/spanien/barcelona/forum/2830.aspx/spanien/barcelona/forum/2830.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2015-04-04 16:12
Arsenal, haha. Den klubben är ren komedi.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2015-04-04 15:44
Bellerin är ett as, han kan ruttna i London. Vi behöver inte såna illojala spelare. Jag förstår inte hur lagen i PL kan visa sådan stor respekt för detta mediokra Arsenal. För helvete, de kan inte låta de rulla runt bollen utanför straffområdet. Var är pressen på bollhållaren? De står ju för fan 1-2m ifrån hela tiden. Snacka in uselt försvarsspel i PL och de påstår att spanska lag inte kan försvara. De låter iaf inte motståndarna få så mycket tid ned bollen som i PL, all tid i världen för den som har bollen och invänta rätt löpningar. Hur kan man låta en medelmåtta som Giroud snurra upp försvarare på läktaren när han gör det med en sköldpaddas hastighet.
Barcelona Amo.38
2015-04-04 15:32
Alla legoknektar a la Cesc kan lämna med huvudet före, vill man inte konkurrera om att få spela i våran vackra klubb har man inget här att göra. Visst han funkade inte hos oss men jag såg aldrig något riktigt kämparglöd i Cecs.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-04-04 15:16
To sum up things: Arsenal got eliminated from CL by the team ranked 4th in France and Liverpool makes Arsenal look like Pep's Barcelona. #PL
Barcelona the cameroonians
2015-04-04 15:15
Sevilla möter Athletic i eftermiddag och Unai Emery har valt att ta med såväl Denis Suárez som Deulofeu (äntligen) i matchtruppen. Dock kommer båda att få starta på bänken. Räknar dock med att båda kommer få speltid. Avspark 16.00.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-04 15:14
Någon som har koll på varför Bellerin lämna? Kände han att han inte skulle klara av att konkurrera med Montoya haha?
2015-04-04 15:00
Can, sturridge och Coutinho är de bästa i Liverpool. Resten är medelmåttiga.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-04-04 14:59
@Treyh:

Varje gång jag tänker på Douglas nuförtiden så skrattar jag bara.
Jag t änker, varför inte jag, det kunde ha varit jag som värvades av Rosell juntan ??? Jag skulle inte ha nåt emot att hänga med Messi, Neymar, Masken, Suares, Pique och snacka om lönen.

Sen tittar jag på Victor Bellarin som Arsenal har snott från oss. Då blir jag deppig igen.. Det är så tragisk så att man bara skrattar åt det ...
Barcelona Treyh
2015-04-04 14:55
Det är nått med Douglas som är lite roligt tycker jag. Ingen fattar varför just han värvades. Ingen vet varför. Han får hänga med de bästa spelarna i hela världen och den bästa spelaren genom tiderna. Han får en fet lön och är nog nöjd med sitt liv. Han kommer säkert inte får en endaste minut men det struntar han nog i. Vilken livsnjutare alltså =) Och ja varför Douglas av ALLA? Det finns så många PROFFS som drömmer om att spela för Barcelona. En som säger att han skulle simma över Medelhavet för att få spela för oss haha. Av alla så väljer den här styrelsen Douglas hahaha. Han är fan king! Och den här styrelsen är ett skämt. Man kan inte klandrar Douglas dock.

Det sägs ju att man bara får en chans i livet att spela för Real Madrid eller Barcelona. Suarez drömde om att få spela för Barcelona. Gerrard sa till Suarez att om du prestera och vinner guldskon så kommer Barcelona att ringa dig. Det var exakt det han gjorde. Vad har Douglas gjort? =) Har han ens nån landskamp? =)
Barcelona Amo.38
2015-04-04 14:47
PL lurar ögonen , När Alexis spelade hos oss såg ut som Bambi på hal is. Nu i Arsenal och PL ser jag en helt annan spelare. Cesc , Bale , Suarez listan kan göras lång.
Barcelona Junta Dimision
2015-04-04 14:39
Fin balja av El Tocopillano!
Barcelona BARCA-més que un club
2015-04-04 14:34
Liverpool hade läge att göra första målet när Markovic kom fri med sterling 2 mot 1 va gör Markovic missar en öppen passning till Sterling haha, sen så
gör Arsenal 3-0 snacka om att kunna sova gott idag för Markovic

Liverpool skämmer ut sig totalt måste vara fiasko säsong för dom ut fron Cl och nu når man inte ens CL kval ops.
Barcelona Messidinho_10
2015-04-04 14:34
Jag älskar Alexis så synd att vi sålde honom. Lojalare spelare får man leta efter, ger alltid 100%!!
Barcelona Barcanist
2015-04-04 14:21
Barcelona Barcanist
2015-04-04 14:13
Arsenalfansen håller upp en banderoll med "You can't buy class". Kul, tycker jag som observerat att de inte har en enda engelsman i startelvan....
Barcelona Barca4life98
2015-04-04 14:11
Andresito Kan man få in både Pogba och Oliver Torres så är jag nöjd!
Barcelona Andresito
2015-04-04 14:10
Barcelona have made a 70M bid for Paul Pogba (22). Juventus open to accept, player would stay until 2016. Pogba wants higher salary. [sport]

Åh vilket överpris. Med Mino kommer han få en riktigt saftig lön också.
Hoppas det bara är propaganda för nuvarande ledning.

Tror inte att ett mittfält med Rakitic - Sergio - Pogba hade fungerat. Väldigt dynamiskt, men det är inget mittfält man kontrollerar matcher med.
Barcelona Barca4life98
2015-04-04 14:04
NoGo Ja, när man har spelare som Markovic på plan! Herregud hur kunde dom köpa honom ens? Tycker han har varit urdålig hela säsongen.
Barcelona NoGo™
2015-04-04 13:45
@Barca4life98:

Arsenal vinner!
Barcelona Barca4life98
2015-04-04 13:29
Vilka tror ni på i matchen mellan Arsenal och Liverpool?
Barcelona Gabriel
2015-04-04 12:01
Tycker att det är intressant all denna hype kring Marco Verratti här inne på Les Rambles. Att det är han som borde ersätta Xavi. Men gångerna jag sett italienaren spela så har han visserligen visat upp ett stort register vad gäller bollkontroll, teknik och passningsspel, men han har aldrig visat sig vara den typen av mittfältare som tar kontroll över matchbilden och dikterar tempot efter hans egna tyckande. Verratti är en teknisk och bollskicklig mittfältare, men han är inte den typen av spelare som automatiskt tänker possession, possession, possession. Då är jag isåfall mycket mer imponerad av Oliver Torres som mittfältare, som känns mera spansk och mer lik Xavi i sin spelstil. Nu är det också sant att Verratti fortfarande är ung och kommer att utvecklas, det gjorde liksom även Xavi, men även i unga dar kunde man se Xavis fotbollstänk på planen där han dikterade tempot i matchen. Jag har bara sett Verratti spela en match som verkligen imponerade på mig och det var PSG's match mig Chelsea på SB, och jag tycker inte heller att man ska glömma bort att Chelsea faktiskt tillät PSG och Verratti dominera och äga matchbilden som man gjorde då Mourinho, till sin trogna vana, valde att gå hem med hela laget och försvara avancemanget. Jag är väldigt tveksam till hur "dominant" Verratti hade varit om Chelsea faktiskt tillämpade en annan matchplan och istället valde att gå upp i press och mötte PSG head on istället för att fegspela som man gjorde. Jag säger inte att Verratti inte är talangfull och har potential, jag säger bara att jag inte fått intrycket av att han ska kunna vara Xavis ersättare då Verratti inte är en liknande spelare. Ofta känns det som att man i det här forumet blir desperata i jakten på att hitta ersättare till våra legender och inbillar sig att just "den där" spelaren är en kopia. Det känns sådär med Verratti, och det var samma sak med Danilo som folk intalat sig är den nya Alves. Titta på Verratti, studera honom. Nu menar jag inte de uppenbara sakerna som bollkontroll och teknik, för dem vet vi att Verratti redan besitter, jag menar snarare hans spelstil, hur han rör sig runt planen och visar sig spelbar, hur och vart och när han väljer att passa bollen, hur han positionerar sig efter en passning. Titta på honom, sen titta och studera en ung Xavi. Ni kommer att se rätt så stora skillnader. Med detta sagt finns det en stor risk att vi aldrig kommer att hitta den exakta kopian av Xavi, han är unik. Man får helt enkelt välja det bästa alternativet som finns, och jag tycker att det finns bättre alternativ än Verratti för det men det är bara min åsikt.
Barcelona Vampíro
2015-04-04 11:55
Former captain Carles Puyol (36), who retired last year, has recovered from his knee injury and could join New York City or Qatari team [md] Nej.
Barcelona Neymar11
2015-04-04 11:32
Vi ska inte leta efter kopior, utan spelartyper som utvecklar vårt lag. Släpp det som har varit och blicka framåt
Barcelona 1.70-ligan
2015-04-04 11:22
@Liunil Masse:

Barcelona kan aldrig ersätta Xavi med en likadan profil och ska enligt mig inte ens försöka. Allt hade blivit en sämre kopia
Barcelona Leo y Cesc
2015-04-04 09:53

@barcastuff: Joe Hart (Man City): "We’re not in awe of Messi, but you've just got to be honest... We came off the pitch talking like children." [bt]

Världsstjärnor möter Messi och alla avgudar honom.

Alla stora spelare njuter av Messi som den bäste någonsin och det gör jag också :)
Barcelona Gabriel
2015-04-04 04:15
Iturralde González, den föra detta spanska domaren som bland annat dömde 5-0 vinsten för oss i el Clasico, försökte sig på ett skämt angående Xavi, som dock backfired. På sin personliga twitter lade han upp en bild på sig själv där han klipper sin gräsmatta med texten: - Hemma och tar det lungt när jag plötsligt får ett samtal som säger att Xavi kommer på besök till midag imorgon. Ja, då återstår väl bara en sak nu. Han fick efter detta ganska så mycket skit från fans på sin twitter sida, där han då lade ut ytterligare en tweet med texten: - Det är uppenbart att visa personer antingen inte har ett sinne för humor eller lever ett väldigt tråkigt liv. Kan ärligt talat inte mer än att hålla med honom, så illa var det inte. Han gjorde det uppenbarligen med glimten i ögat och personligen tycker jag det var rätt så skönt gjort av honom. Han menade knappast något illa.
2015-04-04 03:59
En liten tå skada på Messi var nog det bästa som kunde hända. Han fick en omväxlande semester med grabbarna i landslaget, fick två veckors vila och nu återvänder han spelsugen och utvilad i rätt tidpunkt. Celta borta, Almeria hemma och PSG borta. Grym uppladdning för att hitta formen inför psg.
2015-04-04 03:53
Isco är en fantastisk spelare och Madrid supportrarna ska stolta över att ha honom. Vad som är oroväckande är den här ledningens tillkortakommanden. Att man inte kan se det uppenbara. Isco är och har varit Iniestas ersättare sen 3 år tillbaka. Alla kunde se det, hela Spanien kunde se det men inte vår ledning. De lät Madrid köpa honom för ynka 25 miljoner euro. Rea pris i dagens marknad för en ung mega talang som honom. Vad vår ledning kunde dock se var, Lord Song för 19 miljoner euro, Mathieu för 20 miljoner plus skatt, när man betalar utköpsklausul och Lord Vermaelen för 16. Sist men inte minst Douglas som är inte boven i den här röran. Vår scouting verksamhet och rådgivning av spelarköp är under all kritik. Allting har fallit samman under Rosell och Barto. Dessa värvningar förklarar saken. De kan bara se stora namn.
Barcelona Barcanist
2015-04-04 03:15
@LeoMessi:

Haha shit, snacka om att idag vara totalförändrad i jämförelse! Alla tatueringar, håret, öronoperationen, örhängena. Wow!
Barcelona Liunil Masse
2015-04-04 03:01
Pogba är grym och har allt för att lyckas i Barca men är han verkligen vad vi behöver? Pogba är mer en Iniesta typ av spelare än Xavi. Det är ju en ersättare för Xavi vi måste fixa, en spelare som får Barcas spel att ticka. Verratti har alltid varit den bästa ersättaren till Xavi i mina ögon och det är en sån typ vi behöver, inte Pogba.

Annons: