/spanien/barcelona/forum/2797.aspx/spanien/barcelona/forum/2797.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barclasico
2015-04-08 19:01
Barcelona line-up (official): Bravo - Alves Bartra Mascherano Adriano - Rakitic SergiRoberto Xavi - Pedro Messi Neymar #fcblive
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
Barcelona DM1982
Barça Line-up : Bravo,Alves,Bartra, Mathieu, Adriano, Xavi, Mascherano, Rakitic, Messi, Pedro , Suarez
Barcelona jonis
2015-04-08 18:56
@BARCA-més que un club:

Du verkar få som du vill, om man ska tro livescores elvor
Barcelona påfågeln
2015-04-08 18:49
Granadas reserver visade i varje fall att de knappast håller för Segundan mot Real, men de spelare de vilade då kanske har något att sätta emot. Celta har haft en svagare vår än höst, men stod upp ju upp bra mot Barca sist. Ett bra lag för övre halvan, om än något formsvagt. Mer koll än så har jag inte, men Celta är ett bättre lag som säkert vill avsluta säsongen bra.
Barcelona Illusionista
2015-04-08 18:09
En fråga! Har ingenting med Barcelonas match att göra:

Granada vs Celta Vigo, vilka vinner? Tänk på att Celta inte har mycket att spela för jämfört med Granada som har varit stabila på hemma plan de senaste 3-4 matcherna. Vad tror ni?
Barcelona knoxxx
2015-04-08 17:39
Håller inte alls med att Suarez haft en dålig period på sistone. Däremot har Neymar hamnat i en riktig svacka. Men frågan är om det inte är bättre att spela honom hela matchen, låta honom stänka in en boll eller två och öka hans självförtroende?

Sedan ska man inte underskatta Almeria. Visst brukar det sluta med 5-6 bollar i vår fördel, men det har också slutat 0-0 eller 0-1 förr. Ta Malaga-matchen som exempel. Där var man också ganska säker på att Barca skulle sparka hem det hela enkelt..
Barcelona Smogen
2015-04-08 17:17
Själv hade jag vilat både Neymar och Suarez ikväll. Låtit Pedro och Iniesta ta kantplatserna och Messi i mitten. Vi får då vilat två spelare som inte alls sett bra ut sistone, samtidigt som Iniesta får en nygammal position där han kan få igång sitt självförtroende med ett par assist. Men det lär väl tyvärr inte hända, Iniesta lär vilas tillsammans med någon i anfallstrion. Det blir väl bra det med. :)
Barcelona BARCA-més que un club
2015-04-08 16:53
Ikväll förväntar man sig inget annat än en komfortabel 3 poäng från laget,
vi ska inte underskatta något lag.

Så jag hoppas verkligen inte Lucho vilar någon spelare vi måste spela för att vinna med en stark elva, vi har ju förlorat hemma denna säsong mot lag som Celta och Malaga.

Hoppas på denna elva

---Bravo---
Alves-----Pique---Mathiue---Adriano
------Xavi -----Masken-----Rakitc
Messi-----Suarez-----Neymar
Barcelona Barca4life98
2015-04-08 16:40
Andresito Så länge laget tar en match i taget så ser jag det inte som en omöjlighet att vi vinner alla dom matcherna faktiskt. Det handlar mycket om att LE har fingertoppskänsla också.
Barcelona Andresito
2015-04-08 16:31
Mathieu och Suárez ligger på 4 gula. Iniesta och Messi ligger på 3.

Väldigt tufft schema framöver, match vart tredje dag. Blir förvånad om vi lyckas vinna samtliga av dessa matcher:

Sevilla - Barca (Sevilla som vunnit 7 av sina senaste matcher)
PSG - Barca (CL, dessutom andra bortamatchen på bara några dagar)
Barca - Valencia (Formstarka Valencia som siktar på direktkvalificering till CL)
Barca - PSG (CL)
Espanyol - Barca (Espanyol viker aldrig ner sig i ett derby)

Matcherna är mellan 11 april - 25 april, finns inte mycket utrymme till att rotera. Tar vi åtminstone 7p i de tre ligamatcherna ovan så tror jag att vi har ligaguldet bärgat.
Barcelona Barcanist
2015-04-08 16:29
Laporta på G...större ny(gammalt)förvärv får man leta efter :-)
Barcelona S.Eto'o
2015-04-08 16:28
Grabbar vi kan andas ut, Bale är med i match truppen mot Vallecano senare under kvällen. Ajaaa Bale mot Vallecanos höga backlinje är inte bra....... Kan tänka mig han gör 1-2 mål och sen så skriker alla i Puertan att Bale är tillbaka för att i nästa vecka vara helt osynlig mot Atletico
2015-04-08 14:52
Detsamma gäller väl Mathieu va?
Barcelona Liunil Masse
2015-04-08 14:47
Klumpigt av Suarez att plocka på sig fyra gula kan man tycka. Blir riktigt jobbigt om han skulle vara avstängd under någon av våra tuffa matcher framöver i ligan.
2015-04-08 14:36
MundoDeportivos tror att Lucho kommer vila Alves, Piqué, Mathieu, Iniesta och Suárez ikväll och ställa följande 11 spelare på plan från start;

Bravo; Montoya Bartra Masche Adriano; Rakitic S.Roberto Xavi; Pedro Messi Neymar

Santidigt tror Sport att bara Piqué & Iniesta vilas;

Bravo; Alves Bartra Mathieu Adriano; Rakitic Masche Xavi; Messi Suarez Neymar

Själv tror jag på något mitt emellan...
Barcelona Lion24
2015-04-08 13:45
Mycket fin video som KiNg-PuYi länkade, rekommenderar den starkt.

Hade gärna velat se Sevilla förlora igår borta mot Levante men de vann med 2-. Nu har de en bokstavligen ruskig med utropstecken bra form. Ville att de skulle förlora så att det ska ta på deras självförtroende och moral lite men häpp! Snacka om att det kommer bli en intressant match på lördag. Sevilla-Barcelona spelas på+ lördag klockan 20:00 och ni vet ju att TV12 visar lördagsmatcherna klockan 20:00 men tyvärr inte denna. Dom kommer istället visa PSG-Bastia (cupfinal). Snacka om att ha otur.

Bale skadad? Mycket dåligt för oss och tvärtom för Madrid. Jag anser inte att Bale är en dålig fotbollsspelare, för det är han inte, men han passar inte in i det system som Ancelotti vill spela.

Barcelona Z_Z
2015-04-08 13:35
@Erik Satie:

De mest komiska är att Realfans nu kommer skylla på detta om de skulle vara så att Real inte vinner något, trots att man i 3-4 månader nu velat sparka honom.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-04-08 13:08
Hatar när tidningarna i Barca ska gå in på vår taktik och skryter om att vi har gjort många mål på fasta situationer.

Varför???? Är säsongen över än???? Vi har kvar alla viktiga matcher. Vad sänder de för signal till övriga lag vi ska möta??. Ja, jag är medveten om att andra lag studerar oss ändå. Men när tidningarna från Barca skryter om det så blir våra kommande motståndare ännu mer taggade..

De är så efterblivna..

Det var synd att Bale åkte p skadan Plötslig så ser det ännu ljusare ut för Real.M.
Barcelona Gabriel
2015-04-08 12:57
Det sägs att Bale kan komma att bli borta upp till 2 månader. Suck säger jag bara till det. En otroligt dålig spelare som gör mer skada än nytta till Real Madrid. Senast Bale skadade sig blev Real Madrid ett mycket bättre lag då de slapp behöva bänka James/Isco. Nu blev jobbet genast mycket enklare för Ancelotti, hoppas Bale blir borta så lite som möjligt så mysitalienaren fortsätter känna sig tvungen att spela honom.
Barcelona Erik Satie
2015-04-08 12:32
Real har alltså Bale skadad nu. Att de alltid ska ha sådan tur.
Barcelona Gabriel
2015-04-08 10:55
Måste hålla med LeoMessi angående Toni Kroos. Tysken är inte på några sätt alls en dålig fotbollsspelare, tvärtom så är han världsklass, men jag tycker ändå inte att han är så bra som man ofta vill få honom att låta. Är det maniacs utav mig att tycka så? Ja, kanske, men jag kan inte låta bli att tycka att Kroos har för många svagheter som fotbollsspelare för att vinna över mig. Om man bortser från faktumet att han är en spelare med ett fantastiskt passningsspel och ett sylvasst skott så tycker jag exempelvis inte att han är i närheten av Xavi vad gäller teknik, bollbehandling och finess. Sätter man press på Kroos vid trånga situationer så hamnar han ofta i problem, han är inte alls lika skicklig på att finta sig ur sånna situationer som Xavi och Iniesta var eller som Modric och Isco nu är för Real Madrid. Dessutom är han väldigt seg och fuskar mycket i defensiven, det har funkat för Ancelottis Real Madrid när dem spelade som bäst för att Ancelotti lyckades få samtliga mittfältare att jobba hem och ta ett stort defensivt ansvar, snarare än att ha en specifik defensiv mittfältare som tar det grovjobbet, men jag är var i vintras väldigt tveksam till hur det hade fungerat sett utöver en längre period och vi har redan under 2015 sett stora brister i Real Madrids kollektiva försvarsspel. Är rätt så glad att Barcelona inte köpte Kroos, tror inte han hade blivit en supersuccé hos oss. Ska man köpa en ersättare till Xavi ska han inte bara besitta ett passningsspel i världsklass, han måste också besitta en teknik och finess av högre dimensioner än det Kroos besitter. Där ser jag bara 3 i nuläget, rent spelmässigt, tillräckligt bra kandidater - även om jag är långt ifrån övertygad om 2 av dem. Veratti, Oliver Torres och Thiago - där den enda jag känner mig helt säker på är Thiago. Såg för övrigt diskussionen gällande årets nyförvärv, och det var till början ingen diskussion jag hade tänkt att ge mig in i enda tills min käre vän (för det har han faktiskt ändå kommit att bli under säsongens gång) Kröjf printade in mitt namn i hans text där han ändå med en viss säkerhet menade på att även jag skulle vilja ha min åsikt gällande ämnet. Så för att inte göra honom besviken så får jag väl ändå ge mina två cents till diskussionen. Tycker inte man kan nämna Tevez i den diskussionen, vi pratar ju om nyförvärv. På tapeten finns spelare som Fabregas, Kroos, Alexis Sanchez, Suarez, Greizmann, Diego Costa, Courtois, Vietto och faktiskt även Claudio Bravo. En av de mest framstående av alla tycker jag ändå är Greizmann. Han har alltså mäktat med 16 mål i ligan, jämför det med Neymar som ligger på 17 och som målas upp som nästa Balon D'Or vinnare så får man lite perspektiv på hur bra han har gjort det - och för 3 gånger pengarna av det brassen kostade. Men, han är inte 1 på min lista. Först av alla kommer den lilla argentinaren som charmat hela den spanska ligan i år, Luciano Vietto. 12 mål har han mäktat med hitills i den spanska ligan - och han kostade Villareal 5,5M€. WOW! Mitt i prick ifrån den gula ubåten - Greizmann kostade Atletico 30M€ plus skattepengar i form av utköpsklasulen. Vietto kostade 5 gånger mindre - han blir i alla fall min 1a på listan. Fabregas, Alexis och Diego Costa levererade strålande fotboll under höstsäsongen, men både Fabregas och Costa försvinner då man åkte ut redan i 8-delen i CL, samma gäller för Alexis. Suarez kan fortfarande skjuta in sig som nr 1 efter säsongens slut beroende på hur både han och Barcelona avslutar säsongen, för även om Suarez kostade dryga 80M€ faller sånt av mindre betydelse om det är Luis Suavesito som faktiskt tar Barcelona till både CL och ligaguld med avgörande mål. Kroos har inte gjort bort sig i Real Madrid, han är ofta väldigt stabil, men för att klassas som årets nyförvärv tycket åtminstonde jag att man ska komma in som spelare till ett lag och erbjuda det laget något nytt, något klubben saknat och hittat i just den spelaren - det är inte Kroos för Real Madrid som ersatte Xabi Alonso rakt av med tysken (en spelare som jag tycker gjorde det bättre i Real Madrid än vad Kroos hitills lyckats med). Sen har vi Courtois som är en strålande målvakt, både ung och redan nu en av de bästa. Chelsea tog tillbaka honom helt gratis och måste ändå vara en kandidat, men precis som med Fabregas och Costa försvinner han för mig då Chelsea åkte ut för tidigt i CL. Bubblare för mig är Bravo, tycker att han har överaskat positivt i Barcelona. När klubben köpte honom var jag inte sen med att attackera både klubben och Bravo med mycket kritik, men han har motbevisat mig. Han har under hela säsongen varit på tårna och sällan stått för en dålig insats. 12M€ betalade man för honom och det som då tycktes vara mycket pengar när vi redan hade betalat pengar för ter Stegen, ser jag nu inte alls som en lika häftig summa. Men there you have it, Kröjf och ni andra. Vietto är hitills årets nyförvärv om ni frågar Gabriel. Det kan dock komma att ändras efter säsongens slut, för det är ju först då man borde prata om sånt här.
Barcelona påfågeln
2015-04-08 10:49
Ser att ni spekulerat lite i kvällens startelva. Bravo är given i mål. Förhoppningsvis kan Montoya och Bartra få starta denna match. Adriano får ännu en match, jag hoppas verkligen han kan hålla sig skadefri tills Alba återhämtat sig helt. Bredvid Bartra spelar en av Mascherano, Pique och Matheiu. Jag hade gärna sett Mascherano där, och gett Sergi Roberto en match till som pivote, han gjorde det okej sist han spelade där, och med Mascherano bredvid Bartra borde defensiven funka bra också. Iniesta och Rafinha spelade sist, och en av dem bör starta på bänken. Rakitic får nog starta, får Xavi det också (han behövs nog inte i denna match)? Pedro lär få en start, Messi är given. Det verkar som att Neymar får vila denna match, Suarez startar alltså. Bra så. Trolig elva (mina önskningar inom parantes): Bravo Alves (Montoya) - Bartra - Pique (Mascherano) - Adriano Xavi - Mascherano (S. Roberto) - Rakitic Messi - Suarez - Pedro
Barcelona KiNg-PuYi
2015-04-08 04:05
för er som inte kan sova=) snacka om att wenger är hardcore cule haha kul o se
Barcelona LeoMessi
2015-04-08 03:06
Liunil Masse Jag tror att en stor del av anledningen till att kroos inte köptes in var för att Lucho vill spela en mer direkt fotboll och att en spelare som kroos hade inte kunnat utnyttja sina största styrkor i Luchos Barca. Sen kan man tycka att sättet Lucho spelar på gör att vårt mittfält förlorar sin charm, med tanke på att vi spelar väldigt lite genom mittfältet. Oftast går bollen från backlinjen till anfallet. Iniesta lider av detta, han är inte riktigt bekväm med detta spelsätt och xavi är som bäst när han får hoppa in. För då har han analyserat matchen och då har han fått order om att kontrollera matchen. Sättet Lucho vill spela på är sättet vi såg efter sociedad-matchen. Då vi krossade allting i vår väg, mittfältet spelade på den optimala nivån då. Snabbt och enkelt, inga sidledspassningar. Det närmsta vi kommer till en xavi i la masia är samper. Jag tror att han med tiden skulle kunna axla den rollen och göra det galant. Han är väldigt bra i passningsspelet och han spelar väldigt moget. Jag tror att han skulle prestera på en mycket högre nivå i a-laget än i B-laget om jag ska vara ärlig. För i B-laget så är det omöjligt just nu, finns ingen organisation och spelidé.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-08 02:32
LeoMessi Jag har inte klagat på Rakitic. Tycker bara att Kroos är en bättre spelare. Med det sagt så menar jag absolut inte att vi inte skulle värvat Rakitic, han kom ju också för en billig summa och har en spelstil som vi saknat i Barca men det svider att det är snack om Pogba, Koke eller Veratti som Xavis ersättare när en så bra mittfältare som Kroos gick till Real för en billig summa sett till hur dagens marknad ser ut. Verrati, Koke eller Pogba kommer att kosta skjortan. Kroos hade inte gjort det.
Barcelona LeoMessi
2015-04-08 02:13
Liunil Masse I övrigt så ber jag om ursäkt för min aggressiva ton. Är på dåligt humör och jag lät det gå ut lite över texten jag skrev. Men jag är seriös med att kroos inte hade varit lösningen.
Barcelona LeoMessi
2015-04-08 02:04
Liunil Masse Tror du på fullaste allvar kroos hade gjort allt så mycket bättre? Hade vi inte värvat rakitic så hade det varit samma eviga spel, passa passa passa passa passa.... Tycker att folk ska sluta tro att vi köpte in Rakitic för att han skulle ha samma uppgift på plan som kroos hade haft. Barca sket inte i att köpa kroos för rakitics skull, man hade kunnat köpa båda. Vet du att kroos har fått kritik för att han är seg och ganska lat i presspelet? Tro mig, det hade inte varit bättre med kroos. Och sluta tro att vi köpte rakitic istället för kroos för att axla xavis mantel. Alltid kul när vi bitchar om spelare som vi anser inte krigar arslet av sig och håller en hög och jämn nivå match eller match. När vi väl har en så ska det klagas på att vi inte köpte in någon annan. Man ser gärna styrkorna i en annan spelare men vägrar kolla deras svagheter. Och då syftar jag på spelare som inte spelar i Barca, för så länge dom inte spelar hos oss så är dom tydligen perfekta på varenda plan.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2015-04-08 01:56
Angående matchen mot Almeria i morgon. Här öppnas en jättemöjlighet för Luis Enrique att vila viktiga spelare. Perfekt vore om hela vår anfallstrio vilade, Piqué, Rakitic och Alves. Men det kommer självklart inte att hända.

Barcelonas spelschema i april är inte nådigt. Åtta matcher på 20 dagar och bara tre dagar mellan varje match. Enligt fystränare är tre dagar precis att kroppen hinner återhämta sig.

Åttoende april: Barcelona - Almeria.
Elfte april: Sevilla - Barcelona.
15e april: PSG - Barcelona.
18e april: Barcelona - Valencia.
21a april: Barcelona - PSG.
25e april: Espanyol - Barcelona. (Här får vi fyra dagar)
28e april: Barcelona - Getafe.

Almeria-matchen är enda matchen där vi faktiskt har råd att vila spelare. Almeria ligger på nedflyttningsplats och vi ska ta en komfortabel seger. Jag hoppas att Lucho vilar några spelare. Om vi går felfria ur aprilmånaden då har vi ena handen på bucklan. Om Madrid sedan går vidare i CL - möter de Sevilla borta och Valencia hemma emellan semifinalerna i CL.

Bäst av allt vore om Madrid tappade poäng innan oss. De har Rayo borta och Malaga borta den här veckan. Deras ligadrömmar krossas nog då för alltid.

Det kommer att bli en intressant månad. Åtta matcher på 20 dagar. Bara att njuta och även lida.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-08 01:32
Kan fortfarande inte fatta att vi inte värva Kroos... Han blev erbjuden till oss och vi säger nej. Real betala väl €30 miljoner för honom? Klockren ersättare till Xavi men icke. Cruyff har väl också kritiserat Barca för att inte ha värvat Kroos har jag för mig. Det är fullt förståeligt. Rakitic är en grym spelare men på Kroos nivå? Aldrig.
Annons: