/spanien/barcelona/forum/2818.aspx/spanien/barcelona/forum/2818.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Zellick
2015-08-11 09:58
@Junta Dimision:

Hur kan du tro att Barca B spelaren Adama skall få speltid i Tottenham som kämpar med näbbar och klor för att sno åt sig en topp-4 placering? Ska han lira då och då i inhemska cupen endast isf? Vad har han bevisat för att få mer speltid än så i ett lag som Tottenham?

Denna överhypen till egna talanger har ju totalt spårat. Att tro att våra B-lagsspelare skall gå in i ett topp-6 lag i PL och få rikligt med speltid är befängt.
Barcelona LennyRomario
2015-08-11 09:17
@Arda Turanismo:

Ja, och hade Ronaldo skänkt pengar till Unicef efter att ha fått kritik för att ha hälsat på Bongo i Gabon så hade folk här inne genast sagt att Penaldo försöker bättra på sin image
Barcelona DM1982
2015-08-11 08:42
Läser DN varje morgon och det är uppseendeväckande hur oinsatta deras sportjournalister. De skriver om Supercupen ikväll och hur revanschsugna Barcelonas sydamerikaner från Copa America är, även Suarez som som inte ens åkte dit. Det har journalisten inte ens koll på, hur man nu kan missa det. Sedan står det i en bildtext att MSN kommer bli svårstoppade ikväll, Neymar är sjuk och kommer inte ens spela. Ibland undrar man hur folk får jobb.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Smogen
2015-08-11 08:06
TV10s egen tablå har med matchen. Så lär sändas där.
Barcelona 11-9-10
2015-08-11 07:33
Junta Själv är jag förvånad att det i överhuvudtaget är så få klubbar som är ute efter Adama Frågan om inte det hade varit optimalt för honom att spela med PSV, speciellt i cl
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-08-11 04:27
tänkte på en grej. pedro har säkert sagt till klubben för längesen att han vill lämna. det enda som håller honom kvar är att ingen betalt klausulen. klubben vill inte satsa på adama. o nu ryktas det om nolito. en nolito som gjort en bra säsong. men han är inte en spelare för en toppklubb. jag menar han var bänkad i benfica. en annan spelare som vi borde tagit är konoplyanka. killen är grym! perfekt bänkis. han är cule och dessutom var han gratis. Jag undrar verkligen om vi har scouter. jag är sååååä äcklad av bönderna i vår klubb..vad diskuteras på mötena? (ledningen). vad har dom för syn på spelare?

ähh orkar inte bry mig mer om jag ska vara ärlig, frys ner mig i 6 år snälla!
Barcelona Junta Dimision
2015-08-11 00:34
@11-9-10:
Ge Tottenham tid, de misslyckades brutalt med att ersätta Bale och håller främst på att sälja av det de köpte för att ersätta honom. Dessutom så har de strukturerat om i sin träningsanläggning, ungdomsakademi samt bytt transferpolicy nu när Paul Mitchell anslöt till de från Southampton. Kommer de högre än 5:a blir jag otroligt förvånad, men om de ska ha chans på att ta en plats i topp 4 måste de värva 1-2 yttrar, en anfallare samt en riktigt bra defensiv mittfältare. Själv är jag väldigt förvånad att de inte är med och rycker i Adama, tror han hade utvecklats väldigt bra under Pochettino.
Arda Turanismo
2015-08-10 23:55
@Nemesis 10:
Kul att det har gått 11 timmar sedan som du postade nyheten och att Aftonbladet inte ens har gjort en liten notis om Messis goda gärning. Men när det kom en obekräftad nyhet att Ronaldo har donerat pengar till Rädda Barnen (där organisationen senare dementerade att de fick pengar från portugisen), då var Aftonbladet snabba med att smälla upp en stor artikel om det på första sidan.......
Barcelona the cameroonians
2015-08-10 23:02
En analys över varför Messi inte presterar lika bra i Argentina som i Barcelona.

Och därmed också en analys över varför Tata misslyckades i Barcelona.
Barcelona Erik Satie
2015-08-10 22:55
Den vise mannen.

Tvmatchen skriver att TV10 sänder den. De har haft fel förr skall dock sägas.
Barcelona 11-9-10
2015-08-10 22:44
Junta Tottenhamns generations växling tror jag tyvärr inte på alls, mentaliteten i den klubben är för svag. All heder till Harrys säsong förra året, men om det är han som ska leda till framgång så kommer den sagan få ett olyckligt slut redan vid första väggen. Liverpool är helt lost, tragiskt då det är en sympatisk klubb (speciellt fansen i England) samt all historia. Men det måste ske något radikalt i den klubben, sparka brendan först samt rensa ut det mesta från spelartruppen
Barcelona Den vise mannen
2015-08-10 22:43
Går matchen på ngn vanlig "kanal" imorgon?
Barcelona Junta Dimision
2015-08-10 22:32
@11-9-10:

Tror inte många räknar med Liverpool eller Tottenham denna säsong, speciellt Tottenham som generationsväxlar och lär vara på 5:e-6:e plats tills de börjar spela på sin nya arena 2018. Liverpool känns felbalanserade i mitt tycke, då de saknar en mittback samt en defensiv mittfältare av högsta kvalité samt att de har en tränare som är helt väck i skallen.
Barcelona 11-9-10
2015-08-10 22:26
City har en bra trupp, likt Chelsea med. Chelsea har en offensiv balanserad trupp men en feg tränare som styr City kan bli farliga i cl i år, så länge dom inte lottas mot oss. En aguerro frisk och en bony som kommer igång. Yaya, Silva, sterling, nasri är inga korpen spelare direkt. Tror att ingenjören kan göra det riktigt bra under den här säsongen Arsenal behöver en striker och en defensiv mittfältare Man u behöver en ny tränare samt en pedro Liverpool/tottenhamn det däremot är skit
Barcelona enkos
2015-08-10 22:21
Visst leder City med 3 - 0 borta mot WBA men jag är inte så imponerad av deras trupp och är inte Heller imponerad av något topplag i PL.. Har topplagen i PL varit sämre någonsin?
Barcelona 11-9-10
2015-08-10 22:21
To be fair så missar suarez fortfarande givna mål med jämna mellan rum. Och det är ändå en striker vi snackar om Hade fotbollen varit så enkel att man kan bedöma en spelare efter en dålig sekvens så hade aldrig någon värvat...
Barcelona Junta Dimision
2015-08-10 22:06
@BARCA-més que un club:

Ta det lite lugnt nu, utöver den missen har han faktiskt varit bra och gett City egenskaper i laget jag tycker att de saknade förra säsongen. Hans prissumma är dock helt absurd, men även Luis Suarez missade stora chanser i början av sin tid hos oss. :)
Barcelona BARCA-més que un club
2015-08-10 21:42
640 miljoner för sterling och ensam mot målvakten missar haha 640 milj i papperskorgen !!!
2015-08-10 21:08
Messi gjorde ett par fina mål på träningen idag, bådar gott inför morgondagen?
2015-08-10 19:41
Med tanke på hur ovillig Lucho (och Bartomeu) varit att sälja Pedro och hur de båda uttrycker sig i form av ord som "key-player" skulle allt annat än en startplats i morgon vara en skräll.

Sandro får väl göra som Pedro 2009 och sikta på ett inhopp i slutet av matchen. Förhoppningsvis står det då inte 0-0 som för 6 år sen, men Sandrito får i så fall gärna, precis som sin föregångare, avgöra i förlängningen.
De är ju om inte annat båda från kanarieöarna, om man nu ska leta likheter.
2015-08-10 19:12
Alves: "Our team needs some crazy players like Arda. We're very happy he joined, he'll add a lot." #fcblive Tror nog att Dani själv är tillräckligt galen så att det räcker och blir över... :-P
Barcelona S.Eto'o
2015-08-10 18:20
Han kan börja med att blomstra och vara en viktig spelare i B laget. 7 mål är inte godkänt på runt 30 matcher. Visst har B laget vart under isen men det ska inte stoppa honom från att producera då B laget gjorde flera mål dem 10 sista matcherna och han gjorde bara ett mål av dem trots att han starta. Tro inte att jag inte tycker om Sandro för det gör jag verkligen och om han startar Mot Sevilla så hoppas jag inget annat än succe för honom men fakta är fakta. Pedro är hästlängder bättre än honom och har rutin erfarenheter och allt de där. Vad som krävs för att starta viktiga matcher? Det krävs att han presterar på löpande band men inte ens det kan garantera mot trion där uppe. Hans tid kommer att komma inte så att han är 24.
Barcelona Liunil Masse
2015-08-10 17:55
S.Eto'o Du skriver att Sandro inte bevisat tillräckligt, jag är inte benägen att hålla med. Trots minimalt med chanser från Lucho så näta han i sin CL-Debut som inhoppare mot Ajax, gjorde ett mål som kan ses som ligatitel avgörande mot Villarreal som inhoppare. Gjorde ett underbart mål mot Chelsea nu under försäsongen. Vad mer ska han göra helt ärligt för att få starta viktigare matcher?
2015-08-10 16:57
Coke (sevilla):

Vi vill göra en bra match och vår referens är det senaste mötet på Sanchez Pizjuan

Neymar kommer inte att spela, men Pedro besitter även han en hög kvalitet

Reyes (sevilla)

Vi är inte ute efter revansch, utan vill se till att vinna ännu en titel

I en match av finalkaraktär kan allt hända och vi kommer att ge allt.
Barcelona DM1982
2015-08-10 16:47
[QUOTE=Nemesis 10]Jag tror det men DM1982 skrev att det var pesos så då antog jag att jag hade skrivit fel så jag ändrade min text. [/QUOTE] Jag förstår det som att Messi har donerat 500 000 dollar vilket är 4,5 miljoner argentinska pesos.
Barcelona S.Eto'o
2015-08-10 16:28
HAHAHA Barcelona kan bli den första klubben som vinner 2 gånger 6 titlar på ett år och du vill spela med ett osäkert kort? Inte nog med att Neymar inte medverkar å försämrar vår chans med 30%, vill du bänka en världsklass å rutinerad spelare. Jag bryr mig inte ett dugg om pedro lämnar efter matchen för det har inget betydelse. Det är inte Deportivo eller vallecano vi ska möta utan det är Sevilla (Europa League mästarna). Sandro har potential men seriöst vad har snubben bevisat för att starta en Europa final i världens bästa klubb? Visst han har vart vår andra bästa anfallare under försäsongen men det räcker inte.... Inte när vi har Pedro som är en stor ikon i klubben och kan Barcas spel med binda ögon. Det känns som om flest i forumet försöker hitta små grejer med Lucho å hugga på direkt. Många av er har kommit med bra kritik och jag håller med (adama Samper halilovic) andra ifrågasätter han spelar val som jag också håller med (Douglas gumbau munir) men när du ska försöka såga honom för att han bänkar Sandrl för pedro.... Ja det för mig och bli förbannad. Sorry om ja låter för arg eller otrevlig, vill bara att du ska förstå att Sandro kommer att få sin tid som första avbytare till MSN hela hösten (om pedro sticker) men nu sitter vi på en grym avbytare vid namn Pedro
Barcelona Junta Dimision
2015-08-10 16:20
Rafael Hernández ?@RafaelH117
You can’t complain about the end of the second season of True Detective if you are a culé that saw how the Barcelona elections ended.

Så sorgligt hur sant detta är.
Barcelona Nemesis 10
2015-08-10 16:01
@Smogen:

Jag tror det men DM1982 skrev att det var pesos så då antog jag att jag hade skrivit fel så jag ändrade min text.
Barcelona Liunil Masse
2015-08-10 15:46
Barcelona and Manchester United had advanced talks for Pedro's transfer but Neymar having the mumps has delayed the deal [sport] Här har vi en Sandro som gjort en bra försäsong med laget, hungrig och väntar på chansen. Neymar borta. Perfekt tillfälle att sätta in Sandro men nope, spela det säkra kortet, Pedro istället som ändå kommer lämna laget i slutändan. Detta som irriterar mig, Lucho har inga balls när det kommer till att våga satsa på dom unga talangerna. Låt Sandro starta som är framtiden, inte Pedro som kommer spela för United. Hur ska talanger som Sandro utvecklas om de aldrig får spela i större matcher än mot div3 lag i cupen eller några matcher under försäsongen. Sen kommer folk i slutändan skylla på att La Masia inte levererar bra talanger när det i själva verket är tränaren som fegar ur genom att inte använda dom vid rätt tillfällen.
Barcelona Smogen
2015-08-10 15:30
Nemesis 10 Var det inte dollar då?
Annons: