/spanien/barcelona/forum/2832.aspx/spanien/barcelona/forum/2832.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ali G
2015-05-02 16:06
Neymar asså..... Pinsam.
Barcelona S.Eto'o
2015-05-02 16:05
Haha vilken match!! Skulle redan ha stått 2-0
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Katalano
2015-05-02 16:03
Liunil Masse

Hur hittar du Django's stream. Jag blev prenumerant förra matchen, men på hans kanal ser jag ingen aktivitet alls.
Barcelona NoGo™
2015-05-02 16:02
Fan Neymar den ska sitta!! Vi har inte råd med massa missar!
Barcelona Rambla~
2015-05-02 16:02
Är det verkligen så smart att starta med starkaste elvan? Det är ju bra att man inte tar något för givit men samtidigt har vi viktig match på onsdag i CL. Inga skador nu tack.
Barcelona the cameroonians
2015-05-02 15:58
Sägs att det är över 30 grader varmt nere i Cordoba idag. Bra val av matchtid...
Barcelona Kröjf
2015-05-02 15:51
neymar JR Qué?
Barcelona Baronen
2015-05-02 15:51
@Liunil Masse:

Jag älskar dig. Fy fan vad snällt.

Tack till dig med Erik!
Barcelona Liunil Masse
2015-05-02 15:48
@Baronen:

Här :)
Barcelona neymar JR
2015-05-02 15:47
Kröjf Välj valfri Ken-docka skriv in nr, och ta för dig
Barcelona Erik Satie
2015-05-02 15:46
baronen

gå in på dimsports.eu, där är ofta engelska kommentatorer och Ray i synnerhet brukar gå att hitta där.
Länktips: idimsports.eu/
Barcelona Ali G
2015-05-02 15:46
@Davids3:

På vilket sätt är bra att starta starkaste möjliga elva mot la ligas klart sämsta lag? I såna här matcher vilar man nyckelspelare speciellt vår anfallstrio som har matchats hårt den senaste tiden. Hoppas bara på inga skador idag annars är st tränarens fel
Barcelona Kröjf
2015-05-02 15:45
En Voodoo - docka med Ronaldos namn och nummer på ryggen, hade inte varit helt fel. Jag kan varken sticka eller sy. Men sticka synålar i ryggen på den dockan, vore mig ett sant nöje. Detta är ren terapi, om nån nu undrar.
Barcelona Baronen
2015-05-02 15:44
Hej och skål på er.

Söker stream till matchen. Gärna den där Beinsports med Ray Hudson. Jag är en riktig jubelidiot när det kommer till dator och hitta stream så jag vore djupt tacksam för hjälp!

Och tack till de som hjälpte mig i tisdags, oerhört snällt.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-02 15:43
@Suarez9:

Det där man att man köper saker som amuletter för att skydda sig mot onda ögat har ingenting med Islam att göra. Det kommer från olika kulturer och är inget annat än vidskepelse.

Det stämmer att man tror på onda ögat inom Islam. Det är när någon tittar på dig med avund och ont öga när något bra har hänt dig/ska hända dig. Då kan man råka illa ut. Som skydd mot det säger man olika böner och gör sina dagliga böner o.s.v.

Det är inte som du säger att " Om du någon blir glad för dig och säger att du kommer bli rik så får du onda ögat"

Barcelona Heisenberg
2015-05-02 15:31
Jo alltså jag förstår vad det innebär, och kan väl i viss mån köpa att det används som uttryck precis lika mycket som att säga något i stil med "ikväll ler gudarna åt Messi" efter att han pangat in ett hattrick eller två. Det jag menar är att ibland när man läser här så kan man få intrycket av att vissa på fullt allvar tror att det är just deras ivriga optimism, av alla världens sju miljarder människor, som avgör huruvida Barcelona kommer vinna eller inte. Det kan lätt bli tråkig ton om endast pessimism ska premieras.
Barcelona Davids3
2015-05-02 15:28
Riktigt jävla bra att det är starkaste möjliga startelva, så man inte får panik!
Tänk er vilken skillnad det är på Enrique´s tänk nu jämfört med tidigare (R.Sociedad borta).
Barcelona Kröjf
2015-05-02 15:27
Suarez9

Här gäller det tydligen att ha ögonen med sig!! Hade jag missat helt och hållet.
Barcelona Suarez9
2015-05-02 15:24
Bättre kanske och säga kommer från islam! Finns många som köper saker som ska skydda de mot det onda ögat. Det är det blåa ögat man ser överallt i turkiet
Barcelona Suarez9
2015-05-02 15:22
Kröjf och heisenberg Öga är ett uttryck som kommer från arabiska språket. Man tror att om någon är avundsjuk på dig eller ger dig otrolig beröm att det kan ge dig otur och det för med sig att du blir av med det du har fått. Ett exempel du spelar på barca ikväll 10000kr 88 minuten säger fan vad rik du kommer bli så släpper barcelona in ett mål och där blev du 10000kr fattigare. Då ögade jag dig.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-05-02 15:22
@Kröjf:

Vet att på mitt språk (albanska) så är öga synonymt med jinxa.. antar att det i svenska närmast kan översättas med att "ge någon onda ögat"..
Barcelona AndreD
2015-05-02 15:17
@Barcelonismo*:

Varför ska jag komma ihåg det? Vinner jag något på det? Vinner du något på det?
Barcelona Kröjf
2015-05-02 15:16
Heisenberg "Av ren nyfikenhet måste jag fråga: ni som använder ord som "jinxa" och "öga", använder ni bara det som ett uttryck eller tror ni seriöst på det?" "Jinxa" fick jag själv med ålderns rätt googla på för att begripa innebörden av. Men "öga"?! Av närsynt nyfikenhet: Hur kom det ordet in i sammanhanget("kontexten")?
Barcelona Acrobat
2015-05-02 15:12
S.Eto'o: Ja, men jag ska satsa pengar på att Bayern går till final också, så det är lugnt! Jag är helgarderad!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-02 15:12
Alla verkar vara så säker på att vi kommer att vinna mot Cordoba "eftersom om de förlorar ikväll kommer automatisk gå ner till segundan".

90 % av er verkar också vara säkra på att R.Madrid tappar poäng ikväll. Jag tror inte det. Är det något jag har lagt märkt till så är det att när majoriteten här inne tror att våra rivaler tappar poäng så tar de alltid full pott.

Barcelona Ali G
2015-05-02 15:11
Mot Cordoba ska vi bara vinna och gärna stort. De ligger nu längst ner i tabellen med 20(!) poäng och de måste ta tre poäng idag annars blir de relegerade , så vi kan förvänta oss ett aningen offensivt Cordoba.

Idag kommer Bayern förlora då de kommer vila många spelare samtidigt som de möter ett tufft Bayer Leverkusen borta. Jag tror vi gör de tre förluster i rad För Bayern på Onsdag. 360 minuter kvar tills vi säkrar ligatiteln. Visca Barca!!
Barcelona Barca4life98
2015-05-02 15:05
Vi spelar ju på Onsdag och inte på Tisdag så helt rätt att spela med det bästa laget idag.
Barcelona Barcelonismo*
2015-05-02 15:04
Rakitic gör mål idag.. KOM IHÅG VART NI SÅG DET FÖRST
Barcelona Liunil Masse
2015-05-02 15:03
@barcastuff: Barcelona line-up (official): Bravo - Alves Pique Mascherano Alba - Rakitic Busquets Iniesta - Messi Suarez Neymar #fcblive Bra Lucho, alla matcher är som en final och Cordoba ska verkligen inte underskattas.
Barcelona Leo y Cesc
2015-05-02 15:02
@barcastuff: Barcelona line-up (official): Bravo - Alves Pique Mascherano Alba - Rakitic Busquets Iniesta - Messi Suarez Neymar #fcblive
Annons: