/spanien/barcelona/forum/2846.aspx/spanien/barcelona/forum/2846.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2015-03-26 12:59
Lord Bendtner gjorde hattrick igår. Bendtner 2015 - 1 hattrick Ronaldo 2015 - 0 hattrick
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andresito
2015-03-26 12:55
The agent of Dani Alves (31) has arrived in Paris to hold talks with PSG. The contract of the Brazilian right back expires in June. [md]

Dinorah (agent Alves): "If Barcelona call me today, they might arrive late." [mundo deportivo]

Tror inte ett dugg på detta rykte. PSG som alltså har Aurier, van der Wiel och Marquinhos ska erbjuda Alves en monsterlön?
En snart 32-årig Alves som blivit petad ur Brasilianska landslaget och som har en nedåtgående utvecklingskurva.
När man samtidigt har en 33-årig Maxwell på vänsterbacken tillsammans med Digne. Zlatan blir inte heller yngre, och samtidigt har man FFP bakom axeln.

Väldigt logisk prioritering om Alves-ryktet nu skulle stämma.. Eller inte.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-26 12:49
[QUOTE=Neymar11]@barcastuff: Orava (surgeon Vermaelen): "His thigh injury is in the past now. He has totally recovered and he will be able to play in one week." [rac1] [/QUOTE] Om 2 månader. Aaand he's gone again. Haha.
Barcelona Junta Dimision
2015-03-26 12:47
Barcelonistas

Tycker inte det är så orättvist med tanke på att det var en omröstning om vart finalen skulle spelas, men jag tycker att Spanska förbundet bör bestämma arena för finalen redan när säsongen börjar så att det inte kan bli några ursäkter. Om det är så att finalen skulle ha en bestämd plats så kanske lagen skulle se det som en viktigare turnering, men det är bara så jag ser på det.
Barcelona Barcelonistas
2015-03-26 12:42
Iniesta: "Cup final at Camp nou? I like it. I understand Madrid didn't want it, it's not pleasant your rival could celebrate at your place." Ja gillar inte att cup finalen är på Camp Nou. Tycker det är lite orättvist mot Bilbao. Det ända Goa är att vi får 90 tusen som kommer bua ut nationalsången.
Barcelona Neymar N11
2015-03-26 12:34
Vermaelen, recovering after a thigh operation, is again doing part of training with the group this morning #fcblive
Barcelona FCBLOVER1997
2015-03-26 12:31
Messi är bäst. Jag håller på fcb. Ronaldo suger. Jag har samma frisyr som neymar
Barcelona Meymar
2015-03-26 12:24
Angående diskussionen om den eventuella förlängningen med Alves så hade jag gärna förlängt med honom i 2-3 år men med lägre lön och där han isåfall hade varit förstaval fram tills vi kan värva igen och sen efter det värva in en riktigt bra högerback som förstaval, dock inte till vilket pris som helst. Som många redan påpekat så är Alves inte lika bra som förr och då tycker jag inte heller att han ska ha samma lön som innan och definitivt inte högre. Skulle han inte gå med på att sänka sin lön eller i alla fall behålla sin nuvarande så tror jag nog att Adriano hade kunnat spela högerback i några månader tills transferförbudet är slut. Eller går Adrianos kontrakt ut efter denna säsong?
Barcelona Neymar11
2015-03-26 11:52
@barcastuff: Orava (surgeon Vermaelen): "His thigh injury is in the past now. He has totally recovered and he will be able to play in one week." [rac1]
Barcelona Neymar11
2015-03-26 10:35
Frankrike-Brasilien kl 21:00, viasat fotboll visar matchen
Barcelona the cameroonians
2015-03-26 10:23
Gabriel

Allt är möjligt - handlar bara om pengar.

Förbundet har 20% av platserna till förfogande, så via deras försäljning borde det finnas en chans om man inte är medlem. Gäller dock att vara med direkt då biljetterna släpps - vilket i nuläget inte är helt klart när det kommer ske.
Barcelona Gabriel
2015-03-26 10:10
Nu när det är fastställt att finalen i CdR kommer att spelas på Camp Nou blev jag riktigt sugen på att planera en resa till Barcelona för att se matchen där. Är det någon som vet om det ens är möjligt, med tanke på att biljetterna delas upp mellan båda klubbarna? Tacksam för svar!
Barcelona Katalano
2015-03-26 09:59
Dani Alves har varit fantastisk denna säsong enligt mig. Han har varit bra defensivt och haft väldigt fint samspel på högerkanten. Jag ser gärna en förlängning i 2 år till med honom.

Neymar11
Jag anser att båda dina förslag är bra. Bartra skulle klara det defensiva arbetet och ge utrymme för Alba att vara mer offensiv. Pedro är en kantspringare med bra kondition och med offensiva kvalitéer som är väldigt användbara. Han är ettrig och bra i defensiven också. Frågan är hur han skulle klara sig som högerback när det handlar om att täcka ytor och värdera lägen. Jag tycker absolut att man ska testa både Bartra och Pedro som högerbackar på riktigt. Det skulle potentiellt kunna vara superlösningar.
Barcelona the cameroonians
2015-03-26 09:57
Ingen av klubbarna ville gå med på att spela på den andres arena, men till slut var förbundet själv ändå tvingat att ta ett beslut. Via en omröstning mellan Camp Nou & San Mames vann den förstnämnda med 24-18.
Barcelona Katalano
2015-03-26 09:54
Jonas - tots units fem força

Pax :)
Barcelona enkos
2015-03-26 09:49
Varför ville Bilbao inte att finalen skulle spelas på deras arena? De skulle haft en chans i alla fall men nu är det nästintill omöjligt att vinna på Camp Nou. .
Barcelona enkos
2015-03-26 09:47
När det gäller Alves så handlar det inte bara om lön.. Alves kommer få minst 30 milioner bara för påskrift då han blir bosman
Barcelona Jonas - tots units fem força
2015-03-26 08:34
Säljer min Barça-tröja som signerades av det legendariska trippelgänget 08/09, om någon skulle vara intressrad.
Barcelona Rambla~
2015-03-26 07:28
När det gäller Dani Alves läser jag idag. Brittiska Metro påstår att Man U har erbjudit honom £150,000 i veckan, vilket är ca €10,5m per år. Läser man sen själva artikeln så nämns det inga summor alls utan det är bara rubriken som skriker ut det. Inget om hur långt kontrakt heller.
Barcelona FCB_Messi
2015-03-26 02:36
Özil: "jag är övertygad om att jag kan vinna ballon d'or en vacker dag"... Snacka om självförtroende iallafall . Men kom ner på jorden gubben.
Barcelona Barca-90
2015-03-26 01:07
Nån som vet vart man ska vara innan match i Barcelona ?
Ska kolla på Barca -PSG match
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-03-26 01:07
@Liunil Masse:

Helt sjukt, minns inte ens att vi i den matchen hade försvaret uppställt i formationen.

Alves---Masken--pique---Puyol

------Busi----Xavi---Keita

Mess/Villa------------------Pedro
,
En sak jag saknar med dagens Barca är att ge Messi chansen att väga sig genom en helt stäng dörr/yta. Det finns en sekvens i början i matchen från 17:20. Messi väga bollen med Alves sen sista passen med Xavi och han rinner genom 5-6 spelare bara genom att passa sig fram med en touch. Våra nuvarande spelare ger inte honom de här alternativen längre. Saknar verkligen den aspekten av vårt spel.

En annan sak ni kommer att lägga märke till är att Messi är hårdbevakad på sin högerkant av Pepe m.m. Efter 8 min börjar Messi röra på runt hela planen för att få de att jobba. Han dyker upp överallt som gubben i lådan. Saknar verkligen hur vi brukar pressa. Hela laget pressar som en Man.
Barcelona Lion24
2015-03-26 01:04
Jag tror inte ett dugg på att Alves är så girig på att han vill ha 3 års kontrakt + sin nuvarande lön. Det är förhandlingar, man börjar uppifrån och sedan möts man halvvägs. Sen så är det precis som några varit inne på, vi själva har satt oss i denna situation så Dani har kommandot om man säger så. Jag tror också att andra spelare som Messi och Neymar påverkar styrelsen att förnya Alves kontrakt, framförallt Messi som hellre vill spela med Dani än Montoya/Douglas. Spelförståelsen mellan Messi och Dani är ju makalöst och den spelförståelsen mellan dom har bara dom.

Jag är för att förlänga Danis kontrakt. Tyvärr så finns det inga andra alternativ. Montoya har väldigt många svagheter som att han är alldeles för vek, ''fotbollsdum'' och en extremt dålig teknik. Som rotationsspelare kan jag acceptera men absolut inte som startman. Douglas har inte imponerat på nån och jag har svårt att han skulle göra det framöver.

Jag vill att man ger Dani ett 2+1 kontrakt men att man också köper in en högerback nu i sommar. Högerbacken kommer ju anlända först i januari men det kommer också ta tid för honom att anpassa sig. Så låt han anpassa sig de resterande 6 månaderna i lugn och ro, låt han lära sig språket, komma in i ligan, systemet, lagkamraterna. Dessa saker tar tid. Sen vem den nya högerbacken ska vara kan man spekulera.

Spelare som är 30+ tänker väldigt mycket på längden i kontraktet. För det här är kanske Danis sista/näst sista kontrakt och pengar är viktigt för alla men speciellt för dom som är 30+ då dom vet att dom inte har så många år kvar att casha in. Så även om spelaren sedan inte startar så får han sina pengar och vill klubben bryta kontraktet så är det bara att hosta upp ersättningen. Det är så det funkar, för alla spelare som är 30+. Jag skulle tänka så, du skulle också tänka så. Sen tror jag inte som sagt på att han kräver 9M/år. Det är bara att man börjar högt och sedan sänker man sina krav för att ändå tjäna en ''liten'' slant.
Barcelona Neymar11
2015-03-26 00:55
Pedro är väl ändå i grund och botten en kantlöpare vad jag kan minnas och borde inte ha så svårt att anpassa sig till det Eller vad fan kan fortsätta nu när jag inte kan sova Batra pique Matheiu/mascherano Pedro rakitic busken Alba . Messi . Suarez neymar 3-4-3, Messi i en friroll som nr10, och pedro i en typiskt brittisk kantlöpare
Barcelona Neymar11
2015-03-26 00:50
Det finns 2 alternativ inom klubben till högerplatsen utöver dum&dummare och Adama Den ene är Batra, gör en puyol låt killen få rutin på högerbacken. Han hade klarat av det galant och när han äldre bara att flytta in honom som mittback Det andra alternativet kommer jag nog bli dumförklarad för Pedro, teknik, bra fötter, passningsskicklig, stora lungor, inläggsspel, snabbhet. Lite finslipning på det defensiva så skulle det kunna funka. Killen hade gjort allt för att bli ordinarie i Barcelona!!!
Barcelona Neymar11
2015-03-26 00:41
Rambla~ Ska jag vara helt ärlig angående vad jag tycker, så tycker jag att vi har ett utmärkt förhandlingsläge. 2+1 eller 1+1 med mindre lön eller varsågod och lämna Vill han ha mer pengar varsågod psg är runt hörnet Vill du vara fortsatt älskad av fans, klubb och tränare stanna och njut av dina sista år. Du har redan blivit ersatt ekonomiskt för dina prestationer och är redan ekonomiskt oberoende
Barcelona Rambla~
2015-03-26 00:27
Neymar11 Ja, du har rätt, fast det kontraktet du förespråkar skulle klubben ha ordnat förra sommaren/i höstas. Det är en annan femma att dra ut på det till april detta år när kontraktet går ut efter juni. Nu har han klubbar som tex PSG, ManU, Juventus och några till som tydligen inte har några problem och erbjuda honom den längd på kontraktet han önskar. Bra förhandlingsläge? Nja, kunde ha varit bättre va, för att uttrycka det milt.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-03-26 00:14
Jag är för att man förlänger Alves kontrakt till tre år om det är det som krävs för att få honom att stanna. Så desperat är jag. När man sen tänker efter hur länge han har varit i klubben så borde han göra det lättare för klubben när de inte får ens värva en vattenpojke. Vill inte att han förlorar fansens kärlek p.g.a girighet. Alves är trots allt en legend.

Ärligt grabbar, när man ser vilka som kan täcka för honom skiter jag på mig. Douglas och Montoya. Om det går så illa att han vill gå så kan Lucho börja använda Bartra som högerback. Jag kan inte släppa den iden. Han skulle bli lika stabil som Abidal på den positionen. Nå, kanske inte lika elegant men ändå går det så långt att Alves vill att fansen ska minnas honom för hans girighet så är Bartra är där..

Vad tycker ni om tanken Bartra som högerback om ni leken med tanken..???
Barcelona LeoMessi
2015-03-26 00:13
Neymar11 Måste hålla med dig där. Visst man ska kunna ta hand om sina spelare men efter en viss punkt så tycker jag nästan att det är lite girigt av spelaren att kräva 3 års kontrakt där han tjänar ca 9 miljoner om året. Alves har passerat sin prime, jag har gärna kvar honom men det får inte kosta hur mycket som helst heller. Att skriva 3 år med Alves bara för att vi inte kan värva någon kan bli dyrt ändå. Ska vi slänga ut 18 miljoner euro i lönekostnader (två år) och sen även handla in en högerback som kommer att kosta. Då får vi antingen köra med Alves i 3 år till och inte handla in någon bra högerback. Eller så skriver 3 år och handlar in en högerback som är tänkt att vara startman inom en säsong och sedan låta Alves tjäna 9 mille per år dom resterande två åren genom att sitta på bänken.
Barcelona Neymar11
2015-03-25 23:59
Det här ständiga tjatet att klubbarna ska ta hand om spelarna börjar jag tröttna på Barcelona är nog den klubb som tar hand om sina spelare bäst på senare år. Förlänger kontrakt och höjer löner kors och tvärs När spelare närmar sig 30 och har nedåtgående kurva så får dom faktiskt börja ta hand om klubben och börja betala tillbaka. Alves har absolut inga rätt till att kräva 3 års kontrakt + behålla lönen. Ha lite jävla självdistans och inse verkligheten att ni är inte lika bra längre Vill man lämna så är dörren alltid öppen
Annons: