/spanien/barcelona/forum/282.aspx/spanien/barcelona/forum/282.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2016-08-30 09:56
Chelsea vill dumpa av Fabregas till kyrkogården Inter, ahahhah. :D
Barcelona BARCA-més que un club
2016-08-30 09:54
Någon som vet mer om Messi's skada om nu han är det ? Hur allvarligt och hur länge han blir borta ?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Tiki-Taka
2016-08-30 08:43
Vill bara poängtera att jag gråter ju inte blod om Mathieu stannar kvar som back up alternativ....men problemet med honom är att han är så jävla ojämn....ena matchen spelar som en klassmittback, andra matchen som en korpenlirare. Jag vill bara minnas hans inhopp i cup finalen....han var ju brutalt bra! Men men....för gammal och skadebenägen
Barcelona Tiki-Taka
2016-08-30 08:40
Den enda spelaren som i dagsläget inte håller Barca klass i vårt lag är Mathieu, hade han inte skadat sig så är jag nästan säker på att han hade sålts till ett annat lag och att Barca hade köpt en ersättare som tex Rodrigo Caio. För en månad sedan hade jag även sagt Arda Turan....men med tanke på hans fantastiska försäsong och den form han har visat upp i dem inledande matcherna så ser vi en liten glimt av den klass han hade hos Atletico, jag ser honom som ett nytt tillskott i laget =) Sen hoppas jag även att Aleix Vidal blommar ut...han besitter hög kvalité...gäller nu att han visar upp det på plan också!!
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2016-08-30 08:38
Idag fyller Paco 23 år gammal, Samma dag blir han officiellt klar för Barca.
Barcelona Smogen
2016-08-30 08:30
Jag har hållit på Barca i ca 15 år. Under de åren har vi haft några fantastiska lag och spelare, som tex. Xavi, Puyol, Deco, Henry, Ronaldinho mfl. Jag tror ändå att detta är den bästa 22 mannatruppen vi har haft. Jag ger ledningen mycket skit då jag tycker dom förstör vår klubb, men Robert har gjort ett jävligt bra jobb.
Barcelona Nemesis 10
2016-08-30 08:21
Blaugrana91

Håller med, sen när blev vi ett lag som ska behöva köra "långa bollar på Bengt" så fort vi möter en buss?

Jag tror på att Paco kommer lyckas i Barcelona då han verkar vara en ödmjuk person som inte kommer att skapa problem när han inte får spela. Självklart vill han bevisa att han platsar i en klubb som Barcelona även om konkurrensen är hård.
Många ser honom som Spaniens nästa stora målskytt och om Suarez kan hjälpa till med hans utveckling så har vi en ny David Villa in the making.
Barcelona Blaugrana91
2016-08-30 07:39
Barca-puyol Som sagt det här med att vi måste ha en fysisk anfallare är ju bara trams och något som tycks finnas kvar sen tiden med Pep när spelet låste sig... Uttåget mot Atletico förra säsongen hade knappast något med det att göra. Ingen av Lukaku, Mario Gomez, Mandzukic eller Perez hade varit skillnaden mellan avancemang eller inte. Vad gäller Paco så är han bättre än dem du nämner, lägg till att han är ung. Tidigare har man klagat på att vi alltid köper äldre spelare, men nu vill man plötsligt ha det igen.... I Paco har vi en potentiell ersättare till Suarez på längre sikt. Jag tror han kommer lyckas utmärkt i Barca. Vad gäller Bellerin, så absolut en bra spelare. Men Roberto har inlett säsongen fantastiskt, finns ingen anledning att lägga ut över €40M för honom när vi dels har Roberto samt redan värvat för €123M. Roberto ska få den här säsongen och visa upp sig, håller det inte får vi värva Bellerin nästa sommar.
Barcelona enkos
2016-08-30 07:10
"Mer än en klubb " Istället för att fira så tröstar de motståndarna som har tagit förlusten hårt.
Barcelona El Pistolero #9
2016-08-30 01:40
[QUOTE=The Octopus of Badia]El Pistolero #9 Ironiskt nog hade en spelare som Iñaki Williams passat som handen i handsken i matchen mot Athletic. Det är helt klart en spelare som vi bör hålla ett öga på under dem kommande 2 åren, för där sitter baskerna minst sagt på en, om än fortfarande ganska oslipad, diamant. [/QUOTE] Haha yes, Iñaki är en av dom spelarna jag tänker på som hade varit grym hos oss, fast så länge Messi o Neymar finns så är det inget som kommer ske, för bra, talangfull o framförallt dyr för att kunna värva till bänken. Riktigt tråkigt också att Adama inte blev som man en gång trodde han skulle bli för där hade vi haft en sån spelartyp.
Barcelona The Octopus of Badia
2016-08-30 01:26
El Pistolero #9

Ironiskt nog hade en spelare som Iñaki Williams passat som handen i handsken i matchen mot Athletic. Det är helt klart en spelare som vi bör hålla ett öga på under dem kommande 2 åren, för där sitter baskerna minst sagt på en, om än fortfarande ganska oslipad, diamant.
2016-08-30 01:11
Nu när Paco Alcacer verkar vara i princip klar så känns truppen exmtremt bra, men jag kan inte låta bli att tänka på hur mycket bättre vi hade varit offensivt med en teknisk snabb ytter i truppen som löper bra i djupled. En sämre Neymar. Ta matchen mot Bilbao som exempel. De pressa som fan, Neymar var borta, hade vi haft en snabb ytter på vänsterkanten så hade vi kunnat hota deras höga backlinje i djupled också, som vi hade gjort med Neymar. All ära till Arda o Rafinha men dom har inte snabbheten. Det hade varit en föör bred trupp med en värvning av en snabb ytter också men lite synd att vi bara har den spelartypen i Neymar :)
Barcelona Ribohn Fan
2016-08-30 00:37
Bosketts Barcas försvar läckt som ett såll. Vi släppt in minst mål säsong efter säsong. Det största problemet med årets säsong är just det att vi inte vågar flytta fram förvaret och därmed ytterbackarna. I uppspelen hamnar vi knät på målvakten och offensivt spärrar Arda ena kanten, med sin orörlighet. Ytterbackarna måste vara offensiva helst när vi möter lag som backar, ställer bussen. Vi måste ta den risken för att skapa lägen .
Barcelona Neymar N11
2016-08-30 00:13
Gio Style På tal om ledningens behandling av klubben håller jag med, dom har inte skött det något vidare men glöm inte att vi har gått igenom värre tider.
Barcelona Bosketts
2016-08-30 00:13
Förstår verkligen inte vad folk ser hos Bellerin. Visst, snabb som tusan är han. Men utöver det tycker jag han är alldeles för valpig och fotbollsdum. En spring-rakt-på-kille, helt enkelt.

Han har gjort någon fin assist i Premier League. Men vad säger det egentligen? Dessutom är det betydligt bättre att ha en mer defensivt inriktad högerback när Messi spelar på kanten. En smart sådan. Många här inne skrek efter en ny mittback när försvaret läckte som ett såll. Det många inte förstod var att det lika mycket ytterbackarnas fel. Alba-Alves var alldeles för offensivt lagda vilket innebar att vi tappade balans.

Det finns inte en högerback i världen som jag är beredd att byta bort Roberto mot. Av många anledningar. En av dom är att han inte är Bellerin.
Barcelona Gio Style
2016-08-30 00:05
@Neymar N11:
Njae, det är absolut inte ett måste. Vår ledning har förstört vår klubb, kommer alltid att tycka så och jag räknar ner dagarna tills de byts ut. Men jag stöttar klubben i vått och torrt. LE har dock mitt fulla förtroende även om vi många gånger inte är överens :)
Barcelona Neymar N11
2016-08-30 00:01
Det betyder inte att ni inte får tycka till, alla har rätt att säga sina åsikter men hejar man på ett lag då ska man lita på att tränaren och ledningen gör sitt bästa och stå bakom dom.
Barcelona Neymar N11
2016-08-29 23:57
Jag litar på Enrique, han vet vad vi behöver mycket bättre än vissa härinne. Det finns gott om experter härinne men Lucho har bättre kunskap än er och om han valt Paco så finns det en anledning bakom den här värvningen.
Barcelona Gio Style
2016-08-29 23:56
Barca - Puyol

Alltså... det här snacket om en stor anfallare har vart på tapeten i så många år men likväl plockar vi hem ligatitel efter ligatitel samt CL-titlar med jämna mellanrum. Känns så himla onödigt att köpa en stark anfallare som vi enbart ska slänga in sista 15 när vi inte lyckats få in bollen, för rent spelmässigt finns det inte många "stora" anfallare som klarar av att anpassa sig till vårt spel.

I Paco har vi en rörlig anfallare som löper fint utan boll, ergo öppnar ytor åt mittfältare som kommer på genombrott och åt ytteranfallarna. En spelare som dessutom har en del mål i sig.
Jag tror nog att vi alla drar oss i håret när vi börjar mata inlägg, för det är inte det vi är bra på och det betyder att spelarna har slut på idéer. Suarez fysik räcker jävligt långt och ska du ha en fysiskt starkare och större anfallare får du sikta in dig på ett orörligt torn.

Bellerin.... jag skulle givetvis inte tacka nej till honom men Bellerins fotbollshjärna är inte tillräckligt bra IMO. På just det ligger Sergi Roberto flera mil före och jag tycker att Bellerins bollbehandling är lite för "spretig", i brist på bättre ord, för att passa perfekt in i Barca. Det är inte heller lika stora ytor för en sprinter som han i La Liga som det är i Premier League.

PS. Sergi Roberto har 2 assist på 2 ligamatcher som högerback.
Barcelona Ribohn Fan
2016-08-29 23:54
Puyol Dem nämnda hade fått duellera med Mathuei på bänken. Det är en snabb, explosiv, teknisk bolltrygg ytterforward/innermittfältare vi behöver.
Barcelona Barca - Puyol
2016-08-29 23:46
Skriver från mobilen så ni får ursäkta för stavfel eller slarv.
Barcelona Barca - Puyol
2016-08-29 23:38
Denna Paco nyförvärv känns inte BRA. Visst är han 22 år gammal vilket är bra men han är inte rätt man för vårt anfall. Vi har stora svårigheter mot At.Madrid förra säsongen och en anfallare med fysik mot fysiska lag hade varit mer lämplig. Han är bra men inte vad vi egentligen behöver. Visst är Paco bättre än Munir vilket är bra för vår del. Vi behöver 2 nyförvärv, En Mario Gomez typ, dvs en stor och stark anfallare. Nästa är Bellerin, har sagt många gånger nu men Bellerin är en spelare där han och Messi hade haft fina kombinationer tsm. Roberto gör endast ett bra jobb men vi saknar en högerback som har KEMI med MSN och de har inte Roberto. Dani Alves och Messi hade ett fantastisk väggspel. De tror jag att vi kan få se igen fast med Bellerin. De som är bra med Bellerin är att han gör assister också. Folk verkar vara super nöjda med Värvningen av Paco, förstår inte. Vi värvar Paco inte Özil så därför firar jag inte. Vill inte döda era glädjescener men Paco kommer vara flopp för han är inte rätt man. Sorry men tiden kommer visa sig. Jag hade firat om vi värvade typ Lukako eller Mario Mandzukic eller Mario Gomez eller Lucas Perez. Dessa spelare hade är bra i duellspel med rätt tyngd. Hoppas Paco visar att jag hade fel om honom.
Barcelona Ribohn Fan
2016-08-29 23:29
Uppehållet kommer lägligt nu när formen ändå är dålig. Det hade varit värre om vi hade spelat en strålande fotboll. Messi små skadad, förhoppningsvis tillbaks till omstart, likaså Iniesta. Sedan känns det nästan som ett nyförvärv i Neymar. Ska verkligen bli roligt att se dem spela tillsammans igen. Då kanske det blir ordning på spelet igen och lite mer roligare spel.
Barcelona Gio Style
2016-08-29 23:07
Hallå mina barcabröder!

Tänkte ta min äldsta son på hans första Barcamatch.
Har ni några tips på tillförlitliga sidor som säljer matchbiljetter till vettiga priser?

Vet att det vart på tapeten många gånger men jag har dessvärre aldrig bokmärkt någon sida.

Stort tack på för hand!
Barcelona Bosketts
2016-08-29 22:53
Man får inte heller glömma att Valencia är en klubb i djup ekonomisk kris. Att efter nästa säsong betala 12€ miljoner för Munir är en ganska stor affär för Valencia. Hade det varit en större klubb hade det känts jobbigare, helt klart.

Nej. Vi får Paco relativt billigt, Munir får ett års erfarenhet och möjligheten att blomma ut påriktigt. Win-win.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2016-08-29 21:54
Munir har definitivt en framtid i klubben, han var överlägsen i ungdomslaget och steget till att spela med världens mest tekniska lag tar sin tid, även för spelare som Alexis och så otroligt många fler. Barcas egna produkter har aldrig varit menade till att vara klara spelare vid 21års ålder. Messi och Busi är unikum, resten har alltid varit redo först när de är kring 24. Iniesta blev ordinarie vid 24-25. Eftersom laget innehåller världsklasspelare på alla positioner tar det tid innan unga spelare når deras nivå. Visst, fotbollen har förändrats och spelare blommar ut snabbare, men de absolut bästa spelarna är över 26 år fortfarande.

Kritiserade aldrig Roberto och har aldrig kritiserat Munir, i klubbens natur ligger det att om de största talangerna som A-laget behåller i truppen har tålamod blir de riktigt bra. För mig var det bara en tidsfråga innan Roberto slog genom och jag hade gärna velat behålla Munir. Spelare som Iniesta och Mascherano hyllade Roberto när han fick som mest skit här, nu har han äntligen hittat rätt roll.
Barcelona Blaugrana91
2016-08-29 21:30
[QUOTE=Mido]Bilder på Paco börjar brännas av Valencia supporterna,, [/QUOTE] Pinsamt!
Barcelona Mido
2016-08-29 21:10
Bilder på Paco börjar brännas av Valencia supporterna,,
2016-08-29 21:10
Vlom Gillas!
Barcelona Blaugrana91
2016-08-29 21:09
ElRaval Men snälla Munir har presterat ok i några försäsongsmatcher och då ska han plötsligt vara värd några större belopp?
Annons: