/spanien/barcelona/forum/2761.aspx/spanien/barcelona/forum/2761.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-04-16 22:23
Dennis Suarez lirar och ha spelar riktig bra.
2015-04-16 22:21
Var är publiken i Sevilla???

Slösade de alla pengar på Barca matchen. Det är inte lika mycket som det var i lördags...
2015-04-16 22:18
Tyckte att Benega och Vittalo (stavning) var riktig grymma mot oss i lördags.
Speciellt Vittalo- vilken jävla speed och touch han har..
Barcelona Liunil Masse
2015-04-16 22:17
Kommer ni ihåg Villarreal när man skulle möta Real? Vila Vietto och andra haha asså what the fuck? Förvisso blev det 1-1 men Real var så usla då att man förmodligen haft stor chans till vinst om man spelat bästa lag. Mot Barca? Bästa möjliga lag såklart...
Postat via SvenskaFans-appen
2015-04-16 22:08
Håller med om Sevilla.

De får fan visa jävla anamma som de visade mot oss.
Gör de det och förlorar ändå så har de min respekt fortfarande.
Det är inte bara det att de spelade som det var final mot oss i lördags utan hela vårt lag tog semester efter vi gjorde ett mål.

Ni såg ju själva. Sen att Sevilla bjuder på jävla motstånd är bara bra för Barca då vi måste jobba hårdare och spela smartare de matcher som väntar oss. Lucho och grabbar får jobba hårdare med alla video analyser och finna nya formationer och löpningar när vi möter tuffa motståndare som Sevilla.
Jag tycker det är bara bra för Barca..
Barcelona Neymar11
2015-04-16 22:07
Skulle inte påstå att det läkarteamet gjorde ett bra jobb direkt
Barcelona Erik Satie
2015-04-16 22:05
Pep rör upp känslor i Bayern haha. Nu har hela läkarteamet lämnat klubben.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-16 21:56
Om sevilla gör en usel insats mot Real så vet jag inte vad jag gör alltså.
Barcelona Junta Dimision
2015-04-16 21:55
enkos

De konkurrerar ju om en fjärdeplats samtidigt och var bara en poäng bakom Valencia innan förra helgens omgång? Varför skulle de inte försöka vinna mot oss?
Barcelona Junta Dimision
2015-04-16 21:45
Banega spelar riktigt bra idag!
Barcelona enkos
2015-04-16 21:43
Ja det var tydligen mycket viktigare för Sevilla att vinna 1 poäng än att ta sig till semifinal av EL där vinnaren garanteras en CL plats.. Baca, Vitolo, Mbia och andra a lag spelare sitter på bänken
Barcelona Liunil Masse
2015-04-16 21:36
Sevilla ligger under hemma mot Zenit... Sevilla kommer göra en Celta, dvs spela en sinnessjuk match mot Barca och efter det totalt tappa formen :D
Barcelona BARCA-més que un club
2015-04-16 21:36
Sevilla spelade som om det vore Vm final mot oss , nu mot Zenit får dom den hårt upp i r*ven Samma sak kommer dom göra mot Real ska ni se .
Barcelona Illusionista
2015-04-16 21:22
@Junta Dimision:

Där ser man! Intressant. Nu håller vi tummarna för Sevilla då.
Barcelona Junta Dimision
2015-04-16 21:15
Illusionista Det blir fem lag! "From 2015, the Europa League winners and the European champions will automatically qualify for the Champions League - but an English winner of either would not preclude the team placed fourth in the Premier League from qualifying for the top competition." Taget från artikeln i länktips.
Barcelona Canaletes
2015-04-16 21:07
El Chiringuito från igår/idag.
Man skulle tro att det är El Pasillo som har dirigerat programmet. Alltså dom snackar skit och nedvärderar Barças vinst hela tiden hahaha. Aldrig sett något liknande faktiskt.
Barcelona Illusionista
2015-04-16 21:07
@Junta Dimision:

Blir det verkligen 5 lag då? Eller tappar Valencia platsen om Sevilla vinner EL?
Barcelona Junta Dimision
2015-04-16 20:58
Hoppas att Sevilla tar hem Europa League i år med, skulle vara riktigt kul om de gjorde det samtidigt som Valencia knep 4:e platsen i Ligan. Då blir det fem spanska lag i nästa års Champions League upplaga.
Barcelona the cameroonians
2015-04-16 20:55
Lånekollen;
Deulofeu åter utanför matchtruppen och D. Suárez som vanligt på bänken när Sevilla tar emot Zenit i Europa League.
Barcelona S.Eto'o
2015-04-16 20:28
Enkos Haha konstigt nog så var det lågt också förra året i Camp nou, minns inte om valencia hade 13 eller 20 i odds fast riktigt högt var det. Vi alla minns väl den korte Piatis nickmål.......
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-04-16 19:58
Taktisk analys av Iniestas match mot psg och vad hans nya roll innebär. Den bevarar många frågor som lättar på hjärtat.
2015-04-16 19:56
Sen det där målet av Eto har jag alltid undrar varför han inte firade målet med sina lagkamrater ??? Titta hans på kroppsspråk.

Han vill inte ens bli kramad av spelarna.

Har alltid undrar varför??? Hade han bråkat med spelarna.???
Barcelona Barcadinho.
2015-04-16 19:40
Fick ni inte en flashback av Samuel Etoo:s mål mot United när Suarez gjorde första målet ?

Rörelsen in i boxen är inte exakt likadan men att de väljer skjuta mot första stolpen med vriden kropp, samt att målvakten är på bollen men lyckas styra bollen in i mål.

Jag tänkte på Samu på en gång igår.

Barcelona Junta Dimision
2015-04-16 19:16
ElRaval Det är en förståelig fördom att ha för även jag delar när det kommer till majoriteten av brittiska spelare för även jag delar den, men det finns alltid undantag och jag vågar säga att Nathaniel Clyne faller in i denna kategori. Southampton spelar en bollförande fotboll som har utvecklats med både Koeman och Pochettino, men i Koemans Southampton så har deras offensiva ytterbackar i form av Clyne och Ryan Bertrand varit en stor nyckel till deras succé denna säsong. Tillsammans har båda gjort 4 mål denna säsong i ligaspelet (2 mål vardera) och det är alltså spelmål. Mer fokus på Clyne så är han bortsett från ett fysiskt monster (stark och snabb) en väldigt smart spelare i både anfall och försvar. Han vet när han ska överlappa, han vet när han ska stöta samt när han ska avvakta och det är de egenskaperna jag söker mest hos en ytterback. När det kommer till det offensiva så kan han även göra sin gubbe och hans inlägg är hyfsat bra, utöver detta så är han även duktig på att kombinera med sina lagkamrater. Youtube-klipp är inget som riktigt övertygar mig när det gäller fotbollsspelare, men jag rekommenderar att du håller ett extra öga på honom nästa gång du ser en Southampton match.
Barcelona ElRaval
2015-04-16 18:55
@Junta Dimision:

Vad är hans bästa egenskaper?

Mina fördomar mot brittiska spelare är allt som oftast att dom saknar i speluppfattningen och funktionell teknik (i det räknar jag in passningsspel och hela den grejen). De två absoluta viktigaste egenskaperna för att spela i Barcelona.

Tänk på att det är en spelare som ska spela på högerkanten och kombinera med bland annat Messi. Det krävs mer än ett fysiskt monster till det.
Barcelona Ali G
2015-04-16 18:55
Official: New tests have shown that Iniesta has no injury, he has a knock in his lower back and worked individually today #fcblive
Barcelona enkos
2015-04-16 18:44
Hur är läget med Iniestas skada?

Ps. Stort av hela laget igår till segern men vilka brytningar gjorde Mascherano och sen Adriano... så spelar man med hjärtan för klubben !!
Barcelona Junta Dimision
2015-04-16 18:39
Nathaniel Clynes kontrakt går ut sommaren 2016 och det är en spelare som jag och även Freeyourmind har predikat om som Dani Alves ersättare. Han vill tydligen inte skriva på en kontraktsförlängning med Southampton eftersom att han vill spela Champions League och vinna titlar, jag hoppas gärna att han är ett alternativ till högerbackspositionen för jag tycker att han är Premier Leagues bästa högerback iallafall, bättre än både Ivanovic och Zabaleta denna säson in my opinion.
Barcelona enkos
2015-04-16 18:30
Oddset på Barcelona mot Valencia är skrämmande lågt 1.20 medan en Valencia seger ger 13 ggr. Undrar om Valencia har otamendi avstängd
Barcelona enkos
2015-04-16 18:27
Xavi är enligt många Spaniens genom tiderna bästa spelare.. Någon som inte håller med?
Annons: