/spanien/barcelona/forum/2773.aspx/spanien/barcelona/forum/2773.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Junta Dimision
2015-04-14 13:04
Mustafi är tydligen inte avstängd mot Barcelona, han fick sitt 6:e gula kort igår och har redan varit avstängd för fem gula kort den här säsongen.
Barcelona Kröjf
2015-04-14 11:25
Smogen Inte så säker på att du hört fel. För visst kan Sjögren och Pasillo vara en och samma person. Ty absolut ingenting förefaller vara omöjligt när det kommer till Aftonblaskans verklighetsbeskrivningar (läs vanföreställningar). Undrar vem som bestämmer på tidningens sportredaktion med tanke på att St Patrik till synes fått fullständigt fria tyglar, att helt obehindrat fortsätta dribbla bort sig själv och allt vad trovärdighet heter in absurdum. Med all den oinskränkta makt som Messi tros besitta via sina ondskefulla tentakler, så borde väl även PS bli utbytt å det snaraste?
Barcelona Neymar11
2015-04-14 10:44
@barcastuff: Eric Cantona (ex-Man United): "In 2010, Spain won with 10 Barça players in the team. Spain didn't win a World Cup, Catalonia did, Barça did" @barcastuff: Capello (ex-coach Milan -Madrid): "World's best player? Messi, no doubt. Ronaldo is the best player in Madrid. No one does what Messi does." @barcastuff: Capello: "Neymar is more creative than Ronaldo, but he's still far from Messi, who's at another level. Neymar needs time, he's still young."
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymar11
2015-04-14 08:11
Smogen Såg den videon med, bara skrattade bort det. Yup Messi is the boss, som skickade falken tillbaka till Italien dags för dom på Aftonbladet att släppa det
Barcelona Smogen
2015-04-14 07:59
Förlåt men måste bara poängtera aftonblaskan och den där Sjögren som gör "la liga svepet". Han pratar om att Neymar blev utbytt och förbannad. Sen hänvisar han till att Messi en gång vägrade låta sig bytas ut. och om jag inte hör helt fel avslutar han med "Nu undrar man vem som bestämmer i Barca och undrar om det inte återigen är Messi som skickat Neymar av planen". men jag måste höra fel, för inte kan väl Sjögren och Pasillo vara samma person?
Barcelona Lion24
2015-04-14 01:45
Jag får intrycket av att vi ibland bara spelar 45 minuter. Vi ska avgöra matcherna de första 45 och sedan dra ner på tempo och intensitet i andra för att vila oss för kommande matcher. Mot City var det så i första matchen. I andra matchen var det också exakt så när vi skulle spela mot Madrid 3-4 dagar senare. Nu mot Sevilla kände jag samma sak, gå in och ge allt första 45, försök avgöra matchen redan då så att vi kan vila resterande 45 inför PSG.

Jag känner att Lucho är allt för beroende av vila. Att vara intensiv i 45 minuter och vila nästa 45 är mycket risktagande. Blir det samma sak mot PSG? Jag tror det. Jag tror att vi kommer gå för fullt första 45 för att sedan kontra andra halvan. Mot Valencia är jag nästan säker på att vi kommer få se detta eftersom vi kommer möta PSG 3 dagar senare. Man kan ALDRIG hålla samma intensitet under 90. Det finns inte en chans och ingen spelare klarar av det. Inte ens Atlético klarar av det och dom är det mest intensiva lag som finns där ute. Men jag hade önskat att man inte hade gått ner i intensitet och tempo alltför mycket. Alltså från 100 till 50. Hade gärna gått ner från 100 till 70-80 istället.

Det blir mer krävande men det är mer säkert. Jag tycker att våra spelare inte känns slitna och dom har vilat och roterat tillräckligt under säsongen. Låt oss gå in i slutspurten med maximal intensitet och tempo. För nu är det bara några matcher kvar och vi sitter i en bra position nu.
Barcelona Kröjf
2015-04-14 00:49
Gabriel

Ursäkta min saktfärdighet vad gäller att svara, när du nån gång vänt dig direkt till mig med ett inlägg. Men det beror inte på respektlöshet eller ointresse ska du veta. Och jag missar sällan att läsa vad du skriver oavsett eventuell adressat, eftersom du allt som oftast är fördömligt eftertänksam och seriös i dina resonemang. Samt som sig bör alltid har FCB:s bästa i fokus. Så också när du applåderade inköpet av Suarez. Självklart!

Att vi sen började bita varandra i strupen som vansinniga i samband med värvningen av urugayanen (utifrån i sak helt olika bevekelsegrunder), har jag precis som du lämnat bakom mig. Tycker dessutom vi båda lyckats hyfsat väl med att vara sansade om Suarez insatser, sen dess. Och när du färgad av djupaste förtvivlan i ett tidigare skede efter en mycket kännbar missräkning i ligaspelet, liknade Suarez vid en korpspelare, så underströk du samtidigt det som en klar "överdrift" från din sida i den stora besvikelsens tecken.

Vilket jag självfallet var fullt införstådd med i all den stund jag själv i ett senare inlägg refererade till denna din misströstande "betygsättning", i samband med att Suarez höjdes till skyarna härinne (förvisso har den vågen nu hunnit bli gammal skåpmat så här dags). Vilket skedde i samband med att en viss Martin Åslund menat att Suarez hade tillfört Barcas anfallspel en välbehövlig ny dimension, med sitt sätt att såväl skapa som utnyttja spelytor via sin löpvilja. Det var som om Martin Åslund öppnat ögonen på en och annan opportunist och gjort ljuset i tunneln fullt synligt.

För egen del reagerade jag på att plötsligt så pass många som tidigare givit uttryck för stort missnöje med Suarez insatser efter fyra månader avstängning, utan några som helst förbehåll snabbt anslöt sig till Åslunds analys. Och skrev ett eget inlägg i vilket jag bl a ville mena att Messi i MINST lika hög grad med sitt nygamla kantspel som drog isär motståndarförvaren och öppnade upp för smörpass till bl a Suarez men även en Neymar på tå, varit en väl så bidragande orsak till att många motståndarlags tidigare centralt tätbefolkade straffområden såg mer sårbara ut än på länge.

I en replik ställde du dig dock inte desto mindre lite undrande till vad jag egentligen vill ha sagt. Och frågade mig rakt på sak om jag ansåg att folk vände kappan efter vinden. Och här kommer så svaret till slut: Ja.

Vilket väl även de senaste dagarnas diskussioner med råge visat vara långt ifrån någon engångsföreteelse,.Utan snarare är legio på Les Rambles när inte allt går som på räls i rättan tid. Men i efterhand vill jag också tillägga att det naturligtvis rör sig om en kombination av faktorer. En stillastående Suarez skulle ju inte möjliggöra Messis smörpass i steget. Med sina löpningar drar Suarez onekligen på sig viss uppmärksamhet, som försvårar försvararnas postionsspel. Vore väl dumt att hävda annat.

Sannolikt spelar därför också i ärlighetens namn min syn på den omnämnde bisittaren, en viss roll i sammanhanget. Ty själv anser jag att Martin Åslund agerat rövslickare så fort Zlatan spelat ut hela sitt register framför hans mikrofon. Inte minst efter det att "Ibra" blivit förvisad från Barca till AC Milan och Åslund satte en ära i att översätta skitstövel till "vinnarskalle"; d v s varje gång den stora grabben från Skåne övergav skolpojksfasonerna från sin tid i FCB och snabbt återgick till sitt riktigt odrägliga jag i Italien. Gula kort haglade tätt mellan de röda. Ja, jävlar anamma!

Martin Åslunds insatser som bisittare kan enligt mitt förmenande kort och koncist sammanfattas med ett citat ur en sång av Bob Dylan: "You don´t need a weatherman to know which way the wind blows".

Ja, bäste barcabroder, du fick vänta väldigt länge på mitt svar. Men i gengäld blev det ju desto mer långdraget. Känn dig inte förpliktigad till en replik, utan koncentrera dig på kommande match mot PSG! För egen del är det hög tid att ta hand om mitt hjärta. Bokstavligt talat. God natt!

Barcelona Shaappaa
2015-04-13 22:59
Most assists this season: Messi: 22 Suarez: 13 XAVI: 8 Rakitic:7 osv Ganska sjukt att Xavi ligger på 8 assister, en före rakitic , med tanke på hur lite Xavi har fått spela.
Mod
2015-04-13 22:38
The troll has left the building. //Mod.
Barcelona the cameroonians
2015-04-13 22:26
Intervju med Messi (engelska) där han bland annat pratar om straffmissarna och hans bästa hattrick-minne.
Barcelona Zyzz
2015-04-13 22:25
Hahaha har ni sett den nya viaplay-reklamen? Det sitter en massa samer och kollar på fotboll. Ronaldo filmar och en av samerna skriker: "Sluta filma din jäkla sprattel-lax" XD Haha bästa reklamen på länge.
Barcelona Mujje
2015-04-13 22:20
Halloj!

Rätt OT men hoppas någon kan hjälpa mig ändå... Vet någon var man kan designa sina egna fotbollströjor som håller någorlunda kvalitet till ett resonabelt pris? Det jag söker är Italiens landslagströja med personligt tryck. Har själv sökt runt på nätet men inte hittat något vettigt, annars skulle jag så klart inte be om hjälp.
Tackar på förhand!
Barcelona Barca4life98
2015-04-13 22:16
Puyol #5 Great attempt there...NOT! TROLL!
Barcelona the cameroonians
2015-04-13 22:15
Hylla Cesc och försvara el Pasillo - det är väl ungefär så långt från en culé man kan komma... Så ja. Maräng, troll, idiot - kärt barn har många namn.
Barcelona enkos
2015-04-13 22:12
Puyol#5 är egentligen RaulGonzales#7 från Puertan som trollar på vår forum
Barcelona Vampíro
2015-04-13 22:05
Troll alert, håll utkik. Blir bara lättare och lättare att avslöja.
Barcelona enkos
2015-04-13 22:03
Puyol#5

Du måste vara besatt av mig då du sparar allt jag skriver flera månader ttillbaka :)
Och nej att säga att Godin är bäst och vore bra att han missar Barca är inte samma som att gråta över att en annan fick kort och missar Barca men inte nämner Weligton som gör precis samma sak..
Puyol #5
2015-04-13 21:53
@enkos:

Skall man vara helt rättvis så är onekligen väldigt många som har ett liknande beteende då man hoppas på att man får lite bättre förutsättningar till att ta en seger, inte minst på Les Rambles. Och när du ändå tar upp hyckleri så kan jag passa på och citera vad du själv skrev när Godín missade returen mot oss i CdR:

"Godin är världens bästa back just nu så om han missar returen är det en jätte stor fördel för Barca..."

Det är aldrig fel att sopa rent framför sin egen dörr innan man väljer att håna någon ;)
Barcelona enkos
2015-04-13 21:48
Jag är mer orolig för Valencia matchen på lördag än PSG på onsdag trots att Valencia är hemma och Psg borta... Skärper intr Suarez och Neymar så blir det illa mot Valencia som kontrar som inget annat lag kan göra det på nolltid
Barcelona DM1982
2015-04-13 21:34
[QUOTE=ElRaval]Nu är alltså både Mustafi och Otamendi borta, va? [/QUOTE] Otamendi fick en match för det röda kortet.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-04-13 21:21
enkos Stollen får gråta eller vara glad över vad han vill. Det gör oss eller mig inget. Ibland kan jag tycka att det är rätt åt spanska klubbarna att bli rånade av domarna varannan match. Jag menar, borde de inte gå ihop nån gång och samla bevis över alla jävla missar domarna gör varje säsong. Ja, det händer att visa domare gör fel här och där men det finns ingen annan liga som gör så grova tabbar som spanska domarna. Det roligaste är när de dömer internationella matcher. De skämmer ut spanska hela spanska ligan..
Barcelona enkos
2015-04-13 21:11
El pastilo gråter för att Mustafi missar Barcelona men gläds med att Weligton gjorde precis samma sak för Malaga och missar Real... Snacka om hyckleri
Barcelona enkos
2015-04-13 21:07
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Samme assisterande som blåste Valencia på första målet trots 2 meter onside nu friar en solklar offside på mer än 1 meter .
Puyol #5
2015-04-13 20:59
Med facit i handen så var det ett misstag att sälja Fabregas som har gjort ett makalös säsong för Chelsea där han har levererat såväl spelmässigt men framförallt poängmässigt. Säga vad man vill om Mourinho men han gjorde säsongens värvning när han köpte Fabbe. Och så fanns det vissa personer på forumet som jublade när spanjoren flyttade från Katalonien men som förmodligen inte insåg att Fabbe hade höjt vårt mittfält avsevärt om han hade stannat kvar...
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
Alltså dessa domare i spanska ligan.

Varför går inte lagen ihop och klagar över detta.
Domarna skämmer ut hela ligan.
Barcelona ElRaval
Nu är alltså både Mustafi och Otamendi borta, va?
Barcelona enkos
2015-04-13 20:50
Mustafi varnad och missar Barcelona
Puyol #5
2015-04-13 20:50
@enkos:
Valencia gjorde ett ledningsmål nyss så det är inte hela världen...
Barcelona enkos
2015-04-13 20:40
Valencia precis rånade på solklar mål av inkompetenta spanska domare
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-04-13 18:28
@SOMISEREM1899:

Tycker det hade varit ett intressant alternativ att testa, i synnerhet då jag trots att jag ofta stått bakom Montoya inte riktigt litar på honom i just den här matchen. Pedro är visserligen förståeligt nog defensivt oskolad men är ettrig i försvarsspelet, har bra löpförmåga, snabbheten och självklart flera snäpp bättre i offensiven.

Tänker man efter så spelar vi alltid en 3-4-3-liknande formation i anfallsspel och speciellt uppbyggnadsfas, där vi trycker upp Alba och Alves och Busquets droppar. Skillnaderna i denna elva är i princip bara en offensivare ytterback och Busquets istället för Iniesta, alltså ett mer defensivt inriktat mittfält. Jag är positivt inställd till det här alternativet, möjligtvis att man försöker få in Xavi på något sätt.
Annons: