/spanien/barcelona/forum/2758.aspx/spanien/barcelona/forum/2758.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Raketic
2015-04-15 14:24
Vi har av alla tävlingsmatcher detta året hållt nollan i hela 25 stycken, varav 23 av dessa har man lyckats vinna. Man har under året spelat 47 stycken tävlingsmatcher och i över 53% av dessa har man alltså lyckats hålla nollan. I 49% av matcherna har man lyckats vinna utan att släppa in ett mål.
Barcelona Andresito
2015-04-15 14:06
Nu har Mandzu gått ut och sagt att det inte fanns något bett. Rätt logiskt med tanke på att ingen spelare pratade om det igår efter matchen. Tycker dock fortfarande att den där högern av Carvajal borde ge något sorts straff, och det är inte för att han spelar i Real Madrid. Man måste gå ut och markera att det inte är okej. Nästa gång blir det ett värre slag.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona koeman92
2015-04-15 14:00
Angående nyvalet i sommar, undrade en sak.. Vid nationella och federala nyval brukar oftast debatter äga rum mellan olika partiledare/ och president/statsministerkandidater. Kommer det även att finnas sådana hos oss, i detta fall mellan våra presidentkandidater? Någon som vet?
Barcelona Raketic
2015-04-15 13:57
Håller vi nollan? Rätt bra odds må jag säga!
Barcelona Zyzz
2015-04-15 13:45
Capello (ex-coach Milan -Madrid): "World's best player? Messi, no doubt. Ronaldo is the best player in Madrid. No one does what Messi does."

Capello: "Neymar is more creative than Ronaldo, but he's still far from Messi, who's at another level. Neymar needs time, he's still young."

Han är klok den där Capello!

Hoppas att Barca startar med högsta möjliga tempo, som mot Sevilla sist. Älskar när man får den där känslan av att allt i spelet klaffar och att inga misstag begås. Låt det bli en match där Barca visar världen att vi är favoriter till att vinna CL. Se till att avgöra dubbelmötet redan i Paris!
Barcelona Kröjf
2015-04-15 13:33
Duger the Guardian så duger väl också Les Rambles trots reglementet, åt vår ärade f d hedersordförande Johan Cruyff (som storskurken Sandro Rosell tragikomiskt nog avsatte med hänvisning till klubbens bestämmelser): "I’m not saying they’re good or bad coaches but it’s very difficult to control a Messi and a Neymar. If you don’t control them it’s a problem. It’s the same thing with David Moyes and Manchester United"."Some people can control certain players and you need that – otherwise it will not work. Moyes is a good coach – just not for Man United."“Normally I would say that the most important thing for a coach is that he overcame difficulties when he was young". "Look at Guardiola and myself. Like me, he was very thin and so he had to take care of his technique."You see it with Iniesta and Messi too. They must do something quick otherwise they will never get there. It means that they are aware of all the details. You have to think quicker and see more things. And if you see more things you can help more people".
Barcelona Neymar11
2015-04-15 13:05
Andresito Tyvärr så tror jag inte Lucho är typen av människa som sväljer sin stolthet. Han kommer inte vilja kompromissa med spelarna, både rätt och fel. Men det kommer troligtvis leda till hans avgång Man hade behövt ha puyol i dagens läge som tillrättavisar spelarna, vi har tyvärr ingen ledare i truppen. Varken av spelarna eller tränarna
Barcelona Andresito
2015-04-15 12:55
Neymar11 Tycker ändå att vår högstanivå i år har varit den högsta sedan Pep. En ny ledning kommer rätta till en hel del i truppen, men man måste lösa relationerna mellan tränare och spelare också. Neymar, Messi och alla som stör sig på Lucho måste ta upp det och lösa det. Trupputtagningar osv bör också tas upp det nu påverkar spelarna så mycket. Lucho utvecklas fortfarande, och jag tror att misstagen som han gjort denna säsongen kommer fixas till nästa säsong. Åtgärda interna problem, få in en ny ledning, och utveckla truppen ordentligt med unga kvalitetsspelare tror jag är vägen till framgång.
Barcelona socccerfan1
2015-04-15 12:54
Hurvida han bet eller inte eller om man kan "bevisa" så är det svårt.. Jag tycker att det såg ut som ett bett. Men jag är blå o röd . Däremot det oundvikliga är att han boxar i magen/bröstet och det ser alla.. Känns nästan som att något av sakerna måste resultera i någon form av straff.. Man kan inte boxa folk hur som, (förutom om man e cr7 o det är laliga) .
Barcelona Kröjf
2015-04-15 12:51
Gabriel Såg att du förordar fyra månaders avstängning för Carvajals bitande, med Suarez straff i åtanke. Men blev sen "tillrättavisad" av Z Z, eftersom det var första och inte tredje gången. Å andra sidan följde ju Carvajal upp bettet med en klockren högerkrok i Mandzukics magtrakt och därpå en mindre välriktad vänsterkrok mot kroatens käke. Rena rama Tyson sammanfattningsvis. Byts sen ut. Arbeloa! Som om den "busen" skulle vara så mycket bättre.Real Madrids "försvarsspel" borde barnförbjudas från och med nu på obestämd tid. Snacka om råa modeller.
Barcelona Neymar11
2015-04-15 12:41
Andresito Föredrar att ha kvar Lucho jag med, dock skall det lugnas ner inom truppen. En ny ledning som lutar åt det sportsliga löser det! Kvittar nästan vem som kommer så tränare, allt är så resultat inriktad nu att tränare inte har en chans att sätta sin prägel på spel. Varje match måste vinnas till varje pris Folk förstår inte att för att få tillbaka ett bländande spel med en klar spelidé tar tid. Resultaten kommer upp och ner, titlar kan inte förväntas första året. Säg att Lucho vinner tunga titlar i år, då skapar han utrymme inför nästa säsong. Då kan han börja satsa på talanger och sin spelidé
Barcelona Andresito
2015-04-15 12:30
Neymar11 Läste också det, tror att det blir City efter säsongen för Klopp. Mellan honom och Lucho så tror jag faktiskt att jag hade valt att ha kvar vår nuvarande tränare. Tror att man kan rätta till mycket efter säsongen mellan spelare och tränare, det förutsatt att man vinner en av de tyngre titlarna för att veta att man kan vinna titlar med Enrique som coach.
Barcelona Kröjf
2015-04-15 12:24
Leo Messi

Ja, precis så. På pricken närmare bestämt. Angående inlägget om Ronaldo alltså. Och när vi ändå är inne på "favoritämnet"igen, så utgår jag från att också du noterat att Cristiano minskat antalet luftburna överstigsfinter, till förmån för en snabb huvudvridning EFTER det att han levererat en enkel pass. Patetiskt, vem tror "karln att han lurar? Tja med tanke på att s k experter låtit sig förföras förr av alla hans publikfriande finter, kan det kanske vara värt ett försök. Men Narscissus bör nog öva lite till framför spegeln, så att det nya lurendrejeriet inte blir så övertydligt. På handbollspråk skulle finten väl kallas nackspärr.

Och jo, jag mår bättre nu och hoppas få känna mig helt återställd efter kvällens match i Paris (peppar peppar, ta i trä). Läkaren har påtalat att jag ska undvika upphetsning.Hur? Spela död? Aldrig i livet. Visca el Barça!

Barcelona Neymar11
2015-04-15 11:35
Klopp verkar lämna Dortmund som håller en presskonferens efter lunch Kommer nog ryktas en hel del nu och han är helt klart ett alternativ. Speciellt med tanke på katalanerna har haft ett gott öga på Dortmund. Inte minst efter deras lekstuga med Madrid
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2015-04-15 11:34
Det är real vi snackar om. Blir förvånad om Carvajal blir bestraffad i efterhand. Syntes så väl igår, domaren blåste fördel för real hela tiden. Varenda 50/50 situation var till Reals fördel. Jag förväntar mig inte någonting från Uefa, men jag förväntar mig att atletico kommer visa vart skåpet ska stå i returen.
Barcelona Neymar11
2015-04-15 11:08
Första gången jag ser betet, bättre bildbevis kan man inte få Men nu t om min stora förundran, det finns hela 6 domare under matchen men inte en enda ser slaget? Det köper jag verkligen inte
Barcelona Z_Z
2015-04-15 11:06
@Gabriel:

4 månader kommer det dock aldrig bli för ett för en första gång. Suarez fick ju i huvudsak så pass lång för att det skett två gånger tidigare.
Men prov på korruption lär vi få se för Carvajal lär inte ens straffas.
Barcelona Gabriel
2015-04-15 11:01
UEFA är de första som försöker stoltsera med en fin sloga av "FAIRPLAY" inför varje turnering dem fixar, även om det har med Europaleague eller Champions League, tillsammans med; Say no to racism. Man ser klart och tydligt att Carvajal biter Mandzukic, och efteråt delar ut ett slag mot hans mage. Kommer det inte ett långt och kännbart straff för Carvajal, minst 4 månader som Suarez fick, så är det korruption på hög nivå.
Barcelona knoxxx
2015-04-15 10:49
Spännande och se huruvida UEFA är konsekventa när det kommer till bitningar. Isf väntas en lång avstängning för Carvajal. Om inte för bitningen så för slaget i magen.

Det påminner lite om situationen som uppstod mellan Pålsen och Rosenberg i matchen mellan Sverige - Danmark på parken. Och vi alla vet väl hur det slutade.

Dock, när det gäller Real Madrid, blir jag inte förvånad om det inte blir något straff alls och att Matcelo frias.
Barcelona >The Reporter<
2015-04-15 10:05
En på Reals forum menar att Varane e världens snabbaste spelare. Herregud det var Gabi han mötte i löpduell.
Barcelona Barcelonistas
2015-04-15 09:28
Haha ska dom överklaga nu igen? De laget hade överklagat även om Marcelo hade mördat någon på plan.
Barcelona FCB_Messi
2015-04-15 08:30
Står det officiellt någonstans att real ska överklaga marcelos kort ? Eller är det något ni har hittat på själva ?
Barcelona Neymar11
2015-04-15 08:11
Han kommer inte att bli straffad samt så kommer Marcelo få sitt kort upphävt Men däremot väntar jag på deras retur möte finns inte en chans att Cholo acceptera den lama attityden i duellerna igen. Dom kommer smälla på rejält
Barcelona DM1982
2015-04-15 08:07
Vare sig Carvajal bet eller inte så är bara det här slaget anledning nog för avstängning. Eftersom domaren inte dömde där så kan Carvajal straffas i efterhand, vilket han även bör bli.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-15 01:44
Skrivs att Carvajal bet Mandzukic! Isåfall är det hårt straff för honom som gäller precis som i Suarezs fall. Rätt ska vara rätt (om Carvajal nu gjorde det).
Barcelona LeoMessi
2015-04-15 01:31
Kröjf Man ifrågasätter aldrig Ronaldos brist på spetskompetens, man ursäktar dom. Jag förstår inte hur alla dessa experter och kommentatorer har intalat sig själva att Ronaldo är en enastående dribbler och playmaker. Dom överglorifierar varenda prestation han gör. Ett exempel kan vara att han petar bollen och springer förbi sin motståndare för att 3 sekunder senare förlora bollen tack vare en briljant brytning av motståndaren. Vad säger kommentatorerna när Ronaldo blir rånad på bollen? "Motståndaren kommer in med en tuff tackling. Det måste man göra om man ska ta bollen från en så otroligt skicklig dribblare". Messi kan göra ett sjukt snyggt hattrick där han står för briljanta soloräder som leder till 3 mål. Ronaldo gör två straffmål och ett tap-in och dessa så kallade "experter" likställer hans hattrick med messis. Som att dessa var exakt lika skickligt utförda. Hoppas att du har återhämtat dig och att du mår mycket bättre nu!
Barcelona Kröjf
2015-04-15 00:38
Det konstateras alltså att Ronaldo behövde 57 frisparkar på sig för att göra ett mål. Och kvällens kommentator tyckte det var en anmärkningsvärd statistik, med tanke på vilken fantastisk frisparksskytt det rör sig om. Vari ligger logiken i ett så´nt konstaterande? Man slutar aldrig förvånas över vilken särställning Ronaldo föräras, när det kommer till att upprätthålla en rad myter om honom och hans påstådda spetskompetenser. Som att "CR 7" skulle vara "en av världens bästa man mot man". Ger mig fan på att portugisen skulle kunna kosta på sig ett ansenligt antal missade straffar i rad också, utan att för den skull riskera bli ifrågasatt från elva meter. Möjligen skulle man sträcka sig så långt som att efter ett antal skott utanför målramen, börja räkna på sina båda händers fingrar och fråga sig hur i hela fridens namn den absolut säkraste straffskytten som finns i hela fotbollsuniversum, förmått sig att missa så ofta. Jag glömmer aldrig när Glenn Strömberg efter det att Ronaldo i en CL - match skjutit ett skott strax utanför ena stolpen, påtalade hur imponerad han var av portugisens precision i avsluten. Strömberg menade att Cristianos skott sällan missade sitt mål och de gånger det skedde, så strök skotten oftast strax utanför. Förvisso talar onekligen antal gjorda mål av honom i en sådan riktning. Men vi som varje vecka utsätter oss för att se Real Madrid och Ronaldo, vet att det rör sig om minst sagt spridda skurar; som till och med kan sluta med ett och annat inkast från sidlinjen eller kortsidans läktare. Ser på klockan att den passerat midnatt och dämed att det är onsdag. Med andra ord dags att proritera kvällens match mot PSG på Barcas forum.Och inte för femtioelfte gången nagelfara fenomenet Ronaldo. Men ibland går det tyvärr helt enkelt bara inte att låta bli. Så förlåt mig för ytterligare ett "litet" återfall. Förlåt!
Barcelona Neymar11
2015-04-15 00:24
Varför är real fans så lyriska för, deras bästa läge var en tillfällighet när godin klantade sig utöver det hade dom bara distansskott Atletico gjorde en riktig skitmatch där ingenting stämde i första halvlek, misslyckade passningar efter varandra. Är dom verkligen så naiva att dom tror att dom kommer göra en likadan plattmatch nästa vecka(?)
Barcelona Canaletes
2015-04-15 00:07
Att överklaga till UEFA och få det upphävat är mission impossible ändå typ
Demakast
2015-04-14 23:57
Men ge er nu för fan! Dom överklagar med all jävla rätt. Kolla reprisen istället och håll tyst med ert jävla hetsande. Med stor sannolikhet kan den upphävas och då säger jag att det faktiskt är med all rätt. Marcelo är det största avbräcket Real kan åka på. Klart som fan dom överklagar .. Kolla vad snubben gör. Påminner om Di Maria i sina bästa stunder. Man vet att när han får bollen så händer det någonting.
Annons: