/spanien/barcelona/forum/2837.aspx/spanien/barcelona/forum/2837.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Erik Satie
2015-04-01 17:32
The Cameroonians

Tack!
Barcelona påfågeln
2015-04-01 17:24
Lucho vill jobba med tre målvakter, och det måste han få göra. Det finns fördelar och nackdelar med det, men så länge alla accepterar sina roller ser jag inget negativt med att ha tre bra målvakter. Sport passade på att publicera denna artikel, intervju med Masip, just som vi diskuterade det. Det faktum att Masip trivs väldigt bra med målvaktstränaren och därigenom fortsätter utvecklas hela tiden ser jag som viktigast, när Bravo väl försvinner så kan Masip vara beredd att ge Ter Stegen en match om positionen, vad kan väl vara bättre än det :)
Barcelona Heisenberg
2015-04-01 17:05
Fast om tredjemålvakten är B-lagets målvakt kommer han förmodligen inte ens stå en match, såvida inte båda de andra målvakterna skadar sig under samma period vilket är högst ovanligt. Jag tycker bara att det är ett sånt slöseri att ha en spelare i truppen som alla vet aldrig kommer att spela. Och att låta B-lagets målvakt värma bänken om någon är skadad tror jag inte flyttar fokus, utan snarare motiverar - precis som det är för utespelarna som får träna med A-laget.
Barcelona Andresito
2015-04-01 16:56
Som påfågeln skrev så finns det en gräns, den ligger på åldern 23. Sedan, om jag inte missminner mig, finns det en regel som gör att u23 spelare registrerade för B laget inte får återvända till sitt lag. Det händer när spelaren deltagit i 10 ligamatcher, då anses man vara en A spelare och därmed får man inte medverka i B laget mer den säsongen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona påfågeln
2015-04-01 16:50
Masip är för gammal för att få gå mellan a- och b-lag, tror det finns en u21-gräns (eller om det är u23, hur som helst är Masip 26 nu). Förra året gjorde man likadant med Oier om ni minns, tanken är väl att de ska ges en riktig chans i a-laget innan de kanske säljs av. Masip är en riktigt duktig tredjemålvakt, men bör nog spela någonstans där han kan vara förstavalet nästa säsong. En säsong i Barcas a-lag är väl en dröm för vilken spelare som helst, även om man vet att man inte kommer att få chansen utan att till exempel flera skador uppstår, men sådant kan också hända.

Masip har genom sin karriär varit extremt tålmodig, efter att ha gått genom La Masia från 15 års ålder gjorde han en säsong på lån i fjärdedivisionen innan han flyttades upp i b-laget. Som tredjemålvakt där gjorde han de första fyra säsongerna 0, 3, 12 respektive 9 matcher innan han tog över som första målvakt 2012-2013 (21 matcher) och tog ett rejält kliv i sin utveckling förra året (34 matcher). Är det någon som har tålamodet att vänta på sin chans i a-laget är det nog Jordi Masip, och när han får den ska ni se att han tar den. Om inte lär han flytta vidare och bli en okej målvakt i La Liga, och kunna berätta för sina barnbarn att han var lagkamrat med Leo Messi :)

Barcelona the cameroonians
2015-04-01 16:49
Erik Satie

Här.
Länktips: www.weloba.cat/
Barcelona Erik Satie
2015-04-01 16:47
The cameroonians

Var läste du det? Skönt om så är fallet, men jag tycker att han kan stå över celta-matchen. Han kan fan inte riskera något nu...
2015-04-01 16:44
Enligt uttalande från Piqué ska han ha pratat med Messi och är "optimistisk" när det gäller hans medverkan mot Celta och "känslan är att han kommer spela".

På fredag ansluter Messi till truppen och förmiddagsträningen - om inte förr så lär vi få svar då.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-04-01 16:43
Längtar tills vi står i slutet av säsongen med några titlar självklart och att Laporta officiellt kandiderar. Då kommer värvningarna till sin rätt och klubben.
Barcelona Lion24
2015-04-01 16:39
Angående Danilos övergång till Madrid. Visst har Danilo potential, han är duktig nu och han är fortfarande ung och kan utvecklas. Men jag har noll förståelse för den värvningen. Varför köpa en sån ung spelare för en sån summa när denne ska vara en rotationsspelare eller konkurrera? Vad händer med Carvajal? Jag tror att fansen i Madrid uppskattar Carvajal väldigt mycket, 1. han är egen produkt, 2. han kämpar och sliter vilket alltid går hem bland fansen, tänk då att han är en egen produkt också, 3. Carvajal presterar, han har inte varit dålig.

Vad ska fansen säga/känna om Carvajal blir bänkad för Danilo? Fansen i Madrid är ju lite ''speciella'' också. Alla fans till ett lag vill helst se egna produkter, såna som man har något gemensamt med. Hur ska Carvajal ta det här? Känner han besvikelse eller känner han att han måste jobba ännu hårdare nu? För det har ju funkat hittills med Carvajal som ohotad etta, varför förstöra det nu? Man kommer förmodligen bli av med Arbeloa men Arbeloa är en lojal spelare som backar sina lagkamrater (de flesta i alla fall, *host* Iker) och är en ''pappa'' för de yngre spelarna. Här blir truppen av med en viktig ledare.

Är det här för att vi inte ska värva Danilo? OK, tack. Jag tror att Madrid skapar mer problem för sig själva än för oss. Inge snack om att Danilo är en bra spelare som fortfarande är utvecklingsbar men en sån summa för en rotationsspelare? På den position när man har en lokal spelare som dessutom gör bra ifrån sig och kämpar? Grattis Madrid.
Barcelona Barcanist
2015-04-01 16:37
Det här med första april alltså....det är fan inte kul. Är Messi skadad eller inte? Är uttalandena från Tata Martino (länktips) äkta, då borde väl Messi vara skadad och missa helgens match?

Vidare såg jag att Barcelona Sverige på FB översatt Sports framsida där Neymar lovar att han "ska ge allt till slutet av säsongen". Vad menas med det? Det är klart som fan att han ska ge allt hela tiden. Är det ett äkta uttalande? Fy fan för första april!

I övrigt....är det bara jag som skulle gråta glädjetårar om Carvajal kom till oss? Vet att det är rätt omöjligt med tanke på att Perez är så låst i att inte sälja till Barcelona, men kanske via någon annan klubb nu när han inte lär få speltid iom Danilos ankomst? Det hade varit en riktigt jävla bra värvning, gillar verkligen Carvajal på planen.
2015-04-01 16:35
Angående Masip så är det mer Luchos önskan att jobba med tre målvakter i stället för två. Exakt varför vet jag dock inte.

Sen vill man förmodligen undvika att det blir fel fokus för målvakten som ska "pendla" mellan två lag, det blir troligtvis inte rätt fokus och träningsmässigt vill man ju ha spelaren med det lag han tillhör på riktigt.

Det finns regler kring hur man får registrera och hantera B-lagspelare med antal framträdande i A-laget osv, men jag har inte full koll på dessa på rak arm tyvärr.
Barcelona Gabriel
2015-04-01 16:32
Lenny Romario Fast det stämmer ju inte att jag skrev ett helt inlägg om att Danilo är pengakåt och skiter i Barcelona. Jag skrev dels att jag tycker att han är överhypad och även att jag tycker värvningen är ologisk då man redan har Carvajal men du verkar ha fastnat vid just det stycket där jag säger att om Danilo verkligen hade velat spela för Barcelona så hade han gjort det istället för att gå till första bästa dom pungar ut pengarna för honom. Tycker det är en rätt så löjlig diskussion om jag ska vara ärlig. Jag skiter i Danilo och att R. Madrid värvat honom, jag ville bara skriva ner mina tankar gällande den affären, simple as that.
Barcelona Gabriel
Lenny Romario Fast det stämmer ju inte att jag skrev ett helt inlägg om att Danilo är pengakåt och skiter i Barcelona. Jag skrev dels att jag tycker att han är överhypad och även att jag tycker värvningen är ologisk då man redan har Carvajal men du verkar ha fastnat vid just det stycket där jag säger att om Danilo verkligen hade velat spela för Barcelona så hade han gjort det istället för att gå till första bästa dom pungar ut pengarna för honom. Tycker det är en rätt så löjlig diskussion om jag ska vara ärlig. Jag skiter i Danilo och att R. Madrid värvat honom, jag ville bara skriva ner mina tankar gällande den affären, simple as that.
Barcelona Lion24
Heisenberg

Håller med dig, förstår inte riktigt det heller men jag tror att man måste ha 3 registrerade, inte säker. Jag förstår inte varför man släppte Pinto i somras. Pinto behövde inte vara 2:a målvakt utan vara 3:e precis som Masip men de egenskaper som Pinto har, det har tyvärr inte Masip. Pinto var mer än en målvakt. Han var bästa vän med lagets störste stjärna, han var en glädjespridare, moralhöjare och en ''pappa''. Alla lag behöver spelare med den här kalibern, en som skapar god stämning, god harmoni o.s.v. Förstår inte riktigt..
Barcelona Heisenberg
2015-04-01 16:23
Hur fungerar det här med registrerade spelare mellan A- och B-lag egentligen? Måste båda tex ha 3 målvakter registrerade inför varje säsong? För om inte så kan jag inte förstå varför Masip är tredjemålvakt. Känns mer lönsamt och utvecklande att B-lagets målvakt kommer upp och är reserv om en av de två från A-laget går sönder. Såvida han inte är en "Pinto" fyller han ju egentligen ingen funktion.
Barcelona BARCA-més que un club
2015-04-01 16:21
Så trött på snacket om Danilo vem fan bryr sig om den spelare, Grattis till Real om dom nu värvat honom,

Säger bara förnya Alves kontrakt tar Alves alla dagar i veckan jämfört med Danilo.

Fattar inte hur denna korrupta ledningen sysslar med bara förnya spelarens kontrakt, vi får ju inte värva någon fram till 2016 om jag minns rätt nu,
så varför ska Barca sälja Alves när vi inte kan värva hur dumt låter inte det.

Bara behåll honom förnya kontraktet
2015-04-01 16:01
Den största anledningen till att Danilo snart spelar i Real stavas hans agent Jorge Mendes. Det är bara att titta på hans spelare och vilka klubbar han har gjort affärer med för att man ska se ett tydligt mönster. Dessutom är ju Mendes mer än bara en agent, gud vet hur mycket andelar han har i olika spelare.

Oavsett hur mycket Danilo "älskar" Barcelona så har han, till skillnad från Neymar, betydligt mindre att säga till om i valet av klubb.

Just Neymar ville ju verkligen till oss (förförd som hn var enligt de vittnesmål hans pappalämnade skatterättegången), men självklart ville hans agent (föräldrar) ha liiiite mer cash eftersom Real erbjöd 150 miljoner.

Summerat ska finns det flera faktorer som spelar in när någon byter klubb.

Sen ska man inte gråta över spilld mjölk...
Zubi agerade ju i somras och köpte in the next best thing - Douglas :P
Barcelona Barcelona4
2015-04-01 15:49
Messi kanske missar helgens match på grund av fotbesvär
Barcelona LennyRomario
2015-04-01 15:44
@Gabriel:

Jag gillar att du förklarar vad du tycker och tänker, så ska ett forum drivas. Menar inte att du vill ha Danilo till Barcelona.

Menar bara att 50 rader där du beskyller Danilo för att vara en penningkåt, legoknekt som skiter i våra klubbfärger faktiskt signalerar att du bryr dig. Är ju väldigt sällan man orkar lägga den energin på något man inte kunde bry sig mindre om.
Barcelona Junta Dimision
2015-04-01 15:33
Hur mycket han än har gått ned sig, är människan Dani Alves fortfarande helt spektakulär!
Barcelona LeoMessi
2015-04-01 15:23
Neymar11 Lägg inte ner din tid, det är snubben som försöker hitta alla möjliga anledningar till att kritisera Neymar. Sist så skrev han hur han störste sig på hans äckliga ansikteuttryck när han missar en chans.
Barcelona Neymar11
2015-04-01 15:13
A good coach Du är ju verkligen rätt person att yttra dig angående det, då det enda du gör är att gnälla. Allt som oftast samma "argument" Neymar fick inte ett nytt kontrakt pga det sportsliga utan pga det kommersiella. Om han förtjänar det? Troligtvis, förlorar vi pengar på neymar? Nja tveksamt, bortsett från transfersumman som han ändå kommer tjäna in med tiden Sen ska neymar beskyllas för transfersumman? Nya kontraktet? Nja mer idioterna bakom affärerna, så rikta din kritik rätt.
Barcelona Gabriel
2015-04-01 15:10
LennyRomario

Om du hade följt med mina inlägg om Danilo tidigare, redan långt innan Real Madrid ens nämndes som en potential klubbadress till honom, så hade du vetat att jag aldrig ville se Danilo i Barcelona. Detta är en åsikt jag haft länge. Sen får du tro vad du vill, jag är inte direkt känd för forumsskribenten som bara skriver en sak utan att förklara varför jag skriver vad jag skriver och tycker vad jag tycker.
Barcelona LennyRomario
2015-04-01 14:56
edit: lyckades göra en dubbelpost till en fyrlingpost :(
Barcelona LennyRomario
2015-04-01 14:55

Barcelona LennyRomario
2015-04-01 14:55
Barcelona LennyRomario
2015-04-01 14:54
@Gabriel:

Vid det här laget trodde jag på vad du sa. Sen såg jag att inlägget var på ytterligare 50 rader. Det får mig att tro att sanningen är den precis motsatta.
Barcelona A good coach is everything!
2015-04-01 14:54
Neymar11 Vi betalde ett grovt överpris för Neymar det går inte att snacka bort. Jag tvivlar starkt på att Perez hade betala 150 m för Ney. Känns som du varje gång ger ros, du har svårt att ta konstruktiv kritik mot Barca.. Ska tillägga att Ney förtjänar heller inte kontraktet han har hos oss. Att vi betalar ut mer i lön än vad alla lag i världen gör är skamligt dåligt. Men det är dock inte så konstigt eftersom man i princip knappt behöver bevisa något för att få ett nytt kontrakt hos oss..
Barcelona Zyzz
2015-04-01 14:19
Messi är nr1 i världen under 2015. Ronaldo...bara på plats 29! "Cristiano Ronaldo är dock inte ensam bland Real Madrids offensiva spelare om att placera sig långt ner på listan. Gareth Bale och Karim Benzema återfinns på plats 35 respektive 37." Suarez är på plats nr 4 och Neymar nämns inte, men jag antar att han är topp 10. MSN är ju liiiite vassare än BBC kan man ju lätt konstaterar i alla fall.
Annons: