/spanien/barcelona/forum/2767.aspx/spanien/barcelona/forum/2767.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sentuary
2015-04-13 01:42
Snälla nämn inte Pellegrini, urusel tränare med noll energi kvar i kroppen känns de som. Killen sitter som en död kråka på bänken varje match, vill ha en som skriker skiten ur spelare, typ som Klopp.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2015-04-13 01:34
el Flaco Fair enough om det stämmer. Är personligen bara så himla trött på att varje år försöka lura sig om förändring. Börjar bli som Real Madrid back in the day.
Barcelona Gio Style
2015-04-13 01:33
Vampiro Jag tycker inte att vi har tid att chansa med halvbra coacher som är up and coming som Luis Enrique var. Jag var faktiskt en av dem som tyckte att Tata kunde fått ett år till på sig och jag tycker att det vi ser idag är typ samma sorts fotboll som Tata ville uppnå. Just för att jag är FÖR kontinuitet, skriker ff inte efter LE avgång. Och när Tata väl fick sparken hade jag föredragit Bielsa före Luis Enrique. Nästa tränare som plockas bör vara någon rutinerad herre som har bevisat saker på en hög nivå. Det finns inte så många självklara alternativ ute just nu, det är helt sant. Men jag tycker inte att vi behöver någon monstertränare för att kräma ut ännu mer ur våra spelare. Pellegrini hänger löst, han hade gjort det bättre. Varför inte plocka en tränare från en annan klubb? Inte varje dag Barca knackar på dörren... Simeone, Koeman, Klopp, Conte, Löw. Jag står för att jag tycker att Lucho är medioker, det gör urvalet lite lättare. Även om efterträdarna inte är självklara så tvekar jag inte på att Valencias Nuno, de Boer eller Villas-Boas (trots failure i Spurs som ändå alltid failar) hade gjort det minst lika bra.
Barcelona Lion24
2015-04-13 01:33
Det finns för och nackdelar med Lucho, precis som alla tränare. Jag anser att Lucho har kommit med en grej som vi har saknat sen Peps sista/näst sista år och det är framförallt energi. Det är ett mer vaket Barcelona, mer spring, mer press och man är som sagt mer energiska. Man är också aggressivare och sen så har jag strävat efter den direkta spelstilen (ibland) ett tag och det har vi fått se nu.

Men jag tycker att nackdelarna väger alldeles för mycket. Att spelare får veta om de ska spela 1.5 timme innan match är riktigt skrämmande. Att spelare får gå till samlingen på morgonen och får besked därifrån att man inte är med i matchtruppen och därför måste åka hem är också väldigt väldigt skrämmande. Man gör sig inte populär precis. Jag skulle förstå om spelare skulle vara riktigt pissed off om man vaknar klockan 8 på morgonen, åker till samlingen och får besked att man måste åka hem igen. Ett tag kan man motiveras av det men i längden funkar det aldrig.

Att Lucho inte ser ut att komma överens med Leo och Ney är också riktigt dåligt. Man måste ha stjärnorna med sig för stjärnorna har övriga laget med sig. Det är så det är, det är så det funkar, vare sig man vill det eller ej. Man måste toffla för de absolut bästa spelarna (framförallt Messi, man inte behöver gå in på vad han gjort för klubben). Att det sedan skickas mellanhänder för att Leo och Lucho ska kommunicera håller absolut inte i längden.

Att man offrar sina centrala mittfältare (vilket är enligt mig den absolut viktigaste lagdelen) för ytterbackar är grovt skrämmande. Bojan har ju gått ut och sagt att Lucho inte kommunicerar med sina spelare och det är också det väldigt dåligt. Det här är alltså inte bara halvdåliga saker utan det är grundregler enligt mig. En tränare ska inte bara ge instruktioner, han ska vara en vän, pappa och även toffla för de spelare som gör så att han behåller sitt jobb.

Visst har Lucho gjort en del bra saker men de negativa delarna är alldeles för många och för stora. Jag har heller inte sett Lucho taktiskt bemästra någon stor tränare (förutom Alético matcherna). Annars har han faktiskt blivit uppäten i stort sett varenda gång. Allt som oftast har individuella prestationer räddad honom från MSN och Piqué där bak. Laurent Blanc sa det bäst när vi vann mot PSG i gruppspelet på hemmaplan: ''Barcas taktik förvirrade dom mer än vad dom förvirrade oss''.

Sen måste man också fråga sig vem som finns tillgänglig. Jag vill inte ha en ny 40-årig Guardiola. Jag vill se en mer meriterad tränare som är minst 50+. En tränare som tidigare tränat på den högsta nivån och har titlar. En tränare som kan behärska stora stjärnor. Jag tycker att Ancelotti gör ett fantastiskt jobb med Madrid, väldigt synd att han valde fel klubb för jag tror verkligen han hade gjort ett bra jobb med oss. Löw kan vara ett annat alternativ. Men Lucho tror jag tyvärr inte på i framtiden.
Barcelona Vampíro
2015-04-13 01:18
Gio Jag kontrar med, vem är en 'bra coach' som du uttrycker det? Ska vi chansa igen med oprövade kort som de Boer, Roberto Martinez etc? För jag tycker inte det finns nått självklart alternativ där ute. Jag tycker man ska låta Luis visa vad han går för under en längre period istället för att kasta in nån ny i sommar. Förutsättningar är som sagt horribla.
Barcelona el Flaco
2015-04-13 01:16
Vampíro/

Som jag ser det handlar det inte om att försvara Lucho eller kritisera honom. Det handlar inte heller om spelet eller att anfallare har missat klara lägen. Det handlar om att tränaren i det här fallet inte har vissa spelare som Messi och Neymar på sin sida. Visserligen är Xavi en av de som internt stått närmast Luis Enrique, men han kommer hålla i många år till. Nu menar jag inte att Lucho och Neymar måste gulla med varandra och gå på picknick tillsammans, men de måste respektera varandra. Och det gör de inte för tillfället.

Och som Gio Style nämner så är det tränarens uppgift att upprätt hålla disciplinen inom laget. Jag tror att hade Lucho känt av att han har styrelsens fulla förtroende och att han kommer sitta i flera år hade han ryt tillbaka och satt Neymar på plats. Men eftersom han själv kanske har bestämt sig för att lämna efter säsongsslutet, vilket det har cirkulerat rykten om, kanske han inte vill/orkar ta upp kampen med brassen.

Och jag håller med dig, jag ogillar också att man plockar in en ny tränare varje säsong, men det finns också fall där det kan vara onyttigt att ha spelare och tränare i samma klubb som inte kommer överens. Lägg även till att det kommer ske ett presidentval till sommaren och det normala är att varje kandidat har sitt eget tränarval.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-13 01:15
Nu när man tänker efter... Varför i helvete anställer man Tata barbecue Martino för!? Vad hade han gjort för att förtjäna att träna Barca? Den värvningen är lika skum och efterbliven som Douglasvärvningen. Inga konstigheter alls att det blev 0 titlar och laget spela uselt.
Barcelona Gio Style
2015-04-13 01:12
Vampiro Suarez sa ju att det var Messis idé att byta position. Det funkade och han klämde in på slutet att det är tränarens beslut att spela så. Så det många ger honom credd för fick han faktiskt serverat på ett silverfat av Messias själv =/ Jag förstår om Lucho får fortsatt förtroende, jag gillar inte att sparka tränare till vänster och höger. Vi har antagligen inte Luchos slutprodukt än, men jag är rädd för att den endast blir marginellt bättre än vad den är idag. Varför? Jo för att Luis Enriques idéer inte räcker till i mitt tycke i varje fall. Vi lär vinna några titlar men det är tråkigt att vi inte blommar ut ordentligt. Vi hade kunnat nå oanade höjder med en bra coach.
Barcelona Vampíro
2015-04-13 01:02
Hm känner att jag måste ställa mig upp och försvara Luis Enrique en här. Var i början av säsongen aningen skeptisk till honom mest pga. hans märkliga agerande under transferfönstret. Sen under hösten fanns det inte mycket att glädjas över och utan Messi och Neymars form så hade vi hamnat ännu längre bak. Men jag tycker mig ändå se en ljusglimt i slutet av tunneln. Visst så blir man fortfarande frustrerad ibland men overall så är jag ändå nöjd med hans säsong, så här långt. Vet inte om det är så att jag sänkt mina förväntningar för Barça, vilket är enormt sorgligt i sig, eller om Luis verkligen har bidragit med nått av värde. Men känslan är ändå ganska positiv från min sida. Jag gillar att han vågat flytta på Messi och öppmat upp anfallet och att han vill vara mer flexibel. Men som sagt det kanske är så att jag omedvetet inte orkar pissa på allting längre och nöjer mig med det lilla goda. Vilket, ännu en gång, är jävligt deprimerande. Jag instämmer dock om att det varit allt för många "det viktigaste var 3p"-matcher i år. Om det är pga. spelarmaterialet eller tränaren låter jag vara osagt även om båda på nått sätt hör ihop. Men även om spelet ibland hackar så kan man inte skylla på LE för att Suàrez och Neymar avslutar som Emile Heskey framför mål. Ibland är det fakriskt marginaler som skiljer. Det sista jag vill se är ännu ett tränarbyte för guess what, det kommer vara samma skit nästa år. En tränare som är rädd för att sätta sin prägel på laget och istället litar blint på Messi och tillslut försöker kopiera Peps lag. Inga egna idéer utan desperata försök på vad som funkade för fem år sen. Fuck no! Ingen orkar med det igen. Låt Luis få tid oavsett hur det går resten av säsongen. Noll titlar, jag bryr mig inte(again sorgligt) vi måste våga köra på samma linje för att få till en slutprodukt. Det krävs mer än en säsong för att bygga ett storlag. Jag ser dessutom inte några andra självklara alternativ för tränarposten. Vad är planen, att chansa tills vi hittar en ny Guardiola? Good fucking luck. Lägg till att det troligtvis kommer in en ny ledning plus att det är värvningsförbud, usla förutsättningar för en tränare att komma in i. Många stavfel säkert men jag skyller på att det är sent. Holy shit trodde aldrig jag av alla skulle bli tvungen att försvara LE. Chockar mig själv.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-04-13 01:02
Liunil Masse

skulle inte tacka nej till wenger, tror fan han hade gjort underverk med la masia. plus jääävligt bra på att släppa spelare i tid för sjuka pengar.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-13 00:50
Om Lucho inte blir kvar, vem ser ni som ersättare? Känns som att vi aldrig värvar en rutinerad tränare, kanske är på tiden?
Barcelona Gio Style
2015-04-13 00:39
el Flaco

Håller med dig i allt där.
Det är aldrig okej att uppträda så som Neymar gjorde även om Luis Enriques byte var helt ologisk och måste ha känts som en käftsmäll för Neymar som äntligen gjorde en bra match efter en längre tids svacka.
Vi kan konstatera att LE visade 0 känsla för psykologi och fotboll när han gjorde det bytet.

Något som är ännu mer alarmerande är det att en spelare ens gör så mot sin coach. Då förstår man att allt inte står rätt till.
Man ska respektera sin coach vem man än är. Om dina spelare uppträder på ett sånt sätt så har du som coach misslyckats ganska hårt.
Barcelona el Flaco
2015-04-13 00:35
Efter att ha sett fler bilder på Neymars uppträdande när han blev utbytt mot Sevilla och även sa fraser som "a tomar på culo", vilket betyder ungefär shove it up your ass, kan jag inte låta bli att bli orolig inför framtiden. Kan aldrig vara bra när en av lagets bästa spelare, och en av de som är tänkt att vara nyckelfigurerna i framtiden, inte kommer överens med tränaren och dessutom öppet visar sitt missnöje varje gång han blir utbytt.

Jag ursäktar absolut inte vad Neymar gjorde. Det var otroligt respektlös mot sina lagkamrater och barnsligt uppträdande som han måste bli av med. Han har trots allt inte uträtat ett skit inom FC Barcelona och ska inte tro sig vara en superstar eller untouchable. Det är såna saker som får mig att tveka på brassens mentalitet.

Men om man ser till helheten så är det oroväckande att två spelare som Messi och Neymar har noll feeling med Luis Enrique. Hur mycket jag än gillar Lucho kan jag inte se honom vara långvarig på Barças tränarbänk. Antingen så väljer han själv att lämna, då han inte tänker svälja mer skit från spelarna, eller så väljer ledningen, oavsett vilken det blir, att satsa på argentinaren och brasilianaren och väljer att göra sig av med spanjoren.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-13 00:35
Visst Ronaldo har de senaste två åren bättre lirare runt omkring sig men Messi hade bättre lirare under Pep-eran än vad Ronaldo hade så det jämnar ut sig. Med det sagt så är Messi mycket mer än mål medan Ronaldo inte är det. Messi är mycket bättre, rent ut sagt sorgligt att många inte fattar det.
Barcelona Gio Style
2015-04-13 00:33
@The Reporter:
Tro mig, är det något jag ogillar så är det att ha en hög ruljans på spelar och tränarsidan. Jag är alltid villig att ge spelare och ledare en chans till att motbevisa mig eller för att få tillräckligt med tid för att få en rättvis bedömning. Det tar tid att sätta sin prägel på ett lag, det tar tid för en spelare att spela med rätt självförtroende i en ny klubb. Jag skriker inte efter Luis Enriques avgång, vi kommer säkerligen att göra bra resultat under honom. Men jag vill inte ge honom credd för det vi kommer att uppnå då jag känner att det är våra spelare som bidragit till det och inte han. Och på ett sätt känns det lite tråkigt att vi inte sitter med en bättre coach, för då hade vi varit oslagbara.
Barcelona II Barça II
2015-04-13 00:24
Jag håller med om att LE är medioker. Skulle gärna vilja se en ny tränare till nästa säsong, oavsett hur ligan slutar.
Barcelona A good coach is everything!
2015-04-13 00:23
Edit: Skrev fel på senaste inlägget men ni fattar sammanhanget. Skriver från mobilen..
Barcelona A good coach is everything!
2015-04-13 00:21
Gio Style Tack Det är allt jag har att säga.. Har tjafsa så jävla många gånger om LE hur jävla medioker LE är. Men blir så jävla glad när någon annan än kag hör det.. Det bara kolla vilka jävla skit värvningar vi har gjort med LE under rodret. Visst kan man skylla på Zubi men alla vet att Zubi var en sopa. Men ingen sportchef i världen kan värva spelare utan tränarens och sportchefens godkännande det är ren fakta. I dem första fall så är de tränaren som önskar oxh sportchefen fixar förhandlingarna. LE hade tydligen önska Douglas mmm det säger väl allt. Zubi har lämna det är dags att resten av skithögen lämnar. Nu vill ja inte kalla LE en skithög han försöker det märks men har ingen jävla fealing tyvärr en amatör helt enkelt som har kommit långt pågrund av sitt namn. Men legend trots allt hat all respekt som han som spelare. Utan Messi hade vi vart 3-4a Real utan Ronaldo hade vart minst lika bra. Det här ont att säga detta men Ronaldo ha bättre lirar runt om sig det är fakta!!!
Barcelona >The Reporter<
2015-04-13 00:18
Blir trött på er skriverier om att byta tränare. Vi behöver kontinuitet nu. Även fast vi bara vinner cupen så vill ja ha kvar Lucho. Jag orkar inte börja om från ruta 1 igen.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-04-13 00:06
Gio Style

word!
Barcelona Gio Style
2015-04-13 00:03
Luis Enrique är en medioker tränare.
Han är inte dålig men alla lag med stora tränare har stora fördelar jämfört med oss.
En bra tränare lyfter sitt lag ett snäpp, Luis Enrique gör inte det utan det gör våra spelare.
Barcelona Gio Style
2015-04-12 23:58
@Neymar11:

Anledningen till att vi räknat ut laget var också pga Luis Enrique.
Vi går bra för att vi har ett bra lag och en Messi i övernaturlig form.
Messi gör så mycket på plan offensivt, serverar smörpassningar, dribblar av vem han vill och så gör han sjukt många mål.
Det hade vart direkt dåligt att inte vara i den sitsen vi är nu.

Jag tycker inte att Luis Enrique har bidragit till något, hans svagheter blottas när det väl gäller. Han har inte lyckats att vinna någon match med en bra taktisk plan, han var nära att torska El Clasico med sitt urdumma val av mittfält som inte klarade av att spela sig ur Real Madrids press inledningsvis.
Hans byten kommer allt för sent och är väldigt ofta ologiska.

Vad har Luis Enrique bidragit med helt ärligt? Ett lite rakare spel, bravo.
Men det vinner inte matcherna åt oss och han bidrar knappast till det med sina in game instruktioner.
Barcelona Gio Style
2015-04-12 23:55
@Neymar11:

Ville inte framstå som arrogant ;)
Barcelona Neymar11
2015-04-12 23:44
Favorit i cl*
Barcelona Neymar11
2015-04-12 23:42
Gio style Helt medioker är han väl ändå inte, med tanke på att alla här inne räknade ut laget efter sommaren. Cup-final, leder ligan och favorit i ligan Messi är den största anledningen men inte den enda. Pique en annan och Lucho en annan Dock hade vi redan avgjort ligan om inte det hade varit pga några konstiga beslut här å där
Barcelona Gabriel
2015-04-12 23:42
Rambla~

Även om jag håller med dig så måste man ändå förstå svenskarna och journalisterna som jobbar i Sverige. Vi pratar om lila Sverige. Det är inte alls vanligt att vi producerar en sådan enorm fotbollspelare och fixstjärna som Zlatan faktiskt är så det är därmed inte konstigt att man i det här landet tar varje chans man kan för att förstora hans bedrifter.

Men ja, jag håller med dig.
Barcelona Rambla~
2015-04-12 23:41
Måste hålla med om LE. Medioker är kanske att ta i lite men han inger inte heller mig något förtroende. Jag ser helst att vi byter tränare i sommar.
Barcelona Gio Style
2015-04-12 23:38
Tycker att alla skrivit av sig rätt bra, vill också tillägga att även om Xavi må vara på väg bort så är han absolut inte slut.
Hade lätt kunnat stanna ytterligare ett år.

Vi är i cupfinal, vi leder La Liga och vi är bland favoriterna till att vinna Champions League.
Men faktum kvarstår att Luis Enrique är en högst medioker tränare.
Barcelona Rambla~
2015-04-12 23:34
Snälla FK sluta onanera åt Zlatans 3 mål och PSG. De mötte Bastia i en cupfinal, ett bottenlag och med 10 man nästan hela matchen. Så stor bedrift är det inte.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-12 23:09
Hoppas på att Laporta vinner valet, Cruyff kommer tillbaka och han väljer Oscar Garcia som B-lagstränare. Soon....
Annons: