/spanien/barcelona/forum/278.aspx/spanien/barcelona/forum/278.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep - El Míster
2017-07-21 08:14
Messi borde ge Neymar en rejäl örfil. Fuckin snorunge. Hur pantad får man bli? Spela i PSG, ett låtsasstorlag. Avdankade spelare. Bajsliga. Är ju enbart för pengar. Kanske svårt iofs att sätta sig in i Neymars situation just nu. Det är lätt att sitta här och klaga på bristen av klubbhjärta och men hade man själv blivit erbjuden dom pengarna så är det klart man övervägt det. Eller? Men han tjänar ju redan tillräckligt med pengar som han ändå inte kan göra sig av med under sin livstid. Det är ju knappast Barcas sportsliga ambitioner som är problemet. Eller Neymars status och påstådda vilja om att vilja bli nr 1 om man utgår från "intervjun" med GOAL. Någon som för övrigt vet hur pass sann den artikeln/intervjun är? Hur färsk? Hade velat ha detaljer om dom citaten. Är dom purfärska, några dagar gamla, så är ju detta ÄNNU mer konstigt. Att säga så och sedan byta klubb tre dagar senare. Hans maffiaboss till far som mindfuckar honom säkert. Ut och dementera idag Neymar eller skriv på för PSG. Nu får det vara nog med karusellen. Jag tror vi får svar idag.
Barcelona zigazaga
2017-07-21 08:14
Real Madrid erbjöd Neymar mycket mer än vad Barça gjorde när han spelade i Santos. Då lät det att hans dröm var att spela för oss och att pengarna inte spelar roll. Idag när mycket vill ha mer så verkar det vara annorlunda. En spelare som lägger ut bild där han ser fundersam ut (antagligen på grund av denna soppa) tycker inte jag ska spela längre för oss. Då har han tappat det. Man ska känna stolthet och kärlek för klubben. Det kommer Ney aldrig ha på samma sätt som Busi, Messi, Iniesta.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeChiffre
2017-07-21 08:07
@El Pistolero 9:

Kan bara hålla med. Morata gick för 80£ och då "borde" coutinho gå för 90-100.
Barcelona El Pistolero 9
2017-07-21 08:02
Cule4life

Visst är de ruggiga siffror men om man är i Liverpools sits så tänker man på hur mycket spelare som Morata går för nuförtiden och Coutinho är deras stjärna som Suarez var förr.
Skulle inte förvåna mig om vi måste gå upp till 90-100 miljoner för att få Coutinho.
2017-07-21 08:02
Nej, nu har det gått så pass långt utan att Neymar dementerar något att det måste vara något på gång. Hade han vetat att han skulle stanna så hade han dementerat allt. Nu gör han inte det och leker med cules känslor världen över. Stick din jävla plastspelare! Att du ens överväger det gör att du kan sticka dit och aldrig vända om. Oavsett hur det blir så har han visat att han värdesätter pengar och fame mer än att faktiskt uppnå något RIKTIGT inom fotbollen.
Barcelona the cameroonians
2017-07-21 07:17
Kul att vakna upp till ännu ett foto från Neymar på Instagram där han ligger på gräset och ser ut att överväga sin framtid samtidigt som han placerar en tänkande emoji som kommentar. Irriterande som fan, och även om han skulle välja att stanna så kan han ju glömma att han någonsin kommer få min uppskattning som spelare och människa. Så går mina tankar som supporter. Däremot ska jag inte sticka under stol med att om jag fått ett erbjudande från en konkurrerande arbetsgivare med trippel lön samtidigt som skattemyndigheten i mitt hemland fryst tillgångar på €50 miljoner och med två väntande rättegångar INTE skulle fundera ett par gånger över min framtid. Well well, vi lär ju få en fingervisning under dagen och sen får vi se om han spelar mot Juventus natten mot söndag.
Barcelona Cule4life
2017-07-21 07:14
Liverpool nobbar Barcelonas bud på 80 milj på Coutinho. Barca är beredd att hosta upp mer. Jösses hatar dessa priser. Barca säger att man ser Coutinho som en Iniestas långsiktiga ersättare. Tycker 80 är överpris och Liverpool borde acceptera priset.
Barcelona Andres Iniesta #24
2017-07-21 02:56
Neymar är den som rekommenderat Paulinho och Coutinho och Messi har rekommenderat Verrratti och Dybala eller är åtminstone stark supporter för värvningar utav dem. Och Messi har motsatt sig en värvning av Paulinho. Av vad man läst. Silly season som sagt. Neymar är en fröjd att se i mellan åt. Dock lite för lätt viktad och lite mycket av en ballerina för att vara en favorit hos mig, lägg där till kass attityd och jävligt kaxig mot spelare. Ingen favorit i mina ögon. Ser hellre än hårt arbetande lagspelare som Pedro eller Sanchez i Barca än en egocentrisk ballerina som kan glänsa till med individuella prestationer i mellan åt men sen komma helt ur balans när han möter en spelare som sätter honom på plats. Han känns inte genuin i nånting, han firar bara med Messi typ för kamerans skull. Han har sagt själv att hans dröm är att bli bäst i världen, individuellt tänkande alltså. Får mig att tänka på Zlatan som ville vinna den där jävla Champions Leagu men sen stod där i Finalen mot just sitt gamla Inter han lämnade för att vinna skiten. Men vad hände? Det som hände var att Valdes sprang mer än Zlatan under matchen!! Känns som han växte upp för snabbt.. Han känns mer som en produkt nu än en genuin fotbolls fantast som till exempel Ronaldinho som verkligen visade känsla för det han gjorde, och sitt konstanta legendariska leende... Eller som Iniesta som, en sann fotbolls legend i mina ögon. Å jag tycker Neymar får tiki taka att bli lidande med sitt bolltrillande och ständiga sökande efter Messi som näst intill alltid får bollen även om han är stillastående 20 meter längre bak i banan... Mittfältet är Barcas grej, vi måste börja dominera det som förr, för mycket sidled och bakåt pass ofta för att spelet låser sig när bollen kommer upp för snabbt och spelet är för lätt genomskådat, (neymar, dribbla/trampa på boll, leta Messi oavsett vilken löpning som tas av övriga.) Gång på gång.. Visst inte var enda gång, har blivit lite mer av en lagspelare på senaste, men fortfarande en broms i spel flowet trots sin otroliga speed... Ironiskt nog. Jag gillade det man såg av honom i Santos, har inte sett han glänsa så som där i Barcelona en enda gång dock.. Han är kul att titta på, men är ingen karaktär som faller mig i smaken direkt som ni märker. En Dybala i Barcelona med Messi.. Inte samma klass som Neymar(ännu). Men har en känsla av att Messi hade lyft honom så enormt mycket!! En helt annan kemi, tillsammans med en riktigt professionell idrotts man vid namn Suarez... Klagar verkligen inte om neymar stannar, men ser han nästan hellre lämna om man sen kompletterar laget korrekt... Over and out!
Barcelona Zamboza
2017-07-21 01:40
Angående Neymar så är det en spelare som stundtals imponerade på mig och stundtals var irriterande och titta på. Jag tycker inte han gjort en ende bra säsong hos oss över en längre period, utan han har mest haft sina stunder.Det händer alldeles för mycket grejer kring honom både på och utanför plan, aktiviteter på sociala medier, dem olika frisyrerna, en massa pr, tjafs med med och motspelare, ineffektiviteten och själviska beslut.

Med det sagt hade jag dock personligen velat behålla honom minst en säsong till för att se vad Valverde kan hitta på med honom, samt att juli månad närmar sig slutet. Skulle han ändå lämna kommer jag inte sörja över det. En spelare jag hade velat se som hans ersättare är faktiskt Pedro. Han hade kunnat komma in direkt i laget och göra bra ifrån sig. Då har jag aldrig varit en fan av honom, men alltid uppskattat hans lojalitet och uppoffring för klubben. Det är såna spelare vi behöver i laget.

2,2 miljarder är mycket pengar och man kan få ett par bra spelare för dem pengarna. Coutinho, Erikssen och Pedro ja tack.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-21 01:35
Dybala,Coutinho,,Pjanic, Värvar vi dom tre så kan ja släppa Neymar. Men det lär ju aldrig hända.
Barcelona Katalano
2017-07-21 01:32
@Fcb88:

Nog för att jag håller med dig om att det är mycket pessimism just nu. Men det är bara naturligt när ryktena kring Neymar blosat upp så otroligt mycket. Själv så ser jag inte så negativt på det hela, men jag förstår och respekterar de som är oroliga och rent av ursinniga på ledningen/ Neymar/ Neymars pappa/ Alves eller vem än de vill skylla på. Många härinne ser Neymar som en arvtagare till Messi så det är klart att de måste skriva av sig kring detta.
Barcelona Barca4life98
2017-07-21 01:26
Neymar kommer INTE att lämna. För mycket konstig information som flödar. The Sun skriver t.ex. att han är på Ibiza för tillfället vilket inte stämmer. Enligt PSG:s redaktion, som hänvisar till andra källor, så tog Neymars gäng den första kontakten med PSG. Varför skulle Neymar i så fall vara med på Rakutens officiella debut, resan han och Messi bland annat gjorde? Varför skulle Neymar ens vara med på USA-turnen med laget? Jag tror att det är ett bättre kontrakt Neymar vill ha. Man kan jämföra det här med det rykte angående Ronaldo och att han ville lämna Real. Seriöst så tror jag att Neymar har tröttnat på alla rykten. Förra veckan svarade han på en fråga angående Manchester United ungefär såhär: "Man vet aldrig vad som händer i framtiden, vem vet jag kanske spelar i Eibar". Bilden på Instagram säger mig ingenting egentligen, kan mycket väl vara så att Neymar vill vara ett stöd för sin Pappa som får mycket "skit".
Barcelona Barcelonistas
2017-07-21 01:24
Blaugrana91 - oroa dig inte? Vrf är du orolig? Vi ligger först på forbes lista ju?
Barcelona Blaugrana91
2017-07-21 01:13
MD rapporterar att klubben kommer försöka värva Dybala om Neymar lämnar. Rapporteras ju även om Coutinho nu. Vi ska ha fått ett bud på €97M nekat på Dybala tidigare och nu har Liverpool nekat €80M för Coutinho. Notera att det här är tveksamma rykten. Enligt min mening måste vi köpa båda för att täcka upp för Neymar. Men det blir dyrt och är inte säker att dem €222M som man får för Neymar samt den budgeten (€60M-€80M) vi redan har räcker, klubben måste göra en ordentlig investering och delvis använda nästa års budget. Dybala får man nog slanta upp över €130M för att Juve ska lyssna. Coutinho över €110M... Lika bra att aktivera Seris klausul på €40M samtidigt. Sedan innan har vi värvat Semedo för €35M och Deulofeu för €12M. Totalt €327M, men knappast något större underskott. €222M samt minst €60M i ursprungsbudgeten blir €282M, förhoppningsvis kan vi sälja någon mer isåfall. Samt att klubben får använda av nästa års budget precis som när vi värvade Gomes. Lär detta hända? Nej Är det omöjligt? Nej
Barcelona El FenómenoR9
2017-07-21 01:10
|| Barça || Patetiskt inlägg! Ursäkta mig men kunde inte hålla mig. Visca Barça
Barcelona SOMISEREM1899
2017-07-21 01:09
''El que dude de jugar en el Barça ya no nos sirve''
- Johan Cruyff.

Den som tvekar på att spela i Barça kommer inte längre att tjäna oss.

NEYMAR VIA FORA!

Barcelona Fcb88
2017-07-21 01:02
Kan majoriteten härinne sluta vara så pessimistiska.. herregud vad patetiskt de här forumet har blivit.. folk skrattar åt de här forumet.. gnäll gnäll och gnäll..

Vad har ledningen med om neymar vill dra? Sluta skyll allting på dom, börjar bli alldeles för mycket härinne.. fan blir någon i truppen tex magsjuk så är de ledningens fel.. är någon skadad så är de också ledningens fel..

Väx upp, vuxna människor härinne som beter sig som små pojkar..
Barcelona II Barça II
2017-07-21 00:35
Det är förmodligen endast en tidsfråga innan affären blir officiellt. Väldigt många trovärdiga, källor skriver samma sak, förhandlingarna har pågått under en längre period och kommer inom kort att vara avslutade. Men, vi kan vara lugna då MD skriver att Paulinho kommer att värvas i januari fönstret. Fantastiska nyheter, Paulinho är svaret på alla våra böner från föregående säsong. Ska det värvas, då ska det värvas dyrt, gammalt och från Kina! Alla vet att Kina är framtiden! Robert är ett geni! Då Paulinho är en utav världens bästa spelare genom tiderna, så kommer han självfallet kunna spela i Neymars position vid behov. Problemet är bara hur vi ska klara oss utan den Paulinho fram till Januari? Jag är inte orolig dock, är övertygad om att ledningen kommer att hitta någon oslipad diamant i Brasilianska ligan i klass med Douglas, innan säsongen drar igång. Även om jag vet att hitta talanger som Douglas är väldigt svårt, så har i alla fall jag stort förtroende i nuvarande ledning. För att de vill bygga 20000 extra sittplatser i Camp Qatar och på så sätt stärka vårt varumärke. Mot trippeln!
Barcelona Blaugrana91
2017-07-21 00:30
[QUOTE=Gabriel]Francesc Aguilar? (MD) skriver nu på sin Twitter att det inte vore någon katastrof om Barcelona förlorar Neymar då man isåfall kan gå efter spelare som Dembélé, Wiegl och Dybala. Nu börjar deras kampanj och propaganda för att skydda klubben och Bartomeu från fansens ilska. Neymar är så gott som förlorad när en MD journalist skriver så här. [/QUOTE] Varför skulle fansen rikta sin ilska mot klubben? Som sagt man kan inget göra om PSG aktiverar klausulen... Visst man kan tycka att vi kunde satt en högre klausul men är ju lätt att vara efterklok. Det är mot Neymar ilskan ska riktas, han väljer pengar istället för att bli en legend i Barca. Och MD har trots allt rätt i det här fallet, det finns spelare att gå efter om Neymar lämnar.
Barcelona Barca Barca
2017-07-21 00:29
Vilken sorg det vore för oss som klubb när PSG håller på att kontra ihjäl oss, från att skapa övertag, bombardera dom, kampanj efter kampanj, Verratti hit, Verratti dit till att, Nasser håller på att totalt köra över Bartomeu och hela hans totalt handlingsförlamade junta, han håller nämligen på att sno Neymar framför ögonen på dom och behålla Verratti snacka om bli fintad på förhandlingsbordet. Real Madrid med Perez i spetsen, vad gör dom? Jo dom håller på att bli Nya Porto. Vallejo, Asensio, Ceballos för strö pengar. Köper tillbaka Morata för 30€ miljoner och säljer honom för 80€ efter en säsong. Isco var på väg bort, klubben med Perez agerar direkt, ger honom speltid, presterar och höjer hans marknadsvärde direkt, från en sur Isco som vill lämna till en lycklig Isco som vill va kvar i klubben. 222€ miljoner för Neymar? Alldeles för lite, Neymar är en som får vår klubb att marknadsföras på ett helt annat sätt, likt Beckham under tiden i Manchester United. Ni som följer Lewis Hamilton, han är god vän med Neymar, la till exempel upp snaps från sjuka 6-1 matchen mot PSG, många F1 fans fick en glimt av vår klubb, marknadsföring. Justin Bieber, även han god vän med Neymar och bilder på Bieber i klubben barcelona ger oss oxå extra marknadsföring. Sen är Neymar extremt nyttig på planen. Att vi ska ro hem 2-3 stor spelare för dom pengarna vi får in från Neymar? Dembele/Dybala 100€ minst, Verratti lär aldrig komma om Neymar drar till PSG. Då står vi där med Paulinho för 40€ miljoner.
Barcelona Soko
2017-07-21 00:20
Som ni ser på video nedan och dagens träning så kommer Neymar ut tillsammans med Messi och Suarez och hörlurar på. Så bilden av honom och hans pappa är bara ironi.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-21 00:18
Vilken plågsam säsong detta blev...
Barcelona Soko
2017-07-21 00:16
Jag är mer orolig på att kommande träningsmatcher ska orsaka oss skador än Neymars flytt. Laget gjorde sin första träning i USA idag och ska spela match om mindre än två dygn. Mest är jag orolig för Messi som var i Asien och Rakuten och missade de första träningspass med Valverde.
Barcelona Gabriel
2017-07-21 00:08
Francesc Aguilar? (MD) skriver nu på sin Twitter att det inte vore någon katastrof om Barcelona förlorar Neymar då man isåfall kan gå efter spelare som Dembélé, Wiegl och Dybala.

Nu börjar deras kampanj och propaganda för att skydda klubben och Bartomeu från fansens ilska. Neymar är så gott som förlorad när en MD journalist skriver så här.
2017-07-21 00:05
En tanke:

Borde inte Dani Alves ha någon typ av respekt gentemot Messi? Dom är ju riktigt goda vänner. Vad tycker Messi om detta ifall Dani är inblandad i en övertalning?

Jävla freakshow världsfotbollen har blivit. I stil med TMZ och Hollywood Gossip.
Barcelona Gabriel
2017-07-21 00:03
Ja självklart, här ska vi lägga skulden på Alves och inte alls på Neymar själv.

Logiskt.

Höj nivån tack!
2017-07-21 00:02
Neymar och hans polare spelar ju typ CS, poker och bettar med varandra där straffet ofta är någon typ av träning, tänk armhävningar etc. Har ni inte sett det på hans Instagram?

Är ju inte så att han är ute sent på nattklubbar och tjyvröker i nån gränd.

Att kalla honom festaren är bara så fruktansvärt laaaame.
Semedo
2017-07-21 00:01
Det är klart. Bara invänta att det blir officellt. Den största ormen är inte N€ymars pappa även om hans girighet äcklar en. Inte heller N€ymar själv även om han framstår som en viljelös snorunge. Nej djävulen i det här soppan heter Dani Alves. Blir han nöjd endast om Camp nou står i lågor?
Barcelona Soko
2017-07-20 23:58
@FCB_Messi:

Vi ska inte vänta och göra misstaget som med Ronaldo och Ronaldinho. Vi gick misste om stora pengar medan vi väntade att festlivet dränker dem. Neymar kommer gå samma öde. Vänta bara och se. Kopiera detta inlägg och spara. Så vi ska ta 2.2 miljarder alla dagar i veckan om nu PSG är seriösa och inte bara vill driva med oss för att hämnas Veratti försök. Eftersom jag ber till Gud att vi säljer festaren så tror jag mi det på att det sker.
2017-07-20 23:57
Jag håller med. Nån jävla one-liner om att Neymar ska festa med Alves just idag. Troligt :/

Jaja, vi vet att du tror han "festar" sönder sin karriär. Han är ingen jävla kola-torsk föffan. Dricker ju inte ens alkohol. Knappast fest som är hans problem.

Höj nivån.
Annons: