/spanien/barcelona/forum/2845.aspx/spanien/barcelona/forum/2845.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona påfågeln
2015-03-25 10:50
Det är bra att Madristas kan glädja sig över att världens bästa Bale klarade att springa ifrån en felvänd Bartra som skadade sig i situationen i cupfinalen förra året. För att sen göra mål på en musikproducerande 38-åring. Senaste videon i länktips, titta på den istället för att bli upprörda över en ledsen skribent som bara vill få ut sin frustration. Lyssna på Alves: Eres Especial (även du Benito Torres).
Barcelona >The Reporter<
2015-03-25 10:09
Sägs att Alves vill ha ett 3 års kontrakt. Jag hade gärna haft kvar honom. Han behöver inte starta osv men att ha honom i truppen som en sorts lärare och glädjespridare hade varit guld. Han har gjort så mycket för oss, jag hoppas ledningen behandlar honom med den respekt han förtjänar
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona rANDOMhERO
2015-03-25 10:04
Varför går han inte igenom de han har skrivit? Massor med fel, meningar som inte betyder något och mycket upprepning :/ Gör om gör rätt. Vill inte heller se finalen i Madrid, gillar inte den staden eller arenan.
Barcelona Yaya24
2015-03-25 10:00
@L.A.M Nr 10:

Vi hade tappat hela matchen, med hans bolltapp och fumlande på egen planhalva
Barcelona Katalano
2015-03-25 09:41
koeman92

Det är den nyaste artikeln:
Ingen CdR-final på Estadio Santiago Bernabéu
Barcelona Illusionista
2015-03-25 09:40
Oj vad mycket fel det var i den artikeln som Benito Torres (?) skrev, oj vad mycket avundsjuka, oj vad mycket skitsnack, oj vad mycket bitterhet, oj vad mycket hat och oj vad mycket idioti! Avundsjukan och intelligensnivån bara skiner igenom texten. Jag förstår att han är bitter över förlusten sist, jag förstår att han är bitter över andra platsen i ligan förtillfället och att man tappat något enormt under 2015 men att skriva en artikeln som han gör (och på sättet han skriver den, med syfte på gramatiken och det svenska språket) visar inte bara avundsjuka egentligen, det visar vilken intelligensnivå människan sitter på. En väldigt låg sådan. De påstående han kommer med och den "fakta" (enligt honom fakta) han tar upp är helt åt skogen samtidigt som han inte förstår sig på människor som inte kan leta fram fakta innan de uttalar sig. Min vän, min intelligenta vän jag förstår att du satt stolt och släppte en och annan tår efter att du fått ihop ungefär en A4a sida men jag vill bara att du ska veta att vilken idiot som helst kan få ihop det, skillnaden mellan den ena idioten och den andra är innehållet i "artikeln" och sättet man skriver artikeln på. Jag tror att du är intelligent nog för att förstå vilken av de ovannämnda idioterna du är =) (så dum kan du inte vara). Skulle det möjligen vara svårt att lista ut vilken idiot du är så är det bara att du läser igenom din text ännu en gång, skulle du fortfarande ha svårt att lista ut det så är du ännu större idiot än jag och alla andra trodde. Lycka till framöver och stay in school my friend. Till alla er andra på Puertan: Detta är inte riktat mot er och detta är inte riktat mot Real Madrid som lag utan endast skribenten av artikeln. Jag vet att jag inte borde kommentera det alls och att jag borde veta bättre än så men ibland så får man nog kommentera så människan i fråga kan vakna upp. Jag gör detta mest för er skull, jag tycker att många av er på Puertan håller en fin nivå på forumet och ni skriver många fina artiklar därför är det extra viktigt att utlysa idioten i fråga och inte Real Madrids lagsida!
Barcelona Den vise mannen
2015-03-25 09:40
Stör mig på sista raden i artikeln där han refererar till situationen Bartra vs Bale. Vad är det Bale gör så övernaturligt super bra i den situationen? Bale kommer RÄTTVÄND mot en boll i djupet mot i stort sätt en FELVÄND Bartra. Tror fan att han springer i från Bartra som måste vända om. När en Bale i nära toppfart kommer så blir det så klart ett försprång. Bale gör det bra. Så långt kan jag hålla med. Men det är ju inget mål som jag blir direkt hänförd av.
Barcelona koeman92
2015-03-25 09:33
Kan inte hitta Bento Torres artikel.. Skulle någon kunna posta den här?
Barcelona Gio Style
2015-03-25 09:16
Hahaha alltså era svar på artikeln grabbar, så klockrena :) K.O

Just ja, apropå ingenting.
GRANDISIMO PIQUE!
Barcelona Leo y Cesc
2015-03-25 09:08

@barcastuff: Pique: "Cristiano was attacking and Mateu (referee) asked me about my kids. I told him: what is this, you want to distract me?" [ser]

Hahaha var det en p12 match eller? Domaren mår fan inte bra.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-03-25 08:55
Ney

LFP Fair Play ? Smuts som pepe och mourinho hyllas som hjältar och vinnarskallar, samtidigt som man avgudar en lipsill?

Det sägs att cristiano inte filmar längre, därför kan jag inte fatta varför han fick gult kort i helgen??? Han filmar ju inte läängre!!! Fattar inte domarn det eller?
Barcelona Katalano
2015-03-25 08:48
Wow, mer bitter artikel än den från Bento i Real får man leta efter. Jösses alltså. Han tar varje tillfälle som ges att klaga på Barca och Athletic och i samma mening hylla Real. Jag tyckte det var ganska komiskt att läsa iaf. Han försöker givetvis provocera men jag hoppas alla här förstår hur löjlig han är.
Barcelona Ney
2015-03-25 08:33
Haha, denne Benito som kallar Real Madrid för "världens finaste klubb". De finaste klubbarna anställer inte parasiter som Mourinho, de finaste klubbarna har inte spelare som Pepe, de finaste klubbarna har inte fans som sparkar på spelarnas bilar, de finaste klubbarna misslyckas inte med att vinna ett LFP Fair Play på flera år (just för att man gärna tänjer på gränserna till varje pris). Lustigt att Valencia gärna ställer upp på att hosta finalen men inte "världens finaste klubb" i samma stad där kungen befinner sig vilket är passande då det är "kungens cup" som skall spelas. Varför vill man inte ha den största arenan som inte innehas av finalisterna och som dessutom har ungefär lika långt reseavstånd för bägge klubbar?

Benito visar med sin artikel att han knappast förstår vad en gentleman är än mindre hur en gentlemanklubb bör agera. Just nu låter han som en rädd kärring som ber och bönar att vi eller baskierna lyfter bucklan på fientlig mark. Spanjorernas frustration visar sig allt mer men vi vet alla att Katalonien förr eller senare kommer bli självständigt - likaså Baskien.

Men jag förväntar mig inte mycket av en madridista. De flesta har samma symtom och har haft det genom åren. Kviborg, Kaljic och nu Torres. Tre personer som påminner om de halvt psykiskt störda människor jag påträffar i kundtjänst när jag extraknäcker.
Barcelona Neymar11
2015-03-25 08:06
Vilken patetisk människa Som det ser ut så blir det inget vitt segertåg i Madrid heller för den delen :)
Barcelona son of pep
2015-03-25 07:49
hahahaha "calma nou", de är väl medvetna om att de förlorade matchen i helgen?! Om man ändå bara hade behövt spela brs fotboll i 45 minuter...
Barcelona Culé since 97
2015-03-25 07:24
Har någon nyheter kring Messi?!? Läste bara att han ska fortsätta vara med landslaget.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-03-25 04:16
Gabriel läste precis bento torres artikel. jag säger bara en grej jäääävlar haha, snubben låter som en bitter kärring som ej har smält pisken från helgen. artikeln ser ut som om han pratade ut för nån polare på gamla hederliga msn messenger chatten haha. ännu en gång så imponeras jag av madridistas "kontakter" som verkar sitta överallt t o m på camp nou...barto ska ha försökt övertala perez om att spela finalen på bernaLEO o den snälla sportsliga perez svarade nej o sedan ignorerade barto. haha bento torres kanske satt me presidenterna på camp nou på middan... jag säger bara en sak MADRIDISTAS tack för att ni räddar varenda tråkig dag med er humor:D visca puertan skribenter fortsätt så hahahaha
Barcelona ( Xaviesta )
2015-03-25 02:20
Demakast Äsch, såhär på nattakvisten när det är lågtrafik kan man snacka om lite sånt tycker jag då det på ett indirekt sätt rör oss Barcafans, och som i sin tur berör ämnet fotboll. Inget fel i att kritisera, jag är själv en stor kritiker härinne men man får vara objektiv helt enkelt och ge såväl ris som ros. Jag berömmer någon lika lätt som jag kritiserar, det är upp till personen själv helt enkelt. Personliga påhopp är självklart aldrig okej, men att kritisera någons inlägg eller artikel är, för mig iaf, helt okej. Vad är syftet med ett forum annars?
Barcelona Gabriel
2015-03-25 02:14
Jäklar vilken pinsam artikel från Madrid redaktionen signerad Benito Torres. Hade jag varit madridista hade jag skämts. Som Xaviesta säger, tack gode Gud för att vi har duktiga och kompetenta personer som sitter i vår redaktion och bidrar med välskrivna artiklar. Den här artikeln kan ha varit bland de mest löjligaste och sämsta jag har läst på Svenskafans, den enda som slår den är klassikern "akta er för el madridismo". Inte nog med att artikeln i sig är både löjlig och pinsam, språket är dessutom helt åt skogen och den är inte välskriven för fem öre. Både det ena och det andra stavfelet samt upprepningar av ord i en och samma mening. Svenskan kan inte vara den bästa hos denna stackars skribent, han gör nog bäst i att hålla sig till deras forum, Puertan, i framtiden istället för att publicera artiklar (om detta ens kan klassas som en artikel) för jag tycker faktiskt lite synd om honom.
Demakast
2015-03-25 02:07
Xaviesta .. Jag tänkte kommentera deras artiklar tidigare men drog mig ifrån att göra detta då det känns att när jag väl skriver här inne så är det för att kritisera någon annan. Men skämmigt är bara förnamnet på dessa två. Sanslöst vilken låg nivå.
Demakast
2015-03-25 02:07
Xaviesta .. Jag tänkte kommentera deras artiklar tidigare men drog mig ifrån att göra detta då det känns att när jag väl skriver här inne så är det för att kritisera någon annan. Men skämmigt är bara förnamnet på dessa två. Sanslöst vilken låg nivå.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-03-25 02:06
Neymar11 Ja, Mascherano får helt klart ta på sig åtminstone en stor del av målet. Jag tycker han överlag gör en bra match, säkert passningsspel och stabil defensiv men Sergio är trots allt ett snäpp bättre. Med honom från start är jag övertygad om att vi inte hade tillfälligt tappat matchen som vi gjorde i slutet av första halvleken.
Barcelona Neymar11
2015-03-25 01:42
L.a.m Kolla repris bilder vid deras mål en gång till Mascherano pekar tydligt åt Matheiu att pressa bollhållaren samtidigt som han släpper sin plats som mascherano ska täcka efter Men det mascherano gör är att han stöter upp på en av deras mittfältare och ett helt hav öppnas fram till benzema pga mascherano släpper den ytan han ville täcka från första början när han ber Matheiu att pressa Spelarna hamnade i obalans under hemjobbet vis deras kontring inget konstigt med det sånt händer. Men just det mascherano gör får inte upprepas
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-03-25 01:37
- Effektiviteten lyser med sin frånvaro.

- Jag avslutar med att säga att Messi var en av planens bästa spelare sett till 90 minuter men att vi faktiskt just denna match utnyttjar honom för dåligt. Ska hans spela högerytter får han inte vara låst på kanten utan måste vika in för att hitta farliga ytor. Anledningen till att han inte är falsk nia längre är för att han då fick två defensiva mittfältare och en central försvarare emot sig där han blev attackerad från alla möjliga håll och vinklar. Nu har han Suárez och med Reals brist på defensiv kunskap på mitten är det synd att vi inte kunde utnyttja det bättre. I andra halvlek kom han flera gånger rättvänd mot mål vilket ledde till bland annat ett jätteläge för Neymar och gult kort på Modric. I första kom han in en gång vilket ledde till inlägget han försökte nicka(men borde släppt till Alves). Detta är vårt absolut vassaste vapen, och man kan prata hur mycket som helst om spelidéer, inställning, vad spelarna åt till frukost med mera men utnyttjar vi under den här våren en Messi i toppform kommer det att bli roligt. Det gjorde vi inte fullt ut i söndags vilket var en av anledningarna till att det blev lite mer jämnare än nödvändigt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-03-25 01:29
Trots glädjen efter söndagens seger har jag varit ganska kritisk mot vårt spel och sätt att angripa matchen. Jag kände att jag behövde se matchen i repris en gång för att verkligen analysera matchbilden och vad som gjordes rätt och fel, något som inte kan göras på samma sätt under matchens gång då man dels ser den i sällskap och dels har sådana känslosvängar att man knappast kan stå för en objektiv analys. Det jag direkt måste säga är att jag har varit för
kritisk till spelet då vi enligt mig gör en väldigt bra match. Real Madrid är ett bra lag, den riktigt stora svagheten de hade var nog den mentala biten som förmodligen har att göra med formsvackan och många individuella spelare ur form, men annars stod de upp bra spelmässigt. Något de ska göra med det spelarmaterialet så inget konstigt där egentligen. Tänkte såhär runt 1-tiden gå igenom matchen efter perioder jag anser dela upp matchbilden.

1-30: Vi spelar enligt mitt sätt att se på det hela precis som jag vill att vi ska göra under en första halvtimmen. Vi visar att vi ska ha boll och vara spelförande och vi har en bra cirkulation där vi skapar en del halvchanser vi kunde utnyttjat bättre. Målet kom på en fast situation, något ovanligt för vår del men med undantag från en liten sekvens ca 22-25 är vi det bättre laget första halvtimmen. Ronaldo hade sitt läge vilket var det enda nämnvärda för Reals del medan vi har ett par riktigt fina inspelslägen vi kunde gjort bättre av samt naturligtvis Neymars miss strax före kvitteringen. Enligt mig får vi under denna period ut max av många spelare, men det är framförallt en något osynlig Messi som förmodligen är skillnaden på spelövertag och spelövertag med flera klara målchanser. Han var låst ute på högerkanten där man måste ge eloge till Real och framförallt Isco för fint defensivt arbete. Neymar är en annan spelare som av en annan anledning inte ska vara nöjd under denna period. Oerhört mycket slarv och alldeles för många bolltouch emellan aktioner. Men överlag en bra period och bra spel från vår sida.

30-45: Målet kommer direkt efter kontringen på Neymars jätteläge, väldigt snöpligt för vår del. Mascherano stöter, Mathieu är ute ur bilden och Piqué är för passiv mot Benzema. Det öppnas upp ett oförklarligt hål i en yta som kanske får beskrivas som den farligaste på hela planen, precis runt straffområdesgränsen och fram till straffpunkten där målvakten är för långt ut för att gå ut och styra undan och mittbackarna bara måste täcka. Jag vill inte lägga skuld på någon enskild spelare utan tycker kommunikationen brister. Efter detta är det svåranalyserat men vi hamnar under halvlekens sista kvart fel i dueller vilket gör att Real för enkelt spelar sig ur situationer och vi är dessutom alldeles för stressade när vi väl vinner bollen. Det är förmodligen en blandning av att Real får vittring och börjar spela med ett fint självförtroende medan vi får en liten chock av kvitteringen. Men bara för att det finns en förklaring blir det inte en ursäkt för spelutvecklingen som bara gjorde ont att se. En konsekvens av det raka spelet är att när vi väl ligger långt ner så vill vi komma till målchans alltför snabbt det ytan egentligen inte finns där och det leder till flera felpassningar och fortsatt rytm för Real. De hade och borde kanske satt dit 2-1 under den här perioden men lyckligtvis står sig oavgjort till halvtidsvilan.

45-56: Andra halvlek är till en början rätt så jämn med båda lagen som ändå spelar bra och tar sig ur svåra lägen. Benzema får ett läge för Real efter vackert spel men vi har tydligt höjt oss jämfört med slutet av första. Inte så mycket att säga om den här perioden.

56- ca 65/70: Vi får 2-1 efter en fantastisk prestation från Luís Suárez där han verkligen visar sitt värde och vilken världsklasstriker han är. Efter detta kommer en period med en sönderblåst matchbild, en del varningar, filmningar och överlag dålig rytm i spelet. Det här är dock den avgörande delen i matchen just för att vi visar en sådan mental styrka. Real Madrid var bättre i slutet av första halvlek och vi får ett förhållandevis slumpartat mål som inte direkt kommer från ett massivt spelövertag. Efter det följer en matchbild som står och väger med tufft spel och tjuvknep men det är vi som går vinnande ur striden och sedan avslutar matchen som det betydligt starkare laget. Den spelmässiga skillnaden mellan laget är marginell, båda besitter så otroligt skickliga spelare och medan Real har det lite bollskickligare mittfältet har vi vårt spelsätt inpräntat i spelarnas hjärnor och fötter. Skillnaden är istället den mentala biten där vi klarar av att resa oss från en snöplig kvittering och spelmässigt underläge medan Real inte alls klarar av att etablera något som helst spel efter 2-1-målet. Det här beror nog mycket på form då vi spelar med ett enormt självförtroende och Real varit i en svacka men också på lagens uppbyggnad. Jag känner att även om vi på ett sätt övergett vår spelmässiga grund har alla spelare en tydlig idé om hur Lucho vill bygga det här laget. Alla vet om våra styrkor, alla vet om våra svagheter och alla spelare har varsina tydliga roller i vad de ska göra. Tror man på detta kommer man aldrig att vara slut i en match utan kunna resa sig och trycka tillbaka en motståndare.

De sista 20-25 minuterna talar för själv. Vi vinner de allra flesta bollarna på mittfältet och sätter sedan igång framåt för att ibland kunna vila med boll, mycket tack vare Xavi och Busquets. Neymar hade två riktigt bra chanser, Suárez hade en chans när han placerade bollen utanför den bortre stolpen, alba borde gjort mål på Messis framspelning och Messi hade ett gyllene läge att avgöra matchen på en passning från vänsterkanten. Vi hade chanserna, och vi fick dem precis som i Reals fall i höstas via kontringar. De vinner inbördes möten för att de är effektivare helt enkelt.

Det blev ett långt inlägg som jag ändå hoppas många läser och det ska bara sammanfattas lite kort innan vi är klara.

- Spelmässigt är det väldigt jämnt mellan lagen, något man får räkna med.

- Vi har den största delen av matchen relativt bra kontroll. Vi börjar bra och avslutar bra och då vinner man oftast matcher.

- Matcher av den här digniteten går alltid i perioder men den sista kvarten i första visar tydligt vilka detaljer vi behöver jobba på. Jag säger detaljer eftersom att det i helhet ser bra ut. Defensivt presspel där vi när vi pressar inte under några omständigheter får lämna farliga ytor öppna, att vara kyligare med bollen även under perioder man blir tillbakapressade och samspelet mellan mittfält och försvar som oftast är bra men ibland kostar oss mycket, exempelvis vid 1-1.

- Vi är mentalt starka som jobbar oss tillbaka och tillslut vinner med mersmak. Jag känner att Lucho verkar ha jobbat med spelarnas fysik och mentala förmåga där vi löper mer, har fint rörelsemönster och ofta i slutet av matcher är det bättre laget tack vare tro på spelidé, bra fysik och bra rotation.

- Effektiviteten lyser med
Barcelona ( Xaviesta )
2015-03-25 01:07
Apropå ingenting, jisses vilken "artikel" dom levererar på grannens sida. Man blir häpen av den fruktansvärt låga nivån och att man ens känner behovet av att leverera en hel uppsjö av skit kring vart CDR finalen ska spelas gör att jag inte kan låta bli att flina lite, bitterheten skiner ju i all sin glans. Kan ni tänka er Emily skriva en sådan artikel och lägga upp den här? Skillnaden stavas klass. Klass, som är just det Real Madrid vill stå för. Varför supportar man ett lag man inte identifierar sig med isf? Meningslös "artikel" utan något som helst budskap eller åtminstone skriven med glimten i ögat. Endast ren och skär bitterhet. Kan tänka mig att killar som Cigge, Hombre och Soy Madridista skäms lite grann över nivån vissa på den redaktionen håller. Samma sak med artikeln under med "skribenten" Mehran som skriver av sin ilska mot hela puertan angående Bales oduglighet i precis samma stil som man diskuterar i ett forum. Löjlig nivå helt enkelt, kan inte ens klassas som en artikel då personen ifråga inte besitter språkkunskapen som krävs eller skriftens gåva. Tack och lov för vår redaktion med el Flaco, Emily, Taher och övriga.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-03-25 01:00
Gabriel

haha tror mer än hälften av oss här inne lider av samma "sjukdom" galna barca sjukan:P
Barcelona Liunil Masse
2015-03-25 01:00
@barcastuff: Pique: "Cristiano was attacking and Mateu (referee) asked me about my kids. I told him: what is this, you want to distract me?" [ser] Haha,what theee fuuck..
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-03-24 23:52
@Federer:

Man blir ju jävla ..
Barcelona Liunil Masse
2015-03-24 23:15
Lite angående vårt mittfält: Iniesta har gått ner sig något otroligt. Vet helt ärligt inte vad det kan bero på. Han är bara 30 år!? Rakitic är bra defensivt men offensivt saknas det en del mot lag som Real. han har ingen mästerlig bollkontroll och har väl inte de snabbaste fötterna som kan vända spelare snabbt under press. Bra att Busquets är tillbaka för han är i en nivå för sig som defensiv mittfältare. Man märkte Mascheranos brister under El Clasico. Tror att det bästa mittfältet vi kan ställa upp med är: Xavi-Busquets-Rakitic Xavi och busquets för kontrollen på matchen när det behövs och Rakitic när det direkta spelet behövs. Xavi och Busquets lite längre bak än Rakitic som agerar tvåvägsspelare. Det bästa vi kan komma med eller?
Annons: