/spanien/barcelona/forum/2801.aspx/spanien/barcelona/forum/2801.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Liunil Masse
2015-04-07 19:05
@RafaelH117: Between La Liga’s Twitter clear Real Madrid bias, manipulation of scheduling to feature Barcelona playing three times in a row at 16:00… @RafaelH117: Manipulating and inventing awards to give Real Madrid and dozens of dubious referee decisions, I wonder why we keep on watching. Disgrace. @RafaelH117: Barcelona statistically plays their worst at 16. What happened? La Liga changes two matches out of nowhere for that time. No words.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Canaletes
2015-04-07 18:46
Rolig klipp på när Dani och Neymar är på basketen. Dani fick även en ny kompis!

Känns och tror att Dani är viktig för Neymar när det gäller det sociala och utanför planen.
Barcelona el Flaco
2015-04-07 18:26
@Júnior.:

Hur kan man höra fel på Tom Cruise och George Clooney?! Mascherano är en riktig boludo. :P
Barcelona Júnior.
2015-04-07 17:43
Många av er har förmodligen redan hunnit kika på Barcelonas interna "face to face" tävling mellan spelarna. I länktipset hittar ni Piqué vs Mascherano (min favorit hittills). Av någon anledning så är den ännu inte uppladdad på youtubekanalen än, så ta en titt om ni inte hunnit se den än.
Barcelona Junta Dimision
2015-04-07 16:39
Vampiro

Så fort ryktet om att Gaya skulle till Real dök upp så påbörjade Valencia kontraktsförhandling med Gaya och hans agent och det sägs att Gaya nobbade det första erbjudandet Valencia gav honom. Egentligen skulle de förhandla om Gayas kontrakt i sommar men skyndade på det efter Cope kom fram med nyheten.
Barcelona Junta Dimision
2015-04-07 16:37
Det var verkligen sjukt viktigt att vi lyckades ta 3p borta mot Celta Vigo. Mot Almeria bör vi vinna ganska lätt med tanke på att deras tränare JIM blev sparkad efter deras förlust mot Levante i helgen, men på lördag 20.00 möter vi ett Sevilla i strålande form på Sanchez Pizjuan. Värt att notera är att Sevilla inte har förlorat en enda hemmamatch på 31 raka matcher (något sånt) och det kommer garanterat att bli ett poängtapp om vi spelar som vi gjorde i den första halvleken mot Celta Vigo. Jag tycker fortfarande att vi saknar förmågan att kontrollera spelet iochmed att våra mittfältares primära uppgift är att täcka ytor vilket leder till att det blir för stora avstånd mellan mittfältarna och hela mittfältet i sig blir obefintligt.

Jag tror faktiskt att matchen mot Sevilla blir den mest avgörande för om vi tar ligan eller inte, förutsatt att Real vinner borta mot Rayo imorgon. Vid poängtapp mot Sevilla tror jag att spelarnas psyke kommer att påverkas ordentligt i.o.m. att det är så många svåra matcher på så kort tid efter den matchen. Det är nu säsongen avgörs och jag hoppas verkligen att våra spelare är både psykiskt och fysiskt förberedda för det som komma skall.

Visca!
Barcelona Vampíro
2015-04-07 16:34
Ryktas om att Valencias supertalang Gayà ska skriva på för Madrid. Vad sysslar Valencia med, ska inte de bygga ett storlag? Då bör man behålla en sån diamant inför framtiden.
Barcelona Barca4life98
2015-04-07 16:07
NeymarN11 Synd, han är en intressant och duktig spelare.
Barcelona Neymar N11
2015-04-07 15:53
: note: athletic player muniain is out for 6 to 7 months with a knee injury #fcblive
Barcelona Barcelonistas
2015-04-07 14:55
Katalano - du har missuppfattat det hela. Det är otroligt mycket humör bakom de inlägget. Jag har redan skrattat 5 gr av att läsa det själv. Jag väljer att lägga ut dom bara vid speciella tillfällen. Som cl vinster,liga vinster, osv. Blir bättre så.
Barcelona Katalano
2015-04-07 14:47
Barcelonistas

Eftersom du frågar. Jag förstår tyvärr inte grejen med det där inlägget. Om det var ett skämt åtminstone så hade något smilband kunnat rycka till, men det där var bara fånigt. Så mitt tips är att den där typen av inlägg kräver en touch av humor mer än att kalla honom penaldo.
Barcelona Erik Satie
2015-04-07 14:25
Barcelonistas

Det gäller att man har koll på när man gör det. Det kan lätt bli för mycket. Men vafan, man måste ju få släppa loss.
Barcelona dinho the artist
2015-04-07 13:57
Barcelonistas
Med risk för att verka tråkig ; nej, jag gillar det inte eller tycker det är speciellt roligt.
Barcelona Barcelonistas
2015-04-07 13:52
Ronaldo: Real 9-1 Granada, we will win la liga siiiiuuuuuuu. Messi: calm down Mr Penal, you wont play against Granada every singel Day. Ronaldo: what do you mean? Messi: what i mean is honeymoon will be over against Atletico. Ronaldo: ); Messi: :) Gillar ni att jag lägger upp sånt här elr blir det för mycket? Min personliga favorit är ju " penal Tea" konversationen :).
Barcelona Gabriel
2015-04-07 13:44
Xavi och hans betydelse för Barcelona är inte direkt en nyhet, men katalanen har spelat upp sig något markant sett till vad han presterade förra säsongen. Om det har något med motiviation och en känsla av att han vill bevisa något nu när han är petad, eller att han helt enkelt klarar av att analysera matcherna bättre från bänken för att sedan ändra matchbilden sett till hans egna tyckande när han byts in vet jag inte, men det är ändå intressant att se hur den nu 35-årige mittfältsgiganten återigen tagit taktpinnen på mittfältet. Det var inte många som trodde att han skulle klara av det för ca 1 år sen, jag själv beräknat. Min personliga uppfattning är att Xavi är vår bästa mittfältare den här säsongen, bättre än även Rakitic, även om kroaten knappast heller har gjort bort sig under hans första år i klubben. Men Xavis påverkan och inflytande på matchbilden har blivit än mer uppenbart den här säsongen med Luchos val av ett mer direkt och fartfyllt spel, där man många gånger önskat sig ett mer behärskat och kontrollerat spel på planen och den enda som kunnat infriat den önskan varit Xavi. Ur mitt egna minne så kan jag inte komma ihåg en enda dålig insats ifrån Xavi den här säsongen, det ter sig också därför förvånande varför han inte fått mer speltid än vad han fått. Xavi är i bättre slag för närvarande än vad den bleka vampyren Don Andrés är, och varit under hela säsongen. Ett radarpar på mittfältet mellan Xavi och Rakitic hade varit det bästa enligt mig till säsongens slut, men det är samtidigt inget som talar för att Luis Enriqué kommer välja att bänka Iniesta såhär mot slutspurten av säsongen. En sak visade sig ändå relativt tydligt i matchen mot Celta och det är att Rafinha inte bör spela tillsammans med Iniesta något mer. Brassen gjorde förmodligen sin sämsta match för klubben och en match man helst bara vill glömma från hans sida. Med det sagt innebär det inte att man ska hämta fram halshuggningsyxan och avrätta Rafá, han förblir fortfarande en väldigt stor talang med en enorm potential, det handlar bara om att använda honom på rätt sätt och fortsätta att tro på honom. Det är hur som helst väldigt dåliga nyheter att Xavi med största sannolikhet väljer att röra på sig efter säsongens slut då vi kommer att behöva honom även under nästa säsong, farmför allt med det transferförbud som nu råder. Det kommer att bli omöjligt att ersätta honom, oavsett om namnen som tar hans roll i framtiden heter Verratti, Oliver Torres, Thiago eller vem det nu än blir. Det finns bara en Xavi och det är Xavi - och jag skulle ärligt talat inte vilja ha det på något annat sätt.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-04-07 12:24
Taktisk artikel om varför Rafinha var så usel igår och hur det påverkade hela spelet. Artikeln är toppen från totalbarca. As the side came out before the resumption of the second half, the cameras picked up on Luis Suárez gesturing to Rafinha, seemingly showing him where to be, the runs to be making, and the space to occupy. Despite Luisito’s best efforts, Rafinha only lasted eleven minutes before being put out of his misery by the man with 751 appearances for the Catalan giants, Xavi Hernández. Within three minutes of Xavi’s introduction, the match’s previously hectic, end-to-end tempo was all Barça; the fluency was back, space was being found, runs were being made, and passes found their target once more. While we know that no one can dictate the pace of the game like Xavi – whatever will we do without him? – what was particularly telling was Xavi’s defensive contribution despite his aging legs. At 63:40 he read the play majestically to intercept, while at 70:29 he followed up another interception with a crunching tackle to win the ball, slipping Messi through with a needle-in-the-haystack pass seconds after. Xavi’s press on Augusto Fernández ,which resulted in the Argentine blazing over the bar at 79:57  also demonstrated more industry and desire than Rafinha showed all night. Read more: http://www.totalbarca.com/2015/matches/player-in-focus-rafinha-alcantara/#ixzz3WcLOwZRE
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2015-04-07 10:03
Andresito

Även jag tror att Bravo startar..Men det är inte alltid det överensstämmer med vad man vill :)

Barcelona Andresito
2015-04-07 09:40
VizzlA Även om idén är god så kommer Bravo utan tvekan att starta. Känns även som en perfekt match för Bartra där troligtvis Piqué får vila. Mittfältet ser bra ut. En sån här match hade man kunnat testa Pedro på högerbacken, det har ju ryktats om det. Startar han inte som högerback bör han definitivt göra det till vänster precis som du skriver. Montoya kan behöva speltid inför PSG när Alves är avstängd, men mycket tyder på att Adriano tar den platsen i CL. Skönt att vi slapp nitlotten som Real Madrid drog: bortamatch klockan 22 på en onsdag, aj aj.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2015-04-07 09:26

Vill se denna elva mot Almeria:

-----------------------TerStegen---------------------
--Alves----Piqué--------Mathieu----Adriano
---------------------Mascherano--------------------
---------------Rakitic--------------Xavi--------------
---------------------------Messi------------------------
----------------Suarez------------Pedro------------

Alba skadad så tyvärr så måste Adriano spela, Sergio tog en taktisk varning och är avstängd..Så Mascherano startar..Leds på att se Neymars slarviga spel, Han får känna på bänken och göra ett inhopp istället.
Vill att TerStegen ska få spela eftersom att Psg närmar sig, Denna match är optimal för detta.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-04-07 04:12
Lion24 Det är bara att släppa den matchen. Real gjorde det bra och Granada gjorde det uselt, det räcker så. Att leka fakir med Real Madrid som verktyg är inte bra för hälsan. En snabb titt på tabellen avslöjar fortsatt 4 poängs avstånd till marängerna och en snabb titt i backspegeln påminner om en Clàsico vinst som smakade mumma. Avslutningsvis kollar vi döda vinkeln för att vara på tårna om någon utifrån närmar sig lustigt och hastigt men där är Simones gäng i stort sett avhängda. Gör vi bara jobbet och koncentrerar oss på vår egen uppgift, partido à partido, så lär vi se ringdans runt liga bucklan i maj och då spelar Reals ketchup på skitlagen noll roll. Fokus på vårt är mitt tips till dig, så slipper du lägga skönhetssömnen på att dividera om hur dom lyckades smälla in ett par mål mer än förväntat. Personligen skiter jag fullständigt i vilket.
Barcelona Lion24
2015-04-07 03:15
Eftersom jag fortfarande inte förstår Granadas agerande från Madrid matchen så valde jag att plåga mig själv ännu mer genom att återigen titta på målen (länktips). Att en spelare får och kan ta emot bollen på brösten och sedan ostört skjuta in den på en hörna (Benzemas mål) är bortom mitt förstånd. Jag har mycket svårt att ta den här matchen på allvar. Jag har myckeet svårt att tro att Granada spelade för heder och ära. Det är extremt många (!!!) tveksamma situationer under den matchen som inte hör hemma nånstans på en fotbollsplan, speciellt inte världens bästa liga. Jag har mycket svårt att tro att Granada var 'ärliga'. Var det här för att höja Madrids moral flera nivåer och börja starkt direkt inför slutspurten och framförallt matcherna mot Atlético? Ja, alla som var inblandade lyckades om man säger så. Jag vet inte om jag ska be om ursäkt för att jag är konspiratorisk men jag kan inte hitta någon annan förklarning, SPECIELLT efter de extremt svaga ingripanden från Granada spelarna.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-07 02:14
Mycket Xavi snack, med all rätt. I länktips hittar ni en analys om Barcas insats och hur viktig Xavi är.
Barcelona Antonio Puerta
2015-04-07 02:11
Här har jag ett väldigt intressant rykte som jag snappade upp på Twitter! Vet framförallt att Rambla är förtjust i denna spelare, vad säger ni? Speciellt du Rambla? Själv gillar jag killen skarpt sett han spela ett antal gånger i både Italien och i Torino, hästlungor stabil både offensivt och defensivt dessutom väldigt snabb! @TransfersCalcio: Barcelona are interested in Torino's Matteo Darmian (via @AlfredoPedulla)
Demakast
2015-04-07 01:55
Skrev inför säsongen att Xavi inte skulle gå någonstans, något som många andra trodde. Han är en gentleman som inte lämnar någon i sticket. Men att kräva att han ska nöta bänk ännu ett år är inte rimligt. På sin höjd att det blir så att han "spelar" fram tills i Januari nästa säsong. En realistisk nödlösning. Hur han än gör så tackar jag och bugar för en av de största som spelat spelet någonsin. Sen är ju det mesta oklart med Barcelona just nu. Klubben står inför förändringar med presidentval osv. Blir LE kvar eller tar man in en ny tränare? Jag personligen tror att han självmant väljer att lämna hur det än må gå. Skulle han nu vinna ett par titlar så är det inte omöjligt att kanske en klubb som City skulle vara nästa adress. Där kommer man varefall slippa se han på träningarna med sina cykel-solbrillor eftersom solen aldrig skiner där. Jag tror hur som helst att han inom sinom tid kommer att hitta sin rätta plats nen den är nog inte i Barca. På tal om City så snackas det om en viss Aguero till Real. En övergång som jag anser är högst trolig och som skulle göra de vita och Aguero mycket gott, tyvärr. När vi ändå är inne på det sjunkande skeppet. Vad händer med David Silva? Är inte det en spelare för Barcelona? Synd att transfer bannen ställer till det rejät för oss. Real bygger upp inför framtiden medans vi bara kan stå och titta på. Det bästa de skulle kunna göra är att redan nästa säsong göra sig av med Ronaldo (vilket är högst osannolikt) men min personliga åsikt är att det skulle gynna laget i längden. De går en ljus framtid till mötes har jag en känsla av. Samtidigt måste jag försöka se vissa ljuspunkter för barcas del också. Suarez gör sin andra säsong snart och kan bara bli bättre och jämnare, men måste sluta upp med sitt skådespel, något som inte verkar gå att få ur hans kropp. Rakitic samma sak minus skådespel. Rafinha blir en bra truppspelare, säga vad man vill om honom. Överhypad är han inte men inte heller någon ny världsklass spelare. Är det något som gnager enormt så är det ytterbackspositionerna. Adriano ska ha all cred i världen men han verkar ha gjort sitt och numera känns han rent ut sagt dålig. En bra vänsterback räcker inte. Högerbacken ska vi inte ens prata om. Jag älskar Alves men nu är det stop. Hur man löser den här gåtan inför framtiden får endast den som lever svaret på. Men den är så jävla svår att lista ut, Montoya i all ära men en osmartare spelare får man leta efter. Att skola om Pedro har varit på tapeten och en tanke jag inte alls ogillar, men isf enbart om Pedro vill detta själv. Att det är det bästa alternativet vi har säger väl det mesta. Målvakterna känns klockrena. Mittbackarna inte likaså men inte världens katastrof .. Terminator Vermaelen sägs ju vara fitt också och får ses som ett nyförvärv inför nästa. Störst bry är Ytterback och mittfält samt en plats i anfallet. Ville så gärna tro Borell när han trodde på att Munir var en "Crack" men aj så fel det blev. Mycket svamel nu från min sida .. Väljer att lägga ifrån mig luren för ett par timmars sömn istället. Natti natt
Barcelona LeoMessi
2015-04-07 01:38
Den spelaren som påminner om xavi mest när det kommer till passningsspelet, diktera tempot, rörelsemönster osv, spelar redan för Madrid. Jag snackar om Modric, tycker att han är den mittfältare som mest påminner om xavi. Bra på att vårda boll, duktig på att vända bort motståndaren och riktigt bra på att blanda korta passningar med långa. Modric är den spelare som tillsammans med xavi är bäst på att agera spelmotor. Det ryktades om att Barca vill köpa modric när han spelade i Tottenham men man valde att gå för Affelay (akta stavning) efter som han var billigare/gratis. Tror att modric kunde ha gått för ca 25 M, vilket är kaffepengar i dag.
Barcelona dinho the artist
2015-04-07 01:16
Xavi gör som han bäst behagar, hoppas jag. Känner han sig önskad hoppas jag verkligen han stannar. I mitt tycke behövs han både ett och kanske två år till.

Känner han sig redigt mätt på situationen är det bara att acceptera att en av fotbollens största revolutionärer någonsin tyvärr lämnar oss. Jag lider med barn och ungdomar som gått miste om hans främsta år som fotbollsspelare.
Barcelona Barca4life98
2015-04-07 01:06
Jag hoppas att Xavi stannar ett år till. Med transfersförbudet etc. Än idag tycker jag att han är SÅ värdefull. Det finns egentligen två spelare som har dom kvalitéerna; Xavi och Pirlo. Skillnaden är att Xavi fortfarande kan hänga med i stormatcher medans Pirlo faktiskt har svårt med det tyvärr. Det kommer inte gå att ersätta Xavi rakt av. Verratti och alla andra må ha liknande tendenser men om man ska vara ärlig så kommer inte dom någonsin att komma upp i Xavi-klass. Xavi är och kommer alltid att vara den bästa mittfältaren genom tiderna åtminstone för mig!
Barcelona son of pep
2015-04-07 01:04
Va jag känner nu på sistone så är det helt enkelt att vissa spelar går genom delvis förklarliga och delvis oförklarliga svackor. Sen är det från tränare till tränare hur man löser det problemet, vissa väljer att blint fortsätta vissa förtroende för spelaren medans andra direkt skickar de mot bänken. Sen är det massa tränare som varierar och anpassar sig efter spelare. Supportrar brukar oftast tänka kortsiktigt och vill bänka, i vissa fall t.o.m sälja, en spelare vid en svacka. Jag anser att det är fel inställning men man förstår frustrationen. Just nu går väl Iniesta, Alves och Neymar genom svackor tror jag. Alves kanske det är permanent, Iniesta bara en klassisk svacka och Neymar brist på erfarenhet och rutin. Kände bara för att skriva av mig lite kort.
Barcelona Gio Style
2015-04-07 00:45
Kröjf

Är väldigt glad över att jag aldrig hör till skaran som säger "sälj honom" för tidigt.
Xavi är en viktig kugge i omklädningsrummet och han är en unik spelare.
Kan med gott samvete säga att jag visste att den mannen hade mer att ge, och det är jag väldigt glad över dessutom.

Vi ska inte pissa på våra legendarer!
Barcelona Kröjf
2015-04-07 00:40
Amo.38, skrev för några få dagar sen: "Alla legoknektar a la Cesc kan lämna med huvudet före, vill man inte konkurrera om att få spela i våran vackra klubb har man inget här att göra". Plats för påminnelser: Från 2004 fram till 2008 prioriterade den numera prisade försvarskungen Piqué, att mestadels hålla till i Manchester Uniteds reservlag istället för att fightas om en plats på bänken eller planen i sin katalanska moderklubb. Vidare var han av sin engelska arbetsgivare utlånad till Real Zaragoza en säsong. Så borde inte Gerard Piqué också betecknas som legoknekt och snarast bli "ombedd" att lämna Barca med huvudet före?? I höstas hade svaret på den frågeställningen högst sannolikt varit jakande till sin karaktär. Somliga inlägg var allt annat än nådiga i sin hätska kritik. Som inte sällan kom att handla mer om Piqués påstått högfärdiga personlighet, pokervanor och bråk om parkeringsböter med mera, än om honom som "vår" spelare. Och den nu nästintill unisont hyllade hjälten Xavi, var så sent som i somras även han häcklad titt som tätt härinne och stod verkligen inte högt i kurs hos vissa culés (silly season kallas det visst). Så sammantaget vare sig stod eller står Cesc Fábregas särskilt ensam vid skampålen, efter en stunds eventuell självrannsakan. I våra allra svagaste stunder som supporters till klubben med stort K, kan man till och från ibland nästan få för sig att B:et i FCB står för Bipolär ("postmodernistiskt" begrepp för den typ av ytterst yviga humörsvängningar som kännetecknar det mentala sjukdomstillståndet manodepressivitet ).
Annons: