/spanien/barcelona/forum/2817.aspx/spanien/barcelona/forum/2817.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Liunil Masse
2015-04-06 02:30
Matcherna efter Almeria: Sevilla borta PSG borta Valencia hemma PSG hemma Espanyol borta Damn. Spelar vi som vi gjorde mot Celta så kan vi hälsa hem.
Postat via SvenskaFans-appen
Coach Pep.
2015-04-06 02:28
@Frodo:

Skriver under på det. Extremt enformigt och träligt skitspel. Och inte bara ikväll, utan mönstret har varit tydligt påfallande bra länge nu. LE har uppriktigt sugit musten ur supporterandan i mig. Jag ser på matcherna för att se Messi (det är han som håller liv i showen), men spelet är hjärtskärande fult, ytligt och ofullkomligt.

Att se på Barca idag är som att gå på bio med stora förhoppningar på en film med världens bästa skådisar, bara för att mötas av en överhypad B-rulle med krasst manus som bara vill dra in pengar a la Hollywood-style. Jag får inte den där upplyftande kicken av att se på våra matcher längre, det är inte konst som det brukade vara. Och det handlar inte om att jag är en svårmodig nostalgiker utan att såren efter smällarna klubben tagit senaste åren kan vara mycket djupare än vad jag anade, eftersom t.o.m. grundbultarna i vår fotbollsmodell börjat lossna. Jag tänker framåt, var ska det sluta? Inte känns det bättre när föredettingar som Alves får nytt kontrakt i alla fall.

LE har förvandlat Barca till ett framtungt vrak.. Ja, han bokstavligen misshandlar Iniesta, och folk klagar på att Iniesta är dålig? Suarez och Neymar är huvudrollsinnehavare på planen men det är också köpet av dessa två som ironiskt nog tillåter Enrique att spela den här icke-fotbollen. Barca ska alltid vara balanserat på mitten, inte framtungt och förlita sig på instickare från Messi på en högerkant. Suarez kan jag förlåta eftersom han passar in och är precis så bra som man förväntade sig, medan Neymar mer och mer börjar visa sig ganska överhypad som jag trodde.

Jag har läst en del på internationella Barca-bloggar och de flesta verkar faktiskt vara sålda på Enrique. Annat är inte heller att förvänta då folk i allmänhet är resultatinriktade konformister, men det kommer vara extra roligt att se hur alla plötsligt blir hardcore culés och cruijffister igen om ligan och CL går åt helvete, speciellt om Bayern hade rullat ut oss igen. ;D
Demakast
2015-04-06 02:14
Neymar11 Jag unnar honom allt det här. Det kan förändra en spelare totalt när man får känna sig viktig och mer delaktig. Han verkar för övrigt vara en mycket bra kille. Nu behöver man inte vara lika nervös när han spelar. I början var han klockren men efter real matchen på bortaplan hände det något med honom. Skönt att ha "el fumo" tillbaka. Nu hoppas man på lite ändringar i anfallet inför nästa match. Neymar på bänken och Pedro in. Iniesta ut och Xavi in.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-06 02:08
@Demakast:

Hahaha kung!
Barcelona Barca4life98
2015-04-06 02:08
Demakast HAHAHAHAHAHA!
Barcelona Neymar11
2015-04-06 01:54
Demakast Inte nog med att han gör mål men han gör felfria matcher i försvaret med. Han har börjat växa in och tar för sig
Demakast
2015-04-06 01:48
Undrar hur Lucho känner sig nu när hans alldeles egna nyförvärv öser in mål match efter match. Jag ser framför mig hur den där franska jättekungen glider in i duschen efter matchen idag. Med en tänd cigg i käften (solbrillorna på) och en kall öl i handen samtidigt som han snurrar sin handduk och sving/snärtar den emot Messi, Suarez och Neymar som står inträngda i ett hörn och skriker som små tjejer på en Backstreet boys konsert ... "Je m'appele Jeremy, Qui msn!?" #boss
Barcelona Peshmerge - AS9
2015-04-06 01:38
Kan Samuel Lejonet Eto'o vara en av världens bästa avslutare? Eto'o #9 i Barcelona slaktade allt i sin väg. Om man kollar vilka avslut han hade så är det faktiskt inte många i dagsläget som har såna avslut. Hur han gör det och vad han gör med backarna. Målvakterna har ingen chans. Det ser för enkelt ut. Njut! (klipp)
Barcelona NoGo™
2015-04-06 01:27
Leo har tydligen fortfarande ont i foten pga hans nya skor lol. Han kommer spela med sina gamla nu.

Cadena Cope says that Messi has still pain and disconfort from his injury because of his new boots.

Cadena Cope : Messi will use his old boots until the new ones are fixed.

Cadena Cope : Messi is still in pain but he wants to play like he forced himself for El clasico to help the team.

Cadena Cope : Messi will force himself to play thru the pain because the team needs him
Barcelona Neymar11
2015-04-06 01:00
Ingen styrka i sig alls att vinna en sån här match utan ren flyt och individuell skicklighet Vi har flertalet spelare idag som förstörde och betedde sig som jr spelare. Iniesta, suarez, adriano, neymar och Alves. Och det är bedrövligt att så många spelare är så dåliga under samma match Alves, adriano och suarez har inga ursäkter alls, dom har tränat i Barcelona och borde ha dykt upp mer motiverade och spelsugna Iniesta och neymar har rest runt, men ursäktar inte deras felbeslut efter felbeslut
Barcelona Erik Satie
2015-04-06 00:58
Barcelonistas

Dessa matcher kommer och går. När real vann 22 raka var de också skakiga i vissa matcher (Ludogorets bl.a.) Jag är tämligen lugn. Vi är i riktigt bra form. En match förändrar inte någonting.
Barcelona Barcelonistas
2015-04-06 00:44
Sen är det en styrka i sig att vinna matcher utan att imponera. Dagens vinst är sådana vinster som ger ligaguld. Real kan vinna med 10-0 i varje match det kmr inte spela någon roll om vi gör vårt jobb.
Barcelona Chrisicito
2015-04-06 00:43
@koeman92:
18 October 2014 Southampton - Sunderland 8-0 Missade matchen (startade 02:00 här i Kambodja tror jag) men vaknade upp och kollade Livescore och sen in hit. Skönt med vinst hur som helst!!!
Barcelona Barcelonistas
2015-04-06 00:42
Vi gör en fullständigt bedrövlig match, totalt värdelöst. Jag kan fan inte sova, så jävla uselt. Vad i helvete håller vi på med? Vi kunde lika gärna tappat poäng idag. Det märks att formen inte riktigt är 100% . Bara Marlboro själv har gjort mer mål än våran anfallstrio senaste 2 matcherna det säger allt.
Barcelona BlueRed
2015-04-06 00:34
Liunil Flera mindre faktorer som spelar in, dock är väl den mest självklara tiden. Iniesta och Rafinha behöver mer tid med varandra. Båda höll sig ganska långt ut på varsin kant idag, medan Messi kom ner i mitten. Sällan Iniesta och Rafinha höll igång ett passningsspel med varandra. Sen är Rafinha mer offensiv lagt, precis som Iniesta. Detta gör ju att när den ena for fram så stannar den andra lite bakom och tar lite av en Xavi roll.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-06 00:24
Funeral Canticle Neymars form har varit väldigt oroväckande men jag tycker att vi fick se en glimt av den gamla Neymar i andra halvlek då han faktiskt spela rätt bra. Han hade ett mål felaktigt bortdömt också, avslutet var riktigt bra. Tänkte samma grej gällande när Iniesta och Rafinha spelar tillsammans. Undrar varför det inte fungerar? Någon som har svar?
Barcelona Funeral Canticle
2015-04-05 23:50
Okej Celta lyckas återigen få oss att lira uselt, men borde vi oroa oss för Neymars form? Känns som han blir mer och mer ojämn, är det något som stör honom eller tillfälligheter kan man undra. Sen måste jag ställa frågan har Iniesta och Rafinha någonsin gjort en bra match tillsammans?

Tyck till tryck till :)
Barcelona grande jw
2015-04-05 23:37
Givetvis är det aldrig roligt att se sitt älskade Barca spela en så odrägligt dålig fotbollsmatch som man gör idag, men utöver det så måste man nästan säga att en sån här vinst är extremt viktig, inte bara för att det är en vinst utan på sättet man vinner. Det stärker laget något enormt och skapar en vinnarmoral där man avgör matcher trots att man knappt förtjänar det.

Man ser att vi är nonchalanta och inte riktigt på topp. Många spelare var fullständigt undermåliga på plan idag och återvänder förmodligen till Barcelona missnöjda och med en inställning att jobba ännu hårdare. Det är viktigt så här i slutskedet på säsongen att vi faktiskt blir nedtagna på jorden och inser att det är MYCKET jobb kvar för att vi ska kunna stå där med en titel i slutet av säsongen. Att få den realitychecken rätt i fejjan från Celta Vigo trots att man går iväg med 3 poäng är få förunnat.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-04-05 23:28
Spelarna måste vakna och ta löpning för varandra. City matchen borde vara deras mall för framtida matcher. Man blir otrolig frustrerad och vad skönt att vår nästa match är i Barcelona. Almeria ska vinnas stort och bekvämt så att man kan vila i slutskedet av matchen. VISCA BARCA.
Barcelona >The Reporter<
2015-04-05 23:22
Värt att nämna e att David luiz missar Barca-matchen, även Motta är väldigt tveksam efter kvällens match
Barcelona KristoferDelija
2015-04-05 23:20
Som vanligt är det GENIET Xavi som vänder allt!
Helt sjukt hur viktig och bra han fortfarande är. Såklart inet lika bra som förr men fortfarande enormt viktig.
En utav världens bästa mittfältare genom tiderna!
Barcelona Erik Satie
2015-04-05 23:19
Det finns inga skönare segrar än 1-0.
Barcelona enkos
2015-04-05 23:19
På onsdag kan vi leda ligan med 6 eller 7 poäng. . Tre poäng mot Almeria är redan klara medan Real kommer ha det tufft mot Rayo borta. . Antingen vinner Real stort då Rayo försvar ligger högt uppe eller så förlorar Real
Barcelona Acrobat
2015-04-05 23:16
Tydligen har både David Luiz och Thiago Motta skadat sig under dagens match mot Marseille.
Barcelona Himne del Barcelona
2015-04-05 23:14
Blytung trepoängare. Att vinna när man spelar uselt och inte förtjänar det är ofta en förutsättning för att kunna vara med hela vägen i ett ligarace. Det går inte att sätta ord på hur viktigt det var att hålla avståndet efter den här omgången med tanke på att man utökade det tack vare segern i El Clásico. Att tappa försprånget (som kommer att behövas, var så säkra) direkt i omgången efter hade gjort mycket negativt för det mentala och självförtroendet. Förutom de tre poängen är det såklart Piqués insats som är glädjeämnet.
Barcelona Gabriel
2015-04-05 23:14
Tydligen vann vi ikväll för att vi blev serverade av domaren. Hmm, jaha. Ett helt regelrätt mål precis i början av första halvleken som dömdes bort för oss? Nej, men det skiter vi i, det hände inte ens. Ungefär sådär man resonerar hos grannarna i Puertan.

#FuckLogic
Barcelona Vampíro
2015-04-05 23:12
Tre poäng var viktigast ikväll. Hur ofta har man skrivit det denna säsongen egentligen? Nåja det är nu säsongen avgörs så det gäller att höja sig i fortsättningen.
Barcelona DM1982
2015-04-05 23:08
En av de sämsta matcherna som Barcelona gör på länge (Celta var även bra) men de går hem med tre pinnar. Det är styrka. Almeria hemma nu, tre poäng är allt som gäller.
Barcelona el Flaco
2015-04-05 23:08
Med tanke på motståndet förväntade jag mig inte någon champagnefotboll idag- Celta är ett väldigt hemmastarkt lag och visade det idag. De kunde mycket väl gått upp i ledning innan halvtidspausen. Även om vår egen insats lämnar mycket att önska var mästarturen på vår sida och den är såna här segrar som kan bli guld värd i slutändan.

Xavis inhopp var ännu en gång välbehövlig och man kommer sakna bollgeniet när han lämnar. Mycket talar för att det kan bli redan till sommaren och man kommer inte bara sakna honom för det han bidrar med på plan, men även utanför. Xavi var den som lyckades släcka elden mellan Luis Enrique och Messi efter förlusten på Anoeta i början av året och lyckades medla fram en vapenvila mellan spanjoren och argentinaren. En ledare på och utanför fotbollsplanen.
Barcelona Zyzz
2015-04-05 23:06
Njuuuuter av denna vinst! Den gör Ronaldos 5 mål och Reals 9-1 helt betydelselösa XD UNDERBAAAART
Annons: