/spanien/barcelona/forum/2799.aspx/spanien/barcelona/forum/2799.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2015-04-09 20:16
@Liunil Masse:

Real vet att överklagan kommer aldrig att gå genom men de gör det bara för att visa Ronaldo att de gör allt för honom så han inte gråter
Barcelona Neymar11
2015-04-09 19:51
För Ronaldo skiter i allt annat förutom skytteligan, eibar hemma är hans dröm match
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Liunil Masse
2015-04-09 19:49
Kan någon förklara för mig varför Real överklagar Ronaldos gula när man möter Eibar hemma? Helt sjukt haha fan vilka goda nyheter. Blåst klubb till max, hade Messi blivit avstängd hemma mot Eibar och sen efter det ha 0 gula i fortsättningen så hade det varit perfekt. Han hade fått lite välbehövlig vila också.
Barcelona NoGo™
2015-04-09 19:47
According to Barcelona sources, the club made Dani Alves a 2+1 year renewal offer, not 1+1+1 as the player's agent claimed today. [md]

Hmmm...
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-04-09 19:11
dinorah kan dra åt helvete. Vad fan tror de på? Lyx, snubben blir sämre och sämre för varje år och de vill ha en lön på Messis nivå. Jag klarar av att leva med Montoya tills Januari 2016. Han kommer fixa det galant tills vi värvar en startspelare.
Barcelona Katalano
2015-04-09 18:32
@LeoMessi:

instämmer med detta. För mig har Bartra skött sig utmärkt. känns som vissa klagar på valpigheten bara för att klaga på något. Inte möjligtvis du Papillon utan generellt.

Angående Montoya som andra diskuterar så skulle jag vilja se hur han presterar med mer kontinuerlig speltid. jag vill även testa på Pedro som högerback. Tror han skulle klara det bättre än man tror.
Barcelona LeoMessi
2015-04-09 18:24
Papillon Förstår inte på vilket sätt bartra är valpig. Tycker att han sköter sig väldigt bra med tanke på den skrala speltiden han får. Om något så har han ofta varit den bättre mittbacken när han får spela.
Barcelona A good coach is everything!
2015-04-09 18:20
Neymar11 Aa den ledningen gör ju sällan rätt så man vill ju egentligen att dem gör så lite som möjligt.. Jag tror dock att Alves kan få stanna för hans goda kontakt med Messi. Men då hoppas jag ledningen står på sig när det gäller lön osv..
2015-04-09 18:16
På tal om Montoya har ni sätt hans galna precision på senaste träningen.. Snubben lägger bollen från ca 15-20 meter i en basket korg. Av någon anledning så tror jag på Montoya låt han få spela 15 matcher på en säsong så tror jag han kan utvecklas till en gedigen högerback !!! Klippet finns på Barcas instagram sida..
Barcelona Neymar11
2015-04-09 18:15
A good coach Ja, dock förstår jag inte ens varför Lucho har något att säga till om när det gäller spelares förhandlingar. Han vet ju inte ens själv om han kommer få behålla jobbet. Nej historia ska få vara historia, förlänger vi Alves kontrakt så kommer vi sätta oss i skiten ytterligare bara. -------------------------- Får ens den här ledningen planera framtiden, affärer osv när dom har utlyst nyval? All ekonomiskt/sportsligt planering som sträcker sig efter pågående säsong borde vara förbjudet, i iaf i mitt tankesätt
2015-04-09 18:07
Neymar11 Håller med dig det va likadant bär dem gamla trotjänarna skulle lämna.. Hur många blev inte besvikna bär dinho skulle lämna eller deco. Men nu i efterhand kan vi säga att det va för klubbens bästa! Alves har alldeles för höga kontrakts anspråk han har väl inte riktigt förstått att hans kvalité inte är densamma. Det som gör denna soppa svår är LE som trycket på att Alves ska stanna. Det i sin tur ger Alves ett perfekt förhandlingsläge...
Barcelona Neymar11
2015-04-09 17:46
@barcastuff: Dinorah (agent Alves): "Talked with presidential candidates and they don't share the club's stand. Barça say Luis Enrique asked for renewal" Vilken jävla såpa det kommer att bli framöver -------------------- Jag står på den sidan som vill att Alves skall lämna, vi måste fortsätta med vår generationsväxling och inte bita oss kvar. 6 månader med montoya är inte hela världen, vem vet han kanske blommar ut med kontinuitet Dags att börja släppa Pep eran, både för klubben och oss fans. Vara tacksam över vad man har fått uppleva, och starta en ny uppbyggnad med förhoppningsvis en ny ledning. Spelarna känner varandra såpass väl, att jag tvivlar på att stämningen kommer sjunka i omklädningsrummet om Alves lämnar
Barcelona NoGo™
2015-04-09 17:45
Jahapp då är de väl 99,9 % klart att Alves lämnar i sommar....Men de är lugnt! Vi har ju Brazilian superstar i truppen så!
Barcelona Gabriel
2015-04-09 17:30
Zabaleta och hela hans familj är pericos så nej tack, dessutom är han 30 år gammal och en kortsiktig lösning. Jag föredrar isånnafall att man hämtar in en ung spelare som man kan utveckla och göra till en stjärna. Mayke i Cruzeiro är en stor talang i Brasilien, ett under att vi inte hämtade in honom istället för Douglas. Han påminner om Alves mest av alla aktiva högerbackar på marknaden idag, inklusive Danilo. Skulle inte alls bli förvånad om Porto köper upp honom nu för rena kaffepengar för att ersätta Danilo och sedan säljer honom vidare om några år för 30M€.
Barcelona DM1982
2015-04-09 17:27
Dinorah (agent Alves): "Barça said this was their final offer. If so, negotiations have ended. Dani is sad, he expected more."
Barcelona Peshmerge - AS9
2015-04-09 17:22
Hämta Zabaleta från City. Tror han gärna skulle vilja spela för oss. Då har vi 2 Marscheranos i laget. Han blir inte yngre men han kan lätt spela 2 säsonger om inte 3.
Barcelona Gabriel
2015-04-09 17:12
Bellerin får för min del gärna tillägna hela sin karriär åt att kriga om 4:e platsen i Premier League medans han tittar på hur Barça säsong efter säsong krigar om liga och Champions League guld.

Gråt inte över spilld mjölk mina vänner!
Barcelona KiNg-PuYi
2015-04-09 17:08
Bellerin: "Many people called me crazy when I left, but I'm showing that I was right. Life does not end at Barca. Wenger I have to thank."

snorungen kan ju dra åt helvete, ska bli kul o se när debuchy petar dig otacksamma idiot, wenger i have to thank my ass, eller är det cashen han syfter på?
Barcelona papillon
2015-04-09 17:03
Denne Bartra alltså...stor talang men så valpig i det defensiva spelet så att man blir gråhårig, bättre offensivt.

Killen behöver någon akut som styr honom på plan likt Puyol gjorde.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Neymar11
2015-04-09 16:44
Junta Ronaldo har överklagat det gula kortet, rätt ska vara rätt ;)
Barcelona Junta Dimision
2015-04-09 16:31
Real har tydligen överklagat avstängningen på Ronaldo, härliga nyheter.
Barcelona Gabriel
2015-04-09 16:15
Angående Matteo Darmian så har jag själv ingen vidare koll på spelaren så det jag gjorde var att fråga en polare som följer Serie A frekvent och är Juvefan. Denna killen är någon jag för övrigt brukar fråga om spelare när jag inte har koll på dem, han har koll på de flesta talangerna och unga spelarna i Europa. Hans förklaring om Darmian är att det enligt honom rör sig om ligans bästa ytterback. En spelare med hästlungor, bra inlägg och en fighter. En kille som blommat ut de senaste 2 säsongerna och som enligt honom skulle vara en drömvärvning till vilken klubb som helst. Så lyder hans förklaring, sen vet jag inte själv men nog låter han intressant.
Barcelona Denyo ©
2015-04-09 15:41
Katalano

Precis det var det jag mena dem är grundpelare på mittfältet men jag tror rakitic kommer växa mer tills nästa säsong och visa att han blir och räkna med. Det finns även kapital i Barca B, ska bli riktigt kul och se om alen halilovic kan få spela mer nästa säsong och blomma ut till en a-lagspelare, sen hade jag gärna sett en kreativ mittfältare till i laget, men kan inte komma på någon på rak arm förutom modric som ja skulle vilja ha och som passar in.
Barcelona Junta Dimision
2015-04-09 15:25
Liunel Masse

Enligt Medici, Serie-A bloggaren på fotbollskanalen så är han Serie A:s bästa ytterback by far.
Barcelona Essienesque
2015-04-09 15:21
Så ni vill att Dani Alves ska gå ner i lön för att visa att han älskar Barca.. Varför kan inte Barca ge honom åtminstone en lika hög lön som andra klubbar är villiga att betala, för att visa att man älskar honom?

Vill klubben att spelarna ska vara lojala mot dem så får klubben börja vara lojal gentemot sina spelare, vilket de bevisligen inte är. Då tänker jag främst på hur man hanterade Abidals situation och även Eto'o mfl.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-09 15:08
Någon som har koll på högerbacken Darmian i Torino? Enda jag sett av honom är under VM där jag faktiskt blev rätt imponerad. Hur sköter han sig i sitt klubblag?
Barcelona Junta Dimision
2015-04-09 14:36
ElRaval

Bellerin sa nyligen i veckan att han inte vill spela i Barca och att han hellre ville lyckas inom fotboll istället för att lyckas i Barca. Lite legoknekt vibbar med andra ord är vad ja får av honom, duktig spelare dock men tycker han brister i det defensiva.
Barcelona ElRaval
2015-04-09 14:29
Någon som har koll på Bellerin i Arsenal? Är han Barcelona-material? Tror ni han kan ersätta Alves? Angående Iniesta så är hans "gift and curse" faktumet att han inte har någon naturlig roll på planen. Vi vet alla vad Xavi, Busquets, Mascherano och resten har för roller på planen. Iniesta som ska "lösa upp knutar" och vara en form av spindeln i nätet har en lite luddigare roll dock. Tror att han har svårt med det här raka spelet.
Barcelona Katalano
2015-04-09 13:18
Denyo ©

Jag instämmer i allt du skriver. Gällande vårt mittfält så har vi många relativt nya fans i vårt forum och då har de inget minne av tidigare års mittfält . Vårt mittfält håller absolut måttet fortfarande, vi kan ju sätta Xavi, iniesta och Busquets på planen och dominera vilket mittfält som helst fortfarande också. om vi skulle vilja dvs.
Barcelona LeoMessi
2015-04-09 12:59
Jag älskar Alves men varje gång jag påminna om dessa kontraktsförhandligar så blir jag bara irriterad på honom. Han älskar Barca men inte tillräckligt för att kunna gå ner i lön lite. Alves vill väl ha ett kontrakt på typ 3 år och det är därför klubben inte är villiga att möta hans lönekrav.
Annons: