/spanien/barcelona/forum/2772.aspx/spanien/barcelona/forum/2772.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BARCA-més que un club
2015-04-11 22:15
Vi har svårare schema än Real, den som kan vara avgörande är matchen borta mot Atletico för dom kämpar för CL plats, vinner vi den så kan jag säga vi står som vinnare, om vi nu slår Valencia och Espanyol först.

Men nyckelmatchen är Atletico vinst där så är ligaguldet hemma.

April månad blir avgörande för allt nervöst!!!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-04-11 22:09
Rambla~

Man kan inte påstå att vi bjöd på någon vidare kamp på planen som mot Atletico..

Barcelona enkos
2015-04-11 22:08
Vinner vi inte mot Valencia nästa har vi tappat ledningen.. Vid lika poäng är Real förre i och med bättre inbördes
Barcelona DM1982
Luis Enrique: "We were clearly better in first half, played well. Second half was more balanced, both had chances. We paid for our mistakes" Stämmer 100%
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
Någon som kan svara på varför vi sluta spela fotboll så fort vi börjar göra första eller andra målet.

Det har varit ett mönster varje jävla match. Vi gör mål sen kanske tvåan. Plötslig slutar hela jävla laget att spela och bli passiva..

Någon som fattar detta fenomen ???
Barcelona enkos
2015-04-11 22:06
Suarez ska bara göra 3-0 och döda matchen men det är innefektiva Barca vi pratar om... behöver 25 chanser att göra mål men släpper 2 mål på 2 skott...
Barcelona Ali G
2015-04-11 22:06
Att vi tappar två poäng får Fan Bravo ta på sig , vi leder med två noll och är helt överlägsna . Sen gör Bravo årets tabbe och ger Sevilla reducering och en nyfunnen energi från läktarplats och spelare.

Sen är det inte första gången suarez behöver flera målchanser för att göra mål, O ni som klagar på LE .vad gjorde Neymar i andra halvlek förutom att tappa boll?. Nej de här är Bravos fel, även Pinto skulle räddat de skottet .
Barcelona Barca4life98
2015-04-11 22:04
Sluta klaga på Luis Enrique!!! Fyfan alltså... Var det hans fel att Suarez sög idag, att Bravo och Pique gör bort sig??? Nej!
Barcelona Lionel Messi n10
2015-04-11 22:02
Tabbar gör alla och det ingår i fotbollen men tyvärr så kostar också dom tabbarna i vissa matcher och det hände idag. Bravo bjuder in dom i matchen där vi fullständigt spelade ut dom och kunde gjort fler mål. Andra halvlek missar Suarez för mycket och Pique spelar tokigt och vips det står 2-2. Gillar inte det här Barca som leder och slutar spela och försöker spela rundor istället för att trycka in ett till och döda matchen kändes som om det var vår taktik i andra halvlek. Stora minus till Suarez och Rakitic som faktiskt enligt mig inte kom upp i nivå alls men men Sevilla är starka hemma och de spela bra i andra medans vi inte gjorde det. Visca Barca!
Barcelona zigazaga
2015-04-11 22:01
Med det bollinnhav som man har, så måste man bli mer dödligare. När man kommer upp till sista tredjedelen, så måste man gå på avslut direkt, som Messi gjorde vid 0-1 målet. Sen finns det så många situationer där barca spelare, kollar efter väggpass, eller omöjliga instick, när man står 10 m från målet. Alla andra lag skapar lägen från ingenting. Hade Barca varit mer dödligare, insett allvaret och avslutat snabbare och mer, så vinner vi varje match, men så ser det inte ut just nu hos oss.
Barcelona Neymar11
2015-04-11 21:57
Idag försvarar jag Neymars beteende när han byts ut, helt rätt då det var ologiskt Men det värsta är, vi tar in en extra mittfältare men spelar ändå med 3 forwards. Helt idiotiskt, hade förstått om vi gick över till ett anfalls par med Messi mer centralt
Barcelona BARCA-més que un club
2015-04-11 21:56
Sevilla kommer aldrig kämpa så här mot Real som mot oss ikväll ,
Dom kommer sära på sina ben och bli penetrerade hårt ska ni se , de bara mot oss alla lag spelar som om det vore sista dagen i deras liv.

jä'vla onödiga poäng tapp fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Stoichkov90
2015-04-11 21:56
@Barcanist:

Barca har också Espanyol på bortaplan. Vi får hoppas på att Sevilla tar poäng mot Real Madrid, för annars kan det bli tufft för Barca.
Barcelona Rambla~
2015-04-11 21:55
@DM1982:

Det jag stör mig på är att inte alla barcaspelare kämpar när de vet vad som står på spel. De blir ju bortknuffade i varje närkamp känns det som.
Barcelona Leo y Cesc

Real Madrid har Sevilla och Espanyol på bortaplan och Valencia hemma, dom tappar minst i 2 matcher här.
Barcelona Andrés V
Ok fine! Bravo gör ett misstag och Pique gör även han sitt misstag men helt seriöst, är det bara jag som är så jävla trött på Suarez missar? Varje match bränner han solklara mål där vi hade kunnat vunnit med 5-0 osv....

Enligt mig är han den man ska beskylla.
Barcelona Barcelona 1899
@Barca4life98:

Valencia hemma ska knappast vara något problem och Atletico tar vi. Atletico känns faktiskt rätt överskattade i år. Tycker inte alls de har fått ihop det.
Sen att de har ett psykiskt övertag på Real Madrid, det är en annan sak.

Har sett Atletico i många matcher i år och tycker som sagt inte att de ska vara några problem för Barca. Sevilla borta är en betydligt svårare match.
Barcelona 1899
2015-04-11 21:54
Rakitic var SÄMST på plan. Helt lost i alla sekvenser av spelet. Tack Luis Enrique för 2 tappade poäng - vem tar ut planens bästa spelare NEYMAR om inte pissluffaren LE :S ?
Barcelona Erik Satie
2015-04-11 21:54
Det är så jävla tråkigt att vi inte kan avgöra i tid.
Barcelona Barcelona 1899
2015-04-11 21:52
Märks att det bara är till stor del skolungar här, ni har inte varit med länge märker man. Coola ner, ta en dag i taget och ta ett glas vatten till att börja med. Ni kan ju ärligt talat inte må bra som ni svär och gormar. Glåporden haglar. De enda som borde skämmas, det är ni. Men det är i motgång som de riktiga fansen sållas bort som alltid. Sen förstår jag inte varför ni inte sätter pengar på t.ex 1X om ni inte klarar av att ta ett poängtapp? Ni hade fått säkert 15 gånger insatsen när vi hade 2-0. Enkelt att sätta 1-300 spänn och ni hade vunnit ett par tusen. Ett tips om ni småungar inte kan hantera en förlust. Får ni inte tippa så be er pappa göra det åt er.... Vi kommer igen, Real går knappast fullt och vi har allt i egna händer.
Barcelona Canaletes
Asså LOL! Fullständigt kaoz som vanligt här då vid poängtapp.
Alla är h**ungar, halva laget ska avgå etc...

Tragiskt poängtapp dock när vi hade matchen i princip. Suárez missade lägen lär bli kostsamma...
Barcelona Barcanist
Valencia hemma ska inte vara några problem! Atletico borta däremot.....
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
Jag skyller den här förlusten på Lucho! Fingertoppskänslan är fantastisk när han tar ut en Neymar som vilade förra matchen och dessutom gör mål för första gången på 5 matcher och han belönas med att bytas ut. När vi sen behöver göra mål tar han in en 10 gånger sämre Pedro. Tack för poängtappet Enrique!
Barcelona DM1982
Skärp er nu. Det var en jäkla bra match och Sevilla ska ha all heder för att de kämpar som de gör. Sjukt slarvigt att ge bort två mål sådär, Sevilla tog full utdelning på slarvet. Suarez och Bravo får tänka om lite om vad de pysslar med i laget, riktigt usla insatser. I slutet av dagen så är kryss borta mot Sevilla aldrig dåligt även om det känns lite surt nu. Ligaledare och allt i egna händer.
Barcelona Cule4life
Katastrof, Rost, Onödigt, Naivt
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
Barcas taktik i andra halvlek: Passa bollen tills matchen är slut..Helvete..en skör 2-1 ledning..Ett lag som Barca ska inte behöva spela på resultat i 45min..Annat om det är 10min kvar av matchen. Uselt.
Barcelona Vampíro
2015-04-11 21:51
Vi kunde ha gjort 3-0 och dödat matchen men nej ett par individuella misstag gav bort matchbilden till Sevilla och poängtapp. Tycker att Bravo förutom tabben gör en otroligt kass match, han såg livrädd ut vid vissa sekvenser. Bänka honom och låt tysken ta över på riktigt, han har i alla fall stake oavsett om han gör nått misstag. Nåja CL i veckan och där vill jag se en urladdning!
Barcelona Barca4life98
Kanske blir ett bra wake-up call det här! Sätt chanserna för i helvete!
Barcelona LeoMessi
Fy helvete vad jag är besviken!!! Vi leder med två mål och ändå lyckas vi kryssa. Nej det känns fan inte som att dom tar detta seriöst ibland. Två härliga tabbar står vi för också. Lucho visar att han saknar fingertoppskänsla. Han tar ut Neymar som var typ bäst och tar in xavi istället för honom. Sen får pedro komma in när han inser vilket jävla misstag han har gjort! Jag var för fan mindre upprörd när vi torskade mot real Madrid!!
Barcelona Acrobat
Vi har inte råd med fler poängtapp, men det har inte Real heller. Vi är fortfarande tabelletta och har allt i egna händer! Så jävla tröttsamt bara att alla är så äckligt ineffektiva och att motståndarna ALLTID ska bjudas på målchanser efter hjärnsläpp från vår sida!
Annons: