/spanien/barcelona/forum/2780.aspx/spanien/barcelona/forum/2780.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2015-04-12 23:41
Måste hålla med om LE. Medioker är kanske att ta i lite men han inger inte heller mig något förtroende. Jag ser helst att vi byter tränare i sommar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gio Style
2015-04-12 23:38
Tycker att alla skrivit av sig rätt bra, vill också tillägga att även om Xavi må vara på väg bort så är han absolut inte slut.
Hade lätt kunnat stanna ytterligare ett år.

Vi är i cupfinal, vi leder La Liga och vi är bland favoriterna till att vinna Champions League.
Men faktum kvarstår att Luis Enrique är en högst medioker tränare.
Barcelona Rambla~
2015-04-12 23:34
Snälla FK sluta onanera åt Zlatans 3 mål och PSG. De mötte Bastia i en cupfinal, ett bottenlag och med 10 man nästan hela matchen. Så stor bedrift är det inte.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-12 23:09
Hoppas på att Laporta vinner valet, Cruyff kommer tillbaka och han väljer Oscar Garcia som B-lagstränare. Soon....
Barcelona Neymar11
2015-04-12 22:19
Serie a får eto'o att framstå som Ronaldinho med sitt passningsspel. Vette fan om det är ligan eller om eto'o är en hygglig playmaker
Barcelona Neymar N11
2015-04-12 22:15
Teams against which Messi has scored most goals at Barcelona: Sevilla 22 - Atletico 22 - Real Madrid 21 #fcblive [via @messistats]
Barcelona FC Tiki-Taka
2015-04-12 22:15
Kollar på matchen mellan Milan och Sampdoria.

Fyfan va man saknar lejonet Eto'o. Spelar som han vore 25! Hans löpningar och instick. Det tar mig tillbaka till Barca upplagan 2005/06 ;)

Barcelona Gabriel
2015-04-12 21:41
Även om Agüero är en alldeles underbar spelare och anfallare och kanske förmodligen världens mest effektivaste spelare framför målet så tvekar jag på att han hade spelat ett lika uppofrande spel som det Suarez gör för oss.

Jag är i stort sätt nöjd med Suarez men i stridens hetta kan jag få spader på han när han missar så solklara chanser som han gjort titt som tätt, framför allt när det kostar oss poäng som igår.

Men jag tänker aldrig påstå att det var fel av oss att köpa honom.
Barcelona Erik Satie
2015-04-12 21:09
the cameroonians

Verkligen inte förvånande om det är sant. Jag vill bara att Det skall bli presidentval så snabbt som möjligt.
Barcelona the cameroonians
2015-04-12 20:18
Under dagens B-lagsmatch mot Betis var det fler Betis-fans än culés på MIni Estádi.
Det ryktas nu om att klubben valt att sälja platser till motståndarna än att låta medlemmar (som kan gå gratis) få dessa. Skandal om det är sant, det är ju nu laget behöver allt stöd de kan få - vilket också tränaren Vinyals bad om inför matchen. Tydligen ska många culés stått utanför och inte kommit in.

Money talks. Socis walk (away).

Ska bli intressant att få insikt i om detta är sant eller bara en höna av en fjäder.
Barcelona Neymar11
2015-04-12 19:28
Suarez har varit klart godkänd statistiskt sätt, själva spelet så finns det mer att hämta. Dock så har han varit oerhört viktig i spelet utan boll som underskattas rejält (även av mig). Med all slit som han lägger ner så får man räkna med missade lägen och brist på teknik då och då Både när det gäller suarez & rakitic så sliter dom för mycket för sitt eget bästa men dom sliter för lagets bästa. Dock så blir jag förvånad över att rakitic verkar ha så dålig kondis, för han är oftast helt slut efter 60 minuter Suarez borde gå ner några kilo så blir han mer alert och smidig
Barcelona Rambla~
2015-04-12 19:26
Ja jag skriver under på det, menade inte att det är män som bara beter sig som pojkar utan att det verkligen är väldigt unga spelare i hela truppen. Kanske är det här man gjort det största misstaget? Att inte balansera upp truppen med 2-3 äldre rutinerade spelare som man gjort under tidigare säsonger. Flera äldre spelare lämnade ju under sommaren.
Barcelona ElRaval
2015-04-12 19:17
@Rambla~:
Det är ju för att det faktiskt är så. Det här visar hur tydligt det är med ledarfigurer i laget, likt man tidigare haft. Laget har alltid haft en eller två äldre spelare som trots brist på spelskicklighet har balanserat upp laget med andra egenskaper. Jag ser ingen sån i nuläget, utan det är verkligen bara juniorer. Det finns ingen rutin i laget.
Barcelona Rambla~
2015-04-12 19:14
För att strö mer salt i såren, Osasuna ligger faktiskt under i halvtid. En seger idag hade gett 33p och tagit Barca B precis över strecket. Det är sista chansen nu. De kan fortfarande fixa det men då måste de verkligen börja vinna matcher nu. Ja det är verkligen pojkar mot män i de flesta matcher i Segundan för Barca B. Det är den känslan man får i varje match.
2015-04-12 18:58
Hade inte förväntat mig någon seger idag, men definitivt en bättre insats an vad man orkade med att prestera.

Det var pojkar mot män, individuellt spel mot taktik och rutin - och då blir det svårt att vinna.

B-laget är nu fast förankrade på sista plats, förhoppningsvis tar inte Osasuna någon poäng och ger Vinyals ett litet halmstrå att gipa tag i inför avslutningen.

Rambla

Från februari har laget inte vunnit, däremot vann man två matcher i januari precis innan Eusebio fick sparken, det var båda gångerna mot bottenlag.
Totalt har man sedan dess endast tagit 4(!) poäng.

Vinyals har inte haft det lätt sedan han tog över, men det är inte att begära att han på kort tid ska få laget på fötter. Lite komiskt dock att Pimienta, som tog över Juvenil A, samtidigt tagit idel segrar. Dock bröts den sviten igår efter förlust mot Xavis moderklubb Terassa.

Ingen kul helg för Barcelona med andra ord, men damerna vann i alla fall mot Sevilla ed 8-0...
Barcelona Liunil Masse
2015-04-12 18:57
Barcanist Håller med, Suarez har varit bra! Folk glömmer snabbt att om det inte vore för honom så hade vi inte vunnit El Clasico. Det tar tid att anpassa sig till Barcas spel och oftast är den första säsongen i Barca alltid lite knakig. Så har det varit med spelare som Henry och Neymar bl a.
Barcelona Amo.38
2015-04-12 18:56
Vi måste hitta en spelmotor likt Xavi och jag tycker bara Thiago, Veratti och Modric som kan axla en sådan roll . Lär väl vara i princip omöjligt att få över någon av dem tre känns det som. Vi måste värva Pogba till vårt mittfält han hade gjort oss så mycket mer slagkraftiga på mitten.
Barcelona Barcanist
2015-04-12 18:48
Aguero hade satt dit alla lägen Suarez missar.....fy fan vilken killer han är när det kommer till avsluten! Men ska inte klaga, Suarez hittills har varit riktigt bra trots missade lägen.
Barcelona Rambla~
2015-04-12 18:43
Har Barca B ens vunnit någon match under 2015? En vinst idag hade varit så viktig. Då hade de klättrat upp på säker mark eller precis under strecket. Även givit den en boost inför fortsättningen när man vunnit mot serieledaren. Istället blir man nu fast i botten som sista lag. Just nu avskyr jag verkligen Eusebio som totalt förstört detta lag.
Barcelona Neymar11
2015-04-12 18:39
Med tanke på hur det såg ut för honom med Bayern, han är för stillastående. Rörelse är väl det viktigaste i Barcelonas mittfält, samt så är han lika seg som Fabregas I real passar hans djupare roll då han sällan hamnar under press, men så fort han pressas är han lika blek som fabbe. Den rollen han har i real hade han aldrig haft i Barcelona Modric är en optimal mittfältare oavsett lag, men speciellt för Barcelona Isco, hade fungerat om han hade lärt sig att släppa bollen snabbare Gundogan är en spelare som hade passat in utmärkt Veratti ytterligare en ------------- Men ska vi bygga upp en kopia av Peps upplaga eller ska vi bygga upp en helt ny upplaga.
2015-04-12 18:33
B-laget ser ut att gå mot ännu en förlust, ligger nu under med 2-1.

De gula korten haglar i matchen

Utmärkt frisparksläge, men Grimaldo drar skottet utanför.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-12 18:33
Neymar11 Hur är han inte gjord för Barca?
Barcelona Neymar11
2015-04-12 18:31
Kroos är verkligen inte gjord för Barcelona Däremot isco&modric
Barcelona Liunil Masse
2015-04-12 18:26
Snackas väldigt mycket om hur bra tränade våra spelare är och att spelarna inte är slitna pga allt roterande men vad såg vi igår under andra halvlek? Jo ett mittfält som inte palla spela med samma intensitet som i första.... Iniesta såg helt slut ut och lalla runt då och då. Jag har varit inne på det innan gällande Rakitic. Återigen, det är inte många spelare som klarar av att spela i Barca med den stilen vi har. Kroos är en spelare som hade varit perfekt för Barca och han kosta för fan bara 25 milj euro. Rakitic hade passat i Atletico eller Dortmund med sitt direkta spel. Hans teknik håller inte för Barca. Så jävla dåliga beslut Zubi och co har tagit genom åren, det är helt ofattbart. Isco, Modric och Kroos. Alla är som gjorda för att lira i Barca men nope ignorerade av lord Zubi och alla hamnade i Real. Inte nog med det, vi sålde också vår framtida Xavi (Thiago) utan att ersätta honom med en liknande spelartyp som just ja Kroos.....
Barcelona BARCA-més que un club
2015-04-12 18:26
United våldtar City nu 3-1 Mata nu .!!!
Barcelona Amo.38
2015-04-12 18:19
Barcelonitas Tycker faktiskt Kroos faktiskt är den överskattade av den kvartetten.. Modric och Isco hade varit som handen i handsken o dagens Barcelona och med den spelfilosofi vi eftersträvar. Men även om resultaten denna vår varit över förväntan så tycker jag att man ska leta efter en topp tränare till nästa säsong. Rijkaard och Pep i all ära med det är dags att få in någon väletablerad som kan få styr på skutan.
Barcelona FCB_Messi
2015-04-12 18:14
Jag fattar inte varför Barca har anställt braida. För att ha kolla på spelare i serie a eller ? Ingen i den skitligan (förutom pogba) platsar i Barca !!
Barcelona Barcelonistas
2015-04-12 18:10
Modric har aldrig varit bra det är bara i Real senaste 1-2 åren som han blivit omänskligt bra. Någon utav Isco dör Kroos borde ha värvats in. Lucho bytte in Xavi för o få mer kontroll på matchen men det fick vi aldrig. Mot Real fungerade det men inte mot Sevilla.
Barcelona Smogen
2015-04-12 18:09
Framförallt att vi inte gick efter Isco. Det var i samma veva som vi tappade Thiago för nästan exakt samma summa som Real köpte Isco för. vi kommer tyvärr få leva med följderna av Zubis totala inkompetens i många år framöver.
Barcelona BARCA-més que un club
2015-04-12 17:58
Amo.38

Ja det ser väldigt tragiskt ut att vår mittfält är ljusår från peps tid,
Reals mittfält slår våran alla dagar i veckan, våran mittfält är ett skämt just nu
Xavi är slut på väg bort, Iniesta känner man inte igen mer värkar slut också.
Rakitc är ojämn

Nej Reals Mittfält är världsklass våran är bäst före datum slut .
Vi får skylla oss själva när vi inte värvade Isco Modric ellr Kross.
Man blir så ledsen av att se oss med det mittfältet.
Annons: