/spanien/barcelona/forum/284.aspx/spanien/barcelona/forum/284.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Funeral Canticle
2017-07-08 14:27
Det händer väldigt lite i klubben, det kvittar för mig vad konkurrenterna köper för spelare vad jag undrar varför det inte händer något vare sig utåt eller inåt?

Mittfältet skulle renoveras samt försvaret men än sålänge har man alltså bara sålt Mathieu?

Denna ledningen i ett nötskal.........
Boa Hancock
2017-07-08 14:26
@the cameroonians:

Aleña har tyvärr inte bevisat någonting i La Liga ännu och hans prestationer i den spanska division 3 ger jag inte mycket för. Ceballos är Spaniens absolut bästa unga spelare. Med all respekt, men det låter tyvärr som bitterhet när du vill likställa Ceballos med någon som gjorde en okej säsong i Racing.
Barcelona Smogen
2017-07-08 14:20
Så Real verkar ta Ceballos och Mbape och vi verkar gå för Paulinho och Bellerin. Känns bra! Ska inte döma ut silly seaaon ännu, men kan någon säga ett enda lyckat transferönster som drn här ledningen haft? och säg inte Neymar, han är en fantastisk spelare men värvningen kostade offantligt mycket pengar och gjorde klubben brottslig.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2017-07-08 14:16
Paulinho kan vara skön typ att ha på bänken, en Keita typ.

Det jag försöker säga, får vi han för 15 mille typ (omöjligt med denna ledning) så hade det varit ett nyttigt köp.
Barcelona the cameroonians
2017-07-08 14:11
Paulinho bekräftar själv att det finns ett intresse från Barcelona, att han ser positivt på möjligheten att spela med världsstjärnor och att det är tänkbart att klubbarna kommer nå en överenskommelse. Källa: BAND TV (Brasilien) Angående "förlusten" av Ceballos så var han ju aldrig på radarn för Barça innan tunnlarna mot Italien. En bra spelare absolut, men å andra sidan har vi Aleña som är yngre och med minst lika stor potential. Vem vet, Ceballos kan lika gärna bli en ny Canales. Seri verkar för övrigt (i alla fall enligt tränaren) ut att stanna i Nice, men det var väl väntat eftersom man inte hört något surr kring ivorianen sedan början av juni.
Boa Hancock
2017-07-08 14:03
@LennyRomario:

Det är 200 miljoner kronor för mycket enligt mig. Paulinho är ingen bra spelare för en klubb av Tottenhams kaliber, än mindre när det gäller Barcelona. Hans spelmässiga kvalitéer är egentligen inget att hänga uppe i granen direkt.
Boa Hancock
2017-07-08 13:51
@Cule4life:

. Real Madrid håller nämligen redan nu med att göra rusta rejält inför framtiden med fantastiska unga spelare samtidigt som en hel del utan deras rutinerade stomme håller ett bra tag till. Florentino Pérez är mycket väl medveten om att världens absolut näst bästa fotbollsspelare genom tiderna är 32 år gammal med knäproblem och kommer inte alltid vara en ledstjärna särskilt mycket längre till. Råttan Bartomeu skiter fullständigt i att förstärka vissa positioner samt inte tar hänsyn till att vi behöver också göra en generationsväxling så småningom. När Messi börjar gå ned sig, så är vår storhetstid officiellt över och Real Madrid kan börja prenumerera ligatitlar på löpande band. Messi är den enda anledningen till vår dominans samt att ZIdane och co ej blev ligamästare tidigare under förra säsongen p.g.a argentinaren.

- Vad fan i helvete pratar du om för "kapacitet" som du så gärna vill påskina för oss frustrerade/arga culés? Vår bänk är apkass, Rakitic suger offensivt, Iniesta håller inte som startspelare etc. Vår enda tillskott är Deulofeu vars fotbolls-IQ är egentligen ingenting att hålla upp i granen egentligen. Ingen spelare som man skulle känna sig trygg med ifall om Real Madrid stod på andra sidan planhalvan direkt.
Barcelona Blaugrana91
2017-07-08 13:45
Bollinnehavet Jag håller med om att Barca är dåliga på att ta betalt vid försäljningar, men helt ärligt så tycker jag att vi alltid varit det. Däremot måste man samtidigt komma ihåg att Barca inte är en säljande klubb och ska därmed inte behöva förlita sig helt på spelarförsäljningar för att öka intäkterna. Jag vet iof att nuvarande ledning ändå fokuserar lite mer på försäljningar än tidigare, så visst då kan man ju tycka att vi faktiskt bör försöka få ut mer av varje försäljning.
Barcelona Cule4life
2017-07-08 13:03
Jag tycker alla är för negativa inkl jag. Real är i sin så kallade prime medans vi spelade skit med luchos rotationer m.m. Ändå slakta vi dom i dubbelmötet, vi klantade oss mot ngr bottenlag och en boll som var över mållinjen vilket hade blivit oss ligatiteln. Cupen slaktade vi. Det var i Paris och främst i turin klanteriet var som värst.

Det finns kapacitet i laget. Vi bör nog inte vara för oroliga. Kan Valverde finslipa lite och höja oss mot bottenlagem så kmr ligatiteln tillbaka till katalonien. I CL är det tur, samt att man får spela smart och tätt framförallt på bortaplan. På Camp nou är vi magiska. Laget är samspelt. Det hänger på coachen att sy ihop det bara. Visst vi behöver en crack mittfältare.men vi har 7-8 mittfältare som få vida nu vf Barca ens värvade dom.
Barcelona Bollinnehavet
2017-07-08 12:58
Bellerin, Paulinho och Deulofeu kommer det bli. Vilket styrkebesked! Jag är så glad över att vi har en styrelse som kan det här med ekonomi och gör att vi hänger med uppe i toppen.
Barcelona Cúles
2017-07-08 12:53
Andresito

Stämmer bra. 90% klar :)
Barcelona Barcelonistas
2017-07-08 12:51
Vi som skulle göra en revolution där vi skulle ändra om laget. Gud jag blir så trött och frustrerad vi kmr säkerligen värva massa skitspelare. Den här ledningen kan dra åt helvete jävla idioter.
Barcelona Andresito
2017-07-08 12:46
[QUOTE=Cúles]Och där blev Ceballos klar för Real. Bra j*vla jobbat ledningen detta Silly. [/QUOTE] Ska tilläggas att detta inte är officiellt utan det är Marca som skriver att han kommer presenteras på måndag.
Barcelona Fcb88
2017-07-08 12:45
Vilket fiasko den här silly season verkar bli..
Barcelona Cúles
2017-07-08 12:34
Och där blev Ceballos klar för Real. Bra j*vla jobbat ledningen detta Silly.
Barcelona Amo.38
2017-07-08 12:06
@Ribohn Fan:

HAHA världens näst bästa spelare är fan inte Neymar. Sett till hans fame och hype har jag mycket större förväntningar. Han har varit magnifik emellanåt men han har en lång jävla backe dit. Hans attityd är ganska så kass också.
Barcelona Ribohn Fan
2017-07-08 11:50
Jag skrev kanske! För att det är ju ingen som vet just nu!
7-1 var länge sedan nu och världens näst bästa spelare var inte med!
Barcelona Thierry Henry
2017-07-08 11:39
@S.Eto'o:

Alla vet att Fabregss är den bästa playmakern någonsin i premier League. Han får Eriksen och Coutinho att framstå som ytterst medelmåttiga i jämförelse. Det är synd att det blev så fel mellan Barca och Cesc senast och att han spela på fel position. Annars hade han vart det bästa alternativet till mittfältet idag. Nu när Iniesta är såpass nedgången och Xavi helt borta.
Barcelona Meneysuarez91011
2017-07-08 11:27
Räknar bort Verratti nu Köp Pjanic sälj Rakitic, alternativt ett byte där? Möjligt att vi får betala en summa pengar också. Köp Seri, sälj D.Suarez, alternativt låna ut till en klubb som har utrymme för att utveckla spelare, dortmund? Högerbacksplatsen är jag helt lost på, Vidal visade verkligen vad han gick för innan skadan, är han inte värd en chans till? Vi har ju Palenica, hygglig backup ärligt talat.
Barcelona Koeman!!
2017-07-08 10:39
@Ribohn Fan:

Brasilien - Tyskland 1-7

Ta tillbaka det där påståendet om världens bästa landslag ;)
Barcelona tribente_magico
2017-07-08 10:34
Vad finns det för alternativ på mittfältet som skulle höja Barca? Seri,Coutinho,Eriksen? Värva Coutinho och sätt ner Messi på mittfältet och värva in en världsklass högerytter så är ordningen återställd. Världens bästa mittfält och anfall.
Barcelona Iniestas vänsterfot
2017-07-08 10:03
Såg det här med Veratti. Synd, hade verkligen velat sett honom i Barca. Min magkänsla är dock att han verkligen ville till oss. När det var kört så gör han avbön under galgen, det hade troligen jag också gjort i samma situation.

Nåja, tror ändå inte sista ordet är sagt ännu. Vi får se framåt och se på nya öjligheter! Börjar få abstinens snart, längtar till ligastart...
Barcelona Ribohn Fan
2017-07-08 09:17
Ok! Tar tillbaka påståendet Danmark är betydligt bättre landslag än Brasilien. Förlåt!
Barcelona Meneysuarez91011
2017-07-08 09:13
Snopet för Chelsea att Lukaku nu är klar för United... Ungefär så kommer det kännas när Ceballo blir klar för Real.... Frustrerande haha
Barcelona S.Eto'o
2017-07-08 08:52
Ta en titt på Brasiliens startelva sen kan vi ha en diskussion angående detta (om inte du först tar tillbaka påståendet)
Barcelona Ribohn Fan
2017-07-08 08:47
Eriksen skulle aldrig ha en ordinarie plats i en startelva i kanske världens bästa landslag Brasilien, men det har Coutinho.
Barcelona Ribohn Fan
2017-07-08 08:40
Frågan är vems plats tar Samper i hela La Liga.
Barcelona S.Eto'o
2017-07-08 07:51
Tror inte heller det skulle vara svårt att övertala honom. "I've been there [on trial as a teenager] at one point, and it didn't work out too well," he said. "But Barcelona is a fantastic club -- I don't think there a lot of players who would say no to Barcelona. "But there is 'interest' and then there is concrete interest. Until there is some concrete interest, I don't have an opinion about it." Trots att Harry kane smällde in 30 ligamål, Dele Alli och Alderwields sjuka säsong blev Eriksen utnämnd till Tottenhams bästa spelare vilket säger ganska mycket om hans stora roll i den nya Tottenham.
Barcelona S.Eto'o
2017-07-08 07:44
12 mål och 23 assist för en mittfältare är sjuka siffror!!!
Barcelona S.Eto'o
2017-07-08 07:25
Ni alla som är tveksam till Eriksen, snälla ta en titt på detta videoklipp. Där kan ni Se hans mål, Assist samt passningar. Visst till och med Gomes såg bra ut på youtube men jag vågar påstå att det inte finns många spelare som är mer lämpad för tiki taka än Eriksen. Skulle jag valt mellan Coutinho och eriksen skulle jag valt dansken 10 av 10 gånger. Enda skillnaden är att Coutinho är brasse och har ett artistnamn, allt annat är eriksen bättre på.
Annons: