/spanien/barcelona/forum/279.aspx/spanien/barcelona/forum/279.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Katalano
5/9/2017 09:51
Bosketts Jag tycker själv att Masken fortfarande duger som backup i backlinjen. Annars står vi där med andast 3 mittbackar i form av Pique, Umtiti och Marlon, såvida vi inte värvar in någon ytterligare, men det tycker inte jag behövs som sagt, inte förrän till nästa säsong. Jag tycker vi ska släppa någon mer mittfältare dessutom för att göra plats åt Alena. Vi har får många mittfältare i truppen som är i liknande nivå och det är inte bra för någon av dem att behöva rotera så mycket för att få speltid. Edit: Räknar med att Sergi Roberto kommer tillhöra mittfältarna nästa säsong också.
Barcelona yeezus
5/9/2017 09:42
Förhoppningsvis får Theo Hernandez lite försmak av MSN under CdR-finalen :P
Barcelona Bosketts
5/9/2017 09:34
Mascherano, Turan, Gomes och Mathieu sägs vara till salu till sommaren.

Mascherano och Mathieu ersätts av Marlon, Turan av Deulofeu och Gomes av nytt blod i form av Veratti eller Coutinho. Samtidigt värvas Bellerin.

Ungefär så tror jag att sommarens transferfönster kan se ut. Samtidigt får man inte glömma att den nya tränaren mycket väl kan rensa ut någon annan samtidigt som denne tar med någon ögonsten från tidigare klubb.

Blir det Valverde kan han exempelvis hämta med sig Yeray Álvarez och Iñaki Williams.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
5/9/2017 08:41
Man kan hata sköldpaddan cesc så oerhört mycket, påpeka alla hans brister men jisses vilken passningsspelare det är. Så jävla synd att han ska ha en sådan svinig och loj attityd. Vilken fotbollsspelare det hade kunnat bli av honom med rätt inställning.
Postat via SvenskaFans-appen
FCB- Culé master
5/8/2017 23:48
Såg nyss på ESPM, Youtube om bråket mellan Unzue och Neymar. Kan inte så bra spanska, kan någon översätta vad dem sa?
Barcelona Lion24
5/8/2017 22:54
Conte är klass, rakt av. Rekommenderar att titta på Contes agerande efter slutsignalen ikväll. Respekt.
FCB- Culé master
5/8/2017 22:51
@Soko:

Vi kan värva Fabio, högerback från Boro som åkte ut Premier League ikväll. Även Negredo som jocker. [/QUOTE

Fabio, spelade han inte i United? Negredo nja..
Barcelona Den vise mannen
5/8/2017 22:39
Blaugrana91 Du behöver inte svara om du inte vill: Vad jobbar du med? Bara nyfiken.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
5/8/2017 22:33
Vi slösar på Messis talang Really? 4 cl och ca 8 liga titlar några cuptitlar däremellan en och annan VM för klubblags titel, garanterad en av dom mest meriterande spelarna när han lägger skorna på hyllan. Året innan vann vi dubbeln och året innan dess vann vi trippeln, jävla dramaqueens här inne. Nej nu ska vi fan värva för fullt så att Messi äntligen kan få vinna en titel.....
Barcelona Soko
5/8/2017 22:30
@FCB- Culé master:

Vi kan värva Fabio, högerback från Boro som åkte ut Premier League ikväll. Även Negredo som jocker.
Barcelona Nemesis 10
5/8/2017 22:29
Är det någon som har sett the bottle goal challange mellan Umtiti, Digne, Masip, Denis, Paco, Cillessen och Gomes? För dom som inte har sett så är det en liten tävling då dom ska passa bollen genom 2 flaskor och för varje nivå så blir avståndet längre och längre. Umtiti vinner tävling och skrapar ihop 55 poäng Digne kommer 2a med 30 poäng Och resten hamnar på 15 poäng. Edit: Blev extra imponerad av Umtiti som väljer att slå svårare passningar än alla andra då han skruvar bollen och vinner ändå, klass! Jag vet det är bara en kul grej som spelarna ställde upp på men borde inte våra mittfältare Denis och Gomes göra bättre ifrån sig än målvakterna iallafall? Ni kan se tävlingen på Barcas facebook sida.
Barcelona FCB_Messi
5/8/2017 22:22
Tyska Bild hävdar att det är en stor spricka mellan Dortmundledningen och tränaren Tuchel, de sägs att han kommer lämna 100% till sommaren . Vad hade ni tyckt om tuchel till Barca ?
Barcelona Soko
5/8/2017 22:21
7 matcher i La ligan spelas samtidigt på söndag, bla Barca och Real .
ps. tråkigt att vänta en hel vecka på att se Barca.
FCB- Culé master
5/8/2017 22:11
Marcos Alonso underskattad spelare. Pigg ute vid kanten med ett bra skott.
Barcelona Fuerza
5/8/2017 22:01
Bosnien: Kvinna misshandlar spelare med knytnävar och får sannolikt livstids avstängning från fotboll.

Spanien: Pepe misshandlar försvarslös spelare med fötterna (och järndobbar) och får 10 matcher.
Barcelona the cameroonians
5/8/2017 21:08
Ironin i det faktum att Real varit avstängda för att ha värvat minderåriga spelare och omgående väljer att tacka för kaffet och köpa en 16-åring. Vinicius JR har förresten Traffic som agent, samma agentur som lurade på Barça Keirrison för nästan 10 år sen. Inte för att jag önskar någon människa olycka, men det vore lite kul om Vinicius gör samma succé som Keirrison... För övrigt rapporterar Catradio att Messi nu skrivit under kontraktsförlängningen och blir Barça trogen fram till 2022. Klubben kommer dock inte gå ut med nyheten riktigt än, de väntar nog tills ligan är avgjord så att de kan komma med goda nyheter och dämpa ett eventuellt firande från Real.
Barcelona Duda
5/8/2017 20:51
När vi snackar om dagens ungdomar och spelare från akademin så måste man komma ihåg en viktig aspekt i det hela, nämligen de skyhöga förväntningarna. T.ex. varje gång en ny ung anfallare börjar skina, så ska man snabbt börja jämnföra honom med Messi. Alltså, världens bästa spelare genom alla tider. Tror många inte förstår pressen på dom unga grabbarna, men som sagt, förväntningarna måste vara skyhöga på spelaren, inte bara för fansen men även för ledarna, tränarna, och hela organisationen. Men hur många Messi finns det? Xavi? Iniesta? Vi snackar om helt unika spelare som är av absoluta världsklass! Det kommer aldrig att finnas någon som Messi. Jag tror, tyvärr, att tack vare våra guldklimpar, så har ribban satts alldeles för högt för ungdomarna. Jag, precis som många andra här inne, hade gärna sett att vi satsade mer på vår akademi, men det känns bara som att, tack vare pressen och förväntningarna, det är näst intill omöjligt. Jag hoppas dock jag har fel...
Barcelona Katalano
5/8/2017 20:45
Alba4ever

Tack för berättelsen. Kan ju berätta att min dam också har lite kärlek för just Griezmann, pga hans rumpa som tydligen är snygg även den.

Blaugrana91

Som Bosketts nämner så slog både Iniesta och Xavi igenom sent. självklart kan man inte förvänta sig att vi kommer att få fram sådana spelare igen, i alla fall inte på kort sikt eller samtidigt. Men vad det handlar om är att satsa på spelarna från La Masia och ge dem förtroende. De kan bli unika på helt andra sätt än tidigare nämnda herrar.

Hade man valt att satsa på Grimaldo och Samper som är de senaste exemplen så är det möjligt att de kunnat bli fantastiska för oss under många år framöver samtidigt som vi kunde spara kosing, gå mer plus i kassan och haft mer pengar till att utveckla La Masia, ,bygga arena och höja löner.

Vi ska ha en balans mellan inköpta spelare och egenproducerade. Våra La masia-produkter ska utvecklas med laget som reserver och rotationsspelare tills den dagen de är redo för en startplats. Då säljer vi "stjärnan" som hade platsen innan. På det sätt som Xavi tog Decos plats i mittfältet. Men idag så köper vi in reserverna också, titta bara på spelarna som nämnts i denna diskussion: Gomes, Paco, Digne. Just dessa platser hade vi kunnat ge våra egna produkter och de hade klarat jobbet minst lika bra.

Barcelona Soko
5/8/2017 20:41
@Meneysuarez91011:
Ja , de har pakt att inte ta spelare från varandra men Real är listiga och oärliga och har aktiverat hans klausul och värvar honom för 24 miljoner euro.
Barcelona Meneysuarez91011
5/8/2017 20:17
Theo Hernandez verkar vara klar för Real Madrid, iallafall har varit där på läkarundersökning. På riktigt? Hade vi inte honom näst intill klar? Fan om Real tar honom. Har för mig Atletico och Real har en pakt om att inte köpa från varandra, vart är respekten där om real betalar konsullen? Jösses....
Barcelona Alba4ever
5/8/2017 20:14
Lite rolig händelse under senaste el clasico! Min flickvän vet inte att jag är Barca-fan, hon är inte särskilt intresserad av fotboll och jag har då inte försökt övertyga henne heller. Hur som helst sällskapade hon mig framför tvn när det var dags för den mycket härliga matchen. Jag höll tungan rätt i styr och berättade inte vilka jag hoppades skulle vinna. Jag ville se hennes objektiva reaktioner på vad som hände på planen. En stund in i matchen säger hon: "Fyfan vad dom vita spelar fult, riktigt grisiga är dom. Den korta killen med skägg i Barcelona är lätt bäst men fan vad dom vita är dumma mot honom". Summa summarum tycker jag att min "forskning" gav lyckat resultat! PS. Det slutade ändå, på något märkligt vis, med att Atletico Madrid numera är laget i hennes hjärta. Anledning? Griezmann är tydligen snygg..
Barcelona El Pistolero #9
5/8/2017 19:54
Andresito Jag tror helt enkelt inte på en värvning av Verratti. Det kommer bara dra ut på tiden som det gjort tidigare med Thiago Silva och Marquinhos. PSG är helt enkelt omöjliga. De kommer erbjuda honom ett nytt kontrakt sen är han nöjd.
Barcelona Reymar
5/8/2017 19:53
Blaugrana91

Vi var inte direkt utfattiga under Laporta och således inte kunde betala löner till världsstjärnorna i laget som du försöker få till det. Visst har den nuvarande ledningen ökat resurserna till La Masia men på grund av bristen av kompetens så blir Masian mindre produktivt.

Fick verkligen Munir och Sandro mängder av chanser? Såvitt jag vet så tillhörde dom A laget i en säsong där dom fick väldigt få minuter innan dom fick packa väskorna. Xavi, Puyol och Valdes imponerade inte under deras första men dom fick fortsatt förtroende och resten är historia.

Bartra fick ju ingen kontinuitet och kunde därför inte visa vad han gick för, numera startar han i Dortmund och gör det bra. Istället för att behålla Bartra gick ledningen och brände 40M på Mathieu och Vermaelen.. Ska man skratta eller gråta?
5/8/2017 19:51
Kan någon spansktalande översätta? Han brukar vara spot on om Messi.
5/8/2017 19:46
[QUOTE=Barcelonistas]El Pistolero - va pratar du om? Du som lever i en bubbla. Det var precis det jag menade med mitt inlägg hur du inte förstod det förstår jag inte. [/QUOTE] Trodde du gjorde en jämförelse med hur RM agerar. Ber om ursäkt för missförstånd.
FCB- Culé master
5/8/2017 19:35
@S.Eto'o:
Omotiverade elvor accepteras ej / MOD skämt åsido. Det där vore faktiskt en amazing trupp för Barca och en värdig sådan för en så gigantisk klubb. Det är också vad man kallar bredd. Kanske var anfallet lite mycket, skulle dock ha kvar Suarez som är världens bästa anfallare enligt mig, ingår han inte i dina planer? Griezmann skulle jag gärna vilja ersätta om 2-3 år när Suarez är lite äldre. Paco har visat sig vara duglig som backup men krävs nog lite bättre, G. Jesus vore grym backup till Suarez, hehe.
Barcelona Blaugrana91
5/8/2017 19:22
[QUOTE=Reymar]Blaugrana91 Vad är vitsen med en förbättrad ekonomi när man slänger pengarna på en massa onödiga spelare? Precis som Bosketts skriver så har det lett till att vi tappat vår identitet och värderingar, denna ledningen har helt enkelt sålt ut klubben. La Masia producerar inte? Vad är då Samper, Grimaldo, Deulofeu,Roberto, Adama, Bartra, Munir, Sandro, Alena , Palencia m.m? Listan kan göras lång. Att La Masia inte producerar är en myt som ni Bartomeu anhängare hittat på allt för att hitta bortförklaringar till dom misslyckade spelarköpen. [/QUOTE] Vad som är vitsen med en förbättrad ekonomi borde ju säga sig självt kan jag tycka, men om du läser min tidigare kommentar så nämner jag fler faktorer än välfyllda kassavalv för enbart värvningar... Sedan nämner du spelare som du menar platsar i Barca, spelare som exempelvis Bartra, Munir, Sandro har fått heta både det ena och i det andra i det här forumet under sina år i klubben. Dessa spelare fick mängder av chanser men visade inget som imponerade på klubben, därav är dem ej kvar. Komiskt att du nämner dem faktiskt... Och som jag också nämnde tidigare kan jag sedan hålla med om att vissa spelare bör få mer förtroende och här kan man ju nämna Deulofeu, Alena och Samper som alla ryktas tillhöra A-laget nästa år.
Barcelona S.Eto'o
5/8/2017 19:07
Med rätt ledning kunde vi ha en sånhär trupp Ter Stegen Palencia/Sidibe/Alves - pique/Marlon - Umtitti/mascherano - Grimaldo/Alba Busi/samper Roberto/Dahoud/Thiago - Iniesta/Isco Messi/ Asensio - Griezmann/GabrielJesus - Neymar/ Deulofeu. Alla dessa spelare är klippt och skuren för vårt spel. Istället har vi Andre gomes, Paco, digne, Denis Suarez, Arda, Mathieu och Rakitic. Vissa utav de har vart delaktig i titlar men ingen av de är Barcelona klass. Inte om vi jämför med de som vi har kunnat värva. Vi skulle ha gått plus miljarder med denna trupp, men vår ledning (som är experter inom ekonomi) ser ut att jobba för Real Madrid under cover.
Barcelona Andresito | 94:39 & 91:47
5/8/2017 19:01
[QUOTE=El Pistolero #9] Nä nu skiter vi i honom och satsar på Samper, Aleña, Munir, Deulofeu, Palencia och Cucurella. Kryddar det med mindre köp som Nouri, Davinson Sanchez och om möjligt även Ousmane Dembele. Fan alltså vilken optimist jag är, blir väl heartbreak igen. [/QUOTE] Grejen är att ingen av spelarna du nämner kommer ta en startplats i Barça inom ett år. Förstår hur du tänker, men detta om något vore att slösa bort Messis gyllene år i klubben. Vi hade sett ut ungefär som Dortmund - massor av potential och framtidshopp, men inte mycket att hota med i nuläget. Vi behöver minst en världsklasslirare. Utöver Verratti kan jag inte nämna någon som hade passat "perfekt" på vårt mittfält, men jag hoppas att Robert, Braida och allt vad de heter varit aktiva under säsongen och inte endast käkat olika sorters korv på Europas arenor. Palencia har jag inget hopp för. Han är alldeles för dålig med boll offensivt. Hans glöd, ledarskap och La Masía-anda är det absolut inget fel på, men han saknar spets, ungefär som Sergi Roberto.
Barcelona Blaugrana91
5/8/2017 19:00
[QUOTE=Bosketts]Blaugrana 91 Fast det där med att vi inte producerar talanger längre är bullshit. Du pratar själv om "världens två bästa mittfältare" Xavi och Iniesta. Sanningen är att ingen av dem ansågs vara större talanger än exempelvis Samper eller Alena. Iniesta slog exempelvi igenom när han var 24-25 år gammal och var innan det en inhoppare. Xavi slog först igenom när Pep stack (som spelare) och han kunde ta plats. Det var MÅNGA som på den tiden tvekade på om Xavi ens kunde ta en plats i Barcas trupp. Skillnaden är att vi hade tränare och en ledning som trodde på systemet. Att La Masia skulle prestera. Att vi inte har några spelare från La Masia som tagit plats i truppen har att göra med att dem inte får plats, då vi värvat en massa Pacos och Gomes. Undantaget, och i detta fall exemplet, är Sergi Roberto, som om det inte vore för transferförbudet skulle lämnat. Nu gjorde han inte det, och har avgjort två av säsongens viktigaste matcher från högerbacken. [/QUOTE] Jag kan delvis hålla med om att man kanske bör visa mer förtroende för vissa av dem egna spelarna, men vi kan inte ständigt tro att alla ska bli nya Xavi och Iniesta, dessa är unika spelare precis som Messi. Och bara för att dem två förstnämnda slog igenom senare betyder det som sagt inte det att alla från La Masia kommer göra det. Dessutom Barca är en klubb med höga krav, funkar inte att behålla spelare i all evighet som inte presterar eller visar tillräcklig potenial. Är både slöseri för klubben och spelaren. Då bör man göra som nuvarande ledning gjort, sälja spelaren för att på så viss göra en vinst men lägga in en återköosklausul.
Annons: