/spanien/barcelona/forum/2809.aspx/spanien/barcelona/forum/2809.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Canaletes
2015-04-09 05:06
Vem skulle kunna tro att när det här när den här bilden togs spontant? hah! Så sjuk sammanträffande.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2015-04-09 03:35
Ray hudson :) Endast målen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Júnior.
2015-04-09 02:57
Även om Xavi och Rakitic må vara våra formstarkaste mittfältare i dagsläget så är det inget mittfältspar jag skulle vilja se mot Sevilla till helgen. Jag har aldrig riktigt varit en beundrare av firma Raktic - Xavi. Tycker att den ena mittfältarens spelstil hämmar den andre. Med tanke på att Xavi trivs som fisken i vattnet när vi har bollinnehavet och kontrollerar matchbilden så är jag av den uppfattningen att Rakitic blir väldigt begränsad då kroaten briljerar i en mer direkt fotboll, och vice versa. Hade föredragit ett mittfält bildat av Xavi, Iniesta och Busquets till helgen, likt de "gamla" goda tiderna. Men det kanske är lite väl mycket att hoppas på med tanke på att Iniesta och Busquets fick vila samtidigt som Rakitic endast fick spela ca 65 minuter idag.
Barcelona LeoMessi
2015-04-09 02:25
Liunil Masse Jag tror att det är för att iniesta fortfarande försöker spela på samma sätt som han alltid har gjort trots att hans roll är helt annorlunda i luchos spelsätt. Jag har absolut inga tvivel på att iniesta faktiskt skulle kunna axla xavis roll som spelmotor. Han besitter ett lika bra passningsspel och en lika bra bollkontroll. Han kan definitivt göra det men problemet är att iniestas spelstil är mer riskfylld än xavis och den funkar som bäst högt upp på offensiv planhalva. I och med att vi har bytt stil lite så får inte iniesta lika stort utrymme att göra det han är bäst på. Jag tror att om Iniesta skulle få instruktioner om att han ska agera spelmotor så skulle han klara det galant. Han har det som krävs, men då ska han vara villig att byta sin stil.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-09 01:54
Hur kommer det sig att Xavi inte droppar i prestationer under Luchos system medan Iniesta gör det? Xavi känns mycket bättre än Iniesta just nu. Borde starta mot Sevilla med Rakitic.
Barcelona Lion24
2015-04-09 01:45
Hur ska Madrid kunna hinna överklaga och få dom angående Cristiano/Kroos/James gula kort om dom ska överklaga? När vi vaknar imorgon så är det endast 2 dagar kvar till nästa match (Eibar). Det brukar väl ta några dagar innan dom kollar upp ärendet och kommer med en slutgiltig dom. Eller? Nån som är mer insatt i det? Sen förstår jag verkligen inte varför Madrid ska överklaga (om dom ska) nån av gula korten, det är ju ändå hemma mot Eibar och det är 3 givna poäng. Är det inte bättre att få de gula korten överstökat med tanke på att man har Valencia och Sevilla kvar? Tänk om det uppstår en situation en match innan Valencia/Sevilla och nån av dom drar på sig gul kort och då gör man det svårare för sig själv om man skulle sakna så tongivande spelare mot så bra lag.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-04-09 01:33
@Gabriel:

Barcelona KiNg-PuYi
2015-04-09 01:10
Någon som vet ifall Lucas moura är spelklar mot oss i CL?
Barcelona socccerfan1
2015-04-08 23:40
Men skönt o se att Madrid inte är bättre än såhär.. Kommer bli tufft i cl
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-04-08 23:36
När Madrid börja ta över matchen borde Rayo backa hem och satsa på kontringar. De blev trötta och det är inte Pacos stil att backa hem.
Barcelona Smogen
2015-04-08 23:33
Hatar att säga det, men vad var det jag sa. Ett lag som Rayo kan inte spela så huvudlöst mot Real, det kommer straffa sig. Det blir en underhållande match ett tag, och sen blir några spelare i Rayo slutkörda, orkar inte ta sina löpningar på samma sätt som tidigare, och whop, så har dom förlorat.
Barcelona Junta Dimision
2015-04-08 23:32
Ridå, synd att Rayo inte tog vara på sina chanser i första halvlek.
Barcelona socccerfan1
2015-04-08 23:31
Vad trodde ni? Rayo kan inte göra mål.. Blir trötta.. Orättvist ja. Men Madrid har mer rutin o bättre spelare
Barcelona Erik Satie
2015-04-08 23:29
Andresito

Ja men det är ju så jävla typiskt...
Barcelona Barcelona 1899
2015-04-08 23:27
@DM1982:

Hahaha, skämtar du med mig? Ronaldo skulle sälja sin mamma för att få spela hemma mot Eibar och göra ett par enkla mål. Det kommer överklagas, det ser Ronaldo till.
Barcelona BARCA-més que un club
2015-04-08 23:25
o där gör crybaby mål från ingenstans när han varit helt osynlig
Barcelona koeman92
Där sket det sig..
Barcelona Erik Satie
HELVETE
Barcelona Junta Dimision
soccerfan1

Han skulle varit helt fri och hade antagligen gjort mål, det var solklar straff och det var kontakt.
Barcelona Junta Dimision
2015-04-08 23:24
DM1982

Då är det bara att hoppas på att det händer :)
Barcelona socccerfan1
2015-04-08 23:23
Cristiano börjar trilla utan kontakt.. Sen faller han över hans ben. Inte straff. Kolla reprisen
Barcelona DM1982
2015-04-08 23:23
[QUOTE=Rambla~]Är det ett felaktigt gult till Ronaldo förstår ni väl att det kommer överklagas. Mest pinsamma ligan i Europa när det kommer till gula kort som överklagas och där det oftast går igenom. Ja, för ett visst lag då. [/QUOTE] Varför överklaga det kortet? Ronaldo vilas i en tämligen enkel match på hemmaplan. Det skulle bara vara dumt att överklaga det.
Barcelona Heisenberg
2015-04-08 23:21
@Junta Dimision:

Tänkte samma sak först men det är ju den absolut bästa matchen för att öka på den egna målskörden och det kommer han aldrig gå med på att missa.
Barcelona Erik Satie
2015-04-08 23:20
Fan nu börjar real komma igång...
Barcelona Junta Dimision
2015-04-08 23:19
Rambla

Hade ju nästan varit en nackdel för Real om det gula kortet överklagades i.o.m. att de spelar mot Eibar hemma på lördag. Nu kanske han får ett gult till innan en viktigare match.
Barcelona A good coach is everything!
2015-04-08 23:18
Hahahaha Madrid borde inte ens överklaga domslutet, det så fuskarna lär sig .. Hoppas Ronaldo tänker en extra gång nästa gång han får för sig att dyka. Men skulle ej trodde filmare som han är så har han det i rygg märgen..
Barcelona Rambla~
2015-04-08 23:17
Är det ett felaktigt gult till Ronaldo förstår ni väl att det kommer överklagas. Mest pinsamma ligan i Europa när det kommer till gula kort som överklagas och där det oftast går igenom. Ja, för ett visst lag då.
Barcelona Peshmerge - AS9
2015-04-08 23:17
Vart är Leo Baptistao ?
Barcelona DM1982
2015-04-08 23:16
[QUOTE=Andresito]Solklar straff för Ronaldo faktiskt.. [/QUOTE] Jo, det var straff där. Man kan ju undra vad domaren tänkte.
Barcelona Smogen
2015-04-08 23:16
Lite synd är det ändå, när Laporta lämnade Barcelona tror jag inte det fanns en enda spelare i Real Madrid som jag hellre haft i laget än de spelare som redan finns. Men nu, efter Rosells era, så är jag lite avundsjuk på allt från Varane och Marcelo till Modric och Isco.
Visst har vi ett jävligt bra lag, men synd att försprånget vi hade för några år sedan är totalt bortblåst.
Annons: