/spanien/barcelona/forum/2813.aspx/spanien/barcelona/forum/2813.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona KiNg-PuYi
2015-04-07 23:28
the cameroonians

gracias, undrar när vermaelen får några minuter skit sugen på se han på plan hehe
Barcelona the cameroonians
2015-04-07 23:22
@KiNg-PuYi:

Eftersom det är hemmamatch släpper inte Lucho matchtruppen förrän strax innan lunch.

Men det lär väl inte bli några större förändringar mot senast, förutom att Masche byter plats med Sergio som är avstängd.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-04-07 23:16
någon som vet vilka som är uttagna till matchen imorgon?
2015-04-07 23:15
Ja, det var en konstig match och frågan är om vi kommer att ha samma "tur" igen - eller om laget (och Lucho) lyckas prestera top-notch bara några dagar innan CL.mötet med PSG.

Vad tror ni förresten om ryktet att Pedro startar i morgon, troligtvis på bekostnad av Neymar.
Samtidigt som brassen verkligen förtjänar att bänkas samt behöver vila efter dubbla landskamper hade det inte varit fel att låta honom få göra ett mål i morgon mot relativt överkomligt motstånd.

Annars hoppas jag få se Bartra från start. Stackaren fick ju inga minuter med la Seleccion och han behöver få lite matchtempo i kroppen.
En följdfråga på detta blir ju om Masche kommer återta mittbackspositionen på bekostnad av mr. Smoker.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-07 22:52
@the cameroonians:

1-4 vinsten från förra säsongen speglar inte alls matchbilden. Valdés och att vi faktiskt var effektiva den matchen gjorde att vi vann. En titelavgörande match helt klart!
2015-04-07 22:42
Sevilla på lördag kommer inte att bli en walk in the park.

Stabilitet, fart och effektivitet sammanfattar andalusierna för tillfället.

Det är mer än ett år sedan de förlorade hemma på Pizjuán i ligan.
Förvisso var det mot just Barcelona, men det kommer bli svårt att upprepa 4-1 vinsten från det mötet.

Nåja, Almeria först - sen får vi se vilka förutsättningar som gäller efter det.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-07 22:34
Chans för Verminator att få några minuter imorn ifall vi leder med ett par bollar på slutet?
Postat via SvenskaFans-appen
2015-04-07 22:21
@Mido:
Jodå, han tränade med boll idag så det ska inte vara några problem till PSG och troligtvis hinner han få grönt ljus redan till Sevillamötet på lördag.
Barcelona Mido
2015-04-07 22:10
En fråga : kommer inte Alba att hinna tillbaka till psg matchen?
Barcelona Junta Dimision
2015-04-07 22:05
Petersays

Tevez är verkligen en helt underbar fotbollsspelare och vågar faktiskt säga att han är topp 5 i världen just nu. Om Juventus tar sig till minst en semi och Tevez är den avgörande faktorn så är han faktiskt en potentiell topp 3 kandidat för årets Ballon d'or. Han har ju dessutom Copa America att skriva in på meritlistan för Ballon d'or. Visserligen gills inte Tevez som ett nyförvärv för i år, men han har definitivt varit bland de bästa i Europa såsom han har spelat i år.
Barcelona petersays
2015-04-07 21:38
@Junta Dimision:

Det var Carlos Tevez förra året och jag tycker fan det är Carlos Tevez i år igen trots att han inte bytt lag. £10M för en spelare som var en starkt bidragande faktor till ligasegern förra året och årets förmodade seger. 17 mål (1a skytteligan) och 7 assist (2a assistligan) i Serie A. 6 kassar i CL. Han verkar ju inte ha några planer på att dra ned på tempot iaf den gode Carlitos.
Barcelona wallmannen
2015-04-07 21:27
Ligatitel och CL-titel är likvärdiga tycker jag.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-04-07 21:20
Vem fan bryr sig om Dani får bra lön om Barca ändå slösar pengar på Vermaelen och Douglas? Dani är en legend och jag hoppas av hela mitt hjärta att vi förlänger med honom. Bryr mig inte ett skit om Barcas ekonomi just nu när vi måste betala för konstiga spelare och böter för att vi köpte Neymar på ett olagligt/oriktigt sätt.

Varför i helvete ska man då som supporter ta hänsyn till ekonomin när det kommer till att förlänga med lagets populäraste spelare som dessutom vill stanna och visar mer kärlek än alla andra i truppen? De slösar ändå viktiga slantar här o där...
Barcelona enkos
2015-04-07 21:16
Vad värderar ni mer, dubbeln ligan och cupen eller CL titeln, eller varför inte trippel? :)
2015-04-07 20:47
Douglas
Barcelona Neymar11
2015-04-07 20:47
Junta Salah till Fiorentina är något över det vanliga, han leverade från start utan någon anpassningstid. Från bänkvärmare i London till stjärna i Italien
Barcelona Junta Dimision
2015-04-07 20:44
Antoine Griezmann måste ju ändå vara årets nyförvärv? Satan vad han har utvecklats under Cholo och ett smart drag av honom att gå till Atleti måste jag säga. Vem ser ni annars att vara årets nyförvärv (gäller alla ligor)?
Barcelona Erik Satie
2015-04-07 20:40
Busquets

Rakitic Xavi

Den här mittfältsuppställningen tycker jag är bäst för tillfället. Det går inte att ha två likadana spelartyper (Rafinha & Iniesta ex) och nu när Iniesta inte är i någon god form tycker jag faktiskt att Xavi ska ta över startplatsen.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-04-07 20:40
Atleticos fans är galna. Vilken stämning. Tur att vi inte möter de i CL.
2015-04-07 20:38
Ni borde inte missa Atleticos match. De är i stor form och spelar fantastiskt just nu. De får Real Sociedad se ut som Granada. Madrid slakten är väldigt nära på Vicente Calderón.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-07 20:36
Altletico har verkligen hittat storformen lägligt inför Cl kvarten mot Real. Positivt.
2015-04-07 20:36
Tycker inte att man ska förnya med Alves. Han presterar för att få ett nytt kontrakt och det är en morot för honom. Efter den nya kontraktet kommer han gå ner sig då han inte har något att kämpa för. Speciellt nästa säsong. Då har vi en slut, föredetta klass högerback på bänken med 10 miljoner euro i lön två år till. Hell no!
2015-04-07 20:27
Atletico är i överdrivet bra form. De dödar alla lag med 2-0 i första halvlek. De kommer släcka Madrids drömmar på tisdag och Ronaldo kommer inte ens hittas på lost and found avdelningen. Granada matchen kommer användas i alla analyser som en falsk luftslott.
Barcelona el Flaco
2015-04-07 20:12
Problemet med Dani Alves är att man vet sällan vad man kan förvänta sig av honom. Vissa dagar kan han stå för ödesdigra misstag, som mot Málaga, eller svaga insatser, som senast mot Celta och sen kan brassen även prestera på topp och fullkomligt äga sin kant både offensivt och defensivt.

Tycker det är för jävligt att vi ens befinner oss i en sån här situation. Här förtjänar ledning kritik för att inte ha planerat bättre. Tar man bort Alves är det bara att konstatera att våra andra högerbackar inte är något att skryta med direkt. De få gångerna Montoya har fått lira har han saknat självförtroende och spetskompetensen verkar inte finnas där heller. Sen har vi Douglas. Nuff said.

Annars kanske Adriano får ryka in som högerback, om nu Dani Alves lämnar till sommaren. Om med tanke på hans bräckliga fysisk är det långt ifrån en garanti att han klarar av att spela sex månader utan att åka på en skada. Skulle bli väldigt förvånad om klubben inte värvar in en duktig högerback till januari 2016.
Barcelona Gabriel
2015-04-07 20:01
Säga vad men vill om Dani och hans prestationer på plan, han må ha gått ner sig rent kvalitetsmässigt i spelet men han är fortfarande en otroligt viktig spelare i laget som är väldigt omtyckt. Jag vet iaf vart jag står gällande ifall man bör förnya Alves eller inte. En personlighet som Alves växer inte på träd, och han är fortfarande mer än ett duggligt alternativ som truppspelare och i nuläget även våran bästa högerback.

Allt annat än ett scenario där man förnyar med honom ser jag som ett felbeslut.
Barcelona Gabriel
2015-04-07 19:57
Denna generationen har en ny Franco vad gäller korruption inom spansk ligafotboll och han heter Florentino Perez.
Barcelona SOMISEREM1899
2015-04-07 19:49
Svårt att ens bli förvånad längre av korruptionen från huvudstaden som styr det spanska ligasystemet med en järnhand. Ibland undrar man nästan om en 122-årig Franco ligger och lurar någonstans i Palacio Real de El Pardo...
Barcelona Liunil Masse
2015-04-07 19:05
@RafaelH117: Between La Liga’s Twitter clear Real Madrid bias, manipulation of scheduling to feature Barcelona playing three times in a row at 16:00… @RafaelH117: Manipulating and inventing awards to give Real Madrid and dozens of dubious referee decisions, I wonder why we keep on watching. Disgrace. @RafaelH117: Barcelona statistically plays their worst at 16. What happened? La Liga changes two matches out of nowhere for that time. No words.
Barcelona Canaletes
2015-04-07 18:46
Rolig klipp på när Dani och Neymar är på basketen. Dani fick även en ny kompis!

Känns och tror att Dani är viktig för Neymar när det gäller det sociala och utanför planen.
Barcelona el Flaco
2015-04-07 18:26
@Júnior.:

Hur kan man höra fel på Tom Cruise och George Clooney?! Mascherano är en riktig boludo. :P
Annons: