/spanien/barcelona/forum/2834.aspx/spanien/barcelona/forum/2834.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2015-04-05 18:29
Valencia ska tydligen vinna liga i år. Snacka om skev självbild bland fansen, de ska vara glada om de tar en CL-plats.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Liunil Masse
2015-04-05 18:26
Asså passningsspelet från b-lagets sida är riktigt dåligt.
Barcelona the cameroonians
2015-04-05 18:20
Satan i gatan vilket skott från Halilovic. I stolpen från 19 meter efter att ha drivit bollen från mittplan.

Sporting är dock oroväckande nära ledningsmål flera ggr om
Barcelona LeoMessi
2015-04-05 18:18
Fy fan vad nära av halilovic!!
Demakast
2015-04-05 18:03
The cameroonians ... Tack min hjälte! Jag testade den på Valencia matchen som går nu. Funkar hur fint som helst! #kvällenräddad
Barcelona påfågeln
2015-04-05 17:59
Barca B kommer i flera fina aktioner, precis som the cameroonians säger så är det ofta individuella aktioner som leder till lägen, men det lilla sista saknas. Fanns ett riktigt bra kontringsläge efter hörna när Adama springer ifrån två-tre vid mittplan, men sätter passningen lite för långt så Munir får stanna upp istället för att få öppen gata mot mål, och det hela avslutas med att Sandro stressar iväg ett skott i motståndarnas straffområde, ensam mot fem-sex Sporting-spelare. Just den sekvensen kändes typiskt för b-laget just nu, mycket individuell skicklighet, men det stämmer inte riktigt som lag.

Dock starkt med 0-0 i halvtid, och viktigt att Sporting inte fått utdelning på sina lägen. En poäng skulle vara bra, men jag hoppas de vågar och vinner, potentialen finns. Samper kan komma in och bidra i andra.
2015-04-05 17:53
Demakast

På rojadirecta hittar du stream till Iphone & pads.

Bara klicka på matchen så ser du en massa olika streamar och på vilken hårdvara de kan visas.
2015-04-05 17:50
0-0 efter första 45 för B-laget.

Klart godkänd insats där Sporting dock haft de bästa chanserna.
Närmast att näta för Barcelona var ett ribbskott från 40 meter av Munir.

Annars är Halilovic den som imponerat mest med sina dribblingar a la Messi.

Tyvärr är det väldigt mycket individuella aktioner anfallsmässigt och det saknas kombinationsspel för att motståndarnas backlinje ska sättas på större prov i andra halvlek.
Demakast
2015-04-05 17:47
God eftermiddag alla ... Min enda chans att se matchen ikväll är om det finns ett sätt att göra det på via en iphone. Någon här inne som vet ifall det finns streams eller kanske appar som fungerar någorlunda bra på en iphone? Tacksam för svar som isf räddar min kväll! Visca
Barcelona Messsias
2015-04-05 17:28
Granade är näst sämsta laget i ligan! Plats 19 av 20 och dem vilade 6 st av sina startspelare pågrund Av att dem visste att dem skulle förlora endå alltså mer en hälften av son 11:va. Så står det ronaldos alla mål i aftonbladet så tränade han så han fick sin superkroppp hahha lite ironiskt!
Barcelona Zyzz
2015-04-05 17:12
Innan matchen så var Ronaldo heeelt borta under år 2015. Till och med Realfansen såg honom som sämst och ville sälja honom. En match mot bottenlaget Granada med 6 ordinarie spelare borta förändrar inte det faktum. Framförallt så gör det inte Ronaldo till världens bästa spelare. Messi fick folk att tappa hakan när han lekte med City. Guardiola satt och höll för ögonen för tusan. Så bra är Messi. Ronaldos tid är över. Han vinner inga fler ballon d'or. Nog om det. Ikväll är det 3 poäng som gäller. Ge inte Real några som helst förhoppningar i de kvarvarande matcherna!
Barcelona LeoMessi
2015-04-05 17:04
Någon härinne skrev att Ronaldo snodde ett mål från bale. Blev bale arg? Eller är det bara Ronaldo som får bli arg om någon annan tilldelas målet?
Barcelona MessiyoyO 10
2015-04-05 17:03
@The Reporter:

Men han kommer ändå göra mål :D
Barcelona koeman92
2015-04-05 16:52
@Barca4life98:

Nej, 9-0 blev det
Barcelona Leo y Cesc
2015-04-05 16:37

Någon i Granada har tippat över 7 mål i denna match och fick sin årslön på 1 dag.
Barcelona >The Reporter<
2015-04-05 16:16
Jag skiter fullständigt i om Messi inte gör mål idag. Det viktigaste är att vinna!!
Barcelona Lion24
2015-04-05 16:13
Jag vill bara se till att jag inte bryr mig om siffror och nummer. Jag bryr mig egentligen inte om Granda förlorade med 9-1. Shaktar förlorade ganska nyligen med 7-0 i en CL åttondelsfinal, samma lag vann med 0-8 (tror jag) mot Bate i gruppspelet i CL, såna här siffror kommer och går. Ibland har ett lag en super dag på jobbet där alla 11 verkligen vaknat upp på rätt sida medans motståndarlaget har allt tvärtom mot sig, sånt händer. Det som jag stör mig på är hur man förlorar. Den här matchen borde blåsas av efter första halvlek, finns det inget heder hos Granada spelarna? Hur kan man kalla sig själv för en professionell fotbollsspelare när man beter sig på det sättet?

Man skämmer ut sig själv och sitt land. Antingen är det här en läggmatch eller så finns det inte ord på den planeten som kan beskriva hur katastrofalt dåligt det var. Vi möter Almeria på onsdag och det första som väldigt många förmodligen tänker på är ''hur många mål kommer Messi att göra för att komma ikapp Cristiano''. Psyket är så extremt svag hos de spanska lagen. När det går bra så är det fantastiskt (såg faktiskt Almeria-Levante igår och Levante såg bokstavligen ut som FC Barcelona) men när man inte får det man vill/önskar då struntar man fullständigt i allt och framförallt det som kallas heder, ära.

Jag syftar inte bara på Madrids match mot Granada utan det här sker även oss hela tiden. Atlético spelar ruskigt defensivt och organiserad annars hade dom mycket väl kunnat göra så här många mål dom med. Det enda jag kräver från alla spanska spelare är att dom ska in på plan och verkligen ge sitt allt, vara stabilt i skallen. Ligger vi under med 1-0, ja då fattas det bara 1 mål och då har vi en poäng. Ligger vi under med 2-0, ja då behövs det bara 1 mål för att skapa nerver och energi. Ligger vi under med 3-0, okej nu krigar vi för att hålla siffrorna nere och kanske snygga till siffrorna genom att göra ett mål. I Spanien är det istället: ''Ligger vi under med 2-0? Fuck det här, jag spelar på Santiago Bernabeu och jag kommer berätta för mina barnbarn att jag spelat här och spelat mot Casillas, Ramos och Ronaldo'' eller innan matchstart ''när ska jag fråga Cristianos om hans tröja? Ska jag göra det innan avspark så att jag ''paxar'' den eller ska jag lita på att ingen ska göra det?''. Såna här skitsaker som jag blir extremt förbannad på.
Barcelona Deulofeu
2015-04-05 16:08
the cameroonians

kul med Halilovic från start samt anfallet ser spännande ut hoppas dock Munir huserar på kanten eftersom Sandro är så dålig en mot en.

Intressant ändå att Halilovic startar en av säsongens absolut svåraste matcher.

Poäng ikväll och hoppet lever vidare.

trist att Bagnack hamnat i frysboxen jag personligen gillar inte Juste som mittback han är ju högerspringare.

Kul med Palencia vår egen Lahm som får fortsatt förtroende efter en fin insats senast trots att han sov vid ett mål förra helgen.
2015-04-05 16:02
Startelvan för B-laget

Suárez
Palencia - Juste - Edgar Ié - Gimaldo
Patric - Gumbau - Halilovic
Adama - Munir - Sandro

Samper på bänken...

Avspark 17.00, stream i länktips
Barcelona Gabriel
2015-04-05 15:57
Lion24 Jag kan delvis köpa ditt resonemang men det du glömmer med just Madrid och Barcelona är att just de här två lagen förmodligen hade haft flera "walk in the park"-vinster med tennissiffror även om de spelade i PL. Dessa två lag, tillsammans med kanske Bayern München när dem har alla spelare friska har en mördande offensiv och de allra främsta och absolut bästa fotbollsspelarna i världen, eller åtminstone en väldigt stor majoritet av de bästa spelar i ett av de här 3 klubbarna. Topp klubbarna i Premier League har inte samma kvalitée och klass på deras bästa spelare som Real Madrid, Barcelona och Bayern har, därför blir det också jämnare fighter. Men jag kan delvis köpa ditt resonemang om psykologi, för du har rätt när du påstår att lagen i Spanien oftast ger upp när de första 2-3 målen börjar rulla in, men det har också väldigt mycket att göra med att klass skillnaderna är så stor på lagen när Barcelona och Real Madrd har en bra dag på jobbet. Det hade varit på precis samma sätt i Premier League tror jag.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2015-04-05 15:53
Imponerade av Real trots motståndet. I form är de ruggigt farliga , men just nu är det skitsamma om de vinner med 9-1 i varje match som återstår i ligan.

För vi har det i egna händer, så jag skiter i hur många mål Ronaldo gör eller hur mycket de vinner med. Vi vann den viktigaste matchen förra omgången och om våra spelare gör sitt har vi ligan.

Tuff match ikväll , hoppas Xavi får starta och att vi inte visar upp lathet eller någon semesterform. Tycker det varit för mycket lall-lall under landslagsuppehållet.
Barcelona LeoMessi
2015-04-05 15:42
Lion24 Kan bara hålla med dig. Var det inte pellegrini som vilade typ 7-8 spelare mot real när han tränade Malaga? För han ansåg att dom inte hade en chans. Och han tog sig till kvartsfinal med det laget också...
Barcelona Lion24
2015-04-05 15:11
Gabriel

Kom ihåg att det viktiga i min poäng är psykologiskt, inte själva taktiken eller tekniken för det är en stor skillnad men psykologiskt så är det en extrem skillnad. Ligger Granada eller Malaga under med 2-3 bollar första 30 så är det fullständigt kört. Dom vill inte ens tänka tanken att 1 mål faktiskt kan skapa nånting, bl a energi som gör så att man klarar av att hålla ner siffrorna. Jag anser att det här har med kultur att göra. Här i norra Europa är man mer ''stabila'' (NÄR DET GÄLLER FOTBOLL, vill absolut inte bli missförstådd) medans det är lite lamare ( i brist på bättre ord) i sydeuropa. Jag vet att du är halvspansk Gabriel och jag menar inget illa, jag tror du förstår min poäng, det är precis likadant där jag själv kommer ifrån. Eller vänta, där jag kommer ifrån så är man mycket ''lamare'' i psyket när det enbart eller fotboll (allt annat också för den delen men det är en annan sak).

Skillnaden mellan United-Arsenal = 8-2 är att inför den matchen så höll man United som knappa favoriter, annars skulle det kunna gå hur som helst. Men när Barca/Madrid spelar en hemmamatch mot de flesta lagen i vår liga så frågar man inte om man är favoriter utan då är frågan istället: hur många mål kommer dom att göra? Hur många mål kommer Messi/Cristiano göra? Blir det 5-6 noll eller ''bara'' 2-3 noll?

Problemet är att de spanska lagen oftast ger upp innan dom möter de stora. Det behöver man inte göra, oddsen är inte på ens sida när det gäller vinst men varför inte gå in och ge 100%? Bara gå in och kriga? Jag anser också att La Liga är bättre än Premier League men jag anser att det är svårare att vinna en match i Premier League än La Liga eftersom spelarna i PL har ett helt annat psyke än spelarna i Spanien har. Sen hur du eller någon annan får ihop det jag skrev vet jag inte :).
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-04-05 14:50
5 goals in a single game after scoring just 3 on the last 8 Liga matches. But I’m sure he’s the best on the World again, right? Messi scores hat-tricks against Madrid (2 times) Arsenal, Atletico, Brazil NT... Cristiano does it against Granada, Almeria... ???
Barcelona Andresito
2015-04-05 14:48
@Barcelonistas:

Haha hoppas du skojar. Real Madrid har haft en katastrofal period, och senast en förlust mot värsta rivalen. Och du vill att de ska vara nöjda och spela av matchen när de kan fortsätta att förbättra självförtroendet?
Säger det igen: Les Rambles El Pasillo light.
Barcelona Barca4life98
2015-04-05 14:46
Vann inte Bayern med typ 8-0 mot Hamburg?
Barcelona enkos
2015-04-05 14:39
Messi kommer att göra 5 mål mot Almeria på onsdag
Barcelona Gabriel
2015-04-05 14:36
Lion24 Calm your titties, haha. Granadas prestation pratar knappast för hela den spanska ligan, de kommer att åka ner till segundan där de hör hemma. Spanska ligan är överlägsen Premier League. Manchester United - Arsenal, 8-2 anyone?
2015-04-05 14:34
Ser att Ronaldo är tillbaka från knäskadan, får se hur länge han håller denna gången innan han drar på sig en ny... 9-1 alltså. Påminner om när Pep krossade Almeria på bortaplan med 8-0. Händer alltid nån gång mellan varven.
Barcelona LeoMessi
2015-04-05 14:32
Lion24 Problemet med spanska lag är att om läget börjar bli hopplöst så skiter dom i att kämpa. Dom känner att det är ingen idé att trötta ut sig och det är lika bra att släppa in 9 mål eftersom dom ändå inte skulle vinna. Det är som du säger, det är den psykiska biten.
Annons: