/spanien/barcelona/forum/2823.aspx/spanien/barcelona/forum/2823.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Flavía
8/21/2015 18:51
@L.A.M Nr 10:
Klart att Arda kan spela som ytteranallare där han kan skära in och ställa till en rejäl oreda, dock får man räkna med att turken inte kommer spotta in mål. Något som inte direkt är hans största styrka. Vad gällande Vidal, vill jag minnas att spanjoren har spelat som yttermittfältare tidigare men aldrig som ytteranfallare.
Barcelona Deulofeu
8/21/2015 18:50
Man är supersugen på premiären i la liga men den sänds inte, en liga som är den klart bästa.

De spanska lagen vann alla tyngre cuper förra året samt Guidetti spelar där men ingen har löst rättigheterna.

Så himla tråkigt någon med bra stream får gärna tipsa.

Hur som superkul att ligan drar igång tror på en toppenmatch i premiären.

Hoppas dessutom på att rättigheterna dyker upp i någon kanal i helgen.

Flavía
8/21/2015 18:47
Picture: Halilovic arriving in Gijon to sign his loan deal with Sporting
Barcelona oocbgb
8/21/2015 18:29
[QUOTE=NoGo™ ]Just nu är det inga svenska kanaler som köpt rättigheterna. Samma med Serie A! [/QUOTE] Det är ju rätt pissigt
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugranas
8/21/2015 18:14
vet nån vart la liga visas, ser att cmore inte visar längre ?
Barcelona Blaugrana91
8/21/2015 17:41
[QUOTE=DM1982]Ligan startar idag ; ) [/QUOTE] Ja ännu värre...;)
Barcelona Barcelonistas
8/21/2015 17:41
Malaga - Sevilla idag.

Våran match är på Söndag mot Bilbao borta. Hoppas spelarna och Lucho vaknat upp nu för insatserna mot Bilbao i supercupen var ett skämt.
Barcelona DM1982
8/21/2015 17:33
[QUOTE=Blaugrana91]Fan det här är katastrof, La Liga startar imorgon och ingen jävla svensk tv-kanal har säkrat rättigheterna.... Så uselt så man spyr! [/QUOTE] Ligan startar idag ; )
Barcelona Blaugrana91
8/21/2015 17:30
Fan det här är katastrof, La Liga startar imorgon och ingen jävla svensk tv-kanal har säkrat rättigheterna.... Så uselt så man spyr!
Barcelona Barcelonistas
8/21/2015 16:07
Kröjf - jag har aldrig en formsvacka, jag har bara haft lite semester snart är jag tillbaka.

På söndag börjar allt, You are not prepared!
Barcelona Kröjf
8/21/2015 15:59
Barcenolistas

En tillfällig "formsvacka" skulle det visa sig. Borde ha begripit bättre. Skäms.
Barcelona Barcelonistas
8/21/2015 15:57
Kröjf - föresten varför gör du mig till ett diskussionsämne? Om något så sänker du verkligen nivån på forumet. Haha snacka om att vara besatt av det jag skriver. Skärp dig kröjf!
Barcelona Kröjf
8/21/2015 15:55
Barcelonistas Stoiskt lugn.Saklighet. NU blev jag uppriktigt imponerad. RESPEKT!
Barcelona Barcelonistas
8/21/2015 15:53
Kröjf - jag tycker det finns mer att hämta från det här laget rent spelmässigt det kunde man däremot inte säga om Peps trippellag. Säsongen 09/10 så var Barca sämre spelmässigt än under Peps första säsong. Vilket också var ganska väntat då vi var på en otroligt sjukt högnivå från hösten tills sista matchen under våren.
Barcelona Kröjf
8/21/2015 15:46
Barcenolistas inlägg börjar om möjligt bli alltmer obegripliga. För ett par dagar sen så hyllade han Luis Enrique för att denne sett till att förbättra Barcas insatser efter en ”dålig höstsäsong”, så till den grad att ”Lucho” under våren var den som höll i storsläggan då ”vi” vann trippeln:

"Lucho gör många konstiga beslut ibland som får en och tänka. Men sanningen är den att han vet vad han gör man vinner inte trippeln bara så där, han vände på ett dåligt spel som vi hade i höstas till ett spel som gjorde så att vi krossade allt i vår väg".

Därefter avslutar Barcenolistas samma inlägg på följande sätt:

"Den här säsongen kan vi bara bli bättre spelmässigt och det tror jag också att vi kmr bli"

Efter att ”vi” ”krossade allt i vår väg”, så kan Barca alltså ”bara” bli bättre? Väl värt att ägna någon hundradels sekund åt att begrunda innebörden av den slutsatsen. Realistiskt sett så borde det väl rimligtvis inte kunna bli bättre utan blott sämre, efter en förkrossande överlägsenhet ; Barcenolistas kanske anspelar på insatserna i de sk supercuperna den här hösten?

Eller är det ett förlorat underhållningsvärde i och med frånvaron av tiki-taka trots trippeln, som ”analysen” syftar på? För egen del väljer jag en tolkning som tar fasta på det sistnämnda alternativet: " Den här säsongen kan vi bara bli bättre spelmässigt". Ty om resultat vore allt samt tränaren A och O, så kan ju ingen i sak säga emot mig, om jag påstår att Mourinho var en större ledare än Pep och Inter ett bättre fotbollslag än FCB 2009/2010 (trippel!!!) .

Dagens datum så skriver Barcelonistas om Pedros övergång till Chelsea. I inlägget framgår med all önskvärd tydlighet att porrfilmsfantasten aldrig låtit sig imponeras av Pedros fotbollsbedrifter. Enligt honom har kanariern inte åstadkommit ”ett skit sen Peps dagar” (man måste ju undra vad Mourinho ska med en sån föredetting och "värdelös" sopa till i sitt Chelsea)

Sen avslutar Barcenolistas samtidigt sitt inlägg med en hälsning, vilken ju lätt skulle kunna misstolkas som en personlig och högaktningsfull honnör till den i hans ögon undermåliga spelaren ifråga: ”Tack Pedro för allt!”

Nåja, man borde inte bli förvånad. Barcenolistas har ju skrivit mycket mer motsägelsefulla saker än så, om man tar sig en titt i backspegeln. Efter förlust förra säsongen, kunde det se ut så här inne på allas vårt Les Rambles:

"Xavi ska helst inte säga ett skit, pinsam han står och skämmer ut sig själv.

Kicka Lucho åt helvete så trött på den bö***."

12 likes fick han för den osmakliga spyan. I medgång blev tonläget givetvis ett helt annat:

"Vad jag stör mig på är hur fjollorna hela tiden ska leta fel på allt som vi gör. Vi leder ligan, är i final i både Cl och CdR tar det verkligen så mycket emot att erkänna hur bra Barca är?"

Snacka om att bita sig själv i svansen. Sug på den. Svinhugg går igen.

Barcelona Skurhink
8/21/2015 15:00
Någon som har info om rättigheterna till spanska ligan? Ingen info finns på tv-matchen?
Barcelona SOMISEREM1899
8/21/2015 14:54
Cámara och Gumbau kommer möjligen att tas ut till truppen mot Bilbao enligt RAC1... Om det stämmer så är det helt ofattbart.
Barcelona S.Eto'o
8/21/2015 14:46
Davids3 Han ville lämna Europa och sticka till hem landet och moderklubben(?). Juventus ville skriva nytt kontrakt fast han vägra
Barcelona S.Eto'o
8/21/2015 14:45
Adamas debut med aston villas U21 Potential till att bli en av världens bästa på sin position fast han har ett stort problem. Han dribblar för mycket när man inte ska göra det. Plus beter han sig som en diva, i denna video klipp iallfall (som Deulofeu) men hoppas Tim läxar upp honom en aning
Barcelona Davids3
8/21/2015 14:43
En helt OT fråga.

Varför stack Teves till Boca? inget storlag som ville ha honom ? han hade väl mer att ge?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
8/21/2015 14:19
Anledningen Adama såldes

Jag tror att den stora faktorn att Adama såldes är att rätta till siffrorna i Barto's ledning. Var det inte för någon månad sig det kom fram att siffrorna såg inte bra ut för Barto.

En annan anledningen att spelare som Munir och Gumbau gick för spelare som Adama och Samper är att man vill tjäna pengar på dem. Jag hittar ingen annan förklaring. Planen var säkert att spelare som Munir och Gumbau skulle visa upp sig och därefter säljas om andra klubbar ville köpa dem.

Tyvärr, tyvärr så är det ingen som är intresserad av dem.
Barcelona Barcelonistas
8/21/2015 14:08
Sanz (agency Pedro): "Everyone knows United were in the race, but Chelsea was quicker. Deal with Barça in 24 hours - like a lightning bolt."

Ja men det hade varit så jävla mycket bättre om Pedro hade stuckit till Man United. En mycket bättre och finare klubb på alla sätt. Nu valde han Chelshit istället...
Flavía
8/21/2015 14:05
Idag fyller Aleix Vidal 26 år gammal.

Grattis på födelsedagen!
Barcelona Liunil Masse
8/21/2015 14:05
Nr.9 Världens bästa spelare utan boll måste ändå vara Luis Suarez :) Pedro är grym dock.
Barcelona Liunil Masse
8/21/2015 14:03
Gerard López confirmed that both Grimaldo and Samper are staying at Barça B. As expected with Lucho as a coach, still absolutely disgraceful. Whoever trains with the first team doesn't deserve it. Cámara is not good enough, will never make it, so is Gumbau + 100x worse. Asså ibland undrar jag vad som försiggår i Luchos hjärna. Detta är sjukt.
Barcelona Barcelonistas
8/21/2015 14:00
Förstår inte vrf man lånar ut Halilovic, Adama borde lånas ut enligt mig. Halilovic håller rätt så hög kvalite redan nu och jag tror att han är en världspelare om minst 2-3 år.
Barcelona Barça-MeTi
8/21/2015 14:00
va fan vilka nötter :/
Barcelona neymar JR
8/21/2015 13:58
Gerard (coach Barcelona B): "We'll see if Luis Enrique needs some of our players, but seems Alba could be available, Adriano maybe." Jag tror att en sån här sak har varit problemet tidigare med talanger när Eusebio var tränare. Jag TROR helt enkelt att han vägrade släppa talanger till A-laget. Som vi alla vet så trodde han att han skulle bli nästa A-lags tränare via bra resultat
Barcelona NoGo™
8/21/2015 13:53
@Barça-MeTi:

Just nu är det inga svenska kanaler som köpt rättigheterna. Samma med Serie A!
Barcelona Barça-MeTi
8/21/2015 13:51
är det ingen som vet vilka kanaler som sänder LA LIGA ?
Annons: