/spanien/barcelona/forum/2776.aspx/spanien/barcelona/forum/2776.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2015-06-28 20:22
@LeoMessi:

Sevilla gjorde både 1-0 och 2-1, men sen tog det roliga slut för andalusierna. Barcelona vände nämligen och vann med 5-2 efter bland annat en fin frispark (länktips) från Baldé.
Barcelona KristoferDelija
2015-06-28 20:21
@KiNg-PuYi:

Nej inget skoj. Han sa Negrito bara spontant såhär till Evra. Kan tänka mig att han sa nånting i stil med "ej du negrito" sen sa han nåt annat i efter det.
Men Evra hörde ordet Negrito bara för Evra kan ingen spanska så han trodde han sa neger och då trodde Evra att det var nåt rasistiskt.

Tänk själv Suarez kan ingen engelska eller franska, detta va i början utav Suarez tid i Liverpool.

Evra kan ingen spanska.

Omöjligt för både Suarez och Evra att veta vad dom sa. Evra lever mycket på att han hörde ordet Negrito enbart och trodde det va rasistiskt.
LeoM3ssi10
2015-06-28 20:04
Om ni inte har något för er en tråkig söndagskväll så rekommenderar jag er till att titta på den lilla dokumentären om Ivan Rakitics familj och hur han träffade sin fru. Jättekul.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-28 20:01
Vampiro

1 mille för 2 års lån haha. allsvenskan säljer/ lånar dyrare. så jävla löjligt. kicka hela skithögen som styr vår klubb.

barcas status hos andra klubbar. hej här har vi sommar rea, rena outlet i barca varje sommar. helt sjukt!
Barcelona Vampíro
2015-06-28 19:52
Inter Milan will soon announce the signing of Martin Montoya (24), who will join on a 2-year loan worth 1M, with an 8M buy option [gazzetta] Varför lån? Så jävla efterblivet, denna ledning kan inte sälja spelare om deras liv hänger på det.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-28 19:39
Z_Z haha så sant så sant. men xavi som coach så kommer han att bestämma spelarna som ska in. likt lucho idag=). mer respekterade herrar får man ju leta efter=)
Barcelona Z_Z
2015-06-28 19:29
@KiNg-PuYi:

Sett till värvningar så har ju dock inte Peps tid direkt ingett någon tillit i att ha honom som sportchef. Om det är något han verkligen inte lyckades med under sin tid som coach så var det ju värvningsbiten.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-28 19:18
vrf har jag känslan av att puyol o xavi kommer att leda barca tillsammans en vacker dag?. tänk er om 3-4 år.

sportchef : pep
coach: xavi
assisterande : iniesta
fystränare/assisterande: puyol

maskiner hade vi blivit haha
Barcelona LeoMessi
2015-06-28 19:14
Cameroonians Vilka vann matchen då?:) Sitter på en buss långt hemifrån så jag kan inte streama:/
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-28 19:12
KristoferDelija

suarez och evra hatar varann, det var inte på skoj.

Ton

jag är med dig där, suarez är inte rasist men attack är en attack.
Barcelona Ton
2015-06-28 19:07
Jag gillar Suarez o tycker att det är ett klockrent köp av klubben. Att han tilltalar Evra med hudfärg är däremot aldrig ok. Delar man in människor efter hudfärg så är det en racistisk handling vare sig de gör det varje dag i Uruguay eller inte. Tror inte att Suarez är rasist, utan att han använde det för att provocera, vilket på intet sätt ursäktar honom.
2015-06-28 19:04
Haha, vilket anti-klimax.

Finalen i LaLIga Promises har redan spelats, de streamar matchen nu i EFTERHAND.

Aja...
Barcelona KristoferDelija
2015-06-28 18:14
Nej Suarez är ingen rasist. Ordet Negrito som han sa till Evra är inget rasistiskt eller nevärderade i varken Uruguay eller resten av de Sydamerikanska länderna.
Alvaro Pereira som själv är en svart spelare sa att han skrattar bara ifall nån säger "Negrito" till honom.

Sen att Suarez inte tog reda på att det är lite annorlunda i Europa är lite klantigt men det var ingenting överhuvudtaget som var menat rasistiskt.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-06-28 18:13
cameroonians Tackar, vilken fantastisk historia! Nu inväntar vi en dörrknackande Arsene Wenger när grabben fyller 16. Ska bänka mig och kolla åtminstone en halvlek för att bilda mig en egen uppfattning utan youtube klipp och andras artiklar, men han verkar onekligen spännande.
2015-06-28 17:54
@( Xaviesta ):

Här har du lite mer info om den unge mannen ifråga.
Flavía
2015-06-28 17:52
Arrigo Sacchi: "Ibrahimovic är en av de bästa i världen. Om fotboll hade varit en individuell sport hade han varit bättre än Messi"

Haha, vad är det för jävla dumheter? :D
Barcelona ( Xaviesta )
2015-06-28 17:46
cameroonians Tack för tipset! Aldrig hört talas om Xavi Simons och ska därför ta mig en titt. Jag tycker till skillnad från många andra att man kan ana storheter redan vid 12-13 års ålder och jag blev ytterst nyfiken nu. Jag har nämligen en svaghet för små trollkarlar på plan :) Tänk vad mycket härligt man kan lägga ner sin tid på när det kommer till Barca istället för att diskutera global politik och rasism..
Flavía
2015-06-28 17:27
Junta Dimision

Tror nog att Peter Lim ligger bakom anställningen. Han är trots allt en uttalad United-supporter samt är delägare till klubben Salford City tillsammans med Phil och resten från "The Class of 92".
Barcelona Junta Dimision
2015-06-28 17:11
BREAKING NEWS

Phil Neville appointed assistant coach at Valencia.

Det var inget jag förväntade mig att höra idag.
Flavía
2015-06-28 17:08
Bulut (agent Arda Turan): "It's true that Arda wants to leave, but it's not true that we talked with Barça. That's false." [sport]

Synd för Arda hade varit en finfin förstärkning under nästa sommar...
Flavía
2015-06-28 17:03
Barcelonistas Som sagt, trots att neger betyder svart på spanska så kan du knappast säga att Suárez intention var god eller var på skojhumör i det sammanhanget. Glömde även nämna att uruguayanen vägrade skaka Evras hand under en match senare. Och förresten, vad är skillnaden mellan Suárez och Emre som kallade neger till Didier Zokora? Skall man, enligt dig, rättfärdiga uruguayanens rasistiska handling för att han råkar komma från Sydamerika men inte Emre som är från Turkiet?
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-28 16:50
Flavía

tack!

Barcelonistas

neger är ett fult ord t ex här i sverige, ska jag gå runt o kalla folk för neger för att det är ok i mitt land?. och som flavia skrev precis, suarez skojade inte när han kallade evra för neger.
Barcelona Barcelonistas
2015-06-28 16:43
Flavia - "neger"är inte lika fult bland dom som pratar spanska. Neger på spanska har en helt annan betydelse än vad den har i övriga länder.
Flavía
2015-06-28 16:42
@enkos:

Inters hemsida har inte bekräftat övergången.
Flavía
2015-06-28 16:37
Gabriel Visst, det Vidal gjorde är oförsvarbart men som tur var var det ingen som blev allvarligt skadad. Dessutom visade han under presskonferensen kring en otrolig djup ånger och t.o.m. grät. Att Suárez blev skoningslöst kritiserad för att nafsat i sig holländskt, serbiskt och italienskt människokött har knappast p.g.a. hans namn på tröjan, även en spelare med "mindre" stjärnstatus hade också blivit rejält kritiserad. Snarare var det en handling som var fullständigt förkastligt och som Suárez gjorde det upprepade gånger. Mycket kan man säga om tacklingar och smällar men sådant får man tyvärr räkna med när motståndarna försöker ta bollen, något som inte är applicerbart i Suárez fall. Men när du ändå är pigg på att försvara Suárez bitattacker, gör du detsamma även när han sade neger till Evra? Och säg inte att det betyder svart på spanska för du, jag och alla härinne vet mycket väl att Suárez intention knappast var god i det sammanhanget. Om man kunde acceptera att Suárez var väldigt ångerfull så är det inte mer än rätt att göra detsamma för Vidal...
2015-06-28 16:33
Har ni inget för er ikväll men är sugna på att se lite fotboll rekommenderar jag att ni tittar på finalen i LaLiga Promeses mellan Barcelonas och Sevillas U13-lag.

I Barcelona kommer ni i så falla att se en hårfager blond liten kille som heter Xavi Simons och spås en lysande framtid och är en liten trollkarl på plan.

Matchen startar 19.00 och streamas direkt från la LigaTv i länktips.
Barcelona enkos
2015-06-28 16:24
Montoya klar alltså för Inter på lån vad jag förstår och efter två år blir Inter spelare Barca får 1 5 milj euro per år totalt 6 milj euro
Barcelona The Octopus of Badia
2015-06-28 16:10
DM1982

Lägg till att Suárez också missar alla fyra kvalmatcher med Uruguay under höstens två landslagsuppehåll.
Barcelona DM1982
2015-06-28 15:32
OFFICIAL: Neymar will be banned for the first two World Cup 2018 qualifiers in October due to Brazil's elimination last night. Skönt med lite vila på Neymar.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-28 15:22
skrivit från luren sorry haha
Annons: