @pedritonumeros]
Barcelona Barca4life98
2015-03-30 15:33
Zibarca Det var så lite så. Ja det verkar som att media försöker förstora allt precis som Barcelonistas skrev.
Barcelona Barcelonistas
2015-03-30 15:30
Haha det har aldrig ens funnits problem. Tro inte på allt media säger.
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2015-03-30 15:02
[QUOTE=Barca4life98]Intressant artikel om Lucho och hans tid i Roma. Spelarna i Roma verkade gilla honom ganska mycket. De Rossi speciellt. [/QUOTE] tack för länken. Intressant läsning. Jag tror han har mer kontakt med enskilda spelare än va vi tror.
Barcelona Amo.38
2015-03-30 13:39
Spanska staten är ett stort skämt, och kan absolut inte tas på allvar. Kolla bara situationen dom satt sig i senaste 10 åren.
Barcelona Barca4life98
2015-03-30 13:13
Intressant artikel om Lucho och hans tid i Roma. Spelarna i Roma verkade gilla honom ganska mycket. De Rossi speciellt.
2015-03-30 11:36
@Nr.9:

Den här gången gäller det bildrättigheter som inte deklarerats på "rätt sätt".

Samtidigt är myndigheterna av samma anledning också ute efter Casillas, Xabi Alonso och David Villa. Finns säkert fler spelare/idrottsmän som riskerar granskning och nu vill väl myndigheterna först och främst hitta prejudikat för att säkerställa och förtydliga vilka lagar som gäller kring just bildrättigheter.
Barcelona Nr.9
2015-03-30 11:15
Då är spanska staten igång igen, den här gången har turen kommit till Xavi. 40 miljoner skattepengar handlar det om..
Barcelona Lion24
2015-03-30 10:55
Såg att det var en diskussion angående Koke för nån dag sen. Jag gillar Koke, det är en komplett spelare med mycket hjärta. Han har en ganska god teknik, en fin passningsfot samt arbetar väldigt mycket. Sen är han faktiskt ganska långt ifrån '' den naturliga Barca-mittfältaren'' men den som söker efter en ny Iniesta eller en ny Xavi kommer att få vänta länge, väldigt väldigt länge... Det är ingen idé att jämföra alla spelare som länkas till klubben med Iniesta eller Xavi.

Men innan alla rykten om Koke, Pogba och andra spelare tillkommer så måste man fråga hur det blir med Lucho nästa säsong? Blir han kvar? För hans relation med Messi är inte den bästa (det vi vet i alla fall). Av det man har hört och läst så pratar dom inte ens med varandra, dom får då förmodligen skicka mellanhänder för att diskutera något personligt annars så tror jag att Lucho kan ge taktiska direktiv till Leo framför gruppen men det är en annan sak. Att tränaren och den största spelaren i laget inte pratar med varandra funkar ju inte långsiktigt, nu verkar man ha kommit överens om att lägga ned ''stridsyxan'' och ge allt för Barcelona den här säsongen vilket är kortsiktigt och det kan fungera ett tag.

Om Bartomeu inte vinner valet (blir tokig ifall han gör det), låt säga att Laporta vinner, vill han ha Koke? Vad ska Laporta göra med Lucho och Leo? Drar Leo eller Lucho för den delen ultimatum till presidenten om 'antingen han eller jag'? Jag tror att detta är taktik från Bartomeus sida, att han ''planerar'' för nästa säsong. Det skapar en bättre bild av att presidenten inte är osäker, orolig över att förlora sin post och detta kan inge bekvämhet bland medlemmarna som röstar. Annars så tror jag faktiskt inte på något rykte nu förutom Pogba. Det känns som om det är så mycket mörkläggning när Juves president eller Raiola pratar. Dom är så mystiska och Bartomeu har ju vad jag förståt inte heller förnekat intresse för Pogba.

Som sagt, först vill jag veta hur det blir med Lucho och Leo innan jag tar alla rykten på allvar eller innan jag vill peka ut vem som ska lira i våran klubb nästa säsong. Den biten måste lösas och kan dom inte komma överens så måste nån av dom lämna. Lämnar Lucho så blir Koke ganska meningslös men lämnar Leo, ja då blir det kaos i klubben.
Barcelona zick9
2015-03-30 02:34
@Junta Dimision:

Visst, men man måste ju vara lite realistisk också. :)
Barcelona Junta Dimision
2015-03-30 02:09
Zick9

Drömma får väl alla göra? Håller dock med om att Valencia antagligen inte når hela vägen, mwn de är bara 4p bakom Real Madrid, så drömma kan man alltid göra.
Barcelona Gio Style
2015-03-30 02:08
@Barca4life98:
Självklart, han har ju aldrig varit en dålig spelare :) Menar bara hur hans karriär blev i förhållande till hypen dem första åren som han slog igenom. Titlar i Porto och sedan spel i Monaco är ju inte något jätteimponerande om man är portugis. Titlarna mer Porto kommer ju nästan per automatik när du är en duktig portugis. Edit: Minns att han och Miguel Veloso bildade ett jävligt bra innermittfält i Sporting en gång i tiden. Ingen av dem har blommat ut till världstjärnorna de spåddes bli.
Barcelona zick9
2015-03-30 01:49
Märkligt att Valencia-redaktionen publicerar en artikel där skribenten vågar drömma om ligaguld redan i år. Menar hen allvar?
Barcelona Liunil Masse
2015-03-30 01:19
Grym highlights från mötet mot Real.

Demakast
2015-03-30 01:15
Kröjf ... Helvete vad orolig man blev nu. Du är detta forumets konstnär med dina ord. Jag önskar dig all lycka mannen! Om vi kan göra något för dig kan du alltid höra av dig. Varefall till mig och det menar jag nu. Kärlek!
Demakast
2015-03-30 01:15
Kröjf ... Helvete vad orolig man blev nu. Du är detta forumets konstnär med dina ord. Jag önskar dig all lycka mannen! Om vi kan göra något för dig kan du alltid höra av dig. Varefall till mig och det menar jag nu. Kärlek!
Barcelona Barca Barca
2015-03-30 01:13
@Neymar11:

No shit, finns det bönder i albanien som slår bättre inlägg än stjänor som tjänar miljoner. Ska vi åka in till närmaste förort i sverige där killar har typ bättre överstegsfinter än Neymar, Ronaldo och Robinho och tjänar inte ett skit, eller gatubarn i brasilien som slår bättre straffar än Messi, så kan det oxå låta, det är typ något alla vet här men när du tog upp det så passade jag på och förklarade bara att våra stjänor/ytterbackar har något som kompenserar deras dåliga inlägg/inspel från kanten :)

Förresten, grattis till vinsten:) det verkar stå mellan er och Danmark om andra platsen i gruppen. Eller har fifa inte delat ut poäng efter skandal matchen i serbien ?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-03-30 01:11
@Barca4life98:

Här är länken "the cameroonians länkade här. Den bästa hemsida hittills..

Har bara läst en 5% av den... Är jättesugen på att läsa om Seung Woo Lee. En spelare jag är jättesvag för..

Alla vi som har följt Barca senaste 10-14 år kan inte greppa riktig hur mycket skada Rosell ha lämnat efter sig. Det är ett under att spelare som Messi, Xavi, Iniesta m.m har stannat kvar trots all fördärv och mörker omkring sig...

Det där kallar mig för klubblojalitet..

Om Laboprta, Cruyff och Pep var kvar i klubben skulle ingen människa idag försöka debattera om vilka klubb, spelare, och tränare som varit bäst i världen i fotbollens historia.

Du, du Rosell. Jag hoppas av hela mitt hjärta att du och dina medhjälpare får vad de förtjänar..

Nu får jag gå och sova, ska upp om 4 timmar..

Länktips: grup14.com/
Barcelona Barca4life98
2015-03-30 01:00
Freeyourmimd I vilken artikel står det? Alltså om Rosell etc?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-03-30 00:53
@the cameroonians:

Du länkade riktig bra hemsida. Tack..
Alla vi som misstänkte att Rosell jobbade för Madrid kan se här klart och tydligt. För mig räckte det när jag läste att "Rosell var en av dem som låg bakom att grisen "Figo" gick till R.Madrid.

Det är en sak att en president under hans tid göra några grova missar här och där, men att systematiskt nedgradera klubben i så många år kan man med all fakta i handen kalla för honom inget annat än mullvad. Frågan är hur mycket pengar han har fått från R.Madrid och Qatar i hans privata konton här och där runt världen...

Smutsiga jäveln, Han om någon och hans hyenor ska låsas in och betala böter till klubben för att de har nästan begravt Barca. De som ska ha mest skit enligt mig är medlemmarna som har låtit honom hålla på så många år trots att han har pissat på allting de stod för.

Kan det möjligen vara så att de svalde med hull och hår hela Katalonien-självständigheten kampanjen? Allt tyder ju på det...
Barcelona Barca4life98
2015-03-30 00:28
Gio Style Har för mig att han var rätt så bra i Porto också? Han var ju med och vann allt nästan under Villas-Boas? Monaco köpte väl honom för ganska mycket pengar också? Jag kan ha fel, men dom gångerna jag såg honom så var han bra.
Barcelona Gio Style
2015-03-30 00:18
Kommer ihåg när Moutinho slog igenom i Sporting Lissabon, spåddes en lysande framtid. Nya Deco.
Gick ju sen till ärkerivalen Porto och slog aldrig riktigt igenom till den grad man förväntade sig.

Verkar vara en late bloomer, förhoppningsvis har han en 3-4 år kvar på den nivån.
Barcelona Barca4life98
2015-03-29 23:54
Neymar11 Moutinho är jag också väldigt förtjust i. Vilken elegant spelare. Riktigt duktig tycker jag, jobbar hårt dessutom.
2015-03-29 23:29
Antar, efter att ha sett ett antal forumskribenter klistra in och referera till dem, att de flesta följer Lucas Resende & Raphael117 på Twitter. Därför är det väl förmodligen så att ni också sett att dessa, tillsammans med några andra, startat "grup14" som syftar till att föra samman Barcelonafans världen över och klargöra vad som egentligen händer i vår klubb - och inte minst skapa en kontrast till de rykten som sprids i katalansk media (inte sällan läckt via den nuvarande ledningen). Rekommenderar att, om ni inte redan gjort det, läser de artiklar som lagts upp. Jag säger inte att allt som skrivs där är automatisk sanning (vissa twitterkonton är ju väldigt tjuriga/enspåriga) men det är skönt att det skapats ett filter där det inte kommer en massa sekundärt och påtvingat tyckande (läs "klickjournalistik) in i bilden. Det grup14 dock inte kan ersätta är det vardagliga snacket kring laguttagningar, formdippar/toppar och annat som rör vår klubb. För det behöver vi ett forum som detta, men det kan komma väl till pass att ha ett "politiskt forum" att referera till i tider som dessa. Bona nit!
Länktips: grup14.com/
Barcelona enkos
2015-03-29 22:50
Det verkar som att Messi missar även matchen mot Ecuador eftersom enligt Martino kunde Messi inte ta på sig skorna pga svullnad i foten... Hoppas han avstår matchen då Ecuador spelar riktigt fullt och vilar inför tuff april månad... Ps.Skamligt av Medel som ville med flit skada Neymar idag...
Barcelona Erik Satie
2015-03-29 22:46
Kanske var det skenet som bedrog. Ronaldo kom längre ner i banan idag än vad han gör i real. Möjligtvis att han deltog mer i spelet. Men bättre var han nog inte.
Barcelona Liunil Masse
2015-03-29 22:43
Neymar11 Hahaha årets skämt. Serbien gav honom väldigt mycket ytor och ändå är han urusel. Försöker fortfarande lista ut hur han vann Ballon D'or.
Annons: