/spanien/barcelona/forum/283.aspx/spanien/barcelona/forum/283.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona wallmannen
2016-09-10 23:17
@Femnoll
Haha, ja Perlskog ska fan inte komma undan heller.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Tiki-Taka
2016-09-10 23:14
Förlusten skall skyllas på mascherano. Fy fan vilka jävla tabbar vid båda målen....fy fan vad han suger!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El_Jefe (Heisenberg)
2016-09-10 23:13
Bara att starta men så många bänkspelare skickar signalen att det förväntas bli en "walk in the park". Ärligt talat, det såg ju bedrövligt ut. Hade vi förlorat likt den match vi spelade förra säsongen (förr-förra?) där vi hade typ 5 skott i virket så är det en sak, det är bara otur. Men att skapa så lite och ha ett så överjävligt bedrövligt försvar? Fan, och denna match har man väntat 2 veckor på.
Barcelona Skurhink
2016-09-10 23:06
Ronni jr : Man ska givetvis rotera! Inget snack om saken! Och givet motståndet så är ju våran bänk nu bättre än alla lag i ligan förutom Madrid klubbarnas bästa elvor. Att alla underpresterade hänger ju ihop med laguttagningen. Lucho roterade huvudlöst och det kostade 3pinnar.
Barcelona Femnoll
Ok. Här kommer sågningen! Cillessen - Såg väl inte jättebekväm ut ikväll. Inte konstigt heller så sätt men han fick mig ändå att sakna ter Stegen ännu mer. Vidal - Gjorde han ens ett rätt? Sätt Agbonlahor på högerbacken och det hade sett likadant ut. Sälj av och köp in Bellerin som backup till Sergi Roberto. Nästan så man saknade Lord Douglas ikväll. Mascherano - aka luftsparkaren. Det är sånt som händer, men när man ställer upp en backlinje med Digne Mathieu Mascherano Vidal så blir alla misstag dyra. Mathieu - Såg också trög ut vid Masches luftspark. Borde satt sin chans direkt efter målet. Digne - Skötte sig helt ok. Såg dock ut som världens bästa ytterback när man jämförde hur det såg ut på högerbacken ikväll. Busquets - Dags att vakna, det är inte juli längre! Säsongen har startat och han borde bänkas om han inte höjer nivån. Denis Suarez - Ingen bra match för honom, men jag är övertygad om att han kommer att bli en väldigt användbar spelare för oss så småningom. Rakitic - Gjorde sitt jobb som vanligt. Arda - Helt ok men jag ser honom hellre ute på vänsterkanten. Paco - Kvällens Ronaldo! förutom att han inte fick en rad på livescore. Totalt osynlig. Neymar - Shit vilken bollkontroll han har. Och shit vad ineffektiv han (och resten av laget) var. Avbytare - Messi ville mycket och gjorde ändå avtryck. Iniesta såg okej ut. Suarez syntes iaf i tv-rutan, vilket inte Paco gjorde. Lucho - Rotation är en sak. Men att ställa upp Digne - Mathieu - Mascherano - Vidal i en backlinje när du är Barcelona är idioti. Pique ska hädanefter spela ALLA matcher. Roberto också. Även om kvällens startelva ska slå Alaves alla dagar i veckan så får man ändå ha i beaktning att det blir förvirrat när du byter ut 7st ordinarie spelare. Hela Barcelonas spel baseras på Messis skicklighet, inte hela kanske men ni fattar vad jag menar. Då kan man inte bänka Suarez, Iniesta, Pique och båda våra ytterbackar också. När endast Rakitic och Neymar är dom man sitter och hoppas på så anser jag att Lucho gör fel. Visst, vi fick en del chanser och hade vi satt dom och om Cillessen hade gjort två vassa räddningar istället för att släppa in så hade det kunnat bli 4-0 och man hade inte klagat så mycket. Men nu blev det inte så och det ska Lucho ha skit för. Sen gjorde Alaves det bra, men det ska inte spela någon roll när dom möter Barca borta. Perlskog - Ja, han ska fan inte heller komma undan. Han satt matchen igenom och beklagade sig över det mesta som hade med Barcelona att göra som om han vore ett Arsenal-fan. Men det är nog ändå inte riktigt där skon klämmer. Jag tror mer att det handlar om att han känner sig "petad" av Viasat som får sitta och kommentera spanska ligan ensam en lördagkväll från en inspelningsstudio och inte vara med dom stora pojkarna som syns i rutan, har sidekicks och tv-sänd studio, är på plats och kommenterar Premier League där Viasat lägger allt sitt krut, som dessutom har fler tittare än en trött jävla Barcamatch som "bara spelar i sidled". FUCK YOU Robert. Rätt åt dig, du bittre jävel! Och för att avrunda. Såna här skitmatcher kommer då och då. Nu gäller det för laget att lyfta sig och för oss supportar att fortsätta stötta. Visca!
Barcelona enkos
Några här som tänker fel. Visst är våra reserver individuellt bättre än Alaves men när du skickar ut 8 man som aldrig spelat tillsammans tidigare mot ett ihoptspelt lag som Alaves ja det är skillnaden. Då krävs högsta nivå för att slå även sämre lag på pappret. Redan innan matchen hade jag en dålig känsla att det kommer gå dåligt . LE tydligen trodde att han kunde leka på sitt naiva sätt och gick på en ny minna. au drar hur många som krävs för att kicka honom.
Barcelona Blaugrana91
2016-09-10 23:05
Ja, vissa här verkar ju uppenbarligen ha gett upp ligan redan, om ni mår bättre av det, fine gör det. Jag trodde att man som supporter till modern tids bästa klubb trodde lite mer än så på sitt lag, men jag hade kanske fel. Ger ni upp saker i livet på samma sätt så fort minsta lilla motgång dyker upp? Det är verkligen allt eller inget med vissa personer här, i ena sekunden är vi världsbäst och så fort minsta lilla motgång dyker upp är Enrique värdelös, laget håller inte och vi kommer inte vinna något... Jag skrattar fortfarande åt påståendet som många kom med för ett tag sen i diskussionen till klubbens kommersialisering. Där hävdade man utan invändning att man mycket hellre skulle ha ett Barca utan tröjsponsor och utan titlar.... Som sagt med tanke på hur vissa här reagerar efter en förlust så kommer jag fortsätta att skratta åt det påståendet. Nåja jag kommer fortsätta att tro på laget och att vi kan ta alla titlar. Tack för mig på ett par dagar...
Barcelona El Pistolero #9
2016-09-10 23:02
This is where I expect more from Lucho. When things won't go our way, change something tactically. He rarely does it. Detta är så sant. Världslagstränare gör alla förändringar förutom vår? Lucho drag är att sätta in en halvskadad Messi o hoppas han löser det. Fy fan Las Palmas tränare är lätt bättre taktiskt än Lucho.
Barcelona Barcelona y Ars
2016-09-10 22:58
Kiko Femenia är trogen lyssnare till detta klipp.
Därför gick det som det gick, nu har ni svaret.
Barcelona Reymar
2016-09-10 22:58
@Himne del Barcelona:

Vi hade två skott på mål, det lägsta vi haft på väldigt länge. Ni kan skylla på rotationer men jag är inte säker på att vi hade vunnit med MSN från start. Den nonchalansen och gåfotbollen tillsammans med junior misstag i försvaret leder självklart till en förlust. Senast vi visade upp denna nonchalans var i senaste clasicon och vi vet alla hur det slutade.

Barcelona Shanghai
2016-09-10 22:57
Real Madrid förlorar aldrig på hemmaplan, det är tabu och inte mot nykomlingar. De kan kanske tappa poäng på Bernabeu mot oss och Atléti men sådana lag de slaktar med 6-7 baljor. De skulle även vinna med brutna ben och bundna ögon. Jag kan ta upp flera matcher där vi torskat eller förnedrats på hemma- och bortaplan mot sämre lag. Spelarnas j*vla inställning dödar mig.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2016-09-10 22:56
Det må vara en usel elva jämfört med vår bästa möjliga, men nivåmässigt ska skillnaden mellan den elvan och alaves vara minst lika stor som skillnaden mellan den och vår bästa.
Det är fan inte första gången vi roterar i laget i lite enklare matcher och allt som oftast går det hur bra som helst, idag presterar INGEN av de 11 spelarna så därmed en mycket välförtjänt förlust
Barcelona wallmannen
2016-09-10 22:54
Haha, ja för många retards på planen blir sällan bra.
Barcelona El Pistolero #9
[QUOTE=Blaugrana91]Och hur vet du att Real inte kommer tappa poäng mot sämre lag på hemmaplan? Dem höll på att tappa poäng förra omgången mot Celta. [/QUOTE] Skillnaden är att när RM gör en dålig match på hemmaplan så skapar man ofta många chanser o allt som oftast vinner matchen också. Det vi fick se idag var det värsta jag sett från Barça sen Tata-tiderna. Vi skapa för fan nästintill ingenting alls, helt bedrövligt. Man har sett fram emot Barça i två veckor o detta får man se?!
Barcelona enkos
Lucho har inga kullor att bestämma. Han är så svag och feg för att leda ett lag som Barcelona för alla skiter i honom och det är hur tydligt som helst med inställningarna match efter match. Jag minns inte när vi haft en sån dålig tränare.
Barcelona Skurhink
2016-09-10 22:52
Ronaldinho jr : Att spela Arda till höger överhuvudtaget va en usel ide! Att han sen får bilda kant med Vidal? Masche och Marlbro? Räcker det inte med ett reatard, med både Digne och Vidal? Det är en uselt kombinerad 11 i mina ögon!
Barcelona wallmannen
2016-09-10 22:51
Jaha, Barca skänker ju bort matchen... Speciellt det andra målet. Enligt mitt sätt att se på saken hade Barca tre 100-procentiga målchanser. Neymars nick i slutet på första halvlek, Mathieus närskott samt Messis läge i slutet. De ska vara mål där.
Barcelona Lion24
2016-09-10 22:48
Det handlar inte enbart om att man förlorar mot nykomlingarna, fotboll är fotboll och allt kan hända. Problemet är vilken äcklig, vidrig och framförallt nonchalans som de flesta spelare visar på planen. Jag sa det här i våras och säger det igen: spelarna i FC Barcelona är fotbollsproffs på deltid. Man kan inte hitta något liknande nån annanstans på den här planeten. Jag har aldrig sett såna olojala, nonchalanta men framför allt oprofessionella spelare i Barca. I dagens Barca så styr spelarna mer än någon annan upplaga. Dom här spelarna får ständiga lediga dagar, dom får missa träningar och matcher för att fira födelsedagar, dom får använda sociala medier utan någon som helst krav eller regler där en lagkamrat kan håna en annan framför tusentals supportrar. Det yttersta ansvaret ligger alltid på tränaren och i det här fallet är det mer tydligt än någonsin.

Jag tror att Luis Enrique har blandat fotboll med andra sporter som friidrott och cykling. Tänk dig att du som spelare får ''vila'' en match, sen får du två dagars ledighet, hur ska du någonsin kunna få upp matchtempo eller rytm med denna extrema och massiva rotationer? Tror folk verkligen att bredden på våran trupp var ett problem? Jag ber om ursäkt för det jag säger men om man tror det så har man väldigt mycket att lära om fotboll. Du kan ha 22 världsstjärnor i truppen och ingenting förändras så länge Lucho inte ändrar sitt tänk. Jag trodde inte att jag skulle säga det här tidigare men egentligen har jag inga problem med taktiken, utan det är nonchalansen inom alla delar i klubben, från spelare till tränare. Dom verkar tro att fotboll på den här nivån är enkel. Spelarna i klubben måste vara under kontroll! Jag känner att vissa spelare verkar se sig själva som större än klubben och dom tar mer plats än hårt arbetande spelare.

Paco, Digne eller Andre Gomes kommer inte lösa alla problem bara för att man har bättre spelare på bänken. Det gäller att spelarna återigen får känna sig som heltidsproffs genom att spela matcher och träna, träna och träna. Men Lucho tror att det är smartare att ge spelarna ledigt. Faktum är att det blir tvärtom då spelarna får en mycket längre återhämtningsprocess. Jag som en amatör fattar helt ärligt talat inte hur Lucho tänker. Det är dags för Lucho att visa bollar och bestämma! Sätta upp regler med en extrem disciplin. För mig är professionalism och disciplin bland det viktigaste jag vet inom fotbollen. Ingenting kommer att förbättras så länge Lucho ger spelarna så stor makt och så länge han håller på med sitt skeva ''vila'' tänk där spelare massroteras och vilas!
Barcelona enkos
2016-09-10 22:45
Håller med. Real kommer aldrig att tappa poäng mot lag som Alaves hemma. ingen chans. De kommer krossa Alaves med 7-0.
Barcelona Acrobat
2016-09-10 22:45
Blaugrana91: De vann mot Celta Vigo. Där har du skillnaden. Jag kan bara inte se hur Real skulle förlora mot Alaves på hemmaplan. Det kommer inte hända! Det är få lag som kan plocka poäng från Real. Barca har satt sig i en mycket komplicerad situation.
Barcelona enkos
2016-09-10 22:44
Såg ni också hur idioten kastar in Suarez utan att han inte ens hunnit värma upp sig direkt efter 1-2 målet. Tur att han inte skadade sig för det vara bara det som fattades .
Barcelona Blaugrana91
2016-09-10 22:41
[QUOTE=Acrobat]Blaugrana91: Ja, Real kommer tappa poäng, men inte på hemmaplan mot nykomlingar. Det är sådana förluster som är förödande! I en liga där topplagen (Real och Barca) tappar poäng i så få matcher så har man inte råd med sådana här förluster. Om två omgångar möter vi Atletico och som det känns just nu så är vi 6 poäng bakom Real då. [/QUOTE] Och hur vet du att Real inte kommer tappa poäng mot sämre lag på hemmaplan? Dem höll på att tappa poäng förra omgången mot Celta.
Barcelona enkos
2016-09-10 22:41
Någon som skrev häromdagen att vi har truppen till trippel och att vi kan tom gå obesegrade under hela säsongen.. Ja pp förlust redan i o gång tre mot en nykomling som å sin sida vann sin första match.
Detta är också något som väntar tar oss i CL också med en naiv och dum tränare kombinerat med en dålig dag och åka ur i kvartsfinal. Vinner vi en av de tre titlarna ska vi vara nöjda.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2016-09-10 22:38
@Skurhink:

Varken Messi, Suarez eller Iniesta var ju i dugligt skick för 90 min, likaså pique och roberto. Han går efter din teori att inte "ha för många stjärnor vilande" och spelar med en neymar som inte heller är 100%. I mina ögon det enda felvalet idag.

Att sedan spelarna som är på planen inte kan prestera när de väl får chansen är inget annat än katastrof. Ska vi vara laget som förlitar oss på att messi eller suarez frälser oss varje gång eller ska vi vara ett lag där den som står på planen gör sitt jobb till 100%?

Jag håller fast vid att jag hade startat i stort sätt likadant, inte minst med CL-match runt hörnet. Däremot kan ju spelare som vidal och digne rannsaka sig själva och fundera på, vad fan de höll på med?
Barcelona Shanghai
2016-09-10 22:38
Ni som kritiserar Luis Enrique för att han roterade, seriöst hur resonerar ni? Dessa spelare han befogar över och elvan han bakade idag är inte från division 3 - utan dessa är landslagsspelare. De har en stor lönesumma, så vilja kan vi fansen kräva av de, kämpa in det sista, döda er för klubben, men de här spelarnas inställning var långt ifrån våran värdering. Det som jag gillar med Real Madrid är att även om de ligger under mot sämre lag med 4-0, de ger aldrig de krigar och kommer tillbaks även om det stod bars 1 minut av matchen.
Barcelona Blaugrana91
2016-09-10 22:37
[QUOTE=El_Jefe (Heisenberg)]Det var ju så här LE gjorde hela första halvan av hans första säsong - roterade in absurdum men inte fan verkar han ha lärt sig något av det. Sedan kom förra säsongen och då roterade han inte alls. Ska det vara så jävla svårt att hitta ett mellanting?! [/QUOTE] Nu vann vi ju dock trippeln hans första säsong och förra året hade vi ju i princip inga spelare att rotera med. Med facit i hand kan vi ifrågesätta valet att rotera så många spelare idag, men samtidigt då har vi så bra spelare i truppen så B-laget ska slå Alaves... Problemet var inställningen samt att lagkemin inte funkade för fem öre. Sedan gjorde Alaves en stark insats defensivt.
Barcelona Acrobat
2016-09-10 22:37
Blaugrana91: Ja, Real kommer tappa poäng, men inte på hemmaplan mot nykomlingar. Det är sådana förluster som är förödande! I en liga där topplagen (Real och Barca) tappar poäng i så få matcher så har man inte råd med sådana här förluster. Om två omgångar möter vi Atletico och som det känns just nu så är vi 6 poäng bakom Real då.
Barcelona Himne del Barcelona
2016-09-10 22:36
Det mest deppiga är att Alavés inte behövde ha en sådan dag när man har stolpen med sig eller målvakten gör sin livs match. Vad skapade Barcelona egentligen på 93 minuter hemma på Camp Nou mot en nykomling? 13 hörnor? Svårt att förstå oavsett startelvan. Helt oacceptabelt att Alavés inte behövde svettas mer för segern.
Barcelona grande jw
2016-09-10 22:36
Förlusten sved som fan men att tvingas höra på Robert Perlskog samtidigt som Barcelona spelar sin sämsta fotboll på år och dar så blir jag så tokig att jag nästan slår sönder hemmet. Han provocerar mitt lag, mina spelare, säger allmänt korkade saker hela jävla tiden. Jag vet inte hur han kan få kommentera på 'storsatsande' Viasat.

När det är 3 minuters tilläggstid så drar han en rant om Suarez och hur osportslig han som man ska tvingas lyssna på.. När han är klar med detta och 3 minuter har gått på övertiden så säger han "Jag vet inte vad domaren väntar på"... Glömde han att det sprang in snubbe på planen som tog bort en minut av tilläggstiden? När man sitter där upp i varv i soffan, hejjar och tvingas höra honom så blir man nästan skogstokig.

MUTE Perlskog. Aldrig mer igen. Han förstörde min lördagskväll.
Barcelona DM1982
2016-09-10 22:34
[QUOTE=Corazon]Jag kan inte släppa Aleix Vidal [/QUOTE] Han var fan riktigt dålig ikväll. Känns som att det är så enkelt att han helt enkelt inte platsar i Barça.
Annons: