/spanien/barcelona/forum/2828.aspx/spanien/barcelona/forum/2828.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Liunil Masse
2015-04-05 20:27
Längesen man var så här taggad, vi har revansch att utkräva från senast!

Tråkigt att Xavi inte startar men förståeligt. Rafinha är framtiden. Xavi är den framtida tränare för världens vackraste klubb om ett par år :D
Barcelona Erik Satie
2015-04-05 20:26
dinho Sorry. Är bara så irriterad på media som hyllar honom istället för framspelarna och alla fanboys som säger att han är världens bäste (med risk för att jag själv låter som en). Jag vet faktiskt inte hur jag ska göra för att lugna ner mig. Förlåt om det går överstyr. Självklart sätter jag barca allra först. Men jag blir alltid lika nedbruten när ronaldo hyllas oförtjänt. Jag blir bara så djävulskt arg och vet inte vart jag ska ta vägen. Här kan jag i alla fall skriva av mig lite. Ronaldo får gärna göra hur många mål som helst, bara barcelona vinner. Jag vet att det är många som stör sig, men jag vet helt ärligt inte vad jag skall ta mig till och skriver då här. Det gör mig i alla fall lite lugnare. Men visst, jag förstår mycket väl.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona dinho the artist
2015-04-05 20:14
Erik Satie
Jag tror, med handen på hjärtat, att du hejar på Messi. Inte på klubben han spelar i. Kan du skriva n å g o t annat någon gång? Ja, vi tycker Messi är bäst. Räcker inte det?
Barcelona ( Xaviesta )
2015-04-05 20:07
Någon som har koll på när Xavi fick starta senast? Jag minns inte längre. Visst får han hoppa in emellanåt när vi eftersträvar bibehållen kontroll 70 minuter in i enstaka matcher men när det gäller startelvan verkar han vara fjärdevalet bakom Iniesta, Rakitic och Rafinha. Tradigt att allt har sina cykler och att människan måste åldras. En sann mästares epok går mot sitt slut..
Barcelona Baronen
2015-04-05 20:03
Kul med Rafinha från start! Tror fan nästan jag gillar honom mest av våra mittfältare. Tror vi kan få det riktigt tufft i kväll. Att ligan ska vara avgjort är total missuppfattning. Avståndet kan i kväll mycket väl stå sig på blott en poäng.
Barcelona Z_Z
2015-04-05 20:00
Koeman92

Tror du syftar på Southampton mot Sunderland. Men ja, det är inte den jämnaste och även om den nu skulle vara det så säger de ingenting då topplagen är tämligen värdelösa i europeiska mått mätt.
Barcelona Culé since 97
2015-04-05 19:49
Fan vad gött har kanal på hotellrummet! Tack för svaret cameroonians :)
Barcelona the cameroonians
2015-04-05 19:48
Barcelona line-up (official):
Bravo - Alves Pique Mathieu Adriano - Rafinha Busquets Iniesta - Messi Suarez Neymar

Raffe mot sina gamla lagkamrater.
Barcelona koeman92
2015-04-05 19:47
@Chrisicito:

Vill minnas att även Sunderland slog Stoke med 8-0 för inte så länge sen. Två lag som trots allt inte ligger alltför långt ifrån varandra klassmässigt.

Världens jämnaste liga my ***!
Barcelona NoGo™
2015-04-05 19:47
Barcelona line-up (official): Bravo - Alves Pique Mathieu Adriano - Rafinha Busquets Iniesta - Messi Suarez Neymar #fcblive
2015-04-05 19:42
@Culé since 97:

Canal+ 1
Barcelona Culé since 97
2015-04-05 19:29
Befinner mig i Las Palmas, vet någon vilken kanal matchen går i Spanien? Tack på förhand, visca!
2015-04-05 19:15
Rambla

Det kan mycket väl avgöras i sista omgången då vi möter bottenkonkurrenten Recreativo på bortaplan samtidigt som Osasuna möter Sabadell.

Med en ny ledning och en reformation av la Masia efter sommarens val blir jag inte alltför ledsen om laget trots allt ramlar ner.
Det kan vara början på något nytt och kan också leda till att ett antal spelare lånas ut och utvecklas vidare i en annan klubb.

Det finns 27(!) spelare i B-lagstruppen i år, det bör ske en grov gallring och framför allt en bantning till en trupp på omkring 20 spelare så att det blir mer tid till varje individs fortsatta utveckling.

Sist men inte minst så hoppas jag att vi slutar värva en massa ungdomar i 19-20-årsåldern och i stället fokuserar på att vidareutveckla egna spelare och som balans i stället tar in en 23-24-åring för att skapa lite balans och stabilitet - framför allt i backlinjen. Undantagen är väl om man skulle få loss någon talang som har utgående kontrakt. Då kan det vara värt en enstaka chansning.
Barcelona Chrisicito
2015-04-05 19:12
Stora siffror blir det ibland i matcher även i PL. Man Utd 8 - 2 Arsenal ngn?
Kan det bli ett sådant här resultat mellan dessa lag, vad skulle det kunna bli mellan Barca el Real mot låt säga Swansea el Sunderland?!

Några andra stora resultat på brittiska öarna: Middlesbrough 8–1 Manchester City, Manchester City 7–0 Norwich City, Chelsea 8–0 Aston Villa, Arsenal 7–1 Blackburn Rovers..
Så i England kan det oxå bli väldigt stora siffror lag emellan.
Barcelona Erik Satie
2015-04-05 19:07
Ronaldo behöver tydligen bara en match med tap-ins för att anses som bäst i världen. Messi (som har presterat som ett djur sedan november) behöver 5 månader för att anses som bäst i världen. I don't want to live on this planet anymore.
Barcelona Rambla~
2015-04-05 18:53
Starkt att hålla ut. Vafan, det finns ju bara en räddningsplanka för b-laget och det är Osasuna. Nästa lag Tenerife är 8p före i tabellen med en match mindre spelad. Hur ska detta gå? Varför väntade de så länge innan Eusebio fick foten?
Barcelona LeoMessi
2015-04-05 18:45
Det är intressant hur motståndare kan gå från att se ut att få sina njurar utslitna av en björn till att resa på sig samma sekund som man skjuter ut bollen. När jag om ett par årtionden (förhoppningsvis) är döende så ska jag be läkarna att ta mig till en fotbollsplan och sedan skjuta bollen ur spel, för man tillfrisknar mirakulöst på detta sätt. Väldigt märkligt att världens forskare inte insett detta än.
Barcelona Rambla~
2015-04-05 18:42
Två tuffa omgångar för Barca B där de får möta två av ligans topplag. Inte lätt när de slåss för sin överlevnad. De har hållit tätt så länge i denna match att det hade varit riktigt surt att tappa matchen nu på slutet.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-05 18:37
Kan förstå spelare som Sandro och Munir som spelat matcher i början av säsongen med A-laget och helt plötsligt lira med B-laget igen. Det blir Konstig situation.
Barcelona Rambla~
2015-04-05 18:29
Valencia ska tydligen vinna liga i år. Snacka om skev självbild bland fansen, de ska vara glada om de tar en CL-plats.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-05 18:26
Asså passningsspelet från b-lagets sida är riktigt dåligt.
2015-04-05 18:20
Satan i gatan vilket skott från Halilovic. I stolpen från 19 meter efter att ha drivit bollen från mittplan.

Sporting är dock oroväckande nära ledningsmål flera ggr om
Barcelona LeoMessi
2015-04-05 18:18
Fy fan vad nära av halilovic!!
Demakast
2015-04-05 18:03
The cameroonians ... Tack min hjälte! Jag testade den på Valencia matchen som går nu. Funkar hur fint som helst! #kvällenräddad
Barcelona påfågeln
2015-04-05 17:59
Barca B kommer i flera fina aktioner, precis som the cameroonians säger så är det ofta individuella aktioner som leder till lägen, men det lilla sista saknas. Fanns ett riktigt bra kontringsläge efter hörna när Adama springer ifrån två-tre vid mittplan, men sätter passningen lite för långt så Munir får stanna upp istället för att få öppen gata mot mål, och det hela avslutas med att Sandro stressar iväg ett skott i motståndarnas straffområde, ensam mot fem-sex Sporting-spelare. Just den sekvensen kändes typiskt för b-laget just nu, mycket individuell skicklighet, men det stämmer inte riktigt som lag.

Dock starkt med 0-0 i halvtid, och viktigt att Sporting inte fått utdelning på sina lägen. En poäng skulle vara bra, men jag hoppas de vågar och vinner, potentialen finns. Samper kan komma in och bidra i andra.
2015-04-05 17:53
Demakast

På rojadirecta hittar du stream till Iphone & pads.

Bara klicka på matchen så ser du en massa olika streamar och på vilken hårdvara de kan visas.
2015-04-05 17:50
0-0 efter första 45 för B-laget.

Klart godkänd insats där Sporting dock haft de bästa chanserna.
Närmast att näta för Barcelona var ett ribbskott från 40 meter av Munir.

Annars är Halilovic den som imponerat mest med sina dribblingar a la Messi.

Tyvärr är det väldigt mycket individuella aktioner anfallsmässigt och det saknas kombinationsspel för att motståndarnas backlinje ska sättas på större prov i andra halvlek.
Demakast
2015-04-05 17:47
God eftermiddag alla ... Min enda chans att se matchen ikväll är om det finns ett sätt att göra det på via en iphone. Någon här inne som vet ifall det finns streams eller kanske appar som fungerar någorlunda bra på en iphone? Tacksam för svar som isf räddar min kväll! Visca
Barcelona Messsias
2015-04-05 17:28
Granade är näst sämsta laget i ligan! Plats 19 av 20 och dem vilade 6 st av sina startspelare pågrund Av att dem visste att dem skulle förlora endå alltså mer en hälften av son 11:va. Så står det ronaldos alla mål i aftonbladet så tränade han så han fick sin superkroppp hahha lite ironiskt!
Barcelona Zyzz
2015-04-05 17:12
Innan matchen så var Ronaldo heeelt borta under år 2015. Till och med Realfansen såg honom som sämst och ville sälja honom. En match mot bottenlaget Granada med 6 ordinarie spelare borta förändrar inte det faktum. Framförallt så gör det inte Ronaldo till världens bästa spelare. Messi fick folk att tappa hakan när han lekte med City. Guardiola satt och höll för ögonen för tusan. Så bra är Messi. Ronaldos tid är över. Han vinner inga fler ballon d'or. Nog om det. Ikväll är det 3 poäng som gäller. Ge inte Real några som helst förhoppningar i de kvarvarande matcherna!
Annons: