/spanien/barcelona/forum/2794.aspx/spanien/barcelona/forum/2794.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona KiNg-PuYi
2015-04-11 13:12
Tror på en målrik match ikväll o faktiskt årets match hehe. Neymar gör 2 mål, 1 Messi o 1 iniesta haha ja ni hörde d iniesta o neymar 2 mål
Barcelona LeoMessi
2015-04-11 12:58
Jag har inget emot att våra spelare för spela mot oss. Jag anser det fegt om vi skulle ha en sådan klausul.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Liunil Masse
2015-04-11 12:51
That moment om Denis Suarez eller Deulofeu gör mål idag och vi förlorar. Missar ligaguldet pga Deulofeu eller Denis Suarez, våra egna spelare.... Varför har vi inte en klausul på våra utlånade spelare som Real har på typ Cheryshev som inte fick spela mot Real? Den här ledningen asså.
Barcelona Barc6
2015-04-11 12:37
Andresito. Kan bara hålla med dig angående Mathieu och Masche, nu när Mathieu är på g så tycker jag att han borde starta. Men däremot så vill jag hellre se Xavi istället för Iniesta idag.. Det kommer bli högt tempo och Xavi skulle behövas idag för att kontrollera bollen när de behövs. Sen kan Rakitic användas mer offensivt istället där han behövs med sina egenskaper.
Barcelona Leo y Cesc
2015-04-11 12:34

Vinner vi ikväll så kan jag med 99.99% känna mig trygg med att vi tar hem Ligan !
Barcelona Andresito
2015-04-11 11:32
Nu när alla är tillgängliga, hur tycker ni att vår 'ordinarie' elva ska se ut? Det enda frågetecknet för mig är mittbackspartnern till Piqué. För två månader sedan hade jag sagt Mascherano, men nu lutar jag faktiskt mer åt Mathieu. Tycker att fransmannen är bättre i de stora matcherna medan Masche är bättre att ha mot de sämre lagen. Bravo/Mats Alves - Piqué - Mathieu - Alba Rakitic - Busquets - Iniesta Leo - Suárez - Ney Tycker även att det är dags för Neymar att komma igång. Känns som att han inte gjort något ordentligt på planen på flera veckor utan att det är Messi och Suárez som stått för anfallsspelet. Sevilla borta, näst svåraste matchen i ligan av de vi har kvar. Jag har ungefär samma nivå av nervositet som innan en CL match, kommer bli tufft. Ser fram emot The Return of the King och hur han mottas av sina gamla fans, han nätade mot dem på hemmaplan, får gärna göra det igen, Ivan Rakitic! Hade inte heller haft något emot om Neymar gjorde en doblete som mot Atlético borta. Visca!
Barcelona BarcaLaliga
2015-04-11 10:57
Han var på toppen av sin karriär, ansågs vara världens bästa mittback men gick till att vara ifrågasatt och kritiserad. Gerard Piqué kom med ett löfte inför säsongen och trots att vägen dit har varit krokig så kan man hävda att mittbacken är på väg att nå nya höjder i sin karriär. Läs om Gerard Piqués resa tillbaka mot toppen! (Kom gärna med synpunkter och lämna en kommentar om artikeln.)
Barcelona ( Xaviesta )
2015-04-11 04:15
Neymar11 70 miljoner euro vill jag minnas att jag läste på dom flesta källorna när detta var aktuellt vid Rosell juntans intåg för många år sen. Jag är nästan säker på att jag även sett den siffran i Graham Hunters bok om Peps Barca. Orkar inte googla men i runda slängor handlar det om dom siffrorna iaf, vilket omvandlat på lekmans matematik blir cirkus 700 miljoner. Hursomhelst är den exakta siffran irrelevant i sammanhanget egentligen då poängen var att Rosell drog ner gylfen och strilade på vår ekonomi på ett sådant inkompetent och skrattretande sätt under sin epok att Laportas lyxspenderande på h*ror och privatflyg känns nästan försvarbart på ett alldeles absurt vis i jämförelse. Och då är det jävligt illa. SOMISEREM 1899 En förlust kan redovisas som vinst och en vinst kan redovisas som förlust. Det beror helt och hållet på vad det är som redovisas och hur samt vem som bestämmer vilken information som ska nå allmänheten och vilka siffror som ska mörkas, förvrängas eller döljas helt. Nu låter ju allt det här väldigt självklart men som ett lysande nutida exempel: fortfarande idag vet ingen av oss exakt hur mycket Neymar kostade och vi lär förmodligen aldrig få veta heller. Huruvida Laporta lämnade klubben med positiva siffror eller inte kan vi bara spekulera i men för mig personligen står det klart som korvspad att Laporta spenderade en och annan spottstyver på ren och skär lyx i form av VIP behandlingar, privatflyg, eskort, kaviar och fan och hans moster, och drog det på klubbkortet. Han utstrålar ju fåfänga sådär som bara han kan och det är svårt att föreställa sig att han inte lyckade till det mellan varven. Han stod för "charmiga" utgifter om man så vill och det är inget jag tittar tillbaks argt på med tanke på hur mycket han gav tillbaka till klubben rent sportsligt under sitt styre. Han skadade aldrig klubben sportsligt eller medvetet. Laporta är en riktig culé vilket är mer än man kan säga om ynkryggen som efterträdde honom. Summa sumarum: 700 miljoner eller inte, jag har ingen gås oplockad med Laporta iaf.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-04-11 01:58
First team to win at Mestalla this season Ended Villarreal's winning streak Sevilla's undefeated at home streak is next
Barcelona Erik Satie
2015-04-10 23:15
Jag ser hellre att Dani lämnar (en legendar men tyvärr håller han inte längre) och att Montoya tar över i ett halvår. Montoya kan säkert göra det hyfsat om han får kontinuerlig speltid. Han är ju trots allt bara 23 år gammal och utvecklas fortfarande.
Barcelona Nesto
2015-04-10 23:08
Vad är värst?
Att vi står här med Douglas och Montoya eller att PSG får Alves gratis?

Tror fortfarande PSG hade köpt Alves för 20 m förra sommaren, så brassekåta som de är. Vips, där har vi Danilo..
Barcelona Neymar11
2015-04-10 22:17
Löjliga pengar neymar tjänar, han kommer garanterad bli den spelare som har tjänat in mest pengar genomtiderna. Bara löjligt, killen är endast 23 och ligger top 3 i aktiva spelare som har tjänat mest Vidrigt är det men sån har sporten blivit
Barcelona enkos
2015-04-10 22:07
Messi är för femte gången senaste sex åren världens bäst betalde fotbollsspelaren. Messi tjänade under 2014 inte mindre än 65 miljoner euro. Han få från Barcelona 20 miljoner euro och resterande 45 får han från Adidas, Turkish airlans , Pepsi, Samsung, Gilete, m m ..
På andra plats är Ronaldo som tjänade 9 miljoner euro mindre
På tredje plats är Neymar som tjänade 36,5 mil, Thiago Silva 27.5 , RVP 25,6, Bale 23.8, Rooney 22.5 och Zlatan 21,5
Barcelona SOMISEREM1899
2015-04-10 21:31
Puyol #5

Det finns inget fastslaget datum ännu, men det lär bli i juni.
Puyol #5
2015-04-10 21:15
När börjar presidentvalet?
Barcelona Messsias
2015-04-10 20:30
Angående dani Alves, ska man skratta eller gråta? http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/spanien/article20606887.ab
Barcelona SOMISEREM1899
2015-04-10 20:20
Xaviesta

Att Laporta lämnat en skuld på €80 miljoner efter sig (antar att du syftar på det) är en ren lögn som Rosell tog till för att skada Joans image. Laporta lämnade klubben med ett överskott på €11 miljoner, något som senare bevisats.

''3 years and 11 months after lying and deciding to sue the previous board for financial losses that only existed because Rosell had the books cooked, the Judge reached a decision: there weren’t any losses.
In fact, Laporta had left the club in a surplus''.

Rosell har kastat så mycket smuts på Laporta via sina kontakter i Group Godó - som råkar äga Mundo Deportivo, La Vanguardia och RAC1 Radio. Inte direkt en slump att dessa medier tog upp skandal efter skandal som Laporta varit en del av innan presidentvalet 2010.

Nu säger jag inte att Laporta är helt fri från skandaler, med stora delar av det negativa som kommit fram ligger Rosells lögner och kontrollerande av spansk media bakom. Finns väldigt intressanta artiklar om detta på lucasammr.com, och jag rekommenderar verkligen er som inte läst dessa att göra det.
Länktips: lucasammr.com/
Barcelona Neymar11
2015-04-10 20:04
Xaviesta 70 miljoner kronor var det väl och inte 700
Barcelona ( Xaviesta )
2015-04-10 19:53
När man tänker tillbaka på dom där 700 miljonerna Laporta drog upp Barcakortet för var han än gick med kvinnlig eskort, private jet osv kan man inte låta bli att skratta åt påhoppen från Rosell när han inledde sin inkompetenta era i vår klubb. 700 miljoner känns som en piss i Mississippi såhär i efterskalven av alla pinsamma ekonomiska förluster vi har genomlidit på, bara för att nämna några områden, transfermarknaden, spelarförsäljningar till rea priser som ett lysande exempel, spelarinköp till överpriser, skadat varumärke iom rättegångar, anklagelser och bakdörrssparkar i röven på legender som Abidal under Rosell-eran. Känns mest som en lång jävla mardröm när man kör en tillbakablick. Men i sommar kan vi äntligen vakna upp ur mardrömmen, kallsvettiga och rosenröda om kinderna. Hur den nya styrelsen än väljer att sköta klubben kan man omöjligt göra det sämre än Laportas ersättare gjorde.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-04-10 18:04
Nemesis 10

Denna Rosell-Junta har inte tagit en hundradel av någon titel.
De har levt på allting Laporta byggde upp.
Det min vän, det är ingenting annat än sanningen.

Allting Laporta byggde upp. Önskar nästan att de så kallade medlemmarna hade en regeln som lät ledningar sitta kvar extra om de är bra för klubbens framtid. Jag menar om ni tänker efter när Laporta tog över och när han lämnade klubben.
Barcelona Nemesis 10
2015-04-10 17:03
Det man ser mest fram emot denna sommar är helt klart presidentvalet. För mig känns det ganska oklart om vem som är favorit och så, har ens Laporta ställt upp som kandidat?

Det är sjukt spännande men samtidigt har jag den där oron över att Bortemeu kan bli omvald om vi lyckas göra en grym säsong i år. Jag skulle vilja ge en ny ledning chansen att visa var dom för, tänk er att vi med denna usla skitledningen trots allt lyckats tagit titlar år efter år förutom föra säsongen.

Skulle vi kunna styra upp klubben och bli lika välskötta som Bayern har varit dom senaste åren och blanda ihop det med lite smarta värvningar så har jag inga tvivel alls om en ny dominant Barca era i sikte.

Visca Barca!!!
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2015-04-10 16:56
Haha skön bild ( länk). Helt sjukt hur vi inte lyckats hitta ersättare till Dani alves, det är inte så att det kom plötsligt att hans tid snart är slut i klubben..
2015-04-10 16:33
Andresito

"Only in FC Barcelona"

Jag minns den matchen så klar för att jag pratade oftast om Song den tiden och brukar ta upp när Tanken Negrado bokstavligen joggade förbi honom och gjorde mål.

Så tragiskt. Fängsla hela Rosell juntan och konfiskera alla deras tillgångar och ge pengarna tillbaka till klubben. Vilka lama medlemmar som har låtit det gå så långt. Säg vad man vill om R.Madrid men de vet hur man värvar och säljer spelare..
Barcelona Andresito
2015-04-10 15:58
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Det var väl hans första match som mittback också? Första och sista, haha.
2015-04-10 15:56
@zigazaga:

Och Messi låg bakom alla. Helt sjukt..

Minns också att det var Song's sista match i karriären som mittback i Fc Barcelona.
Barcelona SupremeMan
2015-04-10 15:44
kanske off topic men aa,
Tycker ni att Dani Alves är tillräckligt bra för att spela i FC Barcelona?
Barcelona Smogen
2015-04-10 15:42
Ja. det var ju det bästa som kunde hända att han fick det upphävt. kanske han missar en viktig match istället. Tur inte vi har en spelare i klubben med hans personlighet. Jaget före laget har jag aldrig gilla4
Barcelona Erik Satie
2015-04-10 15:27
Låt Ronaldo vinna den här jävla skytteligan. Hur kul är det för Ronaldo när Barcelona sedan står med TRIPPELN och Messi som Ballon D'or-vinnare, och Ronaldo utan någonting förutom Pichichi-utmärkelsen?
Barcelona Neymar11
2015-04-10 15:17
Vad lipar ni över? Fördel för oss att han får det upphävt Visst dom kommer överklaga vid ytterligare ett gult kort och få igenom det igen men ändå
Barcelona B-Guden
2015-04-10 15:15
nån som har en länk på situationen när Ronaldo får gult, som han nu fått upphävt ?
Annons: